Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by poke View Post
    Kyseessä 328 avo 1996. Miten saa originaalihälyttimen pois käytöstä? Muutama yönä tehnyt turhan hälyn
    Mitä jos korjaisi vian? Kato takaluukun johtosarja ja irrota kokeeks konepellin kytkin.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • ozmousis
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 119
      • Tampere

      Originally posted by ozmousis View Post
      Nyt tarvis pikaista apua E36 328 -96 avon valojen kanssa!
      Valot toiminut eiliseen asti täysin normaalisti.
      Nyt kun kääntää virrat ja valot pois päältä, niin kuskin puolelle jää palamaan takavalo ja eteen parkit.
      Repsikanpuolen valot sammuu normaalisti.
      Missä vika / mistä lähteä vikaa etsimään?

      -Ossi J
      Pazi88 : Takaluukun johtosarja katsottu - ehjä.

      Lisää vinkkejä tarvis kipeästi?!

      -Ossi J
      Bmw E39 525i M-sport -01
      Ex: Bmw E36 328i M-sport cabriolet -96

      Comment

      • Arppa
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1046
        • Lumbriver

        Originally posted by poke View Post
        Kyseessä 328 avo 1996. Miten saa originaalihälyttimen pois käytöstä? Muutama yönä tehnyt turhan hälyn
        Itellä kans hälytteli omia aikojaan, konepellin tunnistimelta kun otti johdon irti niin loppu.
        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
        -Raahe Connection-
        -Team Kärppä- limited edition

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11078
          • Oulu

          Originally posted by ozmousis View Post
          Pazi88 : Takaluukun johtosarja katsottu - ehjä.

          Lisää vinkkejä tarvis kipeästi?!

          -Ossi J
          Ok. No mahtaako löytyä aftermarket takavalot? Ainakin omat aiheutti vilkkujen palamista ja muuta ihmeellistä, kun paskat liittimet päästi johdot koskemaan yhteen. Myös ne kaikki takavalojenjohtojen vedot kontissa kannattaa tarkistaa ettei sieltä löydy "yllätyksiä".

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3096

            Originally posted by Arppa View Post
            Itellä kans hälytteli omia aikojaan, konepellin tunnistimelta kun otti johdon irti niin loppu.
            ok, tätä pitää kokeilla. Kiitos vinkistä.
            Kulkineet/projektit:

            640D F06
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • Jontsu00
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2011
              • 241
              • Oulu

              Originally posted by joelp View Post
              Juu, kyllä itsekin olen joskus kylmällä koneella huomannut kans. Itsellä ei kyllä tule mitään "notkahdusta" tjsp, kun ilmamassamittarilta piuhan nykäsee irti :think Mutta tyhjäkäynti on hieman raskaamman kuulosta, ja auto tuntuu melko nuhaselta..

              Hmm, tuota suuttimien pesua kyllä kesällä voisi koittaa, samalla saisi o-renkaat vaihdettua ja ehkäistyä suuttimien vuodot. Uskaltaisikohan näin ens alkuun kokeilla tuommosta bensan sekaan laitettavaa myrkkyä? Kyseisistä aineista näkkyy olevan hyviä ja huonoja kokemuksia.

              Jepjep, itsellä aivan sama että pakokaasutesteistä heittämällä läpi

              Miten tuo lambdan toiminta sitten.. Tänään mittailin sitä ja signaali vaihteli, käyden kyllä rajojen ala-/yläpuolella. Lämmityksen piuhoista en saanu minkäänlaista tulosta.. Lopuksi nykäsin johdon irti ja käväsin testillä niin en huomannut mitään eroa, muutakuin tyhjäkäynti ei enään täristänyt, välillä hieman humppas Kulutuskin näytti normaalia moottoritiellä.

              E: Mitäs helvettiä, laitoin lambdan johdon takaisin kiinni. Nyt auto käy tasaisesti tyhjäkäyntiä n.20s jonka jälkee alkaa pikkuhiljaa humppaamaan tyhjäkäynti. Käyttää kaasua vähän-> taas samahomma, 20s tasasesti ja sitten alkaa humppaus. Mikä tän nyt aiheuttaa? Eli ennen lambdan johdon irrotusta, ei oo ikinä humpannu....
              On kyllä jännä vika. Lambdahan toimii, kunhan jännite hyppii nollan ja yhden voltin välillä, ja veikkaisin ainakin että pakokaasutestissa näkyisi kyllä, jos lambdakorjaus ei toimi.

              Myös ohjainlaitteen kastumisesta olen kuullut, joka taas varmaan johtuu noista moottoritilan vedenpoisto putkista, jotka menevät vuosien mittaan tukkoon, ja päästävät ainakin veden jalkatilaan tuuletuskanavia pitkin (kokemusta löytyy..). En tiedä pääseekö vesi sitä kautta ohjainlaitteelle, mutta ohjainlaitteita on ollut märkänä näissä. Se voisi myös aiheuttaa ongelmia varmasti.

              Pitäisi itelläkin koittaa, että miten tuo käy jos lambdan piuhan ottaisi pois. Tuohon sinun vikaan en kyllä osaa arvailla muutakun, että auto meni johonkin vikatilaan ehkä? Itse kokeilisin käyttää akun johtoja irti jonkun aikaa, ja jos sekään ei auta niin vikakoodien lukua.
              Last edited by Jontsu00; 09-05-2012, 22:28.

              Comment

              • joelp
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 77
                • Kempele

                Originally posted by Jontsu00 View Post
                On kyllä jännä vika. Lambdahan toimii, kunhan jännite hyppii nollan ja yhden voltin välillä, ja veikkaisin ainakin että pakokaasutestissa näkyisi kyllä, jos lambdakorjaus ei toimi.

                Myös ohjainlaitteen kastumisesta olen kuullut, joka taas varmaan johtuu noista moottoritilan vedenpoisto putkista, jotka menevät vuosien mittaan tukkoon, ja päästävät ainakin veden jalkatilaan tuuletuskanavia pitkin (kokemusta löytyy..). En tiedä pääseekö vesi sitä kautta ohjainlaitteelle, mutta ohjainlaitteita on ollut märkänä näissä. Se voisi myös aiheuttaa ongelmia varmasti.

                Pitäisi itelläkin koittaa, että miten tuo käy jos lambdan piuhan ottaisi pois. Tuohon sinun vikaan en kyllä osaa arvailla muutakun, että auto meni johonkin vikatilaan ehkä? Itse kokeilisin käyttää akun johtoja irti jonkun aikaa, ja jos sekään ei auta niin vikakoodien lukua.
                Jep tosiaanki vikatilaan oli menny ku vetelin niitä liittimiä irti.. Lambdakin näytti vaan kokoajan 0,8V. Ohjainlaitteen liitintä käytin irti niin toimii taas yhtä "hyvin" ku ennen. Eikä vikakoodeja.

                Itellä ei ainakaan ollu yhtään kosteutta siellä ohjainlaitteen pesässä, ku tänään sen aukasin. Hieman mietityttää tuo ilmamassamittari... Signaalia se antoi ihan oikeissa rajoissa. Mutta kun nuo tuppaa hajoamaan että rupeavat antamaan väärää signaalia ohjainlaitteelle, eli eivät hajoa kokonaan. Tätä veikkaisin just sen alakierrosten nykimisen ja tehottumuuden takia. Jos jollain Oulun alueella ois testille toista IMM niin senki voisi selvittää :think. Saa laittaa privaa jos löytyy!

                Tuo tyhjäkäynnin tärähtely ja pakoputkessa tupsahtaminen ovat yhtäaikaisia. Hmm, taitaa mennä sytkäpuolelle, että jättäisi välistä välillä :think

                Comment

                • Jontsu00
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2011
                  • 241
                  • Oulu

                  Originally posted by joelp View Post
                  Jep tosiaanki vikatilaan oli menny ku vetelin niitä liittimiä irti.. Lambdakin näytti vaan kokoajan 0,8V. Ohjainlaitteen liitintä käytin irti niin toimii taas yhtä "hyvin" ku ennen. Eikä vikakoodeja.

                  Itellä ei ainakaan ollu yhtään kosteutta siellä ohjainlaitteen pesässä, ku tänään sen aukasin. Hieman mietityttää tuo ilmamassamittari... Signaalia se antoi ihan oikeissa rajoissa. Mutta kun nuo tuppaa hajoamaan että rupeavat antamaan väärää signaalia ohjainlaitteelle, eli eivät hajoa kokonaan. Tätä veikkaisin just sen alakierrosten nykimisen ja tehottumuuden takia. Jos jollain Oulun alueella ois testille toista IMM niin senki voisi selvittää :think. Saa laittaa privaa jos löytyy!

                  Tuo tyhjäkäynnin tärähtely ja pakoputkessa tupsahtaminen ovat yhtäaikaisia. Hmm, taitaa mennä sytkäpuolelle, että jättäisi välistä välillä :think
                  Tuo ilmamassa on kyllä mahdollinen, mutta sinänsä jännä että esimerkiksi itsellä tuota nykimistä tasakaasulla esiintyy vain kun lämpömittari on on sinisellä alueella, heti sen jälkeen veto on tasaisempaa. Tosin silloinkin hieman vaihtelevasti aaltoilevaa. Noitakaan ilmamassamittareita ei kannata hommata muita kuin alkuperäisiä, tarvike mallit tahtovat antaa vääriä lukeamia jo uutenakin..

                  Sytkäpuoli on myös mahdollinen tottakai, mutta esimerkiksi minulla on uusittu kaikki puolat ja tulpat, joten mikähän sytkään vielä voisi vaikuttaa. :think

                  Comment

                  • potkuri
                    Newbiemmer
                    • Jun 2011
                    • 23
                    • Lappeenranta

                    eli autona -95 328. Mikäs voi olla vikana ku autolla ajoin hiekkatiettä hieman heittelin perää ja sitten muuttui päällystetty tie mitä ajoin rauhallisesti 50km/h, jonka jälkeen sytty öljypaine valo ja latauksen valo ja sitten auto sammu.--> pari kertaa starttasin ja sit lähti iha normaalisti käytii ja tuntu ja kulki iha normaalisti?

                    Comment

                    • JanesQ
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 113
                      • Nurmijärvi

                      Kosketushäikkää akun tai laturin kaapeleissa? Käy ne läpi hapettumien varalta, aikoinaan teki Taunus samaa.

                      Comment

                      • joelp
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 77
                        • Kempele

                        Originally posted by Jontsu00 View Post
                        Tuo ilmamassa on kyllä mahdollinen, mutta sinänsä jännä että esimerkiksi itsellä tuota nykimistä tasakaasulla esiintyy vain kun lämpömittari on on sinisellä alueella, heti sen jälkeen veto on tasaisempaa. Tosin silloinkin hieman vaihtelevasti aaltoilevaa. Noitakaan ilmamassamittareita ei kannata hommata muita kuin alkuperäisiä, tarvike mallit tahtovat antaa vääriä lukeamia jo uutenakin..

                        Sytkäpuoli on myös mahdollinen tottakai, mutta esimerkiksi minulla on uusittu kaikki puolat ja tulpat, joten mikähän sytkään vielä voisi vaikuttaa. :think
                        Voisikohan olla että moottorin ollessa kylmänä rikkaampi seos + esim. ilmamassan antama tieto aiheuttaisi nykimistä. Moottorin lämmetessä seos laihenee ja toimisi vähän paremmin sillä virheellisellä tiedolla. Tämä tietenkin arvauksia vain..

                        Oletkos tulpanhattuja kattonu? Riittää nuppineulanpään kokonenkin reikä siinä, että iskee läpi siitä ja sillon on varmasti sytkäongelmia.

                        Itse ajattelin tällä viikolla tutkailla oskilloskoopilla, jos sillä näkisi sen sytytyskatkoksen ja jos sen saisi rajattua tietylle sylinterille/sylintereille.

                        Luin myös juttua että sellaisella pistoolimallisella lämpömittarilla, voisi pakosarjasta mittailla lämpötiloja. Eli jos jonkun pakosarjan reiän kohdalla olisi muita pienempi lämpötila,siinä sylinterissä olisi sytytyskatkoksia ja sen takia oli kylmempi.. En vaan usko että, se ajoittain pätkäisy/katkos puottaisi sitä lämpötilaa riittävän paljon.

                        Comment

                        • Jontsu00
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2011
                          • 241
                          • Oulu

                          Originally posted by joelp View Post
                          Voisikohan olla että moottorin ollessa kylmänä rikkaampi seos + esim. ilmamassan antama tieto aiheuttaisi nykimistä. Moottorin lämmetessä seos laihenee ja toimisi vähän paremmin sillä virheellisellä tiedolla. Tämä tietenkin arvauksia vain..

                          Oletkos tulpanhattuja kattonu? Riittää nuppineulanpään kokonenkin reikä siinä, että iskee läpi siitä ja sillon on varmasti sytkäongelmia.

                          Itse ajattelin tällä viikolla tutkailla oskilloskoopilla, jos sillä näkisi sen sytytyskatkoksen ja jos sen saisi rajattua tietylle sylinterille/sylintereille.

                          Luin myös juttua että sellaisella pistoolimallisella lämpömittarilla, voisi pakosarjasta mittailla lämpötiloja. Eli jos jonkun pakosarjan reiän kohdalla olisi muita pienempi lämpötila,siinä sylinterissä olisi sytytyskatkoksia ja sen takia oli kylmempi.. En vaan usko että, se ajoittain pätkäisy/katkos puottaisi sitä lämpötilaa riittävän paljon.
                          En ole noita puolien kumisia "putkia" tarkastanut, jos nyt niitä tarkoitit, mutta luulisin että ovat kunnossa kun tulivat uudet puolien mukana.

                          Joo tuo ainakin vaikuttaisi, että silloin nykiminen on pahinta kun lisärikastus on käytössä. Pitäs itselläkin koululla joskus yrittää kattoa noita sytyskatkoksia, kun täällä ois siihen tarvittavat vehkeetkin. Myös bensansuodatin pitäisi kokeilla vaihtaa, kun ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu.

                          Comment

                          • tommi--fi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 1066
                            • Riihimäki

                            Sattusiko keneltäkään löytymään jemmasta kuvaa missä on E36 takavalojen "sijainnit" selvitetty. Eli mikä valo palaa missäkin kohdassa.

                            Vaihdoin autoon toiset OEM takavalot ja nyt Check Control herjaa "tail light failurea" Omaan silmään kaikki muut valot palaa paitsi se punainen sisäreunassa, molemmin puolin. Mikä valo siinä on?

                            Onko check control valot jotenkin erilaiset? Miten ne erottaa? Pakki, vilkku, takavalo(2 per puoli) ja sumari(vain toisella puolella) palavat. Jarruvaloja en vielä saanut katsottua.

                            EDIT

                            Eli muutoshommiin joutuu
                            Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

                            The symtoms are that you replace your rear lights and get a Tail Light Fail warning even when the bulbs are OK. This is because on non CC lights, the 2-2-per-side tail lights share a single pin, and on CC they use a pin each.The CC module sees one bulb is not connected and throws a Check Control Tail Light Fail.


                            EDIT 2
                            Muutoksena vaikuttaa melko yksinkertaiselta.
                            Kenelläkään joutilaita risoja takavaloja mistä saisi yhden pinnin valojen liittimeen?
                            Last edited by tommi--fi; 10-05-2012, 12:44.
                            Auto tai moottoripyörä Virosta?

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11078
                              • Oulu

                              Kykennät ovat erilaiset jos autossa on cc. Muistaakseni parkeille virta tulee samasta johdosta jos ei oo ja jos löytyy cc, niin silloin virta tulee parkeille eri johdoista. Tämä siksi että cc osaa nuuskia oikein palaneet polttimot. Mulla oli jossain ohjekki miten ne johdot piti muuttaa aftermarket valosta jotta cc:n saa toimimaan, mutta hukassahan se on. ETM:ää selailemalla voi löytyä vastaus.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • MinDBeaT
                                BTCF Member
                                • Jul 2009
                                • 321
                                • Raahe

                                Saakohan e60/e61 ulkolämpötila anturia jollain ilveellä toimimaan e36:ssa? :think
                                BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
                                Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎