Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    Originally posted by pet_su View Post
    Käytii kaverin kanssa kattomassa. 6 pytyn tulppa lainehti öljyssä, vitosen ei. Puola näytti olevan OK.
    Keskityin tohon kutoseen sen takia kun vaihettiin venttiilikopan tiiviste(+ ne 2 tulppien tiivistettä), kutosessa oli sillonki vähän öljyä. Takasinpäin tallilta ajaessa, ei alle 3 tonnin kierroksilla kulkenut ja kävi 5 pytyllä, ja taas 3 tonnin yli kun päästiin tuli pari hassua nykäsyä ja alko vetoja löytymään. Aina kun kaasua painoin vähän nyki ja mietti, jonka jälkee alko vetämää normaalisti.. Mitä lähemmäs kotia pääsin, sitä alempaa alko löytymään vetoja ja just ennen kotia myös tyhjäkäynnillä kävi 6 pytyllä. Vaikeasti selitetty

    Tallilla kun kuunneltiin, taitaa vuotaa ilmaa jostain ilmamassamittarin jälkeen, kun nopeasti kaasua painaessa kuulostaa että imasis ilmaa. Huomenna takasin tallille purkamaan ja miettimään..

    Ei perkele mikä tossa nyt on hajalla! Alkaa usko ja toivo loppumaan =(
    Vaihdettu kopan tiiviste ja tulpanreikien tiivisteet mutta ne kopan pultteihin tulevat pikkuiset kumirikat vanhoja jolloin vuotaa jostain kun vanhat jo hieman kovettuneet/kasaan painuneet rikat ei paina koppaa tarpeeksi alas ? Sen takia on tulpan kolossa öljyä ja kipinä hyppää kanteen eikä pääse palotilaan asti.

    Comment

    • Couja
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2012
      • 582
      • Valkeakoski

      Onkos porukka tutkiskellut omista e36 noita etuvakaajien kiinnityskohtia meinaan sillä että kuinka pahasti on ollu porukalla ruosteessa? Huomasin tämän tuossa hetki sitten vanteita vaihtaessa että repsikan puolelta vakaaja roikkui hieman no tarkemmin katsottuna siellä oli vain kumi vakaajassa kiinni eikä ollenkaan sitä U :un mallista lattaraudan(?) palasta.. toisella puolella se mihin se tulee kiinni koriin oli jo ruennut hieman kukkimaan mutta ei pahasti.. Ja semmonen kysymys viellä että voiko olla mahdollista että runko olisi voinut ottaa itteensä tästä? Ja onko kukaan törmännyt vastaavaan omissa e36 :sissa? Tossa viellä kuva missä kunnossa kyseinen kohta oli..
      Last edited by Couja; 14-02-2015, 13:05.
      Nykyinen:
      BMW e36 323i Touring :think

      Ex:
      BMW e36 328ia coupe
      BMW e36 320i sedan

      Originally posted by Miltzu
      Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Ei pitäisi olla kyllä ihan eka paikka mikä ruostuu puhki.
        Todennäköisesti ajettu johki kiinni jonka johdosta irronnut ja ruvennut ruostumaan. Tai muuten korjattu huonosti.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Couja
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2012
          • 582
          • Valkeakoski

          Originally posted by Supa View Post
          Ei pitäisi olla kyllä ihan eka paikka mikä ruostuu puhki.
          Todennäköisesti ajettu johki kiinni jonka johdosta irronnut ja ruvennut ruostumaan. Tai muuten korjattu huonosti.
          Niih en tiiä rälläköitiin kuitenkin vanha kiinnike kohta pois korista ja kaverin varaosa bemarista koko kiinnike rälläkällä irti ja omaan kiinni hitsiliimalla ja tuli kurkattua kuskin puolelle.. olihan sekin ruosteessa eli täytyy tehä sillekkin puolella viellä sama juttu ja sekin ihmetyttää että miten on saatu leima kun se on ollu tollasessa kunnossa :think

          edit: väsymyksekstä johtuvia kirjotus virheitä
          Nykyinen:
          BMW e36 323i Touring :think

          Ex:
          BMW e36 328ia coupe
          BMW e36 320i sedan

          Originally posted by Miltzu
          Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

          Comment

          • jl-93
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 24
            • tampere

            tulipa sellainen mieleen, että saisko 168 vetoakselit sopimaan 188 perään jos vaihtaisi vetoakseleiden laipat kun tumppeihin tulevat nivelet on kiinni vielä perässä vetoakseleiden tyngissä joita ei irrotettu vaan vetoakselit katkaistu vai onko noilla vetoakseleilla huomattava pituuserokin? kyseessä siis perä joka otettu 323 touringista ja menossa olisi 318tds touringiin. Tuossapa vielä uudesta perästä löytyvä viivakoodin yhteydessä esiintyvä numerosarja jolla sai tarkemmin tietoa perästä googlen kautta 1428372/E7424K
            Last edited by jl-93; 23-10-2012, 16:14.
            ensiauto E30 Bmw 318i -89 sitä seuranneet bemarit e36 318tds touring, e34 525tds touring, e36 325tdsa touring Nykyiset E30 325TD -88 touring powered by mb diesel, E39 525d touring +770tkm "käyttis"

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by jl-93 View Post
              tulipa sellainen mieleen, että saisko 168 vetoakselit sopimaan 188 perään jos vaihtaisi vetoakseleiden laipat kun tumppeihin tulevat nivelet on kiinni vielä perässä vetoakseleiden tyngissä joita ei irrotettu vaan vetoakselit katkaistu vai onko noilla vetoakseleilla huomattava pituuserokin? kyseessä siis perä joka otettu 323 touringista ja menossa olisi 318tds touringiin. Tuossapa vielä uudesta perästä löytyvä viivakoodin yhteydessä esiintyvä numerosarja jolla sai tarkemmin tietoa perästä googlen kautta 1428372/E7424K
              No semmoista mä tossa yhellä sivulla vähän ehdottelin.

              Mutta siis et voi vaihtaa niitä keskenään vaan pitää hankkia typ 188 "pienet" tumpit.

              Näin ainakin e34 ja e28 autoissa, e30 typ 188 on aina pienillä laipoilla.

              Tässä lista autoista mistä nuo tumpit voisi löytää:



              Klikkaa "details" kohtaa niin näet hieman tarkemmin.

              EDIT: vai ethän tarkoittanut että vaihdat sisemmät vetonivelet? En osaa vastata siihen teoriaan, kokeile ja kerro jos et vielä osta tumppeja perään.
              Last edited by Rocla; 23-10-2012, 19:51.
              Olli.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Millaiset ovat e36 compact ac schnitzer puskimet versus normaalit?

                Onko jollain esimerkki kuvia näistä? Googlen kuvahaulla tulee vaikka millaista goatse puskuria.

                Juu ei mitään noitahan oli schnitzerin sivulla
                Last edited by Muurahainen; 23-10-2012, 21:01.

                Comment

                • Petri
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 3156
                  • Nummela

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Millaiset ovat e36 compact ac schnitzer puskimet versus normaalit?

                  Onko jollain esimerkki kuvia näistä? Googlen kuvahaulla tulee vaikka millaista goatse puskuria.
                  Oisko täsä?

                  E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                  E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                  Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                  Comment

                  • jl-93
                    BTCF Member
                    • Mar 2011
                    • 24
                    • tampere

                    Originally posted by Rocla View Post
                    No semmoista mä tossa yhellä sivulla vähän ehdottelin.

                    Mutta siis et voi vaihtaa niitä keskenään vaan pitää hankkia typ 188 "pienet" tumpit.

                    Näin ainakin e34 ja e28 autoissa, e30 typ 188 on aina pienillä laipoilla.

                    Tässä lista autoista mistä nuo tumpit voisi löytää:



                    Klikkaa "details" kohtaa niin näet hieman tarkemmin.

                    EDIT: vai ethän tarkoittanut että vaihdat sisemmät vetonivelet? En osaa vastata siihen teoriaan, kokeile ja kerro jos et vielä osta tumppeja perään.
                    juu meinasin tosiaan sitä vetonivelten vaihdon mahdollisuutta kun kerran ne olisi tuossa suoraan olemassa ja aikaisemman viestisi pohjalta asiaa pähkäilin. Jos ei sitten niiden vaihdolla olisi mahdollinen niin sitten voisi tuota tumppien vaihtoa ajatella jos siis vetoakseleiden pituus vain ei eroa. ei vaan pysty vertailemaan tosiaan pituuksia ainakaan itse kun ei ole mistä mitata
                    ensiauto E30 Bmw 318i -89 sitä seuranneet bemarit e36 318tds touring, e34 525tds touring, e36 325tdsa touring Nykyiset E30 325TD -88 touring powered by mb diesel, E39 525d touring +770tkm "käyttis"

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      Originally posted by Supa View Post
                      Ei pitäisi olla kyllä ihan eka paikka mikä ruostuu puhki.
                      Todennäköisesti ajettu johki kiinni jonka johdosta irronnut ja ruvennut ruostumaan. Tai muuten korjattu huonosti.
                      Vuos sitten hitsailin 95 vuoden e36:seen moisen kuskinpuolelle...
                      Toinen puoli oli ihan ok.

                      Ei varmaan yleisin paikka...
                      Kannattaa tsekata onko vedenpoistoreiät auki noissa, muuten ruostuminen voi olla aika vilkasta.
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • Couja
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2012
                        • 582
                        • Valkeakoski

                        Originally posted by Mikkeri View Post
                        95 vuoden e36 Toinen puoli oli ihan ok.

                        Kannattaa tsekata onko vedenpoistoreiät auki noissa, muuten ruostuminen voi olla aika vilkasta.
                        Ihan sama kun mulla 95 vuoden e 36 sano ny viellä että sedani missäs ne vedenpoistoreiät on? en sen enempää tutkinu ku vaihdettii se koko kiinnike pala mulle
                        Nykyinen:
                        BMW e36 323i Touring :think

                        Ex:
                        BMW e36 328ia coupe
                        BMW e36 320i sedan

                        Originally posted by Miltzu
                        Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

                        Comment

                        • Jansu
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 315
                          • Pori

                          Kovaa vauhtia menossa uus moottori keulalla, ni tarvii alkaa miettiä enskesän vannesetuppia.
                          Eli olis tossa jouten yhdet borbet B:t koossa 9x16 et15. Näyttää siis tältä



                          Ton kun tipuuttaa alas niin istuu varmaan jo suht hyvin,
                          mutta eteen tarvii auttamatta saada miinuscamberia,
                          niin miten se helpoiten onnistuu. Paljonko orggisalustalla sitä saa loihdittua?
                          -E34 525ia Touring
                          -E36 323ia Touring ///M

                          Comment

                          • jl-93
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 24
                            • tampere

                            tulipa taas tämmönen pikanen kysymys, että sopiikos tuohon pikku tds:ssään esim vastaavasti suoraan ison tds:ssän kytkin kun pitäisi kytkin uusia ja tuo vakio kytkin tuntuu vähän kovilla olevan nyt kun tuota on viritelty. kl varaosa tarjoaa tuohon m50 kytkinpakettia ja motonetista löytyy vuorostaan 318tds kytkin ja samaa tarjotaan myös 318is kun taas 325tds kytkin tarjotaan vastaavasti 323/325i eli mahtaisiko tuo isomman kytkin mennä ilman mitään muiden osien vaihtoa? Jos joku pystyisi antamaan nopean vastauksen niin olisi hyvä, että pääsisi vielä tänään osia hakemaan.
                            ensiauto E30 Bmw 318i -89 sitä seuranneet bemarit e36 318tds touring, e34 525tds touring, e36 325tdsa touring Nykyiset E30 325TD -88 touring powered by mb diesel, E39 525d touring +770tkm "käyttis"

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16460
                              • Asikkala

                              Originally posted by jl-93 View Post
                              tulipa taas tämmönen pikanen kysymys, että sopiikos tuohon pikku tds:ssään esim vastaavasti suoraan ison tds:ssän kytkin kun pitäisi kytkin uusia ja tuo vakio kytkin tuntuu vähän kovilla olevan nyt kun tuota on viritelty. kl varaosa tarjoaa tuohon m50 kytkinpakettia ja motonetista löytyy vuorostaan 318tds kytkin ja samaa tarjotaan myös 318is kun taas 325tds kytkin tarjotaan vastaavasti 323/325i eli mahtaisiko tuo isomman kytkin mennä ilman mitään muiden osien vaihtoa? Jos joku pystyisi antamaan nopean vastauksen niin olisi hyvä, että pääsisi vielä tänään osia hakemaan.
                              Asiaa tuntematta asetelma ei käy pienemmän kytkimen ohjaintappeihin ja vauhtipyörässä on liian pieni kosketuspinta isommalle levylle. Yleensä pieni kytkin -> iso kytkin ei ole pulttaakiinni homma.

                              Comment

                              • TseiTsei
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 115
                                • Varkaus

                                Onko porukka kaadellut jäähdytysjärjestelmään noita paikkausaineita? Ei asettunut vuoto paisarin tiivisteiden vaihdolla vaan tihkuu silti välistä. Vai onko vielä keksitty sellaista ainetta joka ei tukkisi termaria jne?

                                Ja mitenkäs nuo sumarit irtoaa, kun täytyisi vaihtaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎