Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    Onkohan tuossa kansipahvin vaihto edessä liikkeessä pysyy lämmöt normaalina, valoissa joutuu pitämään kaasua että lämmöt ei nouse.. kun sammuttaa kerää paisuntasäiliöön niin kovan paineen että työntää nestettä jostaki ulos

    Comment

    • Ämmyskä
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2010
      • 191
      • fin

      Originally posted by esa`pentula View Post
      kosteuden pitää vähän päästä sisään ja samoin ulos. umpion alla pitäisi olla pieni reikä josta lasi hengittää. jos se on tukossa tai tukittu/peltiä vasten niin kosteus pääsee varmasti sisään, mutta ei ulos.

      asiaan. nämä ccfl:ät ja nämä umpiot ja hinta ei ole paha.
      Jees, nuo valothan vaikutti hyviltä ja edullisilta. Piritekillä näytti myös olevan CCFL-rinkuloita, lienekkö yhtä toimivat ja laadukkaat kun nuo Schiedmanin vastaavat`?

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        Originally posted by däädää View Post
        Onkohan tuossa kansipahvin vaihto edessä liikkeessä pysyy lämmöt normaalina, valoissa joutuu pitämään kaasua että lämmöt ei nouse.. kun sammuttaa kerää paisuntasäiliöön niin kovan paineen että työntää nestettä jostaki ulos
        Jos kyseessä bensa kutonen ja moniventtiili sellainen niin haaveet pelkän pahvin vaihdon auttamisesta voit unohtaa. Halki se kansi on suurella todennäköisyydellä.
        Joka tapauksessa, jos laitat auton käymään kylmänä, paisuntasäiliön korkki auki, tuleeko nesteet pihalle?
        Entäs sama esim. puolilämpösenä?

        Jos tulee niin osaat varmaan itsekkin päätellä mitä on sen jälkeen tehtävä.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • däädää
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 756
          • Tornio

          Originally posted by Janzki View Post
          Jos kyseessä bensa kutonen ja moniventtiili sellainen niin haaveet pelkän pahvin vaihdon auttamisesta voit unohtaa. Halki se kansi on suurella todennäköisyydellä.
          Joka tapauksessa, jos laitat auton käymään kylmänä, paisuntasäiliön korkki auki, tuleeko nesteet pihalle?
          Entäs sama esim. puolilämpösenä?

          Jos tulee niin osaat varmaan itsekkin päätellä mitä on sen jälkeen tehtävä.
          Ei tule kylmänä eikä puolilämpösenä nesteet pihalle tyhjäkäynnillä ei myöskään puhalla lämmintä, pitää antaa vähän kierroksia että alkaa puhaltaan lämmintä..

          Comment

          • Jonii
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 40
            • suomi

            Originally posted by däädää View Post
            Onkohan tuossa kansipahvin vaihto edessä liikkeessä pysyy lämmöt normaalina, valoissa joutuu pitämään kaasua että lämmöt ei nouse.. kun sammuttaa kerää paisuntasäiliöön niin kovan paineen että työntää nestettä jostaki ulos
            Vesipumppu?:think tai ilmoja?
            nykynen:e46 328
            ex:e30 316i
            ex:e30 318is
            ex:e36 325 coupe

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Originally posted by däädää View Post
              Onkohan tuossa kansipahvin vaihto edessä liikkeessä pysyy lämmöt normaalina, valoissa joutuu pitämään kaasua että lämmöt ei nouse.. kun sammuttaa kerää paisuntasäiliöön niin kovan paineen että työntää nestettä jostaki ulos
              Mistähän on jostaki :think
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • däädää
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 756
                • Tornio

                Originally posted by Jonii View Post
                Vesipumppu?:think tai ilmoja?
                Noniin nyt näyttäis siltä että siellä oli ilmoja vain Ja työnsi ennen nestettä ulos paisuntasäiliön alaosasta..

                Comment

                • bemarantti
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 83
                  • Lempäälä

                  Poistakaa jos on vanha juttu mutta mitä joutuu käytännössä tekemään jos ostan coil-overit -91 e36:een mitkä on tarkoitettu -92 ja uudempaan? Eikös vakaaja ole erilainen ja yläpää? Onko helpompi vaan ettiä sopiva sarja vai millainen jumppa tuo on saada sopimaan ns. "vanhaan"?
                  Nykyiset:
                  Bmw E36 320 Ci -92, Down´n`out
                  Bmw E21 316 -82, turboprojekti
                  EX:
                  Bmw E36 325 -91, käyttöjyrä
                  Bmw E30 318i Touring -89
                  Bmw E39 528i Touring -97

                  Comment

                  • Willtord
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 3302
                    • Vaasa

                    e36 318 tds, missä sijaitsee ilmansuodatin?

                    Comment

                    • asis
                      BTCF Member
                      • Mar 2009
                      • 1138
                      • Joensuu

                      Originally posted by esa`pentula View Post
                      mittaristo hajoaa 3:een osaan. takana muistaakseni 5 torx ruuvia jotka pitävät yhdessä ja sen jälkeen taisi olla jollain klipsuilla. ne irti ja pleksi osa lähtee mustan muovin mukana irti. jos on tarkoitus laittaa kromirinkulat niin onnistuu pujottamalta pleksin takakautta edellä mainitulla tavalla. jos haluaa pleksin pois muoviosasta joutuu kuumailmapuhaltimen kanssa koittamaan, mutta ei ihan hevin onnistu. plasmapohjaa vaihdettaessa joutuu jokatapauksessa hajottamaan mittariston kolmeen osaan.

                      vai miksi pitää irroittaa pleksiosa.
                      No tuo mittariston pohja on kuplinu tuosta kulutusmittarin kohasta silleen, että se viisari jumittaa niihin ripellyksiin, niin ne pitäs poistaa tai liimata takasi kiinni, että kulutusmittari toimis.
                      E39 540iA M-Sport Imolarot II
                      E36 323i touring
                      Volvo V70 2.4D mk3
                      Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                      Honda Civic 1.4 4d ES
                      Chevy Caprice Classic
                      ex:
                      E32 730iA
                      E39 528i Calypsorot metallic
                      E36 325i x2

                      Comment

                      • 328 e36
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 488
                        • pori

                        Originally posted by bemarantti View Post
                        Poistakaa jos on vanha juttu mutta mitä joutuu käytännössä tekemään jos ostan coil-overit -91 e36:een mitkä on tarkoitettu -92 ja uudempaan? Eikös vakaaja ole erilainen ja yläpää? Onko helpompi vaan ettiä sopiva sarja vai millainen jumppa tuo on saada sopimaan ns. "vanhaan"?
                        vakaaja on sama mutta ne "koiranluut" erilaiset ja iskarin yläpäät ovat erilaiset,saa kyllä vaihdettua helposti oikean mallisiin..
                        e36 320 cabrio.
                        e36 328 coupe.

                        Comment

                        • riuska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1160
                          • Lahti

                          Originally posted by bemarantti View Post
                          Poistakaa jos on vanha juttu mutta mitä joutuu käytännössä tekemään jos ostan coil-overit -91 e36:een mitkä on tarkoitettu -92 ja uudempaan? Eikös vakaaja ole erilainen ja yläpää? Onko helpompi vaan ettiä sopiva sarja vai millainen jumppa tuo on saada sopimaan ns. "vanhaan"?
                          Helpompi ettiä sopiva setti. 10/91 ja sitä aikasemmin "koiranluu" tulee iskariin ja 10/91-5/92 koiranluu tulee tukivarteen ja yläpään kiinnitys on samanlainen kun taas 5/92 eteenpäin vaihtuu yläpään kiinnitys on esim: paljon paksumpi.

                          Vanhempi: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/g/84.png

                          uudempi:http://www.realoem.com/bmw/diagrams/f/h/192.png

                          Niin ei se pelkkä vuosiluku merkkaa mitää jos kesken vuoden ollaan tehty muutoksia
                          Last edited by riuska; 27-05-2010, 20:17. Reason: lisäys
                          F30 320d
                          F30 320i
                          E46 320i
                          E36 325i
                          E30 316

                          Comment

                          • bemarantti
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 83
                            • Lempäälä

                            OK. Taitaa olla itsellä tuo uudempi yläpää mutta vakaajantangot tulee iskariin. Pitääpä tarkistaa .
                            Nykyiset:
                            Bmw E36 320 Ci -92, Down´n`out
                            Bmw E21 316 -82, turboprojekti
                            EX:
                            Bmw E36 325 -91, käyttöjyrä
                            Bmw E30 318i Touring -89
                            Bmw E39 528i Touring -97

                            Comment

                            • Neula
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2009
                              • 78
                              • Jokioinen

                              Originally posted by tonmppa View Post
                              missä liikkeessä sen laitatit? itellä kuulosti olevan 60e kalliimpi
                              Kuttilan autolasi:sta sijaitsee aikalähellä saloa.

                              Comment

                              • bemarantti
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2005
                                • 83
                                • Lempäälä

                                Originally posted by Willtord View Post
                                e36 318 tds, missä sijaitsee ilmansuodatin?
                                Löytyiskö tosta apua -> http://www.realoem.com/bmw/showparts...78&hg=13&fg=20
                                Nykyiset:
                                Bmw E36 320 Ci -92, Down´n`out
                                Bmw E21 316 -82, turboprojekti
                                EX:
                                Bmw E36 325 -91, käyttöjyrä
                                Bmw E30 318i Touring -89
                                Bmw E39 528i Touring -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎