Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6022
    • Sipoo

    Originally posted by ^Sleeper^ View Post
    Joo,elikkä vieläkin tarttis jelppiä tuon 325:sen kanssa,kun edelleen käy viidellä tyhjäkäynnillä tai ainakin tosihuonosti kuudella ja välillä joutuu saahaamaan vähän pitempään käyntiin, kierroksilla kyllä pelaa hyvin ja vedot on tallessa.. Nyt on uusittu: Tulpat,lambda,imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet,suuttimet+tiivisteet, kansiremppa tehty juuri, eikä imu tai pakovuotoja ole ainakaan paikannettu. Puolat mitattiin tänään oskiloskoopilla ja kunnossa tuntu olevan. Eli olisko kellään ideoita,että mistä vikaa kannattas seuraavaks lähteä etsimään?
    Kampuran/nokan asentoanturit tai itsessään boxi? Kokeile toisella boxilla? :think

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • joelp
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 77
      • Kempele

      Originally posted by Jontsu00 View Post
      Itse olen omassa huomannut bensanhajua kun kylmänä lähtee ajelemaan, niin tuoksahtaa lievästi bensa. Omasta kanssa olen nuo puolat uusinut, kun olivat halki melkein kaikki. Kysyin myös opettajalta tätä, ja veikkasi ilmamassamittaria, kampiakselin tai nokan tunnistinta tai bensansaannissa vikaa. Eli just suuttimet tuli ainakin itelle mieleen, kun muistan lukeneeni täältä juttua, että joku oli puhdistanut suuttimet jotenkin jostain vastaavasta moottorista, ja käyntin ja kierrosherkkyys oli parantunut älyttömästi.

      Ainakin omassa kun nykäsee ilmamassalta liittimen irti auton käydessä niin käynti notkahtaa selvästi ja sama kun laittaa takasi, eli vähän viittaisi että se nyt luultavasti toimii. Tänään myös otin autosta pakokaasutestin katsastusta varten, ja meni kyllä ihan heittämällä läpi. Mikään arvoista ei ollut normaalista poikkeava/koholla.

      http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6600.0 tuossa esim joku tekniikka, ja tällä muuta juttua aiheesta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=109694

      Edit: Tuolla viimeisenä se juttu mistä luin:
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=222823
      Juu, kyllä itsekin olen joskus kylmällä koneella huomannut kans. Itsellä ei kyllä tule mitään "notkahdusta" tjsp, kun ilmamassamittarilta piuhan nykäsee irti :think Mutta tyhjäkäynti on hieman raskaamman kuulosta, ja auto tuntuu melko nuhaselta..

      Hmm, tuota suuttimien pesua kyllä kesällä voisi koittaa, samalla saisi o-renkaat vaihdettua ja ehkäistyä suuttimien vuodot. Uskaltaisikohan näin ens alkuun kokeilla tuommosta bensan sekaan laitettavaa myrkkyä? Kyseisistä aineista näkkyy olevan hyviä ja huonoja kokemuksia.

      Jepjep, itsellä aivan sama että pakokaasutesteistä heittämällä läpi

      Miten tuo lambdan toiminta sitten.. Tänään mittailin sitä ja signaali vaihteli, käyden kyllä rajojen ala-/yläpuolella. Lämmityksen piuhoista en saanu minkäänlaista tulosta.. Lopuksi nykäsin johdon irti ja käväsin testillä niin en huomannut mitään eroa, muutakuin tyhjäkäynti ei enään täristänyt, välillä hieman humppas Kulutuskin näytti normaalia moottoritiellä.

      E: Mitäs helvettiä, laitoin lambdan johdon takaisin kiinni. Nyt auto käy tasaisesti tyhjäkäyntiä n.20s jonka jälkee alkaa pikkuhiljaa humppaamaan tyhjäkäynti. Käyttää kaasua vähän-> taas samahomma, 20s tasasesti ja sitten alkaa humppaus. Mikä tän nyt aiheuttaa? Eli ennen lambdan johdon irrotusta, ei oo ikinä humpannu....
      Last edited by joelp; 08-05-2012, 16:29.

      Comment

      • ozone
        Newbiemmer
        • Dec 2003
        • 11
        • Vantaa

        Ilmaus/kansivika/lämpötopikkeja on jo luettukin, tässä uusi kysymys aiheeseen liittyen. Saattaa olla jopa tyhmä kysymys, mutta tarkoittaako tuulilasin yhtäkkinen höyryyntyminen sisäpuolelta automaattisesti lämppärin kennon vuotoa? En ole huomannut, että lattiamatto olisi märkä. Ilma oli normaali, puhallin päällä, joten kuskista höyry tuskin johtui.

        Autoon on nyt vaihdettu vesipumppu, termari, jäähdytin, visko ja jäähdyttimen korkki. Koneen lämmöt pysyy normaalissa koko ajan. Sisälle puskee kierroksilla kuumaa, välillä auto lämpenee tyhjäkäynnilläkin, välillä puskee pelkkää kylmää/haaleaa. Kävipä tuossa äskettäin niinkin, että lämppäri puhalsi koko ajan kuumaa, mutta kun säädin lämppäriä kylmälle, ei tullut kylmää ihan heti. Sitten kun taas säädin kuumalle, lämppäri jäi puhaltamaan kylmää. Ilmaus suoritettu kokispullolla, kuskin puoli tunkattuna ylös.

        Auto on -97 323iA automaatti-ilmastoinnilla.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          Originally posted by ozone View Post

          Auto on -97 323iA automaatti-ilmastoinnilla.
          Ja raitisilmasuodatin vaihdettu milloin viimeksi ?

          Comment

          • joccede
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 855
            • Vaasa

            Olen etsiskelly Realoemista yhtä osaa suht kauan, mutta pitäsi varmaan käydä optikolla koska ei oo osunu silmiin. Eli kyseessä on S50B32 koneen muovikoppa joka tulee vanoksen alle, joka piilottelee parin anturin liittimet.

            Eli tuossa vanoksen ja jäähd. letkun välissä oleva muovikoppa olis hakusessa.


            Tässä vielä suora realoem linkki ko. autoon


            Varaosanumero otetaan ilomielin vastaan!
            K100
            E31 850i
            E83 X3 3,0d

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by joccede View Post
              Olen etsiskelly Realoemista yhtä osaa suht kauan, mutta pitäsi varmaan käydä optikolla koska ei oo osunu silmiin. Eli kyseessä on S50B32 koneen muovikoppa joka tulee vanoksen alle, joka piilottelee parin anturin liittimet.

              Eli tuossa vanoksen ja jäähd. letkun välissä oleva muovikoppa olis hakusessa.


              Tässä vielä suora realoem linkki ko. autoon


              Varaosanumero otetaan ilomielin vastaan!
              Osa 13
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • joccede
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 855
                • Vaasa

                Kiitos JJT!
                K100
                E31 850i
                E83 X3 3,0d

                Comment

                • ^Sleeper^
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 118
                  • Oulu

                  Originally posted by ^Sleeper^ View Post
                  Joo,elikkä vieläkin tarttis jelppiä tuon 325:sen kanssa,kun edelleen käy viidellä tyhjäkäynnillä tai ainakin tosihuonosti kuudella ja välillä joutuu saahaamaan vähän pitempään käyntiin, kierroksilla kyllä pelaa hyvin ja vedot on tallessa.. Nyt on uusittu: Tulpat,lambda,imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet,suuttimet+tiivisteet, kansiremppa tehty juuri, eikä imu tai pakovuotoja ole ainakaan paikannettu. Puolat mitattiin tänään oskiloskoopilla ja kunnossa tuntu olevan. Eli olisko kellään ideoita,että mistä vikaa kannattas seuraavaks lähteä etsimään?
                  Tuli tänää otettua kampiakselin ja nokka-akselin asentoanturien johot irti,niin kampiakselin anturin johto kun oli irti,niin auto ei lähtenyt ollenkaan käyntiin ja nokka-akselin anturin johdon kun irrotti,niin ei vaikuttanut käyntiin mitenkään, eli voisko tästä päätellä että nokka-akselin anturi ois rikki?
                  - E36 m50b28 turbo

                  Comment

                  • JanesQ
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 113
                    • Nurmijärvi

                    Missäs näissä on keskuslukon ohjausyksikkö? Onko hanskalokeron takana? Jos lähtis sieltä kattelemaan, miksi mun täytyy kääntää avainta kaksi kertaa ovessa, ennen kuin ovet menevät lukkoon. Takarontin johtosarja on tsekattu ja korjattu, ei vaikuttanut mihinkään.

                    Auto vm.92 325.

                    Comment

                    • kiMMMe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 415
                      • Parainen

                      Mulla autto tohon keskuslukko ongelmaan ovien mikrokytkimien Liitinten puhdistus

                      Comment

                      • JanesQ
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 113
                        • Nurmijärvi

                        Mä oon koittanu niitä paikallistaa, mutta en oo sellasia kytkimiä löytänyt Vissiin on eroja niiden sijainnissa uudempiin malleihin verrattuna? Mun käsittääkseni uudemmissa ne on jossain ihan tyrkyllä.

                        Comment

                        • Petri
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 3156
                          • Nummela

                          Keskuslukko-ongelmia täälläkin päässä...

                          -Jos avaan/suljen ovet hälyttimen kakesta, kuskin ovi ei aukea/mene lukkoon.
                          -Jos avaan/suljen ovet repsikan lukosta, kuskin ovi ei aukea/mene lukkoon.
                          -Jos avaan/suljen ovet kuskinoven lukosta, kaikki toimii.

                          Missä vika?
                          E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                          E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                          Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                          Comment

                          • ozmousis
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 119
                            • Tampere

                            Nyt tarvis pikaista apua E36 328 -96 avon valojen kanssa!
                            Valot toiminut eiliseen asti täysin normaalisti.
                            Nyt kun kääntää virrat ja valot pois päältä, niin kuskin puolelle jää palamaan takavalo ja eteen parkit.
                            Repsikanpuolen valot sammuu normaalisti.
                            Missä vika / mistä lähteä vikaa etsimään?

                            -Ossi J
                            Bmw E39 525i M-sport -01
                            Ex: Bmw E36 328i M-sport cabriolet -96

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11078
                              • Oulu

                              Takaluukun johtosarja. Eli siis johtoja oikkarissa sieltä kumisukasta joka menee korista luukkuun. Aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä ongelmia.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3096

                                Kyseessä 328 avo 1996. Miten saa originaalihälyttimen pois käytöstä? Muutama yönä tehnyt turhan hälyn
                                Kulkineet/projektit:

                                640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎