Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Georgios Terziakis
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 370
    • Imatra

    325 coupe 10/92, eli Vanoksella, tehottoman tuntuinen, lambda-anturi vaihdettu viime syksynä ja sen huomasi heti kulutuksessa, käynnistyy hyvin kylmänä ja kuumana ja muutenkin käy nätisti, ei kuluta öljyä tahi jäähdytysnesteitä, mut tuntuu vaan niin mopolta, onhan noita kilometrejä jo n. 290000 mittarissa, mutta silti..
    Olikos tuo ecu tässä jotain oppivaa mallia, mitenhän sen sais nollattua, jos vaikka olis päässyt oppimaan pahoille tavoille?
    BMW 335i coupe -06
    BMW 330i coupe -00
    Ja pari vanhempaa menOpeliä

    Comment

    • Henkka21
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 159
      • Mikkeli

      Kuinka ton 18 nappisen OBCn kielen sai vaihdettua saksasta englanniksi? :think

      Comment

      • dumppi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 4351
        • sotkamo

        Originally posted by JJT View Post
        Eikös riitä normaali säätövara vai? Lisää saa säädettävällä tukivarrella.
        no pitää vielä tutkia riittääkö mut jos ei nii sitte tarvii jotain tehä
        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
        e36 325i coupé R.I.P
        e30 316 2d
        e36 318is coupé
        e36 323i 4d ac schnitzer replica


        Käyttis: e39 523i 4d
        Originally posted by rizzo
        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
        |Sotkamo Connection|

        Comment

        • beehoo
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 133
          • Helsinki

          Originally posted by Henkka21 View Post
          Kuinka ton 18 nappisen OBCn kielen sai vaihdettua saksasta englanniksi? :think
          Tuolla: http://www.eabjr.com/E36-On-Board-Co...-%28OBC%29.php sanotaan näin: Setting the Country Code. If your OBC suddenly starts displaying everything in German, and you would like to put it back to English, use test sequence number 10. Once you're into test number 10, press the 1key several times, and you'll see the display cycle through various country options. For example, 0 is for Germany (the display reads LAND: 0 D *- I assume D stands for Deutschland). As you cycle through the options, you'll see choices for the USA, France, Canada, etc. Once the display is on the country you want, press the SET/RES key to store your choice into memory -- for US drivers the display should be set to LAND: 2 USA * . Then press the CHECK key, and the display will reflect the units of the country you've chosen.

          Comment

          • Mörökölli
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 1735
            • Turku

            Onko tietoa sopiiko M3 3,2sen vetarit normimalliin typ188 perällä?
            www.nenifab.com

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by Mörökölli View Post
              Onko tietoa sopiiko M3 3,2sen vetarit normimalliin typ188 perällä?
              90% varmuudella ei. Joku viisas voisi vielä vahvistaa.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                Originally posted by JJT View Post
                90% varmuudella ei. Joku viisas voisi vielä vahvistaa.
                Syy, tumpin pulttijako vai pituus? Mulla on molempien autojen perämurikat tallissa mutta 210stä puuttuu tumpit niin ei pääse mittailemaan.
                www.nenifab.com

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by Mörökölli View Post
                  Syy, tumpin pulttijako vai pituus? Mulla on molempien autojen perämurikat tallissa mutta 210stä puuttuu tumpit niin ei pääse mittailemaan.
                  Jostain asiaa käsittelevästä ketjusta jäi sellainen mielikuva että 3,2 vetari ei kävisi "normaali" napoihin.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Juhi$
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2009
                    • 1268
                    • Laukaa

                    Löytyiskö tätä kautta apuja, kun tuo talviauto 320 on ruvennut tekemään sellaisia oireita, että varsinkin kovemmilla pakkasilla saattaa yhtäkkiä kulutus hypätä hurjaksi ja vähän samalla vetoja hävitä. (matka-ajossa ~18litraa sataselle) välillä tuo häikkä on poistunut kun käyttänyt kytkin pohjassa kierroksia korkealla. Viimeksi vika katosi kun heti sen ilmaannuttua kesken ajon sammutin auton ja käynnistin uudelleen. Vika saattaa myös yhtäkkiä hävitä itsekseenkin.

                    Toinen vika, en tiedä liittyykö edelliseen, mutta välillä tekee myös siten, että pienellä kaasun painalluksella ottaa ensin kierrokset normaalisti esim 2500, siitä alkaa pikkuhiljaa laskea ja laskee n.500rpm tuntumaan röpeltämään, kaasun ollessa samassa asennossa kokoajan. Hetken siellä röpistyään nousee taas kierrokset normaalisti, mutta saattaa hetkenpäästä laskea taas. Nyt on tehnyt tätä esimerkiksi kun lämpimällä koneella ajanut kauppaan, ja kaupasta lähtiessä kun käynnistänyt uudelleen niin tehnyt tämän. Aina ei siis teet tätäkään, vaan ihan sattumanvaraisesti välillä jopa kesken ajon.

                    Oireet alkoi pakkasilla, lämpöisillä keleillä toimi ihan hyvin.

                    Tulikohan mahdollisimman epäselvästi ja pitkästi

                    IMM:n olen puhdistanut ja haitariputki on uusi. Eihän nuo oireet imuvuodoista edes voine edes johtua.:think Myös lambda vaihdettu äskettäin, eikä sekään tällaisia oireita voi tuottaa. Boxin nollasin ja sillä loppui kierrosten humppaaminen kun olin tutkiessani irroitellut imm:n liitintä ja muitakin. Masinoliakin testimielessä kaadoin pullollisen tankkiin, jos olisi vaikka kosteutta ollut järjestelmässä, ei mitään vaikutusta tuollakaan.

                    Uuden moottorinohjaukselle tiedon kertovan jäähynesteen lämpöanturin hommasin jo valmiiksi, mutten ole ehtinyt vielä laittaa kiinni. Voihan se boksikin tietty olla paskana. Puolat ainakin vaikuttaisivat ehjiltä, eikä siis pyttyjä putoa missään vaiheessa pois pelistä muutenkaan.
                    Last edited by Juhi$; 19-02-2012, 21:17.

                    Comment

                    • Jontsu00
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2011
                      • 241
                      • Oulu

                      Ens kesäksi pitäs uus alusta hommailla toukkaan, koska pitäs vähän saaha ylöspäin tuota autoa, tai ainakin takapää on turhan tontissa tänne pohjoisen huonoille teille. Tuli vaan mieleen, että kun tuo nykyinen setti on _luultavasti_ FK:n 60/30 madaltava kiinteä setti, niin ei taida noilla säädettävillä halpisseteillä nousta tuo perä tuosta ollenkaan vai?

                      Vai voiko olla edes mahdollista, että perä on noin tontissa tuolla madalluksella, vai onko tässä nyt jotai muuta hämminkiä:



                      Eikös noissakin halpisseteissä ole minimi madallus jo tuon 30mm?

                      Rekisteriootteessa seisoo, että "Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 310mm takana 270mm".

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by JJT View Post
                        Jostain asiaa käsittelevästä ketjusta jäi sellainen mielikuva että 3,2 vetari ei kävisi "normaali" napoihin.
                        Ämmä ja normi e36:ssa on erikokoset laakerit, joten vetarien pooritus lienee eri kokoa?
                        Sitten taas typ188 ja typ188 m3 on ainakin erikokoset tumpit, typ210 en osaa sanoa.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Mörökölli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 1735
                          • Turku

                          Originally posted by Supa View Post
                          Sitten taas typ188 ja typ188 m3 on ainakin erikokoset tumpit, typ210 en osaa sanoa.
                          Aijaa, kyllä mä ainakin olen M3 typ188 perän ihan omilla M3 tumpeillaan pultannut normimalliin kiinni ilman ongelmia. Vaikea uskoa että olisi kukaan tumppeja vaihtanutkaan kun oli M3 purkuautosta irroitettu perä.


                          Mutta olisiko tosiaan sitten niin että navan pää ei sovi ristiin boorituksen takia...
                          Last edited by Mörökölli; 20-02-2012, 00:13.
                          www.nenifab.com

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            Originally posted by Juhi$ View Post
                            Jaadijaadi..
                            Voisko johtua bensanpaineensäätimestä? :think Tietäiskö joku onko nokan asentoanturi aiheuttanut tuollaista? Kampuran tunnistin, niin menee yleensä pätkimiseksi, tai ei herää ollenkaan?

                            Voisi johtua myös boxista aivan hyvin. Eli ettei olisi kastunut tai muutenvaan peiskana?

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by Mörökölli View Post
                              Aijaa, kyllä mä ainakin olen M3 typ188 perän ihan omilla M3 tumpeillaan pultannut normimalliin kiinni ilman ongelmia. Vaikea uskoa että olisi kukaan tumppeja vaihtanutkaan kun oli M3 purkuautosta irroitettu perä.


                              Mutta olisiko tosiaan sitten niin että navan pää ei sovi ristiin boorituksen takia...
                              Hmm, ei ainakaan -95 E36:n sopinut M3 typ188 perä suoraan, vetarien laipat ei käynyt (eikä kardaanin tietenkään).
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Jarsse
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1519
                                • Kymenlaakso

                                meneekö takakontin johtosarjasta ruskea/valkoinen johto takakontin valon katkaisijalle?kaitkaisija puuttuu ja tollanen piuha oli irrallaan ja sulanut aika hienosti... mistä asti joutuu vetämään johdot konttiin jos hommaan uudet?
                                E91 325xi vm07
                                E60 530xd vm06 stage X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎