Kannattaako tuota yrittää jollahin tököteillä puhdistaa, vai suorilta "uusi"(käytetty)?
Onhan siihen oma puhdistusaineensa mutta epäilen että ei tässä vaiheessa enää hyödytä. Mutta toki voi kokeilla. Jos on vapaavirtaus suodatin kiinni niin ainakin jos sen IMMin nyt joudut uusimaan niin suosittelen jo laittamaan alkuperäisen suodattimen tilalle ja heittämään vapari hankeen..
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Onko ruiskusuuttimien pohjassa olevilla muovi"suojilla" (?) käytännön merkitystäkin, muutama meni sarjaa pois ottaessa rikki ja uudet on jo marmorilta loppuviikoks tilattu mutta ensisavut uudesta moottorista uupuis enää pelkästään noista :think
Onhan siihen oma puhdistusaineensa mutta epäilen että ei tässä vaiheessa enää hyödytä. Mutta toki voi kokeilla. Jos on vapaavirtaus suodatin kiinni niin ainakin jos sen IMMin nyt joudut uusimaan niin suosittelen jo laittamaan alkuperäisen suodattimen tilalle ja heittämään vapari hankeen..
Esim.
Ok. Ei ole ikinä ollut eikä tule vaparia, kun niistä en ole koskaan hyvää kuullut kuin amiksen pojilta Vissiin tuota on joskus aikaisemmin korjattu jotenkin kun on liimattu.
Edit: Nyt kokeilin melkein kylmällä koneella tuota johon irti ottoa niin vaikutti, voiko tuo mittari mennä sellaiseksi että välillä toimii ja välillä ei?
Ei kukaan einstein tietäs missä sijaitsee "ikkunoiden ohjausyksikkö" ja onko tämä yksikkö jotenkin samassa häkkyrässä keskuslukon kanssa? Kumpikaan ei ole toiminut auton minulla ollessa ja alkais olla koht hyvä aika alkaa toimimaa
Ja en siis tarkota boksia ovessa se on moottorinyksikkö. Tarkoitan jotain joka todennäköisesti löytyy jostain kabiinin etumuovien alta...
Nokka-akselin tunnistimessako sitä vikaa sitten on, kun kylmällä koneella lähtee hienosti käyntiin vrt., jos on sattunut olemaan vajaa pari tuntia lohkolämppärissä kiinni ja silloin lämmöt sinisen 'alimmalla' viivalla ja lähtee selkeesti huonommin käyntiin - kuin kylmällä koneella?
Taas sellainen selostus.. Ainakin josain välissä oli puhetta että KL-varaosien anturit heittelee sinnesun tänne arvoja ja käyttäytyy 'juurinäin' kuvailemallani tavalla.
Ei joudu siis sahaamaan mutta tuntuu jotenkin viiveellä starttaavan, kun kylmällä koneella lähtee ns. laakista.
Onkos ihmisillä tietoa että mikä on vikana kun kone on kylmä, auto käy ok mutta sitten kun kone lämpeää ja nostaa kierroksia niin se pitää ilkeän räsähdyksen?
Avasin venttiilikopan ja katsoin että mitään vikaa ei näy, laitoin uudestaan käytiin niin kuulosti ihan ok kunnes lämpesi ja oli vähän kierroksia taas niin räsähti.
Siitä sitten otin vanoksen solenoidin liittimen irti ja nostin kierroksia niin ei mitään epämääräistä ääntä.
Puristukset on 13 bar:ia joten ei sielläkään mitään vikaa ole.
Ei enää ihminen ymmärrä.
Koneeseen vaihdettiin kansipahvi viikonloppuna. Alakerta ja nokat oli kyllä lukittuina. Nokkapyörät laitoin vanhoihin jälkiin.
Voiko se vanos olla tyhjä öljystä niin pitää ilkeän äänen?
Nokka-akselin tunnistimessako sitä vikaa sitten on, kun kylmällä koneella lähtee hienosti käyntiin vrt., jos on sattunut olemaan vajaa pari tuntia lohkolämppärissä kiinni ja silloin lämmöt sinisen 'alimmalla' viivalla ja lähtee selkeesti huonommin käyntiin - kuin kylmällä koneella?
Taas sellainen selostus.. Ainakin josain välissä oli puhetta että KL-varaosien anturit heittelee sinnesun tänne arvoja ja käyttäytyy 'juurinäin' kuvailemallani tavalla.
Ei joudu siis sahaamaan mutta tuntuu jotenkin viiveellä starttaavan, kun kylmällä koneella lähtee ns. laakista.
mullon muuten nyt koneessa vikakoodinlukusofta jolla pääsi ainakin -95 e36 kiinni :think
Ei kukaan einstein tietäs missä sijaitsee "ikkunoiden ohjausyksikkö" ja onko tämä yksikkö jotenkin samassa häkkyrässä keskuslukon kanssa? Kumpikaan ei ole toiminut auton minulla ollessa ja alkais olla koht hyvä aika alkaa toimimaa
Ja en siis tarkota boksia ovessa se on moottorinyksikkö. Tarkoitan jotain joka todennäköisesti löytyy jostain kabiinin etumuovien alta...
Hanskalokeron takana, sama laatikko keskuslukon kanssa.
Joo ois pieni kyssäri rengas vanne aasioista..
Menneekö miten mukavasti 18 tuuman rengas vanne sarja jos kumet on 225/45 tai 225/40 18 Ja vanteen leveyttä en tiedä mutta ei mikkään mahoton levijä ole..
Eihän tarvi mankeloimaan ruveta ja voiko porukkaa olla kyyvissä iliman raaapimista? Ja alusta on varmaan iha vakio korkuudessa tai ei ainakaan kauas heitä!
Ja anteeksi jos tämä ois pitäny laittaa johonkin rengas foorumiiin.
Ostetaan 18 tuuman yli 5 puolaset vanteet (mielellään huulelliset) yhteyttä privalla
Comment