mistä kohtaa e30 perästä näkee minkä mallinen se on ja onko lukko tai jotaai?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-e30 cabriolet m20b25 -86
-e30 2d m50b25 turbo -85
-e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
-e36 325i sedan -94
-e90 320d -06
http://instagram.com/jmarjatsalo/
-
-
Originally posted by marjatsalo.15 View Postmistä kohtaa e30 perästä näkee minkä mallinen se on ja onko lukko tai jotaai?:think
EDIT: korjattu puhelimella kirjotettua tekstiä vähän ymmärrettävämmäksi.Last edited by Skarpa; 15-06-2013, 21:06.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostPerän koko pitäis selvitä poskilaakerien tiivisteiden pulttien määrästä. Ei siis vetarin laippojen pultit, vaan niiden takana, perän rungossa olevat pultit. Neljä pulttia puolellaan merkitsee typ.168, eli pikkuperää. Kuusi pulttia puolellaan tarkoittaa typ. 188, eli isoa perää. Perässä saattaa olla paikallaan takakannen pultin alla peltilipare, johon on stanssattu perävälitys. Jos tässä lipareessa on stanssattuna lisäksi kirjain S, on kyseessä todennäköisesti lukkoperä. Perän lukollisuutta voi myös tunnustella, kun vaihtaa vaihteen vapaalle, nostaa toisen takapyörän ilmaan ja koittaa, pyöriikö rengas vai ei. Jos rengasta ei saa pyöritettyä käsin, tai se vaatii reilusti voimaa, viittaa se lukkoperään, mutta puhki nussittu perä voi tuntua lukkoperältä. Jos perä on irrallaan, takakansi on helppo avata ja katsoa, löytyykö perän keskeltä pienet rattaat vai lukkoyksikkö. Välityksen voi selvittää pyörittämällä perää käsin kardaanin laipasta ja laskemalla montako kierrosta kardaanin laippa pyörähtää, että vetarin laipat kääntyvät täyden kierroksen.
EDIT: korjattu puhelimella kirjotettua tekstiä vähän ymmärrettävämmäksi.
muistelen että näin luin joskus foorumilta...E30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
-
Originally posted by [Raver] View PostOlenko aivan väärässä, mutta jos nostaa molemmat takapyörät ilmaan ja pyörittää ratasta niin lukottomalla perällä rattaat pyörii eri suuntiin ja lukollisella samaan suuntaan? :think
muistelen että näin luin joskus foorumilta...
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostPerän koko pitäis selvitä poskilaakerien tiivisteiden pulttien määrästä. Ei siis vetarin laippojen pultit, vaan niiden takana, perän rungossa olevat pultit. Neljä pulttia puolellaan merkitsee typ.168, eli pikkuperää. Kuusi pulttia puolellaan tarkoittaa typ. 188, eli isoa perää. Perässä saattaa olla paikallaan takakannen pultin alla peltilipare, johon on stanssattu perävälitys. Jos tässä lipareessa on stanssattuna lisäksi kirjain S, on kyseessä todennäköisesti lukkoperä. Perän lukollisuutta voi myös tunnustella, kun vaihtaa vaihteen vapaalle, nostaa toisen takapyörän ilmaan ja koittaa, pyöriikö rengas vai ei. Jos rengasta ei saa pyöritettyä käsin, tai se vaatii reilusti voimaa, viittaa se lukkoperään, mutta puhki nussittu perä voi tuntua lukkoperältä. Jos perä on irrallaan, takakansi on helppo avata ja katsoa, löytyykö perän keskeltä pienet rattaat vai lukkoyksikkö. Välityksen voi selvittää pyörittämällä perää käsin kardaanin laipasta ja laskemalla montako kierrosta kardaanin laippa pyörähtää, että vetarin laipat kääntyvät täyden kierroksen.
EDIT: korjattu puhelimella kirjotettua tekstiä vähän ymmärrettävämmäksi.
jees kiitoksia !täytyy tutkiskella
-e30 cabriolet m20b25 -86
-e30 2d m50b25 turbo -85
-e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
-e36 325i sedan -94
-e90 320d -06
http://instagram.com/jmarjatsalo/
Comment
-
-
Käykö 325iXään nuo yleisimmät coilover setit? Netistä lukasin jo vähän että vaan tuuman pystyisi muutenkaan madaltamaan?
Harmi, sillä jos asiat ovat näin niin ei sovellu projektikseni :thinkBMW E30 320i "Delphin metallic"
BMW E30 325i "Alpinweiss II" Mtech 2 "Projekti"
EX:
BMW E34 525 1991 "Calypsorot"
MB C180 "Talvipommi"
BMW E36 325 1992 "Brokatrot"
Comment
-
-
Originally posted by leXXo View PostKäykö 325iXään nuo yleisimmät coilover setit? Netistä lukasin jo vähän että vaan tuuman pystyisi muutenkaan madaltamaan?
Harmi, sillä jos asiat ovat näin niin ei sovellu projektikseni :thinkAlla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by leXXo View PostKäykö 325iXään nuo yleisimmät coilover setit? Netistä lukasin jo vähän että vaan tuuman pystyisi muutenkaan madaltamaan?
Harmi, sillä jos asiat ovat näin niin ei sovellu projektikseni :think
Muuten en lähtisi madaltamaan nelikkoa
Comment
-
-
Oisko jollain hyviä neuvoja e30 käsijarruvaijerin irroitukseen sekä asennukseen?E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
-
Originally posted by HC-Tuning View PostMinkäskokonen välijäähdytin menee pre-face E30 keulille mahdollsimman vähillä muokkauksilla? Ahtoputket ois tarkotus vetää lamppujen alta. Suunnitellu 550x230x65 2,25" lähdöillä, kokonaispituus coolerilla 695mm. Meneekö nätisti ilman isompia modeja?E30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
-
Originally posted by leXXo View PostKäykö 325iXään nuo yleisimmät coilover setit? Netistä lukasin jo vähän että vaan tuuman pystyisi muutenkaan madaltamaan?
Harmi, sillä jos asiat ovat näin niin ei sovellu projektikseni :think
Itseä kiinnostaa se vetarin asento, siis missä asennossa se on vakiona, onko ne alaspäin vai suorat, onko niissä murrosta. En ole koskaan vakio alustalla kattonut. Itsellä on niin kuolleet jouset/iskarit että ne on suorat......Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by [Raver] View PostE28 M5 cooleri on aikalailla maksimi mitä menee pienillä modeilla. Ite just värkkäilin keulille sellasenE30 316 M42TBO -87
BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment
-
Comment