Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • Vihti

    Compattihan on ihan eri akselistolla. Pilaamaton normi-E36 lähtee kyllä todella hienosti, jos kuski tietää mitä tekee. Sigun automaatilla lumella loota talviasennossa puutetta on lähinnä voimasta. Liikkellelähdön jälkeen lappu lattiaan ja voi alkaa sutia jossain 80kmh, tai sitten ei :-P
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • blueorange
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 404
      • suomi

      Liikkeelle lähdön jälkeen voi olla ihan OK mut mitä mä oon takaveto autoilla ajanu niin hienoja pelejä ajaa,mutta heikkoa on kulku varsinkin jos ei osaa ajaa.

      Varsinkin automaatit on ihan vitusta talvella.

      E mersu istu kerran kaverin pihaan pakilla kun nosti jalan jarrulta.Eteen ois ollu mahdollisuus heijata n.puoli metriä mut koitappa heijata tomaatilla.

      En mitenkään puolustele,mut nykyään melkein kaikki autot on etuvetosia ja se tulee pakilla pois mihin on etuperin menny.

      Itsellä ois takaveto tai nelikko mut BMW ei tee pakettiautoo ja muilla valmistajilla on joko liian pieniä tai liian isoja,Tai paskoja Saksalainen paku,eikä se oo 4 kirjaiminen

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        Originally posted by MikkoJII View Post
        Radion johdoista kysymys. Mikä liitin mun kannattaa tähän karvaperseiden jatkoksi laitella? Mielessä kävi, että jos jostain purkupommista sais sen alkuperäsen mötikän ja laittas sen noitten karvaperseiden jatkoksi ja siihen perään sitten ISO-adapteri. Autossa on ollut alkujaan Business CD ja löytyy joku hifipaketti.

        Abikot ajattelin ottaa pois tästä kohtaa ja yhdistää ne kutistesukalla missä on tina sisässä. Johdot saa varmaan paremmin esille jos otan tuon ilmastoinninpaneelin pois edestä? :think


        Mikä tän piuhan tarkotus on? Heräte vahvarille? AMP siinä lukee. (Piuha tuo pieni keskellä)

        Oisko joku tällänen hyvä tinailla niihin johtoihin?
        E32 750i 11/89

        Comment

        • khor
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 572
          • Oulu

          Tuleeko E36:ssa parkkivaloille molemmille oma ns. syöttö, vai oliko niin että jommalle kummalle puolelle tulee virtapiuha ja se sitten haarautuu myös toiselle parkille? Ei viitsi omasta autosta peitettä alkaa repimään päältä ja katsoa sieltä kesken talvisäilön
          E36 328i Cabriolet M-Sport -96
          E39 530iA M-Sport -01
          E36 318i Touring -96

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            Originally posted by Calypsocoupe View Post
            Compattihan on ihan eri akselistolla. Pilaamaton normi-E36 lähtee kyllä todella hienosti, jos kuski tietää mitä tekee. Sigun automaatilla lumella loota talviasennossa puutetta on lähinnä voimasta. Liikkellelähdön jälkeen lappu lattiaan ja voi alkaa sutia jossain 80kmh, tai sitten ei :-P
            Näinpä! On siis ollut peliä jos toista ja aika sekalaisella rengastuksella, mutta tuolla compactilla tuo vetopito on matalalla (camberit pielessä) ja jäykällä alustalla jotain koomisen ja traagisen välimaastosta.

            Luulen tietäväni noin parin sadan tuhannen takavetokilometrin perusteella mitä suurin piirtein pitää liikkeellelähdössä tehdä.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • World L
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2011
              • 270
              • Kellokoski

              Originally posted by MikkoJII View Post
              Oisko joku tällänen hyvä tinailla niihin johtoihin?
              http://www.motonet.fi/fi/tuote/47210...utoradioliitin
              Juu, jos et sinne ole orkkis soitinta laittamassa, niin turhaa sinne on orkkis liitintäkään laittaa.
              E36 320i cabrio -96
              E46 330i sedan -00
              F31 318d -14

              Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Kumipuslia käytettäessä pitää peräpään tukivarsien pultit vetää kiinni vasta kun auton paino pyörien päällä. Täytyykö uretaanipuslien kanssa toimia samoin?

                Noissahan ei tuo pusla ja metalliholkki ole "yhtä puuta", niin varmaankin voisi vetää kiinni jo ennakkoon.
                Last edited by bemmeri; 23-12-2014, 17:31.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Kumipuslia käytettäessä pitää peräpään tukivarsien pultit vetää kiinni vasta kun auton paino pyörien päällä. Täytyykö uretaanipuslien kanssa toimia samoin?

                  Noissahan ei tuo pusla ja metalliholkki ole "yhtä puuta", niin varmaankin voisi vetää kiinni jo ennakkoon.
                  Mä ainakin vedin kiinni jo siellä auton alla kun ei ollu edes mahdollisuutta saada niitä kiristettyä jälkeenpäin. Ei oo ongelmia ollut.
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • mikkod
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 5199
                    • Stadi

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Kumipuslia käytettäessä pitää peräpään tukivarsien pultit vetää kiinni vasta kun auton paino pyörien päällä. Täytyykö uretaanipuslien kanssa toimia samoin?

                    Noissahan ei tuo pusla ja metalliholkki ole "yhtä puuta", niin varmaankin voisi vetää kiinni jo ennakkoon.
                    Originally posted by MikkoJII View Post
                    Mä ainakin vedin kiinni jo siellä auton alla kun ei ollu edes mahdollisuutta saada niitä kiristettyä jälkeenpäin. Ei oo ongelmia ollut.
                    Mäkin vedin kiinni ne kun auto oli ylhäällä. Siis uretaani.
                    Helkama S3000
                    Myydään kutosen alustaosia
                    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                    Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      Originally posted by mikkod View Post
                      Mäkin vedin kiinni ne kun auto oli ylhäällä. Siis uretaani.
                      Juu uretaani itelläkin. Strongflexin punaiset.
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • mikkod
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 5199
                        • Stadi

                        Originally posted by MikkoJII View Post
                        Juu uretaani itelläkin. Strongflexin punaiset.
                        Sama

                        Helkama S3000
                        Myydään kutosen alustaosia
                        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • Vihti

                          Originally posted by blueorange View Post
                          Liikkeelle lähdön jälkeen voi olla ihan OK mut mitä mä oon takaveto autoilla ajanu niin hienoja pelejä ajaa,mutta heikkoa on kulku varsinkin jos ei osaa ajaa.

                          Varsinkin automaatit on ihan vitusta talvella.

                          E mersu istu kerran kaverin pihaan pakilla kun nosti jalan jarrulta.Eteen ois ollu mahdollisuus heijata n.puoli metriä mut koitappa heijata tomaatilla.

                          En mitenkään puolustele,mut nykyään melkein kaikki autot on etuvetosia ja se tulee pakilla pois mihin on etuperin menny.
                          Asiaanhan vaikuttaa karkeasti kolme asiaa: painopiste, sen siirtyminen korin/akselistojen liikkeiden vaikutuksesta ja akseliston käyttäytyminen vedossa (painaa pyörää tiehen, neutraali, nostaa pyörää tiestä). Joku voisi virittää korjauskertoimia camber-muutoksista jne. E36:sessa ensimmäinen on +-0, toinen +, kolmas +. Etuvetoisessa yleensä +, -, -. Hiace -, +-0, -. Olemattomalla kitkalla E36:ssa kaksi viimeistä muuttuu neutraaliksi, eli sellaiseen tilanteeseen ei kannata joutua tai autosta tulee Taunus :-) Etuvetoinen peruuttaessa +, +, +(?), eli vastaa takamoottorista takavetoista. En kyllä ymmärrä mitä hyötyä eteenpäin menemisessä on siitä, että taaksepäin pääsisi paremmin..

                          Jotta nyt jotenkin aiheessa pysyttäisiin, niin kyllä E36 automaatti paremmin liikkeelle lähtee manuaaliin verrattuna, mutta vetopidon rajan löytäminen sen jälkeen on keppivaihteista hankalampaa. Semi-trailing akselilla olen ajanut niin vähän, että jätän sen kommentoinnin muille.

                          Jos joku autopuolen DI hyppii tasajalkaa, niin mainittakoon että terminologiaa jne. on tarkoituksella yksinkertaistettu, eikä vähiten aattoaamusta johtuen :-P

                          Edit: mitä tulee kumipusliin, niin kiristän/kiristäisin paino päällä. Mm. Yhdestä taksivolvosta saatiin merkkiliikkeen suorittama vaihtorumba loppumaan tekemällä vakaajien tangoille noin.
                          Last edited by Calypsocoupe; 24-12-2014, 09:50.
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • Bimmer145
                            BTCF Member
                            • Jul 2014
                            • 343
                            • https://t.me/pump_upp

                            http://www.revotec.fi/redlinen-coilo...ng-p-2324.html Sopiiko tämä suoraan e36 328 -96?
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16328
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Bimmer145 View Post
                              http://www.revotec.fi/redlinen-coilo...ng-p-2324.html Sopiiko tämä suoraan e36 328 -96?
                              Kyllä.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8971
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Carbonfiber View Post
                                Onko toi compact noin huono etenemään avoimella perällä, että ei meinaa tasaisella lähteä liikkeelle lumella? Renkaat kyllä tosi vanhat, mutta zetassa lukollisella perällä kyllä toimi. Auttaisko hiekkasäkki tai uudemmat renkaat vai onko se vaan noin surkea?
                                Renkaat vaikuttaa ainakin paljon, kun vertaa noita talouden compacteja. Toisessa vredesteinit nastat 15" ja toisessa suht hyvät hakka7 17", niin eroa on ja paljon hakkisten eduksi :think
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎