Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miikkuks
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 309
    • Jyväskylä

    Originally posted by wsq´_ View Post
    Pitäisi vaihtaa m50 koneeseen jäähdytinnesteet. Onko jossain selviä ohjeita nesteiden vaihtoon sekä laitteiston ilmaamiseen?

    Tuossa hyvä ja pätevä ohje
    E39 528i M sport

    Comment

    • Jontsu00
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2011
      • 241
      • Oulu

      Haluttas rakennella jenkkiparkit tuohon toukkaan, mutta ei oikein mistään löydy semmosia "rautalanka" ohjeita miten tuon tekis helpoiten. Oliko niitä valmiita settejä myynnissä jossakin tms? Tai jos laittaa 2 lankasen polttimon vilkulle, niin onko semmosia polttimoita jossain myynnissä, jotka menis modaamatta tuohon vilkkuun?

      Comment

      • Juu50
        Bimmer Fanatic
        • May 2012
        • 300
        • Kouvola

        Originally posted by Jontsu00 View Post
        Haluttas rakennella jenkkiparkit tuohon toukkaan, mutta ei oikein mistään löydy semmosia "rautalanka" ohjeita miten tuon tekis helpoiten. Oliko niitä valmiita settejä myynnissä jossakin tms? Tai jos laittaa 2 lankasen polttimon vilkulle, niin onko semmosia polttimoita jossain myynnissä, jotka menis modaamatta tuohon vilkkuun?
        Itelleni tein noista auton omista parkeista poraamalla vaan sopivat reiät vilkkuihin ja laittamalla oranssit polttimot. Hyvin on pelannu kun vaan tiivistää sen kannan kunnolla.

        Comment

        • Jontsu00
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2011
          • 241
          • Oulu

          Originally posted by Juu50 View Post
          Itelleni tein noista auton omista parkeista poraamalla vaan sopivat reiät vilkkuihin ja laittamalla oranssit polttimot. Hyvin on pelannu kun vaan tiivistää sen kannan kunnolla.
          minkälaisen polttimon laitoit sinne?

          Comment

          • pet_su
            Newbiemmer
            • Jul 2011
            • 23
            • Lappeenranta

            Mikäs on ku kylmänä taitaa käyä 5 pytyllä(jytisee ja auto tärisee, kuulostaa ihan jenkiltä matalilla kierroksilla )? 20-30km kun on ajanut, alkaa käymään normaalisti. Aikasemmin kävi kokoajan viiellä, ja vaihettiin venttiilikopan tiiviste, jonka jälkeen loppu n. kuukaudeks.

            EDIT: Ja mikä hitto tuolla sirisee :S Kaasua kun polkee, kuulee selvästi semmosta sirinää. Ainoastaan kiihytyksessä, eli ei tasakaasulla kuulu
            Last edited by pet_su; 22-10-2012, 00:44.

            Comment

            • Juu50
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 300
              • Kouvola

              Originally posted by Jontsu00 View Post
              minkälaisen polttimon laitoit sinne?
              Ihan vaan oranssi normi lasikanta, saa ainakin motonetista.



              Johdotuksissa joutuu vaan käyttämään hieman järkeä, parkkien johtoja kun joutuu jatkamaan että saa vedettyä kannat vilkuille asti ja pitkien valojen maadotukset joutuu myös tekemään uusiksi.
              Last edited by Juu50; 22-10-2012, 08:55.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16371
                • Asikkala

                Originally posted by pet_su View Post
                Mikäs on ku kylmänä taitaa käyä 5 pytyllä(jytisee ja auto tärisee, kuulostaa ihan jenkiltä matalilla kierroksilla )? 20-30km kun on ajanut, alkaa käymään normaalisti. Aikasemmin kävi kokoajan viiellä, ja vaihettiin venttiilikopan tiiviste, jonka jälkeen loppu n. kuukaudeks.

                EDIT: Ja mikä hitto tuolla sirisee :S Kaasua kun polkee, kuulee selvästi semmosta sirinää. Ainoastaan kiihytyksessä, eli ei tasakaasulla kuulu
                Ilmeisesti jokin 6-syl. moottori kyseessä ??

                Comment

                • pet_su
                  Newbiemmer
                  • Jul 2011
                  • 23
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Ilmeisesti jokin 6-syl. moottori kyseessä ??
                  320 vanos kone Ja tulpat vaihettiin samalla venttiilikopan tiivisteen vaihon yhteydessä, mut kaveri pässinä puotti ne kassan jälkee lattialle. Haittaisko? Tarkotus ois tänää setviä vikaa mut ois hyvä saaha jotai lähtökohtaa mistä ettiä

                  EDIT: Ja ois vielä pari muutakin vikaa korjattavana. Kuskinpuolen etu ja takamatto ihan märkänä. Putsasin ne koneen luona olevat tötsät ja katkasin vähän et ei mee niin helposti tukkeeseen enää. Rassasin myös kattoluukun poistoletkut pitkällä rautalangalla. Mistä muualta vois vuotaa sisälle?

                  Toinen on ihan kaamee palaneen haju, alko varmaan kuukaus sitte? Epäilisin että vois olla vaikka jarrumännät jumissa ja haju tulis jarrupaloista? Palat & levyt kun vaihoin tuntu olevan vähä jäykät. Muita ideoita mistä saattais tulla?

                  Ja sitten se sirinä Putken Y-palasta ennen kattia revin jonku ihme suojuksen pois kun oli ruosteessa, ja kattelin että katin päällä ois samanlaine, tekeekö sillä mitää ja voisko se aiheuttaa?
                  Last edited by pet_su; 22-10-2012, 12:51.

                  Comment

                  • TseiTsei
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 115
                    • Varkaus

                    Korjaamolla tekivät "diagnoosin", että keinuvarren puslat loppu, mutta apurungon puslat ehjät. Voiko tosiaan keinuvarren puslat aiheuttaa vaihteita vaihtaessa tumahduksen?

                    Comment

                    • tommi--fi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 1066
                      • Riihimäki

                      miten takalasin alareunassa oleva lista pitäisi laittaa takaisin paikalleen? Jää aina toisesta päästä repsottamaan vaikka kuinka painelisi.
                      Auto tai moottoripyörä Virosta?

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11047
                        • Oulu

                        Originally posted by TseiTsei View Post
                        Korjaamolla tekivät "diagnoosin", että keinuvarren puslat loppu, mutta apurungon puslat ehjät. Voiko tosiaan keinuvarren puslat aiheuttaa vaihteita vaihtaessa tumahduksen?
                        Melko vammanen sana tuo 'keinuvarsi', ku ei se nyt sano oikeen yhtään mitään. Veikkaisin kuitenkin että osa nro. 4 on menny vaihtokuntoon.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • sTomi
                          Newbiemmer
                          • Mar 2008
                          • 17
                          • Vaasa

                          Onko lämmityslaitteen puhaltimen etuvastus mennyt vai koko motti/hiilet, kun puhaltaa välistä aika laiskasti?
                          Reagoi kyllä voimakkuuden säätöön, mutta pykälien erot aika olemattomat toisinaan. Huurteenpoistolle painaessa ei tule mielestäni läheskään niin lujaa mitä pitäisi. Välillä taas tuntuu että jonkun matkan ajelun jälkeen "heräilee" puhaltamaan paremmin, mutta ei aina.
                          Ainakin nyt ilmojen kylmetessä tuli taas huomattua tämä vika. :/

                          Autossa automaatti-ilmastointi.

                          Comment

                          • Jontsu00
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2011
                            • 241
                            • Oulu

                            Originally posted by Juu50 View Post
                            Ihan vaan oranssi normi lasikanta, saa ainakin motonetista.



                            Johdotuksissa joutuu vaan käyttämään hieman järkeä, parkkien johtoja kun joutuu jatkamaan että saa vedettyä kannat vilkuille asti ja pitkien valojen maadotukset joutuu myös tekemään uusiksi.
                            Ookkei. jossain oli myös myynnissä jotain johtohärpäkkeitä liittyen jenkkiparkkeihin,mutta en enää löydä linkkiä mistään. Muistaakseni tämä foorumi tai NPS:n foorumi,anyone?

                            Comment

                            • pet_su
                              Newbiemmer
                              • Jul 2011
                              • 23
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by pet_su View Post
                              320 vanos kone Ja tulpat vaihettiin samalla venttiilikopan tiivisteen vaihon yhteydessä, mut kaveri pässinä puotti ne kassan jälkee lattialle. Haittaisko? Tarkotus ois tänää setviä vikaa mut ois hyvä saaha jotai lähtökohtaa mistä ettiä

                              EDIT: Ja ois vielä pari muutakin vikaa korjattavana. Kuskinpuolen etu ja takamatto ihan märkänä. Putsasin ne koneen luona olevat tötsät ja katkasin vähän et ei mee niin helposti tukkeeseen enää. Rassasin myös kattoluukun poistoletkut pitkällä rautalangalla. Mistä muualta vois vuotaa sisälle?

                              Toinen on ihan kaamee palaneen haju, alko varmaan kuukaus sitte? Epäilisin että vois olla vaikka jarrumännät jumissa ja haju tulis jarrupaloista? Palat & levyt kun vaihoin tuntu olevan vähä jäykät. Muita ideoita mistä saattais tulla?

                              Ja sitten se sirinä Putken Y-palasta ennen kattia revin jonku ihme suojuksen pois kun oli ruosteessa, ja kattelin että katin päällä ois samanlaine, tekeekö sillä mitää ja voisko se aiheuttaa?
                              Käytii kaverin kanssa kattomassa. 6 pytyn tulppa lainehti öljyssä, vitosen ei. Puola näytti olevan OK.
                              Keskityin tohon kutoseen sen takia kun vaihettiin venttiilikopan tiiviste(+ ne 2 tulppien tiivistettä), kutosessa oli sillonki vähän öljyä. Takasinpäin tallilta ajaessa, ei alle 3 tonnin kierroksilla kulkenut ja kävi 5 pytyllä, ja taas 3 tonnin yli kun päästiin tuli pari hassua nykäsyä ja alko vetoja löytymään. Aina kun kaasua painoin vähän nyki ja mietti, jonka jälkee alko vetämää normaalisti.. Mitä lähemmäs kotia pääsin, sitä alempaa alko löytymään vetoja ja just ennen kotia myös tyhjäkäynnillä kävi 6 pytyllä. Vaikeasti selitetty

                              Tallilla kun kuunneltiin, taitaa vuotaa ilmaa jostain ilmamassamittarin jälkeen, kun nopeasti kaasua painaessa kuulostaa että imasis ilmaa. Huomenna takasin tallille purkamaan ja miettimään..

                              Ei perkele mikä tossa nyt on hajalla! Alkaa usko ja toivo loppumaan =(
                              Last edited by pet_su; 22-10-2012, 22:03.

                              Comment

                              • TseiTsei
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 115
                                • Varkaus

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Melko vammanen sana tuo 'keinuvarsi', ku ei se nyt sano oikeen yhtään mitään. Veikkaisin kuitenkin että osa nro. 4 on menny vaihtokuntoon.
                                Juuri tuosta oli kysymys. Eli tuokin voi aiheuttaa vaihtaessa tumahtelua. Montuissa ei kolise yhtään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎