Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2305
    • Uusimaa

    Onko 6-koneisen E36:sen moottorin tukikumien vaihto kuinka paha rasti? Vaatiiko paljon purkamista? Muistaisiko joku?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Xhawk
      OBTCF Member
      • Jul 2004
      • 2326
      • Kierrosalueella (hki)

      Originally posted by JKK View Post
      Onko 6-koneisen E36:sen moottorin tukikumien vaihto kuinka paha rasti? Vaatiiko paljon purkamista? Muistaisiko joku?
      Oikealle puolelle vaihtuu helposti. Alle pitää vaan päästä. Vasemmalle puolelle vaatii imuilmaboxin purkamisen, että pääsee avaamaan sen ruuvin/mutterin sieltä ylhäältä. Kaveri on hyvä olla tässä hommassa. Jatkoja kannattaa hommata räikkään niin yltää alas asti.
      "Position One, Position One"
      Punainen miesten voimisteluauto

      BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

      Comment

      • Tucci
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 76
        • Finland

        Vaihdelaatikkoon öljyä.

        Onko paha rasti vaihtaa lootaan öljyt? onko näihin yleensä vaihdeltu? mitä öljyä suosittelette? -94 compact. joku siellä kusee kuitenkin, vaihdelaatikko aika pahasti öljyn peitossa tai lähinnä kardaanin alkupää eli vaihdelaatikon loppuosa.

        Comment

        • Shifter
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 538
          • Keski-Suomi. Pihtipudas

          Pitääkö tuo perkeleen starttimoottori irrottaa koneesta jotta vaihdelaatikon saa irti. Alkaa lievästi sanottuna vituttamaan kun tieltä pitäisi purkaa imusarja, että niihin pultteihin pääsee käsiksi.

          Koneena on m52b28 ja vastauksella on kiire!
          G4 -00

          Entiset ajokit:
          e36 328i Coupé -95
          e36 316i Sedan -98

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Shifter View Post
            Pitääkö tuo perkeleen starttimoottori irrottaa koneesta jotta vaihdelaatikon saa irti. Alkaa lievästi sanottuna vituttamaan kun tieltä pitäisi purkaa imusarja, että niihin pultteihin pääsee käsiksi.

            Koneena on m52b28 ja vastauksella on kiire!
            Startti pitää irroittaa mutta monessa tapauksessa itse startissa on kierteet eikä sen takana muttereita mitä tarvisi pitää paikallaan. Katso että on akun kaapeli irti ettei startille tuleva virtakaapeli osu mihinkään.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Shifter
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 538
              • Keski-Suomi. Pihtipudas

              Originally posted by Supa View Post
              Startti pitää irroittaa mutta monessa tapauksessa itse startissa on kierteet eikä sen takana muttereita mitä tarvisi pitää paikallaan. Katso että on akun kaapeli irti ettei startille tuleva virtakaapeli osu mihinkään.
              Akun kenkä on irti ja mikään muu ei estä enää laatikon nostoa poies kun tuo helvetin startti mikä on pitänyt ängetä jonnekin jumalan hylkäämään koloon mihin ei normaali eurooppalaisen kädet eikä taidot riitä . Meinaatko siis että se koko paketti lähtisi pyörimään? Eikä niitä muttereita tarvitsisi avata? :think
              G4 -00

              Entiset ajokit:
              e36 328i Coupé -95
              e36 316i Sedan -98

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6693
                • .......

                M52:n startin pulteissa ei tosiaan yleensä ole muttereita(kierteet startin rungossa), mutta jos jostain syystä on niin ilman imusarjan irrotusta ei ainakaan ylempää taida saada pois.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Shifter View Post
                  Akun kenkä on irti ja mikään muu ei estä enää laatikon nostoa poies kun tuo helvetin startti mikä on pitänyt ängetä jonnekin jumalan hylkäämään koloon mihin ei normaali eurooppalaisen kädet eikä taidot riitä . Meinaatko siis että se koko paketti lähtisi pyörimään? Eikä niitä muttereita tarvitsisi avata? :think
                  Sehän on kahdella pultilla kiinni ja sitten kohditustapilla tuosta keskeltä, vaatii siis hieman kumivasaraa avustukseksi, ei pitäisi kauhean hankala olla ottaa irti.
                  Tässä vielä kuva.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Shifter
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2009
                    • 538
                    • Keski-Suomi. Pihtipudas

                    Originally posted by JJT View Post
                    M52:n startin pulteissa ei tosiaan yleensä ole muttereita, mutta jos jostain syystä on niin ilman imusarjan irrotusta ei ainakaan ylempää taida saada pois.
                    Voi jumalauta -.- ....
                    G4 -00

                    Entiset ajokit:
                    e36 328i Coupé -95
                    e36 316i Sedan -98

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6693
                      • .......

                      Originally posted by Shifter View Post
                      Voi jumalauta -.- ....
                      Katos nyt ensin että miten se on kiinni.
                      Imusarjan irrotus on lisäks helppo homma.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Shifter
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 538
                        • Keski-Suomi. Pihtipudas

                        Originally posted by Supa View Post
                        Sehän on kahdella pultilla kiinni ja sitten kohditustapilla tuosta keskeltä, vaatii siis hieman kumivasaraa avustukseksi, ei pitäisi kauhean hankala olla ottaa irti.
                        Tässä vielä kuva.
                        Njoo. Eli jos tuosta kuvasta katsotaan niin tuo solenoidin alapuolelta olevat kiinnitysmutteri on irti, onko siellä yläpuolella, lohkon vieressä vielä toinen? Meinaan jos on niin on aivan helvetin vaikea irrottaa, on vesiletkua ja sähköjohtoo ja ties mitä perkelettä edessä, ettei koko pulttia edes näy
                        G4 -00

                        Entiset ajokit:
                        e36 328i Coupé -95
                        e36 316i Sedan -98

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6693
                          • .......

                          Originally posted by Shifter View Post
                          Njoo. Eli jos tuosta kuvasta katsotaan niin tuo solenoidin alapuolelta olevat kiinnitysmutteri on irti, onko siellä yläpuolella, lohkon vieressä vielä toinen? Meinaan jos on niin on aivan helvetin vaikea irrottaa, on vesiletkua ja sähköjohtoo ja ties mitä perkelettä edessä, ettei koko pulttia edes näy
                          Joo. 2 pultilla se startti on. Näkyyhän ne suoraan laatikon takapäästä katsomalla kaikki pultit.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Shifter
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2009
                            • 538
                            • Keski-Suomi. Pihtipudas

                            Voehan vitalis, noh kyllä se tänään vielä irti on! Kiitokset vastauksista JJT ja Supa
                            G4 -00

                            Entiset ajokit:
                            e36 328i Coupé -95
                            e36 316i Sedan -98

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Varo ettei mee pyöreeks se ylempi startin pultti, tulee hauskat seuraavat pari päivää =) Nimim. perjantaina meni..

                              Comment

                              • Perlenbacher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2010
                                • 1103
                                • Suomi

                                Originally posted by aaape View Post
                                siinä pelkääjän puolella iskaritolpan ja tulipellin välissä on ihan riitävästi tilaa siirtää vaan sitä virtapistoketta siitä niin siihen se sopii... (toivottavasti ymmärsit mitä kohtaa tarkoitin )
                                Jep, siihen itsekin sen olisin laittanut.. Mitenhän ne letkut laittaisi, kun ei tunnu mistään mahtuvan vesiventtiilille :/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎