Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juu50
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 300
    • Kouvola

    Originally posted by Juu50 View Post
    Ilmeni tuossa vaan sellainen ongelma että tuossa imuputkessa ei ole paikkaa jarrutehostimen putkelle, voiko sen jarrutehostimen letkun paikan tulpata vai pitääkö tuohon imuputkeen tehdä reikä? Eilen koekäytön ajaksi tulppasin sen.
    Voiko kone olla mahdollisesti e34:sta koska ainakin ilmanputsarin kotelo on niin iso ettei mahdu pellin alle? :think
    Osaako kukaan vastata tuohon imuputki asiaan?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      Originally posted by Juu50 View Post
      Osaako kukaan vastata tuohon imuputki asiaan?
      Imuputkessa tehostimen letkun paikka :think Tarkoitatko imusarjaa ?

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        Originally posted by jr66 View Post
        Imuputkessa tehostimen letkun paikka :think Tarkoitatko imusarjaa ?
        Motronicissahan on semmoinen hassu se tehostajan letku, haaraventtiili välissä, letkut menee siitä sekä imusarjaan ja imuputkeen.
        Olli.

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          Originally posted by JJT View Post
          Ootko koittanu toisella ilmamäärämittarilla?
          Jos lämpinä toimii hyvin niin tuskin mittarin säädössä on vikaa.
          Voisko imuilman lämpötunnistin tai moottorin lämpötunnistin olla viallisia?
          En ole koittanut toisella mittarilla kun ei ole sellaista :think
          Osaatko sanoa millaisia vastusarvoja noiden antureiden kuuluisi antaa missäkin lämpötilassa?
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Neppo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 721
            • Laihia

            Saako E30 kopassa vaihdettua M10:n öljypohjan konetta pois nostamatta? Varmaan ainakin kannakkeet pitää ottaa irti, mutta riittääkö pieni "kohotus" ö-pohjan vaihtoon?

            Comment

            • Juu50
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 300
              • Kouvola

              Originally posted by jr66 View Post
              Imuputkessa tehostimen letkun paikka :think Tarkoitatko imusarjaa ?
              Originally posted by Rocla View Post
              Motronicissahan on semmoinen hassu se tehostajan letku, haaraventtiili välissä, letkut menee siitä sekä imusarjaan ja imuputkeen.
              Juuri tätä tarkoitan, voiko tuon vain tulpata?

              Comment

              • ///Make
                BTCF Member
                • May 2007
                • 4690
                • Lahti

                Originally posted by Juu50 View Post
                Juuri tätä tarkoitan, voiko tuon vain tulpata?
                Tulppaa vaan. Ei kai tuon takia kannata hankkia sitä vanhemman mallista haitariletkua...

                Itsellänihän on sama haitariletku, ja vain yksi putki menee kaasuläpän alemmasta paikasta jarrutehostimelle. Ei ole siis mitään Y-haaraa välissä. Kaasuläpän ylempi reikä ei mene läppäkoteloon, vaan on umpinainen. Voisi veikata että jossain vanhemmassa kotelossa onkin kaksi reikää...

                Kaverilla on tuo systeemi mikä sinullakin, pari vuotta vanhempi auto. Omassa vm. -90 on yksinkertaisempi.


                Last edited by ///Make; 26-08-2013, 12:48.
                Z3 3,0 Coupe -98
                E30 325E 4D -85
                Originally posted by TNT
                Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                Comment

                • Juu50
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 300
                  • Kouvola

                  Kiitoksia tästä, mikähän tuossa kytkimessä nyt mättää kun ei huoli vaihteita auton ollessa käynnissä? Sylinteriin ei ole koskettu tekniikan vaihdon yhteydessä muuten kuin ottamalla vaihteistosta irti ja laitettu takaisin. :thinkSylinterin kumitiivisteessä ei ollut ainakaan näkyvää vauriota kun tänään tuota tuli tarkasteltua.

                  Comment

                  • [Raver]
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1613
                    • Oulu

                    E30 mittaristo virheen korjaaminen? Motometerin mittaristo kyseessä. Jostain joskus ohjeet lukenut vaan eipä oo sattunu silmään enään
                    E30 325i 2D -88
                    E39 525i Msport 4D -03 :think

                    Comment

                    • ///Make
                      BTCF Member
                      • May 2007
                      • 4690
                      • Lahti

                      Originally posted by [Raver] View Post
                      E30 mittaristo virheen korjaaminen? Motometerin mittaristo kyseessä. Jostain joskus ohjeet lukenut vaan eipä oo sattunu silmään enään
                      Nopeusmittarin kyljessä on paikka mihin saa pienen talttapäämeisselin. Se ei kummoista kääntöä tarvi että heitto muuttuu, eli säädä vähän kerrallaan. Tein itse takakoteloon reiän, niin on helppo säätää ajossa ja korjata tarpeen mukaan.
                      Z3 3,0 Coupe -98
                      E30 325E 4D -85
                      Originally posted by TNT
                      Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                      Comment

                      • [Raver]
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1613
                        • Oulu

                        Originally posted by ///Make View Post
                        Nopeusmittarin kyljessä on paikka mihin saa pienen talttapäämeisselin. Se ei kummoista kääntöä tarvi että heitto muuttuu, eli säädä vähän kerrallaan. Tein itse takakoteloon reiän, niin on helppo säätää ajossa ja korjata tarpeen mukaan.
                        Niin vähän arvelinkin kun pyörittelin mittaristoa käsissä. Onko se keskempi käämin kohdalla vai se joka on matkamittarin kohdalla?
                        E30 325i 2D -88
                        E39 525i Msport 4D -03 :think

                        Comment

                        • ///Make
                          BTCF Member
                          • May 2007
                          • 4690
                          • Lahti

                          Originally posted by [Raver] View Post
                          Niin vähän arvelinkin kun pyörittelin mittaristoa käsissä. Onko se keskempi käämin kohdalla vai se joka on matkamittarin kohdalla?
                          Vaikea sanoa muistista, kun siitä on pitkä aika. Veikkaisin että keskellä. T3 on tuon säädön aikoinaan kirjoittanut tämän topicin ykkös- tai kakkososaan.
                          Z3 3,0 Coupe -98
                          E30 325E 4D -85
                          Originally posted by TNT
                          Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                          Comment

                          • grab_
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 2839
                            • Uusimaa

                            Originally posted by Juu50 View Post
                            Kiitoksia tästä, mikähän tuossa kytkimessä nyt mättää kun ei huoli vaihteita auton ollessa käynnissä? Sylinteriin ei ole koskettu tekniikan vaihdon yhteydessä muuten kuin ottamalla vaihteistosta irti ja laitettu takaisin. :thinkSylinterin kumitiivisteessä ei ollut ainakaan näkyvää vauriota kun tänään tuota tuli tarkasteltua.
                            Veikkaisin että vaatisi ilmausta..auttaako se jos pumppailet kytkintä?
                            Ei mitään kerrottavaa

                            Comment

                            • Peksu_M20
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 2122
                              • Lahti

                              Originally posted by grab_ View Post
                              Veikkaisin että vaatisi ilmausta..auttaako se jos pumppailet kytkintä?
                              Taitaa olla haarukka jäänyt väärään asentoon eli se on siellä vinossa tms
                              Mahtiala kustom - No connection
                              Bmw E21 320A -81 "330i"
                              Bmw e30 318is

                              Comment

                              • grab_
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 2839
                                • Uusimaa

                                Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                                Taitaa olla haarukka jäänyt väärään asentoon eli se on siellä vinossa tms
                                tämä tuli kanssa mieleen..
                                Ei mitään kerrottavaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎