Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by jukkae View Post
    Jebs kiitos. Muita letkuja ei vissiin oikeen pysty/kantsi metritavarasta pistää?
    Ei, siis imupuolen letkuja.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Nisti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 705
      • På Gränsen

      Minkä merkkinen on alkuperäinen kytkinpaketti 328? Muita hyviä merkkejä peruskytkintä etsittäessä?
      "MURPHY'S LAW"
      "Whatever can go wrong will go wrong,
      and at the worst possible time,
      in the worst possible way"

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by Nisti View Post
        Minkä merkkinen on alkuperäinen kytkinpaketti 328? Muita hyviä merkkejä peruskytkintä etsittäessä?
        Sachs.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Spiddu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 3565
          • Nla

          Miten ohjaustehostimen litkut vaihdetaan?
          BMW E90 330dA 2007
          BMW F30 330e 2017

          Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
          e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

          Comment

          • Jontsu00
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2011
            • 241
            • Oulu

            Originally posted by Spiddu View Post
            Miten ohjaustehostimen litkut vaihdetaan?
            Pumpulta toinen banjoliitin auki mistä valumaan öljyt pois. Ite taisin myös paineilmapistoolin tiivistää jollain rätillä säiliönsuulle, ja paineilmalla nopeutin öljyn tulemista. Kun kaikki öljyt on valunu pois niin liitin takasi pumpunkylkeen ja uutta öljyä sisään säiliöön. Ilmaus tapahtuu sillai, että nostat etupään ilmaan ja kääntelet rattia laidasta laitaan, ja seuraat ettei säiliö pääse tyhjäksi tänä aikana. Kun ilmaus on suoritettu, niin keulaa alas ja öljypinnan tsekkaus, että on varmasti ylämerkissä.

            Tehostimeen se öljy mikä säiliön korkissa lukee. Muistaakseni ite purin ilmansuodattimenkotelon pois ainakin edestä, niin on helpompi.

            Näin lyhykäisyydessään.

            Comment

            • BMW323
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 994
              • kempele

              Originally posted by Jontsu00 View Post
              Pumpulta toinen banjoliitin auki mistä valumaan öljyt pois. Ite taisin myös paineilmapistoolin tiivistää jollain rätillä säiliönsuulle, ja paineilmalla nopeutin öljyn tulemista. Kun kaikki öljyt on valunu pois niin liitin takasi pumpunkylkeen ja uutta öljyä sisään säiliöön. Ilmaus tapahtuu sillai, että nostat etupään ilmaan ja kääntelet rattia laidasta laitaan, ja seuraat ettei säiliö pääse tyhjäksi tänä aikana. Kun ilmaus on suoritettu, niin keulaa alas ja öljypinnan tsekkaus, että on varmasti ylämerkissä.

              Tehostimeen se öljy mikä säiliön korkissa lukee. Muistaakseni ite purin ilmansuodattimenkotelon pois ainakin edestä, niin on helpompi.

              Näin lyhykäisyydessään.

              tässä on hyvä muistaa että ei missään nimessä käännellä rattia autokäynnissä ettei pumppu mee rikki/viotu
              Nissan Stagea NM35 -01
              2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
              harrastepohjalta E21 316

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                Originally posted by Nisti View Post
                Minkä merkkinen on alkuperäinen kytkinpaketti 328? Muita hyviä merkkejä peruskytkintä etsittäessä?
                Schmiedmannilta sai ainakin vuosi sitten, ilmeisesti vieläkin jonkun 130€ koko setin. 20tkm pyörinyt alla eikä mitään ongelmaa. Paineasetelma oli Sachs tai LUK, eli merkkikamaa, levy ja laakeri oli jotain nimettömiä. Mutta ehdottomasti hintansa arvoinen!

                Comment

                • Jontsu00
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2011
                  • 241
                  • Oulu

                  Originally posted by BMW323 View Post
                  tässä on hyvä muistaa että ei missään nimessä käännellä rattia autokäynnissä ettei pumppu mee rikki/viotu
                  Eli juurikin näin, unohtu mainita tuo, että ei auto käynnissä.

                  Comment

                  • Piplis
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 292
                    • Kerava

                    Howdy.

                    Huomasin oheisessa kuvassa olevan letkun nro 10 olevan haitariputken puoleisesta päästään halki ja vuotavan.



                    Pikahätäkorjaus tuli tehtyä ilmastointiteipillä ja letkuklemmareilla ennen uuden letkun saamista, mutta mikäs tuon letkun oikea funktio on? Eikös tuo mene haitariputkelta vaan tyhjäkäyntimoottorille?

                    Alavääntö on mielestäni hieman kateissa ja kulutus korkeahkoa, mutta voisikohan tuo letku aiheuttaa niitäkin?
                    *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Voi tietenkin. Kaikki imupuolen letkut on oltava kunnossa.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16418
                        • Asikkala

                        Originally posted by Piplis View Post
                        Howdy.

                        Pikahätäkorjaus tuli tehtyä ilmastointiteipillä ja letkuklemmareilla ennen uuden letkun saamista, mutta mikäs tuon letkun oikea funktio on? Eikös tuo mene haitariputkelta vaan tyhjäkäyntimoottorille?
                        Kyllä se menee vaan imm -> tyhjäk. moottorille, ei se sen tärkeämpi ole Ja ylettyy paikalleen vaikka pari senttiä katkaisee päästä.

                        Comment

                        • biimerrrrville
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 296
                          • Suomi

                          ongelmiaa m50/m52

                          oisko mitää arvausta tämmösestä viasta kun kierrokset nousevat itsestään 2000-5000 tuhanteen ?

                          imuvuotoja ei ole, oon irrottanu ja tarkastanu joka letkun imupuolelta, tarvittaes vaihtanu uusiin ja uusinu o-renkaitakin.

                          kokeilin toista tyhjäkäyntimoottoria(puhdistin&öljysin huolel), lämpöanturia ja lambdakin on uus.

                          ilmamassamittarin piuhaa irrottamalla auto lähes sammuu eli luulis olevan ehjä ?

                          senkin kyllä varmuuden vuoksi puhdistin vaikka likainenkaan se ei ollut.

                          ja uuet putsarit, tulpat, öljyt, venakopan tiivisteet ym (jotka ei ny tähä liitykkää) vaihettu.

                          happivuotokaan ei ole nimittäi pakoputki täysin läpikäyty.

                          eikkai bensansuodatin tai paineen säädin tommosia vois aiheuttaa ?

                          ja vaijeri tai läppäkotelo ei jumita

                          vaihdoin KÄYTETYN kaasuläpän anturin autoon ja vika ei oikein muuttunut

                          voiko tuo perkeleen pikkuosa tehä mu elämästä helvettiä vai mistä on kyse ? että kävikö mulla ni huono tuuri et sain toisen hajonneen anturin ?

                          Comment

                          • Spiddu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 3565
                            • Nla

                            Uskaltaako keulan nostaa ilmaan kuvan osa numero 1 keskeltä?

                            BMW E90 330dA 2007
                            BMW F30 330e 2017

                            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                            Comment

                            • santtuzz
                              BTCF Member
                              • Jun 2006
                              • 132
                              • Riihimäki

                              Originally posted by Spiddu View Post
                              Uskaltaako keulan nostaa ilmaan kuvan osa numero 1 keskeltä?

                              Kyllä.
                              E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
                              E30 316i -89 M50
                              E60 530ia M-Sport -04
                              E36 316i -94
                              E39 540ia -97
                              E39 528i touring -97
                              E36 328i touring -95
                              E34 525i -92
                              E30 316i -89

                              Comment

                              • manzneri
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 551
                                • Kesälahti

                                Quote:
                                Originally Posted by manzneri
                                Omassa (sigun auto) kuuluu edestä oikeelta iskarin yläpäästä kolinaa. Iskarin yläpään tukilaakeri mennyt? Autossa kw variante 1 alusta. Meneekö tuon tolpan kanssa oem yläpää vai joku muu? En ole ennen coileja koonnut.

                                Kannattaako sama operaatio tehdä myös toiselle puolelle samalla?
                                Luultavasti paskana on.
                                Originally Posted by Hammu
                                OEM yläpäät käy, coilien kanssa ei tartte edes jousipuristimia mutta olis hyvä olla joku kaverina painamassa pakettia kasaan että saa helpommin yläpään mutterin kiristettyä alkuun.
                                Tämä siis jos koko paketti on irti.
                                Tietty helpompi tapa on tehdä niin että ampuu iskarin mutterin auki, jonka jälkeen tunkkaa auton ilmaan, että coili poistuu yläpäästä.
                                Sen jälkeen avaa tukilaakerin mutterit, vanha pois ja uus paikalleen, mutterit kiinni jonka jälkeen lähtee tiputtamaan autoa alaspäin ja tähtää coilia sinne tukilaakeriin.
                                Ensinnäkin, ollaanko ihan väärässä kuvassa nyt ja mitä kaikkea pitää/kannattaa nyt sitten tilata samalla kerralla:

                                http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...taching_parts/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎