Kertokaahan tyhmemmälle kun olen asiaa miettinyt. Miten menee BMW e46 330d moottorit? On olemassa turbotonkin malli? Vai olenko ihan pihalla...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Warra View PostEli huoltoa ei ole ainakaan laiminlyöty tässä autossa Venttiilikopan tiivistettä en olisi kyllä valmis vielä vaihtamaan ellei siinä oikeasti todeta vikaa. Seos arvoja katselin obd kautta, ei käy kyllä laihalla ainakaan ja lambdoissa jännitteet vaihtelevat terveen oloisesti.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Kyssäri tosta automaatti-ilmastoinnista. Autossani tosiaan on tuo kyseinen härveli, mutta keskisuulakkeista löytyy silti oma manuaalinen säätö. Onko tässä keskisuulakkeen säädössä mitään järkeä ja mitä se tarkalleenottaen säätää? Ilmastoinnissani on 22c pyyntiä ja tuo saatanan keskivipu täytyy säätää aina kuumimmalle, jotta saa sivuikkunoille kuumaa (tämä siis jos haluaa sivuikkunan sulavan/huurteiden poistuvan) Auton lämmittyä sisälle tulee aivan helvetin kuuma. Vaikka pyyntinä olisi 18c niin tämä saatanan idiootti työntää edelleen sitä niin kuumaa kuin vain mahdollista. Vipu täytyy siis vääntää siihen keskiasentoon takaisin, jotta ilma viilenee ja autossa pystyy olemaan. Tämän seurauksena pakkasilla alkaa taas sivuikkunat pikkuhiljaa huurtumaan ja jäätymään. Jos tuota vipua ei ajoon lähtiessä muista kääntää sinne kuumalle, niin auton lämpiämisessä kestää 2 valovuotta kun se idiootti työntää semmoista vajaa kädenlämpöistä haalukkaa ilmaa ja sivuikkunat ei edes yritä sulaa. Jalat kyllä hikoaa mutta muuten auto on aivan kylmä.
Käytänkö minä nyt tätä systeemiä jotenkin väärin tms? Kiteytettynä siis automaattisesta ilmastoinnista ei ole minkäänlaista hyötyä, kun tämä keskivipu määrää kuitenkin sen auton sisälämpötilan ja ollaan samassa tilanteessa kuin olisi täysin manuaalinen ilmastointi. Sivuikkunoillekkaan ei ajon aikana saa edes kuumaa ilmaa, ellei sitten halua istua 40c:ssä koko matkaa.
Edellisessä audissa ja volvossa kys masiina toimi kyllä järkevästi. Kylmänä lähdettäessä joka suulakkeesta kuumaa ilmaa kunnes auto oli lämminnyt jonka jälkeen sivu & etuikkunalle jatkui kuuman puhallus ja keskisuulakkeista alkoi tulla sitten viileää ilmaa, jolloin auton sisälämpö pysyi tasaisena ja ikkunat täysin huurteettomina.Last edited by Jonimies; 19-01-2015, 20:44.320IA Touring //M-sport 2003
Comment
-
-
Originally posted by Jonimies View PostKyssäri tosta automaatti-ilmastoinnista. Autossani tosiaan on tuo kyseinen härveli, mutta keskisuulakkeista löytyy silti oma manuaalinen säätö. Onko tässä keskisuulakkeen säädössä mitään järkeä ja mitä se tarkalleenottaen säätää? Ilmastoinnissani on 22c pyyntiä ja tuo saatanan keskivipu täytyy säätää aina kuumimmalle, jotta saa sivuikkunoille kuumaa (tämä siis jos haluaa sivuikkunan sulavan/huurteiden poistuvan) Auton lämmittyä sisälle tulee aivan helvetin kuuma. Vaikka pyyntinä olisi 18c niin tämä saatanan idiootti työntää edelleen sitä niin kuumaa kuin vain mahdollista. Vipu täytyy siis vääntää siihen keskiasentoon takaisin, jotta ilma viilenee ja autossa pystyy olemaan. Tämän seurauksena pakkasilla alkaa taas sivuikkunat pikkuhiljaa huurtumaan ja jäätymään. Jos tuota vipua ei ajoon lähtiessä muista kääntää sinne kuumalle, niin auton lämpiämisessä kestää 2 valovuotta kun se idiootti työntää semmoista vajaa kädenlämpöistä haalukkaa ilmaa ja sivuikkunat ei edes yritä sulaa. Jalat kyllä hikoaa mutta muuten auto on aivan kylmä.
Käytänkö minä nyt tätä systeemiä jotenkin väärin tms? Kiteytettynä siis automaattisesta ilmastoinnista ei ole minkäänlaista hyötyä, kun tämä keskivipu määrää kuitenkin sen auton sisälämpötilan ja ollaan samassa tilanteessa kuin olisi täysin manuaalinen ilmastointi. Sivuikkunoillekkaan ei ajon aikana saa edes kuumaa ilmaa, ellei sitten halua istua 40c:ssä koko matkaa.
Edellisessä audissa ja volvossa kys masiina toimi kyllä järkevästi. Kylmänä lähdettäessä joka suulakkeesta kuumaa ilmaa kunnes auto oli lämminnyt jonka jälkeen sivu & etuikkunalle jatkui kuuman puhallus ja keskisuulakkeista alkoi tulla sitten viileää ilmaa, jolloin auton sisälämpö pysyi tasaisena ja ikkunat täysin huurteettomina.
Comment
-
-
Originally posted by Jonimies View PostKyssäri tosta automaatti-ilmastoinnista. Autossani tosiaan on tuo kyseinen härveli, mutta keskisuulakkeista löytyy silti oma manuaalinen säätö. Onko tässä keskisuulakkeen säädössä mitään järkeä ja mitä se tarkalleenottaen säätää? Ilmastoinnissani on 22c pyyntiä ja tuo saatanan keskivipu täytyy säätää aina kuumimmalle, jotta saa sivuikkunoille kuumaa (tämä siis jos haluaa sivuikkunan sulavan/huurteiden poistuvan) Auton lämmittyä sisälle tulee aivan helvetin kuuma. Vaikka pyyntinä olisi 18c niin tämä saatanan idiootti työntää edelleen sitä niin kuumaa kuin vain mahdollista. Vipu täytyy siis vääntää siihen keskiasentoon takaisin, jotta ilma viilenee ja autossa pystyy olemaan. Tämän seurauksena pakkasilla alkaa taas sivuikkunat pikkuhiljaa huurtumaan ja jäätymään. Jos tuota vipua ei ajoon lähtiessä muista kääntää sinne kuumalle, niin auton lämpiämisessä kestää 2 valovuotta kun se idiootti työntää semmoista vajaa kädenlämpöistä haalukkaa ilmaa ja sivuikkunat ei edes yritä sulaa. Jalat kyllä hikoaa mutta muuten auto on aivan kylmä.
Käytänkö minä nyt tätä systeemiä jotenkin väärin tms? Kiteytettynä siis automaattisesta ilmastoinnista ei ole minkäänlaista hyötyä, kun tämä keskivipu määrää kuitenkin sen auton sisälämpötilan ja ollaan samassa tilanteessa kuin olisi täysin manuaalinen ilmastointi. Sivuikkunoillekkaan ei ajon aikana saa edes kuumaa ilmaa, ellei sitten halua istua 40c:ssä koko matkaa.
Edellisessä audissa ja volvossa kys masiina toimi kyllä järkevästi. Kylmänä lähdettäessä joka suulakkeesta kuumaa ilmaa kunnes auto oli lämminnyt jonka jälkeen sivu & etuikkunalle jatkui kuuman puhallus ja keskisuulakkeista alkoi tulla sitten viileää ilmaa, jolloin auton sisälämpö pysyi tasaisena ja ikkunat täysin huurteettomina.
Comment
-
-
Originally posted by Jonimies View PostKyssäri tosta automaatti-ilmastoinnista. Autossani tosiaan on tuo kyseinen härveli, mutta keskisuulakkeista löytyy silti oma manuaalinen säätö. Onko tässä keskisuulakkeen säädössä mitään järkeä ja mitä se tarkalleenottaen säätää? Ilmastoinnissani on 22c pyyntiä ja tuo saatanan keskivipu täytyy säätää aina kuumimmalle, jotta saa sivuikkunoille kuumaa (tämä siis jos haluaa sivuikkunan sulavan/huurteiden poistuvan) Auton lämmittyä sisälle tulee aivan helvetin kuuma. Vaikka pyyntinä olisi 18c niin tämä saatanan idiootti työntää edelleen sitä niin kuumaa kuin vain mahdollista. Vipu täytyy siis vääntää siihen keskiasentoon takaisin, jotta ilma viilenee ja autossa pystyy olemaan. Tämän seurauksena pakkasilla alkaa taas sivuikkunat pikkuhiljaa huurtumaan ja jäätymään. Jos tuota vipua ei ajoon lähtiessä muista kääntää sinne kuumalle, niin auton lämpiämisessä kestää 2 valovuotta kun se idiootti työntää semmoista vajaa kädenlämpöistä haalukkaa ilmaa ja sivuikkunat ei edes yritä sulaa. Jalat kyllä hikoaa mutta muuten auto on aivan kylmä.
Käytänkö minä nyt tätä systeemiä jotenkin väärin tms? Kiteytettynä siis automaattisesta ilmastoinnista ei ole minkäänlaista hyötyä, kun tämä keskivipu määrää kuitenkin sen auton sisälämpötilan ja ollaan samassa tilanteessa kuin olisi täysin manuaalinen ilmastointi. Sivuikkunoillekkaan ei ajon aikana saa edes kuumaa ilmaa, ellei sitten halua istua 40c:ssä koko matkaa.
Edellisessä audissa ja volvossa kys masiina toimi kyllä järkevästi. Kylmänä lähdettäessä joka suulakkeesta kuumaa ilmaa kunnes auto oli lämminnyt jonka jälkeen sivu & etuikkunalle jatkui kuuman puhallus ja keskisuulakkeista alkoi tulla sitten viileää ilmaa, jolloin auton sisälämpö pysyi tasaisena ja ikkunat täysin huurteettomina.
Vesiventtiili jumissa, puskeeko jalkatilaan pelkästään kuumaa ilmaa? Kohtuu yleistä ymmärtääkseni moinen.
En mä omaani takki päälläkään kyllä läkähdy vaikka nuo keskisuulakkeet on olleet punaisella syys-lokakuusta asti. 22 pyynnillä toimii kivasti.F11 525dx M-Sport ’14
w123 240D Lang MR '81
Comment
-
-
Originally posted by wsq´_ View PostMiten todennäköistä on, että turbo olisi vaihto kunnossa kun viheltää kiihdytäessä/vaihdetta vaihtaessa? Auto ei kumminkaan savuta. Tehoja autosta puuttuu aika roimasti. Sigun auto kyseessä.
Comment
-
-
Originally posted by Rider View PostKoiranluut vaihdettu samalla kun alusta. Kun rengasta heiluttaa pystysuunnassa niin tuntuu pieni klappi ja vain kuskinpuolella.
E. Tosin ne on avensiksen koiranluut että onko sillä joku merkitys?
Comment
-
-
Jahas, alkoi 320d -02 turbo siristää, joten aika vaihtaa turbo. Eli ilmeisesti alakautta tämä kannattaa suorittaa. Sitten, mikä turbo tilalle? Sopiiko tämä http://www.ebay.de/itm/Turbolader-BM...item23185ed817
E. Tuo ilmeisesti kunnostettu ja pitää vanha lähettää takaisin, joten ei sitä.Last edited by inno.o; 20-01-2015, 07:45.
Comment
-
-
Originally posted by abject View PostVesiventtiili jumissa, puskeeko jalkatilaan pelkästään kuumaa ilmaa? Kohtuu yleistä ymmärtääkseni moinen.
En mä omaani takki päälläkään kyllä läkähdy vaikka nuo keskisuulakkeet on olleet punaisella syys-lokakuusta asti. 22 pyynnillä toimii kivasti.
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View PostE46 sähköpenkki, toiminut enne, mutta nyt ei jostain syystä liiku eteen eikä taakse. Kaikki muut säädöt pelittää ja naksuminen kuuluu releestä tms kun säätö knuubelia liikuttelee. Penkki ei vain liiku... mikähän mahtais olla?G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
Comment