Itse vaihtelin pari kahvaa eilen ja ainakin itsellä -91 vuoden sedanissa oli vähän erinäköinen kiinnitys lukolle kun Funkin kuvissa mut lähti siis että takaa vaan lukkopesän läpi menevä pieni tappi pois ja avain lukossa vetämällä lähti lukko sitten pois. takapuolella muutama jousi ja pari muuta kalua jotka kyllä helppo laittaa kun vaan katsoo miten oli
Ainakin lokarin varaosanumero muuttuu faceliftiin mentäessä eli erona vilkunreiän koko :think
Jep, lokarin reiät erikokoiset, jolloin vilkutkin eroaa sen verran ettei sovi. Etuvilkut ei eroa mitenkään. Pre-facelift lokareihin kun hitsaa pienen palasen peltiä lisää, niin menee facelift vilkut nätisti paikalleen.
Onko kenelläkään kokemusta hammastangon tiivisteiden vaihdosta? Onko Oem tiivistesarjassa mitä realoem tarjoaa myös ne valkoiset muovi holkit? Schmiedmannin myymässä tiivistesarjassa niitä ei ollut ja sen takia tiivisteiden vaihto omaan hammastankoon ei oikein onnistunut.
Tääläkin ollu jo aikasemmin puhetta tästä mutta otetaan vielä kerran...
Jos e36 automaatti-ilmastoinnista on hajonnut:
ilmastoinnin etuvastus - miten oireilee? mikä toimii, mikä ei toimi?
ilmastoinnin ohjauspaneelista tantaali kondensaattori - miten oireilee? mikä toimii, mikä ei toimi?
Ja voiko edellämainitut oireilla niin että ne on mahdollista sekoittaa toisiinsa?
No varsinaisesti se ei ole etuvastus vaan pääteaste mutta samaa tekevät eli puhaltimet nopeutta säätävät.
Siinä tapauksessa jos se on rikki niin puhaltimen nopeus saattaa humppailla tai pätkiä.
Sitten taas jos tuo paneelin konkka on kuivahtanut niin paneeli itsessään sammuilee.
Vaihdettiin viimeviikolla kytkinpaketti 325tds:ään. Vanhalla kytkimellä luisti 3. vaihteellakin kun matalilta kierroksilta runttasi kaasun pohjaan.. Aloin epäilemään että luistaa tuolla uudellakin kytkimellä ja kokeilin 70km/h vauhdista 5. vaihteella runtata kaasun pohjaan ja kytkin todellakin luisti niin pahasti että alko haisemaankin :think
Missähän vika voi olla? Vanhakaan levy ei ollut kovin kulunut mutta ajateltiin että asetelma ois väsyny, mutta nyt on sekin uusi. Vauhtipyörässäkään ei tuntunut kun noin sentin välys joka on vissiin normaalia? Voiko levy olla väärin päin ja asetelma ei painaisi sitä kunnolla? Levyssä oleva ulkoneva holkki on nyt vaihdelaatikkoon päin, näin oli vanhassa kytkimessäkin..
Paljonko tuo tds:n vakiokytkin kestää voimaa? Ei mitään hajua paljonko tuossa nyt tehoja olis, mekaaninen pumppu vaihdettu ja putkistoa ainakin muuteltu..
E. Niin ja asetelma suihkastiin bräkleenillä läpi ilman mitään tarkempaa putsausta, voisko siellä olla varastorasvat jotka aiheuttaa tuon?
No varsinaisesti se ei ole etuvastus vaan pääteaste mutta samaa tekevät eli puhaltimet nopeutta säätävät.
Siinä tapauksessa jos se on rikki niin puhaltimen nopeus saattaa humppailla tai pätkiä.
Sitten taas jos tuo paneelin konkka on kuivahtanut niin paneeli itsessään sammuilee.
Jooh, no tuli nyt sitten selvyys että se pitäis olla mun tapauksessa se pääteaste mikä on sökö. Kiitoksia vaan Supalle infosta.
Korvaava osa tilattu ebayn kautta (pitäisi olla behr -merkkinen, eli oem-laatua?) ja katsotaan nyt sitten tosiaan korjaantuuko tuolla
Jooh, no tuli nyt sitten selvyys että se pitäis olla mun tapauksessa se pääteaste mikä on sökö. Kiitoksia vaan Supalle infosta.
Korvaava osa tilattu ebayn kautta (pitäisi olla behr -merkkinen, eli oem-laatua?) ja katsotaan nyt sitten tosiaan korjaantuuko tuolla
Onko toi paha homma vaihtaa? Itellä tekee samaa, että puhallin pätkii ja puhaltaa ihan mimmosella voimalla sattuu. Tekee tuota kerran kuussa niin enpä ole jaksanu sille mitään vielä tehä...
Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
325tds vetää kuskinpuolen tankinpuoliskon tyhjäksi.. Siirtopumppu kyllä pelaa kun virtoja käyttää päällä ja aikansa kun virtoja jaksaa räpsyttää päälle niin lähtee taas käymään ja käy hetken.. Miten tuo nyt toimii, antaako kuskinpuolen anturi jonku käskyn siirtopumpulle koska tavaraa pitää saada lisää vai?
Jätti perkele välille, piti kanisterista kaataa suoraan tankkiin naftaa että sain ajettua kotia
Taas samat hieman alle puoli tankkia naftaa ja alko pätkimään, tällä kertaa ei kuitenkaan välille jättäny
Kokeilin viellä näin että otin tuon kuskin puolen tankin läpän auki penkin alta, otin letkut irti ja ne tankkiin, tavaraa tulee ja siirtopumppu pyörii kun virrat laittaa päälle mutta kun vääntää käymään naftan tulo loppuu.. Mikä helvetti tässä nyt sekoilee? Jos siirtopumppu olisi sekasin eikai sieltä tulis tavaraa silloinkaan kun virrat vain päällä?
Onko toi paha homma vaihtaa? Itellä tekee samaa, että puhallin pätkii ja puhaltaa ihan mimmosella voimalla sattuu. Tekee tuota kerran kuussa niin enpä ole jaksanu sille mitään vielä tehä...
Ei pitäis olla paha rasti. Vähän verhoilua auki ja vanha osa pois, uus osa tilalle. Automaatti-ilmastoinnillisessa on muistaakseni hanskalokeron takana vasemmalla raitisilmansuodattimen lähimaastossa.
Manuaali-ilmastoinnillisessa on vähän erilainen tuo osa ja en tiedä sijaitseeko samassa paikassa.
Ei pitäis olla paha rasti. Vähän verhoilua auki ja vanha osa pois, uus osa tilalle. Automaatti-ilmastoinnillisessa on muistaakseni hanskalokeron takana vasemmalla raitisilmansuodattimen lähimaastossa.
Manuaali-ilmastoinnillisessa on vähän erilainen tuo osa ja en tiedä sijaitseeko samassa paikassa.
Kuskin jalkatilan kautta pääsee käsiksi automaatti-ilmastoinnillisessa tuohon siiliin.
Comment