Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • krisseh
    BTCF Member
    • Jun 2010
    • 527
    • Vaasa

    Originally posted by mikkå View Post
    Itse vaihtelin pari kahvaa eilen ja ainakin itsellä -91 vuoden sedanissa oli vähän erinäköinen kiinnitys lukolle kun Funkin kuvissa mut lähti siis että takaa vaan lukkopesän läpi menevä pieni tappi pois ja avain lukossa vetämällä lähti lukko sitten pois. takapuolella muutama jousi ja pari muuta kalua jotka kyllä helppo laittaa kun vaan katsoo miten oli
    Ok, tänks pitää tutkailla ku tässä ehtii
    E30 318i Touring m42 :think
    E30 318is


    ig @krisueh

    -VaasaConnection-

    Comment

    • salamine
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 109
      • Finland

      Käypikös muuten e36 320sedanin madallus-satsi e36 325 coupeen tai sedaniin??

      Kun saisin halvalla 325 bemarin ja siihen vois viritellä ton nykysen alustan, jos se vaan suinkin käy??

      Comment

      • esa`pentula
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1390
        • Tampere

        Originally posted by salamine View Post
        Käypikös muuten e36 320sedanin madallus-satsi e36 325 coupeen tai sedaniin??

        Kun saisin halvalla 325 bemarin ja siihen vois viritellä ton nykysen alustan, jos se vaan suinkin käy??
        Jouset ainakin käy. Iskarin yläpäissä ja kallistuksenvakaajan kiinnikkeissä voi olla eroa riippuen vuosimallista.

        Comment

        • esa`pentula
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1390
          • Tampere

          Originally posted by kmn View Post
          Pre-facelift sivuvilkkujen tilalle facelift vilkut - meneekö suoraa, vai pitääkö olla erikokonen reikä tms.? :think
          Originally posted by jr66 View Post
          Ainakin lokarin varaosanumero muuttuu faceliftiin mentäessä eli erona vilkunreiän koko :think
          Jep, lokarin reiät erikokoiset, jolloin vilkutkin eroaa sen verran ettei sovi. Etuvilkut ei eroa mitenkään. Pre-facelift lokareihin kun hitsaa pienen palasen peltiä lisää, niin menee facelift vilkut nätisti paikalleen.

          Comment

          • Jorre_
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 43
            • Helsinki

            Onko kenelläkään kokemusta hammastangon tiivisteiden vaihdosta? Onko Oem tiivistesarjassa mitä realoem tarjoaa myös ne valkoiset muovi holkit? Schmiedmannin myymässä tiivistesarjassa niitä ei ollut ja sen takia tiivisteiden vaihto omaan hammastankoon ei oikein onnistunut.

            Comment

            • manzneri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 551
              • Kesälahti

              Tääläkin ollu jo aikasemmin puhetta tästä mutta otetaan vielä kerran...

              Jos e36 automaatti-ilmastoinnista on hajonnut:

              ilmastoinnin etuvastus - miten oireilee? mikä toimii, mikä ei toimi?

              ilmastoinnin ohjauspaneelista tantaali kondensaattori - miten oireilee? mikä toimii, mikä ei toimi?

              Ja voiko edellämainitut oireilla niin että ne on mahdollista sekoittaa toisiinsa?
              Last edited by manzneri; 11-03-2013, 14:59.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by manzneri View Post
                Tääläkin ollu jo aikasemmin puhetta tästä mutta otetaan vielä kerran...

                Jos e36 automaatti-ilmastoinnista on hajonnut:

                ilmastoinnin etuvastus - miten oireilee? mikä toimii, mikä ei toimi?

                ilmastoinnin ohjauspaneelista tantaali kondensaattori - miten oireilee? mikä toimii, mikä ei toimi?

                Ja voiko edellämainitut oireilla niin että ne on mahdollista sekoittaa toisiinsa?
                No varsinaisesti se ei ole etuvastus vaan pääteaste mutta samaa tekevät eli puhaltimet nopeutta säätävät.
                Siinä tapauksessa jos se on rikki niin puhaltimen nopeus saattaa humppailla tai pätkiä.
                Sitten taas jos tuo paneelin konkka on kuivahtanut niin paneeli itsessään sammuilee.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • däädää
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 756
                  • Tornio

                  Vaihdettiin viimeviikolla kytkinpaketti 325tds:ään. Vanhalla kytkimellä luisti 3. vaihteellakin kun matalilta kierroksilta runttasi kaasun pohjaan.. Aloin epäilemään että luistaa tuolla uudellakin kytkimellä ja kokeilin 70km/h vauhdista 5. vaihteella runtata kaasun pohjaan ja kytkin todellakin luisti niin pahasti että alko haisemaankin :think

                  Missähän vika voi olla? Vanhakaan levy ei ollut kovin kulunut mutta ajateltiin että asetelma ois väsyny, mutta nyt on sekin uusi. Vauhtipyörässäkään ei tuntunut kun noin sentin välys joka on vissiin normaalia? Voiko levy olla väärin päin ja asetelma ei painaisi sitä kunnolla? Levyssä oleva ulkoneva holkki on nyt vaihdelaatikkoon päin, näin oli vanhassa kytkimessäkin..

                  Paljonko tuo tds:n vakiokytkin kestää voimaa? Ei mitään hajua paljonko tuossa nyt tehoja olis, mekaaninen pumppu vaihdettu ja putkistoa ainakin muuteltu..

                  E. Niin ja asetelma suihkastiin bräkleenillä läpi ilman mitään tarkempaa putsausta, voisko siellä olla varastorasvat jotka aiheuttaa tuon?
                  Last edited by däädää; 11-03-2013, 16:01.

                  Comment

                  • manzneri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 551
                    • Kesälahti

                    Originally posted by Supa View Post
                    No varsinaisesti se ei ole etuvastus vaan pääteaste mutta samaa tekevät eli puhaltimet nopeutta säätävät.
                    Siinä tapauksessa jos se on rikki niin puhaltimen nopeus saattaa humppailla tai pätkiä.
                    Sitten taas jos tuo paneelin konkka on kuivahtanut niin paneeli itsessään sammuilee.
                    Jooh, no tuli nyt sitten selvyys että se pitäis olla mun tapauksessa se pääteaste mikä on sökö. Kiitoksia vaan Supalle infosta.

                    Korvaava osa tilattu ebayn kautta (pitäisi olla behr -merkkinen, eli oem-laatua?) ja katsotaan nyt sitten tosiaan korjaantuuko tuolla

                    Comment

                    • Rumilus
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 366
                      • Tuusula

                      Originally posted by manzneri View Post
                      Jooh, no tuli nyt sitten selvyys että se pitäis olla mun tapauksessa se pääteaste mikä on sökö. Kiitoksia vaan Supalle infosta.

                      Korvaava osa tilattu ebayn kautta (pitäisi olla behr -merkkinen, eli oem-laatua?) ja katsotaan nyt sitten tosiaan korjaantuuko tuolla
                      Onko toi paha homma vaihtaa? Itellä tekee samaa, että puhallin pätkii ja puhaltaa ihan mimmosella voimalla sattuu. Tekee tuota kerran kuussa niin enpä ole jaksanu sille mitään vielä tehä...
                      Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                      Comment

                      • däädää
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 756
                        • Tornio

                        Originally posted by däädää View Post
                        325tds vetää kuskinpuolen tankinpuoliskon tyhjäksi.. Siirtopumppu kyllä pelaa kun virtoja käyttää päällä ja aikansa kun virtoja jaksaa räpsyttää päälle niin lähtee taas käymään ja käy hetken.. Miten tuo nyt toimii, antaako kuskinpuolen anturi jonku käskyn siirtopumpulle koska tavaraa pitää saada lisää vai?

                        Eli ratkeaako ongelma jos vaihdan osan numero 2? http://static.bmwfans.info/images/epc/MjMyM19w.png

                        Jätti perkele välille, piti kanisterista kaataa suoraan tankkiin naftaa että sain ajettua kotia
                        Taas samat hieman alle puoli tankkia naftaa ja alko pätkimään, tällä kertaa ei kuitenkaan välille jättäny

                        Kokeilin viellä näin että otin tuon kuskin puolen tankin läpän auki penkin alta, otin letkut irti ja ne tankkiin, tavaraa tulee ja siirtopumppu pyörii kun virrat laittaa päälle mutta kun vääntää käymään naftan tulo loppuu.. Mikä helvetti tässä nyt sekoilee? Jos siirtopumppu olisi sekasin eikai sieltä tulis tavaraa silloinkaan kun virrat vain päällä?

                        Comment

                        • manzneri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 551
                          • Kesälahti

                          Originally posted by Rumilus View Post
                          Onko toi paha homma vaihtaa? Itellä tekee samaa, että puhallin pätkii ja puhaltaa ihan mimmosella voimalla sattuu. Tekee tuota kerran kuussa niin enpä ole jaksanu sille mitään vielä tehä...
                          Ei pitäis olla paha rasti. Vähän verhoilua auki ja vanha osa pois, uus osa tilalle. Automaatti-ilmastoinnillisessa on muistaakseni hanskalokeron takana vasemmalla raitisilmansuodattimen lähimaastossa.

                          Manuaali-ilmastoinnillisessa on vähän erilainen tuo osa ja en tiedä sijaitseeko samassa paikassa.

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            Originally posted by manzneri View Post
                            Ei pitäis olla paha rasti. Vähän verhoilua auki ja vanha osa pois, uus osa tilalle. Automaatti-ilmastoinnillisessa on muistaakseni hanskalokeron takana vasemmalla raitisilmansuodattimen lähimaastossa.

                            Manuaali-ilmastoinnillisessa on vähän erilainen tuo osa ja en tiedä sijaitseeko samassa paikassa.
                            Kuskin jalkatilan kautta pääsee käsiksi automaatti-ilmastoinnillisessa tuohon siiliin.

                            Comment

                            • manzneri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 551
                              • Kesälahti

                              Ahaa, eli väärältä puolelta olisin itse sitten käyny ettimään tuota :P

                              Comment

                              • toNmbbA
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2009
                                • 2325
                                • Espoo

                                m52b28 pölläyttää kylmänä sini/mustaa savua. siis vain ensimmäisellä käynnistyskerralla. Mistä vikaa etsiä?

                                Ja siis ei haise yhtään öljulle, pikemminkin että kävisi paksulla seoksella.
                                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎