Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by Jampsu87 View Post
    "Pestä" tuota perää ensin vaikka jarrusprayllä ja moottorinputsaus aineella ja onko se nyt sitten rautalanka vai nuppineula millä tuon reiän saa parhaiten auki?
    Miggilangalla voi koittaa mutta ite ottanu yleensä poranterällä. Ne on usein hapettunu umpeen ja se ei ihan helposti pois lähdekkään. Peränhän tommosesta irrottaa nosturilla helposti alle puolen tunnin kun vaan on sopiva torx-hylsy hollilla vetarin pultteihin.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Jampsu87
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1335
      • Rovaniemi

      Originally posted by Cell View Post
      Miggilangalla voi koittaa mutta ite ottanu yleensä poranterällä. Ne on usein hapettunu umpeen ja se ei ihan helposti pois lähdekkään. Peränhän tommosesta irrottaa nosturilla helposti alle puolen tunnin kun vaan on sopiva torx-hylsy hollilla vetarin pultteihin.
      Hommahan oli yllättävän helppo. Tukossahan se reikä oli, toivottavasti lopettaa nyt sen öljyn tihkuttamisen ettei tarvitse lähteä tiivisteitä vaihtelemaan.

      Ainakin tuosta 168 perästä tuon reiän löytäminen oli helppoa perä paikoillaankin, varsinkin taskulampun ja pienen "asentajan teleskooppipeilin kanssa". Sain aukaistua reiän semmoisella pienellä "kännykkä meisselillä" ja rautalangalla.
      E91 lci 330xd.

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2325
        • Uusimaa

        Originally posted by Jampsu87 View Post
        ...ja onko se nyt sitten rautalanka vai nuppineula millä tuon reiän saa parhaiten auki?
        Parhaan työkalun saa tehtyä klemmarista. Siitä kun taittelee sopivan mallisen, niin pääsee mukavasti tökkimään röörin puhtaaksi. Ja siellä se on apparin puolella perän takakannen yläosassa.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • Heikkilä J.
          Newbiemmer
          • Feb 2009
          • 24
          • Seinäjoki

          Mittaristo e36

          Kellää tietoa meneekö suoranelosen ja suorakutosen mittaristot yksiin? eli saanko neloskoneiseen kutoskoneisesta mittariston? onko MITÄÄN eroja?:think
          sigpic

          e46 320d Touring (Titansilber) -00
          e36 318i Touring (Arcticsilver) -96

          ex e39 323i sedan (aspensilber) -96
          ex e46 320i sedan (diamantschwarz) -02
          ex e36 325i sedan (Kumul) -93
          ex e36 316i sedan (Alpinweiss) -93
          ex e36 316i sedan (Dunkelblau) -93
          BMW LOVER

          Comment

          • Valtsude
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2007
            • 739
            • Jyväskylä

            Originally posted by Heikkilä J. View Post
            Kellää tietoa meneekö suoranelosen ja suorakutosen mittaristot yksiin? eli saanko neloskoneiseen kutoskoneisesta mittariston? onko MITÄÄN eroja?:think
            Nopeusmittarin asteikko on iS:ssä sekä kutoskoneisissa 260km/h asti, kun taas muissa neloskoneisissa sekä TD:ssä 220km/h asti. 95vm ylöspäin kaikissa 250 asti. Koodiplugin joutuu vaihtamaan mittaristoon, että kierroslukumittari näyttää kierrokset oikein.
            E34

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Valtsude View Post
              Nopeusmittarin asteikko on iS:ssä sekä kutoskoneisissa 260km/h asti, kun taas muissa neloskoneisissa sekä TD:ssä 220km/h asti. 95vm ylöspäin kaikissa 250 asti. Koodiplugin joutuu vaihtamaan mittaristoon, että kierroslukumittari näyttää kierrokset oikein.
              Ei ole e36 mittareissa koodiplugia.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • asis
                BTCF Member
                • Mar 2009
                • 1138
                • Joensuu

                Eikös tuon rikkinäisen kaksoismassavauhtipyörän voi korvata kovalla vauhtipyörällä?
                Elikkä tässä olis tarkotus hitsata tuo alkuperänen vauhtipyörä kiinni, että siitä tulee normaali vauhtipyörä.
                Mitäs tämmösestä viritelmästä seuraa?

                Niin ja kone on m50b25
                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                E36 323i touring
                Volvo V70 2.4D mk3
                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                Honda Civic 1.4 4d ES
                Chevy Caprice Classic
                ex:
                E32 730iA
                E39 528i Calypsorot metallic
                E36 325i x2

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by asis View Post
                  Eikös tuon rikkinäisen kaksoismassavauhtipyörän voi korvata kovalla vauhtipyörällä?
                  Elikkä tässä olis tarkotus hitsata tuo alkuperänen vauhtipyörä kiinni, että siitä tulee normaali vauhtipyörä.
                  Mitäs tämmösestä viritelmästä seuraa?

                  Niin ja kone on m50b25
                  Tuskin mitään hyvää.
                  Oikean kovan pyörän saa edullisesti.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    Originally posted by asis View Post
                    Eikös tuon rikkinäisen kaksoismassavauhtipyörän voi korvata kovalla vauhtipyörällä?
                    Elikkä tässä olis tarkotus hitsata tuo alkuperänen vauhtipyörä kiinni, että siitä tulee normaali vauhtipyörä.
                    Mitäs tämmösestä viritelmästä seuraa?

                    Niin ja kone on m50b25
                    Jomman kumman on luistettava/annettava hieman periksi. Sitten sinun pitää myös vaihtaa jousitetulla keskiöllä oleva kytkinlevy.

                    Comment

                    • asis
                      BTCF Member
                      • Mar 2009
                      • 1138
                      • Joensuu

                      Originally posted by JJT View Post
                      Tuskin mitään hyvää.
                      Oikean kovan pyörän saa edullisesti.
                      Mistä niitä saa? Oon vaan löytäny törkeen kalliita kasoismassavauhtipyöriä. Käytettyäkään ei uskalla ostaa, kun sitten voi olla taas sama tilanne vuoden päästä.
                      E39 540iA M-Sport Imolarot II
                      E36 323i touring
                      Volvo V70 2.4D mk3
                      Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                      Honda Civic 1.4 4d ES
                      Chevy Caprice Classic
                      ex:
                      E32 730iA
                      E39 528i Calypsorot metallic
                      E36 325i x2

                      Comment

                      • asis
                        BTCF Member
                        • Mar 2009
                        • 1138
                        • Joensuu

                        Originally posted by TheLoial View Post
                        Jomman kumman on luistettava/annettava hieman periksi. Sitten sinun pitää myös vaihtaa jousitetulla keskiöllä oleva kytkinlevy.
                        Mikä siinä bemarin koneessa on niin ihmeellistä, että tuommonen normaali vauhtipyörä ei siinä toimi?
                        E39 540iA M-Sport Imolarot II
                        E36 323i touring
                        Volvo V70 2.4D mk3
                        Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                        Honda Civic 1.4 4d ES
                        Chevy Caprice Classic
                        ex:
                        E32 730iA
                        E39 528i Calypsorot metallic
                        E36 325i x2

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by asis View Post
                          Mikä siinä bemarin koneessa on niin ihmeellistä, että tuommonen normaali vauhtipyörä ei siinä toimi?
                          Ei se ole sillon mikään "normaali" jos hitsaat puolet toisiinsa kiinni. Siinä pitää olla ensinnäkin jousitettu levy mitä tommoseen viritelmään ei löydy kovin helposti.
                          Toisekseen sulla on aika reilusti siinä pyörivää massaa joka ei anna periksi, ei se ainakaan kierrosherkkyyttä tuo, menee varmaan mielenkiintoiseksi.
                          Normaalisti jouset antavat kuitenkin hieman periksi lättyjen välissä.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • janikoo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 1263
                            • Lahti

                            Originally posted by asis View Post
                            Mikä siinä bemarin koneessa on niin ihmeellistä, että tuommonen normaali vauhtipyörä ei siinä toimi?
                            mulla ois yks ylimääränen kaksoismassa vp .. ilman hammaskehää
                            ja edullisesti

                            mut jos haluut kaksoismassan pois , zjarkilta vauhtipyörä ja -007 535 kytkin tilaukseen.
                            BIGBROTHER kommentti team

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by janikoo View Post
                              mulla ois yks ylimääränen kaksoismassa vp .. ilman hammaskehää
                              ja edullisesti

                              mut jos haluut kaksoismassan pois , zjarkilta vauhtipyörä ja -007 535 kytkin tilaukseen.
                              Samaa suosittelen, ja myös täältä löytyy jostain syystä hammaskehätön kaksoismassa, ilmaseksi saa
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • asis
                                BTCF Member
                                • Mar 2009
                                • 1138
                                • Joensuu

                                Originally posted by Supa View Post
                                Ei se ole sillon mikään "normaali" jos hitsaat puolet toisiinsa kiinni. Siinä pitää olla ensinnäkin jousitettu levy mitä tommoseen viritelmään ei löydy kovin helposti.
                                Toisekseen sulla on aika reilusti siinä pyörivää massaa joka ei anna periksi, ei se ainakaan kierrosherkkyyttä tuo, menee varmaan mielenkiintoiseksi.
                                Normaalisti jouset antavat kuitenkin hieman periksi lättyjen välissä.
                                Aivan. Mut jos tuohon löytyy jousitettu levy, niin toimiiko tuo sitten miten, kun tuon vauhtipyörän hitsaa kiinni? Vai onko siinä pakko olla ihan oikea kova vauhtipyörä?


                                Ei miusta oo mitään järkee laittaa nuita käytettyjä massapyöriä kun niistä sitten tiedä miten kauan ne kestää.
                                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                                E36 323i touring
                                Volvo V70 2.4D mk3
                                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                                Honda Civic 1.4 4d ES
                                Chevy Caprice Classic
                                ex:
                                E32 730iA
                                E39 528i Calypsorot metallic
                                E36 325i x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎