Originally posted by veteraaniseppo
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei ihan, nuo mustat putket on myös ruuvilla kiinni, ruuvi löytyy noiden putkien välistä ja helpottaa jos irrotat koko putkihässäkän, samanl. kiinni rintapellissä ilmanottokaukalon alareunassa. Uusi o-renkaat http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...radiator_behr/
-
Kiitoksia vinkeistä! Täytyy vaihtaa tuo osa, että vältytään taas lämpöongelmilta..huoh.Originally posted by jr66 View PostEi ihan, nuo mustat putket on myös ruuvilla kiinni, ruuvi löytyy noiden putkien välistä ja helpottaa jos irrotat koko putkihässäkän, samanl. kiinni rintapellissä ilmanottokaukalon alareunassa. Uusi o-renkaat http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...radiator_behr/
Comment
-
Saako mistään noihin m-sport ovilistoihin siihen etukiinnikkeeseen ovenpuolen vastinekiinnikettä?
Mikä vaihekeppi tuohon kannattaa hommata kun hommasin uuden nupin ja en haluaisi sitäkin paskoa kun entinen omistaja on lyhentänä tota keppiä rautasahalla?
Oisko jollakin hyvä ohjeita ton penkin kaatamisvaijerin vaihtoon?Last edited by JonttuPeke; 22-02-2013, 23:17.F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
M52b28 sammuu joskus kun pysähtyy ajon aikana esim liikennevaloihin. Haitarikumi + muut siitä lähtevät letkut tarkistaa, onko mitä muita paikkoja mistä voisi johtua/mitä tarkistaa samalla?Nykyisin: VW Crafter '20
+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
Eri moottori mut isäukon auto teki tuolla tavalla kun massamittari oli rikki. satunnaisesti valoihin tullessa sammu.Originally posted by toNmbbA View PostM52b28 sammuu joskus kun pysähtyy ajon aikana esim liikennevaloihin. Haitarikumi + muut siitä lähtevät letkut tarkistaa, onko mitä muita paikkoja mistä voisi johtua/mitä tarkistaa samalla?
Onko muuten mahdollista säätää takakontin lukkoa "löysemmälle"?
compactiin vaihdoin takaluukkuun uuden tiivisteen niin senjälkeen on saanut paiskoa luukkua aika kovaa kiinni.
Vanhalla ei ollut moista ongelmaa. Myöskin tiivistettä naputeltu palikan kanssa jos se menisi syvemmälle mutta kyllä se äänestä päätellen pohjassa on.
Comment
-
Kellään kokemusta moottorin poisotosta, kun sen jatkeena on automaattilaatikko?
Eli ois tarkotus käyttää tuosta toukasta moottori kokonaan pois autosta. Ymmärtääkseni tämä on helpoin tehdä sillai, että purkaa ensin keulan täysin puhtaaksi ja sitten moottori ja vaihdelaatikko yhtenä pakettina ulos. Eikös vaihdelaatikolta tule keulalle öljynlauhdutin, eli joutuuko vaihdelaatikosta käyttämään öljyt pois?
Eli eroaako tuo homma verrattuna manuaalilaatikkoon jotenkin? Vai olisi vain helpompaa jättää vaihdelaatikko paikoilleen autoon? Tosiaan ensimmäistä kertaa käyttämässä moottoria pois tästä kyseisen merkin laitteesta.
Comment
-
Tuollaisen asensin itse aikoinaan http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=176446Originally posted by JonttuPeke View PostMikä vaihekeppi tuohon kannattaa hommata kun hommasin uuden nupin ja en haluaisi sitäkin paskoa kun entinen omistaja on lyhentänä tota keppiä rautasahalla?-Turku Connection- & MummyTownCruiser
Comment
-
Onha sitä mahollista säätää..Löysäät 2kpl 10mm pultteja siitä korissa olevasta lukon vastakappaleesta ja nostat sitä vastakappaletta hieman ylöspäin. Kantsii muutoksen jälkee tsekata että kontti asettuu nätisti korin linjojen myötäsesti.Originally posted by Janza182 View Post
Onko muuten mahdollista säätää takakontin lukkoa "löysemmälle"?
compactiin vaihdoin takaluukkuun uuden tiivisteen niin senjälkeen on saanut paiskoa luukkua aika kovaa kiinni.
Vanhalla ei ollut moista ongelmaa. Myöskin tiivistettä naputeltu palikan kanssa jos se menisi syvemmälle mutta kyllä se äänestä päätellen pohjassa on.
Comment
-
Voiko näissä laittaa madallusjouset takana väärinpäin(ns. ylös-alasin)? Auton entinen omistaja sano et niin ois tehty ja sen takia takapää on ihan sika jäykkä. Kääntämällä toisinpäin muuttuis löysemmäksi.
Vähän oudolta kuulostaa omaan korvaan. Lähinnä mietin vaan tässä vaihtoehtoja takapään pehmentämiseksi, kun nyt pompottaa joka töyssyssä aika reippaasti.
Taitaa olla uusien takajousien osto edessä? Autona on -98 323i coupe.
Comment
-
minkäs merkkiset rojut siellä on? Iskarit ja jouset siis.Originally posted by Vane View PostVoiko näissä laittaa madallusjouset takana väärinpäin(ns. ylös-alasin)? Auton entinen omistaja sano et niin ois tehty ja sen takia takapää on ihan sika jäykkä. Kääntämällä toisinpäin muuttuis löysemmäksi.
Vähän oudolta kuulostaa omaan korvaan. Lähinnä mietin vaan tässä vaihtoehtoja takapään pehmentämiseksi, kun nyt pompottaa joka töyssyssä aika reippaasti.
Taitaa olla uusien takajousien osto edessä? Autona on -98 323i coupe.Fiat Punto 1.2 Dynamic '05
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
jr66 taisit samaa asiaa pohtia kuin minä että mihin linkin http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...trim/air_duct/ osa 15 tulee kiinni. Se tulee kiinni osaan numero 6 (oik. ja vas.). Näyttää juurikin siltä miltä näytti tuossa kaverin autossa kun kävin tänään tsiigailemassa. Nuo on ainakin ylempänä kiinni ruuvilla syylärin etupuolella (syylärin puolenvälin tienoilla korkeuden suhteen) jossain keulan pelleissä kiinni. Schmiedmann hinta näytti olevan vajaa 20,-/kpl. Eli yhteensä vajaalla 40,- saa oik/vas tai jostain varmasti halvemmallakin. Täytynee vielä vilkaista onko nuo mulla vai onko ne tosiaan kaikonneet jonnekkin. Ne näkee kun ottaa sen maskipellin ja syylärin välillä olevan laturille menevän ilmanotto muovilärpäkkeen pois (osa 1 samassa linkissä) . Siitä aukosta pitäisi näkyä heti oik/vas reunoissa heti aukon kohdilla pellin alapuolella ne osat. Kulkeevat siis melkein siitä aukosta asti alas melkeinpä puskurin alalaidan tasolle asti.Last edited by Haju69; 24-02-2013, 14:30.Fiat Punto 1.2 Dynamic '05
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Ja kuten fans ilmoittaa niin osa 6 on vain ilmastoinnilla varustetussa autossa eli myös 15 on vain niissä :thinkOriginally posted by Haju69 View Postjr66 taisit samaa asiaa pohtia kuin minä että mihin linkin http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...trim/air_duct/ osa 15 tulee kiinni. Se tulee kiinni osaan numero 6 (oik. ja vas.). Näyttää juurikin siltä miltä näytti tuossa kaverin autossa kun kävin tänään tsiigailemassa. Nuo on ainakin ylempänä kiinni ruuvilla syylärin etupuolella (syylärin puolenvälin tienoilla korkeuden suhteen) jossain keulan pelleissä kiinni. Schmiedmann hinta näytti olevan vajaa 20,-/kpl. Eli yhteensä vajaalla 40,- saa oik/vas tai jostain varmasti halvemmallakin. Täytynee vielä vilkaista onko nuo mulla vai onko ne tosiaan kaikonneet jonnekkin. Ne näkee kun ottaa sen maskipellin ja syylärin välillä olevan laturille menevän ilmanotto muovilärpäkkeen pois (osa 1 samassa linkissä) . Siitä aukosta pitäisi näkyä heti oik/vas reunoissa heti aukon kohdilla pellin alapuolella ne osat. Kulkeevat siis melkein siitä aukosta asti alas melkeinpä puskurin alalaidan tasolle asti.
Comment
Comment