Kuljettajan sekä etumatkustajan jalkatilaan on tullut vettä auton keskeltä "keskikonsolin" reunoja pitkin. Ei haise eikä maistu miltään. Ajaessa tiukkaan mutkaan pääsi ihan kokeilemaan että on kylmää eli sulkisin lämmittimen kennon pois.
Autossa on kattoluukku, voisiko sen vedenpoisto jotenkin saada tuon aikaan? Kävin kaatelemassa luukun vedenpoistoreikiin vettä ja kuljettajan puolelle kaataessa vettä valui vesi kuljettajan puoleisen eturenkaan taakse.
Pitäisikö matkustajanpuoleiseen reikään kaataessa vettä tulla samasta paikasta vai auton toiselle puolelle?
Pari tippaa tuli samasta paikasta kun kuljettajan puolelta kaataessa mutta toiselta puolelta ei tullut mitään. Voi toki olla että nämä olivat vielä "vanhoja" mitä kaatelin aiemmin kuskinpuolelle eikä matkustajan puolelle kaadetut vedet ikinä tulleet mihinkään.
Ei tuonne nyt litroittain viitsisi vettä kaadella.
En löytänyt vastaavanlaista ongelmaa muilta niin kyselläämpä tästä ketjusta.
Kyseessä siis -95 e36 320i m52b20sv koneella. Auto teki yhtäkkiä tenän pihaan eikä enää käynnisty, ei siis inahdakaan, ei yritä startata, eikä edes naksahda, aivan mykkä. Valot ja radio kuitenkin lähtee päälle.
Autoon on nyt vaihdettu maakaapeli ja startti, kumpikaan ei auttanu, sama homma jatkuu ettei auto sano yhtikäs mitään.
Tällä hetkellä en pysty autosta vikakoodeja lukemaan, kun en korjaamolle autoa pysty ajamaan enkä tunne ketään lähimailta joilla vehkeet olisi koodeja lukea näin iäkkäästä autosta.
Onko enää mitään paikkaa mikä olisi sellainen "selvä" vika tällaisessa tilanteessa?
Ennen tätä ei oireillut mitenkään, starttas ja kävi aivan normaalisti. Nyt on melko ideat lopussa ja vinkkejä kaivattais.
Ja sitten voisin myös kysyä että kunhan vikakoodeja pääsen lukemaan, millä/mitä kannattais testata, ista, inpa? Mitä sieltä kannattais yrittää löytää?
Virtalukko hajos eikä yhdistä startin herätevirtaa ? Kun ei kerran mitään kuulu mistään ?
Kiitos vinkistä, pystyykö tätä jotenkin testaamaan esim. yleismittarilla? Vai pitääkö vaan vaihtaa virtalukko? Ja joo, ei kuulu minkäänlaista ääntä mistään suunnasta kun avaimesta kääntää.
Itselle on nämä sähköviat sellasia ettei ole pienintäkään aavistusta miten ongelmia lähteä ratkaisemaan
Ajonesto päällä? Koitas ihan ensimmäiseksi laittaa kuskin ovi avaimella lukkoon ja auki. Sitten uudelleen starttaus.
Ei auttanut tämä valitettavasti.
Mielenkiintoinen juttu kuitenkin tapahtui, viimekesänä keskuslukitus ei toiminut, meni vain kuskin ovi ja peräkontti lukkoon, ja apparin ovi piti lukita erikseen. Uuden akun, maakaapelin ja startin myötä nyt alkoi toimimaan keskuslukitus normaalisti. Tuskin näillä mitään yhteyttä on tähän starttausongelmaan, mutta "korjasimpa" vahingossa jollakin ilveellä toisen ongelman.
Potilas -92 318iS johon vaihdettu m50b25 vanos-moottori.
Autossa automaatti-ilmastointi, juuri laitettu uusi kompressori, kuivain ja konehuoneeseen uudet tiivisteet.
Järjestelmä testattu, ei vuotoja, ja tämän jälkeen täytetty onnistuneesti.
Tilanne on se että kompressorin releelle ei tule eculta maadoitusta. Johto on ehjä eculta releen pohjaan.
Painekytkimestä menee virta läpi, eli tämä käsittääkseni antaisi luvan kytkeä kompuran päälle. Mutta mitään ei tapahdu. Releen kun maadoittaa hyppyjohdolla niin kompura herää henkiin ja ilmastointi alkaa työntämään kylmää.
Onko ideoita, auttaako esim inpa tälläisessä tilanteessa?
E30 316 M42TBO -87 BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
E36 ’92 coupe sähköikkuna ongelmaa. Apparin puolella toimii normaalisti, eli kun kahvasta vetää, niin ikkuna laskee ja nousee vasta kun oven laittaa kiinni. Kuskin puolella taas nousee heti kun kahvasta päästää. Korissa ei ole vielä niitä mikrokytkimiä lukitussalvoissa. Mistäköhän johtuis?
ja asiasta kukkaruukkuun, saako mistään enään R413A ilmastoinnin täyttöjä, kun tuntuu olevan aika kiven alla
Comment