Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5541
    • Kankaanpää

    Originally posted by Wesu View Post
    Neste Oil ajoneuvojen voiteluaineet opas:
    Hinauksen ja toistuvien käynnistysyritysten aikana voi katalysaattoriin kulkeutua palamatonta polttoainetta, joka syttyessään tuhoaa sen.

    Neste Oil bensiiniopas:
    Katalysaattorin ongelmiin kuuluu, että se saavuttaa puhdistustehonsa vasta lämmettyään. Onneksi lämpeneminen tapahtuu kovillakin pakkasilla varsin nopeasti. Toisaalta liian suuri lämpötila taas turmelee katalysaattorin. Näin voi tapahtua esimerkiksi sytytysjärjestelmän vikatilanteiden yhteydessä. Sytytyksen katkoessa saattaa katalysaattoriin päästä syttymätöntä polttoainetta, joka vihdoin palaessaan kuumentaa katalysaattoria liiaksi. Juuri tästä syystä katalysaattoriautojen käynnistämisessä hinaamalla piilee riskinsä.

    Oppaat löytyvät googlesta.
    No, sitten sinne vaihdetaan uus katalysaattori? Eipä mun tapana oo jättää noita autoja mihkään roikkumaan teiden varsille.

    Ja jos se tosta ottaa itteensä, niin ottakoot, on se saatanan perkele niin vitusti jo muutenkin vastustellut.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by beehoo View Post
      Juu, lähinnä taitaa olla pelkona, että moottorinohjaus luulee tilanteen olevan moottorijarrutus ja täten sitten palamattoman bensan joutuminen kattiin todennäiköisempää.. näin semimutuna offtopikia.
      Olipas paska mutuilu Moottorijarrutuksessa suuttimet on kiinni.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by GARFFi View Post
        No, sitten sinne vaihdetaan uus katalysaattori? Eipä mun tapana oo jättää noita autoja mihkään roikkumaan teiden varsille.

        Ja jos se tosta ottaa itteensä, niin ottakoot, on se saatanan perkele niin vitusti jo muutenkin vastustellut.
        joo mä kanssa hiukan mietin että miten katalysaattorin kannalta hinaaminen eroaa siitä että "liimaventtiiliä" joutuu starttaamaan minuuttitolkulla, jos sattuu akussa virta piisaamaan?

        siinä kohtaa näen eron että startti ei ole vaarassa päästää savuja kun hinaa käyntiin
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11078
          • Oulu

          Ei se katti ihan vähästä ota itseensä. Mulla on parikin kertaa käyny tää venttiilien "liimautuminen", mikä siis oikeesti tarkottaa nostimien ylitäyttymistä. Kummallakin kerralla sai konetta veivata valehtelmatta 10min käyntiin, kun ei voinu oottaa nostimien tyhjentymistä itsekseen. Se käryn ja savun määrä oli kyl uskomaton kun lopulta sai koneen käyntiin, mut edelleen näyttää mittarit nollaa päästötestissä. Helpommin sen katin saa pilalle ajamalla viallisella koneella, missä seokset on päin honkia.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • GARFFi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 5541
            • Kankaanpää

            Originally posted by peto2 View Post
            joo mä kanssa hiukan mietin että miten katalysaattorin kannalta hinaaminen eroaa siitä että "liimaventtiiliä" joutuu starttaamaan minuuttitolkulla, jos sattuu akussa virta piisaamaan?

            siinä kohtaa näen eron että startti ei ole vaarassa päästää savuja kun hinaa käyntiin
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Ei se katti ihan vähästä ota itseensä. Mulla on parikin kertaa käyny tää venttiilien "liimautuminen", mikä siis oikeesti tarkottaa nostimien ylitäyttymistä. Kummallakin kerralla sai konetta veivata valehtelmatta 10min käyntiin, kun ei voinu oottaa nostimien tyhjentymistä itsekseen. Se käryn ja savun määrä oli kyl uskomaton kun lopulta sai koneen käyntiin, mut edelleen näyttää mittarit nollaa päästötestissä. Helpommin sen katin saa pilalle ajamalla viallisella koneella, missä seokset on päin honkia.
            Joo, kyllä sitä ennemmin vaikka 2 katalysaattoria vaihtaa ku yhen startin..
            MB E220 CDI -10
            Ex.VW T5.1 -11
            Ex. Ford Transit Custom -14
            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
            Ex. VW Golf+ -06
            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
            Ex. Honda CBR900RR -96
            Ex. E36 325i Coupé -94
            Ex. LADA 2105 1200S -89
            Ex. LADA 2107 1300S -87
            Ex. E36 320i -91

            Comment

            • beehoo
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 133
              • Helsinki

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Olipas paska mutuilu Moottorijarrutuksessa suuttimet on kiinni.
              Aivan.. perus maanantaikommentit.
              Last edited by beehoo; 14-02-2012, 08:27.

              Comment

              • ka00z
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1805
                • Varsinais-Suomi

                Originally posted by GARFFi View Post
                Joo, kyllä sitä ennemmin vaikka 2 katalysaattoria vaihtaa ku yhen startin..
                Joo eipä kyllä mullakaan vielä startti ole ottanut itseensä, mutta 325i startin vaihtaminen oli huomattavasti vittumaisempaa (kiitos edelliselle mutteripenalle, joka oli pyöristänyt kannat) kuin katin vaihto.
                W124 voll, markalla pidemmälle

                Comment

                • Donkka
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 56
                  • Paltamo

                  Nonii pitäsi lähtä tuonne talliin laittamaan ohjaustehostimen öljyt uusiksi.

                  Miten on paras tyhjentää säiliö? Uskaltaako ottaa ne pari letkua alta pois ja tyhjentää ja puhistaa säiliö? Vai jääkö tällöin ilmaa helposti johonkin?
                  Ja voisiko joku selventää mitä ne kaksi letkua on? Mikä on paksu ja mikä on ohuempi?
                  BMW E36 328i -95 Touring
                  Ex:
                  BMW E36 318i -96

                  Silver Bride

                  Comment

                  • Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

                    Originally posted by Donkka View Post
                    Nonii pitäsi lähtä tuonne talliin laittamaan ohjaustehostimen öljyt uusiksi.

                    Miten on paras tyhjentää säiliö? Uskaltaako ottaa ne pari letkua alta pois ja tyhjentää ja puhistaa säiliö? Vai jääkö tällöin ilmaa helposti johonkin?
                    Ja voisiko joku selventää mitä ne kaksi letkua on? Mikä on paksu ja mikä on ohuempi?
                    Voithan ne siitä irroittaa, jos siltä tuntuu. Ilmaaminen on käytännössä nesteet sisään ja kaksi kertaa ratin pyöritystä ääriasentoon, että sitä ei kannata stressata. Tosin en ole tainnut edes koskaan ilmata mitään autoa vastaavassa tilanteessa ja ei mitään ongelmaa.
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

                    Comment

                    • Donkka
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 56
                      • Paltamo

                      Originally posted by Rockford View Post
                      Voithan ne siitä irroittaa, jos siltä tuntuu. Ilmaaminen on käytännössä nesteet sisään ja kaksi kertaa ratin pyöritystä ääriasentoon, että sitä ei kannata stressata. Tosin en ole tainnut edes koskaan ilmata mitään autoa vastaavassa tilanteessa ja ei mitään ongelmaa.
                      Joo kiitoksia!

                      Ku pitää ottaa tuo paksumpi letku irti muutenki ku näky olevan vakio klemmari hävinneen siitä, eli uus tilalle.
                      BMW E36 328i -95 Touring
                      Ex:
                      BMW E36 318i -96

                      Silver Bride

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Donkka View Post
                        Nonii pitäsi lähtä tuonne talliin laittamaan ohjaustehostimen öljyt uusiksi.

                        Miten on paras tyhjentää säiliö? Uskaltaako ottaa ne pari letkua alta pois ja tyhjentää ja puhistaa säiliö? Vai jääkö tällöin ilmaa helposti johonkin?
                        Ja voisiko joku selventää mitä ne kaksi letkua on? Mikä on paksu ja mikä on ohuempi?
                        Ota pumpulta säiliöstä tuleva letku irti, saat valutettua säiliön tyhjäksi. Sitten säiliö irti letkuistaan ja laita uusi sailiö! Säiliön sisässä on suodatin jota et saa vaihdettua rikkomatta säiliötä. Jos haluat huuhdella systeemin uusilla öljyillä, säiliön paluu letkusta letku kannuun ja imu letkusta kaadat suppilon kanssa uutta öljyä. Suosittelen vaihtamaan vihreään CHF öljyyn joka on tarkoitettu Bmw ohjaustehostimiin.



                        Last edited by Bmw Master; 14-02-2012, 14:20.

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          Pahoittelen mahdollista toistoa, mutta pientä valoasiaa olisi.

                          Eli käykö H7-umpioiden (94->) tilalle ne ensimmäisten vuosimallien H1-umpiot? Tietenkin edelleen ne depon tarvikkeet nyt tuohon h7 saisi, mutta jos olisi muitakin vaihtoehtoja... Ja mallihan on tietenkin touring.
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • Donkka
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 56
                            • Paltamo

                            [QUOTE=Bmw Master;2617650]Ota pumpulta säiliöstä tuleva letku irti, saat valutettua säiliön tyhjäksi. Sitten säiliö irti letkuistaan ja laita uusi sailiö! Säiliön sisässä on suodatin jota et saa vaihdettua rikkomatta säiliötä. Jos haluat huuhdella systeemin uusilla öljyillä, säiliön paluu letkusta letku kannuun ja imu letkusta kaadat suppilon kanssa uutta öljyä. Suosittelen vaihtamaan vihreään CHF öljyyn joka on tarkoitettu Bmw ohjaustehostimiin.

                            Kävin jo hakemassa uudet öljyt ja se on ATF kun suositeltiin täällä ensin ja säiliön korkissakin näkyy lukevan että ATF. Elikkä kannatasi vaihtaa koko säiliö että saisi sen ihan puhtaaksi?
                            BMW E36 328i -95 Touring
                            Ex:
                            BMW E36 318i -96

                            Silver Bride

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16418
                              • Asikkala

                              [QUOTE=Donkka;2617671Kävin jo hakemassa uudet öljyt ja se on ATF kun suositeltiin täällä ensin ja säiliön korkissakin näkyy lukevan että ATF. Elikkä kannatasi vaihtaa koko säiliö että saisi sen ihan puhtaaksi?[/QUOTE]

                              Onko kukaan koskaan vaihtanut säiliötä. Ja kun korkissa lukee atf niin silloin sitä säiliöön.

                              E: quote vituiks...

                              Comment

                              • Donkka
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2010
                                • 56
                                • Paltamo

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Onko kukaan koskaan vaihtanut säiliötä. Ja kun korkissa lukee atf niin silloin sitä säiliöön.

                                E: quote vituiks...
                                Sitä minäki!

                                eiköhän tuon tarpeeks puhtaaksi saa ja kaikki ylimääräset roskat pois jos sattuu olemaan.
                                BMW E36 328i -95 Touring
                                Ex:
                                BMW E36 318i -96

                                Silver Bride

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎