Originally posted by Ab3
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kmn View PostHmm, ei pitäis kyllä olla MAF:lla mitään osuutta mittariston toimivuuteen jne.. :think Tarkistappas, ettei esim. akun kiinnitysrauta ole löystynyt ja vedä akkua maihin tms. ja siksi meno pygii?
Ilman MAF:in johtoa (johto irrallaan) suoritettu koeajo tuotti tulosta, vastaa kaasuun herkemmin, alavääntöä on enemmän, mutta edelleen rötää / nykii ja ''jää miettimään'' osakaasulla, kun kaasun painaa pohjaan niin kiihtyy normaalisti.
Comment
-
-
Originally posted by Qeequ View PostOnko kellään touring miehellä tietoa passaako Sedanien takakaarien korjauspala tourinkiin vai pittääkö ostaa Maahantuojalta koko uus takakulma. sekään ei tuntunut kovin hinnan kirous olevan ku kyselin. (215€) :thinkBMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View Postmutu ei passaa koska takaovt ovat erillaiset.
13xE34
1xE39
5xE36
1xE38
1xE32
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVastamutu: kaaret silti samat :thinkkävin mittailemassa rullamitan kanssa ja kovasti samoja mittoja näyttää.
Antakaa anteeksi :(
Edit: kaivakaa joku mulle realoemstä kattoverhoilun varaosanumero
Edit:2 nii unohtu sanoa että tourinkiinLast edited by Spiddu; 19-03-2013, 22:19.BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View PostJoo taidat sittenkin olla oikeassakävin mittailemassa rullamitan kanssa ja kovasti samoja mittoja näyttää.
Antakaa anteeksi :(
Edit: kaivakaa joku mulle realoemstä kattoverhoilun varaosanumero
E. 54 12 8 191 173
ANTHRAZIT '93
Kattoluukulliseen.Last edited by Qeequ; 19-03-2013, 22:16.
13xE34
1xE39
5xE36
1xE38
1xE32
Comment
-
-
Originally posted by Qeequ View PostNo Problemou
E. 54 12 8 191 173
ANTHRAZIT '93
Kattoluukulliseen.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostTuota... tuo on sen luukun verhoilu, osa 6 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ceiling_frame/no niinpä onkin.....
13xE34
1xE39
5xE36
1xE38
1xE32
Comment
-
-
Originally posted by Ab3 View PostEI jää varaa akkuvikaan, akku on uusi / uudehko (ennen talvea vaihdettu uusi 75ah akku), hyvin on kiinni ja johdot tuntuisi olevan myöskin, ei ainakaan irtoa käsin. (käsin=ilman työkaluja)
Ilman MAF:in johtoa (johto irrallaan) suoritettu koeajo tuotti tulosta, vastaa kaasuun herkemmin, alavääntöä on enemmän, mutta edelleen rötää / nykii ja ''jää miettimään'' osakaasulla, kun kaasun painaa pohjaan niin kiihtyy normaalisti.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostNo mites puolat? Voihan se MAF olla paskana myös, mutta itse en usko, että tuosta johtuen alkais mittaristo jotain sekoilemaan.. Mitäs näistä ongelmista on ollut aikaisemmin? :think Vikakoodeista saattais selvitä jotain kans.
Vikakoodit luettu sunnuntaina, ja sieltä löyty Fuel Trim Limit bank 1 ja Fuel Trim Limit bank 2.
Se nykiminen alkanut tässä talven aikoihin. Toimii tosissaa normaalisti kunnes lämmöt nousee sinne sinisen pykälän loppuun, ei edes ensimmäiselle valkoiselle. Eli kylmänä toimii, ei nyvi tms. Sinisen alueen lopussa alkaa päätähajottava nykiminen, joka ''helpottuu'' kun koneen ajaa lämpimäksi ja lämmöt on ns. puolessa välissä. Alkaa olemaan ideat vähän lopussa, mitä tuolle tekisi...
edit. KMN:le suuri alustava kiitos vinkeistä ja avusta.Last edited by Ab3; 20-03-2013, 10:18.
Comment
-
-
Pienellä Googlettamisella: "Since your getting both banks to have faults in them its eather your MAF like you said, possible PCV intake leak, your intake boot is off the throttel body causing unmetered air leak, or you have a air leak somewhere past the MAF."
Kyseessä tuossa tapauksessa V8, mutta mitäpä väliä.. Eli tsekkaa vielä imuvuodot huolellisesti. Yleisin paikka on tottakai se haitariputki, mutta siellä alla on myös muita putkia ja letkuja. Koitappas, että otat oikein irti kaikki ja vääntelet läpi.. Myös toisella MAF:lla kokeilu vois olla paikallaan ja päästömittauksessa voisi myös saada varmaan käsitystä lambdan elämästä, vaikka itse en ole koskaan kuullut lambdan aiheuttavan tuollaista pygimistä? :think Veikkaan kyllä imuvuotoa, joka tosin sekään ei selitä noita mittaristossa ilmenneitä ongelmia..
EDIT: Semmonen vielä tuli mieleen, että eikös INPAlla pysty näistä vanhemmistakin paskoista urkkia, paljonko ilmaa liikkuu MAF:n läpi? En nyt muista mitä piti näyttää, mut esim. Supa varmaan muistaa?Last edited by kmn; 20-03-2013, 12:12.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Comment