Miten peruutustutkan anturit irroitetaan, joutuu käyttämään takapuskurin autosta poissa, itse puskurin irroitus selvä homman, mutta miten anturit itsessään? irtoavatko listan mukana onko anturi perässä liitin vai joutuuko purkamaan pidemmälle?
E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Anturit on siinä listassa kiinni vaan semmosilla klipseillä, eivät ole edes tiukassa. Omassa toukassa on ainakin varaa sen verran, että kärsii listan ottaa irralleen sen verran, että saa anturit irti listasta. Sitä en tiedä kuinka itse anturin saa irti siitä johdosta.Originally posted by Spiddu View PostMiten peruutustutkan anturit irroitetaan, joutuu käyttämään takapuskurin autosta poissa, itse puskurin irroitus selvä homman, mutta miten anturit itsessään? irtoavatko listan mukana onko anturi perässä liitin vai joutuuko purkamaan pidemmälle?
Comment
-
Sellasta olisi että cold weather kit ei toimi, eli peilit ja pesurin suuttimet eivät lämpeä, pitäisi ilmeisesti automaattisesti kylmällä lämmetä, onko jotain yhteistä vikaantuvaa osaa, johdotukset ainakin päällisin puolin kunnossa. Esim. lämpötilan signaalissa jotain vikaa? OBC ainakin näyttää oikein, onko samasta anturista?
E:09/95 on lohkon muutos, periaatteessa se Defan säiteilijä käy jo aikaisempaankin, mutta lohkossa ei ole vain reikiä,Originally posted by JJT View PostMissä kk/vm:sta lähtien M52:n käy defan säteilijä?
eli jos rohkeutta ja halpa Defa löytyy niin voipa sitä koittaa porata ja kierteyttää, mutta tosiaan Calix käy vuosimallista riippumatta.
Calixia asentaessa sitten vinkki että ainakin itselle ohjeistettiin varaosamyyjän toimesta että tulppa jonka alle tulee on "tyhjä", mutta tosiasiassa nesteet sieltä ulos tulee.Last edited by BavariaMW; 31-12-2014, 10:49.
Comment
-
Anturi apukuskin puolella siinä jarrun jäähdytystorvessa... n.30mm halk pyöreä lätkä. Monesti ne ite suuttimien lämmitysvastukset ja johdot on niin hapettunu ettei toimi..Originally posted by BavariaMW View PostSellasta olisi että cold weather kit ei toimi, eli peilit ja pesurin suuttimet eivät lämpeä, pitäisi ilmeisesti automaattisesti kylmällä lämmetä, onko jotain yhteistä vikaantuvaa osaa, johdotukset ainakin päällisin puolin kunnossa. Esim. lämpötilan signaalissa jotain vikaa? OBC ainakin näyttää oikein, onko samasta anturista?
E:
09/95 on lohkon muutos, periaatteessa se Defan säiteilijä käy jo aikaisempaankin, mutta lohkossa ei ole vain reikiä,
eli jos rohkeutta ja halpa Defa löytyy niin voipa sitä koittaa porata ja kierteyttää, mutta tosiaan Calix käy vuosimallista riippumatta.
Calixia asentaessa sitten vinkki että ainakin itselle ohjeistettiin varaosamyyjän toimesta että tulppa jonka alle tulee on "tyhjä", mutta tosiasiassa nesteet sieltä ulos tulee.
Joo tuo on tiedossa että calix käy, ja joo tulee lohkon tyhjennyspropun alle
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Jäi auto jumiin pari päivää sitte, että toinen takapyörä oli liukkaalla ja toinen asfaltilla. Liukkaalla pinnalla oleva rengas siis pyöri vimmatusti yksinään. Pääsin kuitenkin loppujen lopuksi liikkeelle, mutta nyt kuuluu perästä oikealta puolelta n. 20km/h vauhdissa ihmeellistä rohinaa (metalli metallia vasten) varsinkin kääntyessä. Äänen huomaa helposti ikkunoiden ollessa auki.
Onkos se oikeanpuolimmainen vetari nyt vaihtokunnossa? Muuten toimii normaalisti nykimättä yms. mutta juuri esim liikennevaloista käännyttäessä kuulee rohinaa.
Comment
-
Mikähän mahtais olla vikana ku mittaristossa ei mitkään viisarit toimi eikä se led näyttö. Ainoastaan merkkivalot (vilkku,pitkät,yms) ja taustavalo palaa. Illalla toimi hyvin ja aamulla lähtiessä kaput. Mittariston irrotin puhistin liittimet eikä ollu hapettumia..
Comment
-
Paljoko kannattaa maksaa e36 hi-fi vahvistimesta? On siis toukan vahvari ja autossa on joku hi-fi paketti.

Comment
-
Ei kai tuosta montaa kymppiä:thinkOriginally posted by MikkoJII View PostPaljoko kannattaa maksaa e36 hi-fi vahvistimesta? On siis toukan vahvari ja autossa on joku hi-fi paketti.


Mistäs johtuu sisävalojen disco efekti, kun avaa/sulkee oven niin sisävalot jää vilkkumaan. Tällöin ei myöskään keskuslukko wörki
E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Noista muoveista en tiiä mut jos haluaa saada konehuonetta viileemmäks niin ainakin pakosarja kannattaa kääriä siihen tarkoitetulla kääreellä.Originally posted by bemmeri View PostToisesta topikista luin, että mm. e30 ja e34 moottoritila tuulettuu kardaanitunnelin kautta.
Mitenkä e36 laita?
Meinaan kun ei oo koneen pohjamuoveja paikoillaan, niin olisiko syytä hommata ne jos se auttaa moottoritilaa pysymään viileempänä. :think
Comment
-
Et oo varmaan koskaan joutunu semmoseen tilanteeseen takavetosella että eteenpäin meno loppuu? Siinä vaiheessa joutuu soittaan kaverille et tuletko hinaamaan. Etuvetosella ei tarvi soittaa.Originally posted by Calypsocoupe View PostAsiaanhan vaikuttaa karkeasti kolme asiaa: painopiste, sen siirtyminen korin/akselistojen liikkeiden vaikutuksesta ja akseliston käyttäytyminen vedossa (painaa pyörää tiehen, neutraali, nostaa pyörää tiestä). Joku voisi virittää korjauskertoimia camber-muutoksista jne. E36:sessa ensimmäinen on +-0, toinen +, kolmas +. Etuvetoisessa yleensä +, -, -. Hiace -, +-0, -. Olemattomalla kitkalla E36:ssa kaksi viimeistä muuttuu neutraaliksi, eli sellaiseen tilanteeseen ei kannata joutua tai autosta tulee Taunus :-) Etuvetoinen peruuttaessa +, +, +(?), eli vastaa takamoottorista takavetoista. En kyllä ymmärrä mitä hyötyä eteenpäin menemisessä on siitä, että taaksepäin pääsisi paremmin..
Jotta nyt jotenkin aiheessa pysyttäisiin, niin kyllä E36 automaatti paremmin liikkeelle lähtee manuaaliin verrattuna, mutta vetopidon rajan löytäminen sen jälkeen on keppivaihteista hankalampaa. Semi-trailing akselilla olen ajanut niin vähän, että jätän sen kommentoinnin muille.
Jos joku autopuolen DI hyppii tasajalkaa, niin mainittakoon että terminologiaa jne. on tarkoituksella yksinkertaistettu, eikä vähiten aattoaamusta johtuen :-P
Edit: mitä tulee kumipusliin, niin kiristän/kiristäisin paino päällä. Mm. Yhdestä taksivolvosta saatiin merkkiliikkeen suorittama vaihtorumba loppumaan tekemällä vakaajien tangoille noin.
Comment
-
Sigun coupessa ainaskin oven lukon vastakappaleessa oleva kytkin vetelee viimeisiään ja sen takia itselläni vilkuttelevat välillä :thinkOriginally posted by Matuh View PostEi kai tuosta montaa kymppiä:think
Mistäs johtuu sisävalojen disco efekti, kun avaa/sulkee oven niin sisävalot jää vilkkumaan. Tällöin ei myöskään keskuslukko wörki
Nykyinen:
BMW e36 323i Touring :think
Ex:
BMW e36 328ia coupe
BMW e36 320i sedan
Originally posted by MiltzuJoku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.
Comment
-
On vaihdettavissa uuteen?Originally posted by Couja View PostSigun coupessa ainaskin oven lukon vastakappaleessa oleva kytkin vetelee viimeisiään ja sen takia itselläni vilkuttelevat välillä :thinkE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Bimmerforumilla on juttua.Originally posted by vam0s View PostMikähän mahtais olla vikana ku mittaristossa ei mitkään viisarit toimi eikä se led näyttö. Ainoastaan merkkivalot (vilkku,pitkät,yms) ja taustavalo palaa. Illalla toimi hyvin ja aamulla lähtiessä kaput. Mittariston irrotin puhistin liittimet eikä ollu hapettumia..
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Post #20
Tarvitsee kirjautumisen.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
Comment