Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RaulE46
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 4
    • Jyväskylä

    Kertokaahan tyhmemmälle kun olen asiaa miettinyt. Miten menee BMW e46 330d moottorit? On olemassa turbotonkin malli? Vai olenko ihan pihalla...

    Comment

    • jarkko520
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 253
      • Turku

      Originally posted by toNmbbA View Post
      Linkkiä? En löytänyt äkkiseltään kuin ~160e hintaluokkaan.
      Muutama viesti ylemmäs niin löytyy linkki eBayhin
      G30 530e m-sport

      Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 699
        • Espoo

        Originally posted by Warra View Post
        Eli huoltoa ei ole ainakaan laiminlyöty tässä autossa Venttiilikopan tiivistettä en olisi kyllä valmis vielä vaihtamaan ellei siinä oikeasti todeta vikaa. Seos arvoja katselin obd kautta, ei käy kyllä laihalla ainakaan ja lambdoissa jännitteet vaihtelevat terveen oloisesti.
        No kyllä se vahvasti viittaisi tohon tyhjäkäyntiventtiiliin kun kerta on noin tikissä
        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        • Chailou
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 370
          • Hki

          Originally posted by RaulE46 View Post
          Kertokaahan tyhmemmälle kun olen asiaa miettinyt. Miten menee BMW e46 330d moottorit? On olemassa turbotonkin malli? Vai olenko ihan pihalla...
          Pihalla oot Ahdettuja kaikki.

          Comment

          • Jonimies
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 48
            • Vääksy

            Kyssäri tosta automaatti-ilmastoinnista. Autossani tosiaan on tuo kyseinen härveli, mutta keskisuulakkeista löytyy silti oma manuaalinen säätö. Onko tässä keskisuulakkeen säädössä mitään järkeä ja mitä se tarkalleenottaen säätää? Ilmastoinnissani on 22c pyyntiä ja tuo saatanan keskivipu täytyy säätää aina kuumimmalle, jotta saa sivuikkunoille kuumaa (tämä siis jos haluaa sivuikkunan sulavan/huurteiden poistuvan) Auton lämmittyä sisälle tulee aivan helvetin kuuma. Vaikka pyyntinä olisi 18c niin tämä saatanan idiootti työntää edelleen sitä niin kuumaa kuin vain mahdollista. Vipu täytyy siis vääntää siihen keskiasentoon takaisin, jotta ilma viilenee ja autossa pystyy olemaan. Tämän seurauksena pakkasilla alkaa taas sivuikkunat pikkuhiljaa huurtumaan ja jäätymään. Jos tuota vipua ei ajoon lähtiessä muista kääntää sinne kuumalle, niin auton lämpiämisessä kestää 2 valovuotta kun se idiootti työntää semmoista vajaa kädenlämpöistä haalukkaa ilmaa ja sivuikkunat ei edes yritä sulaa. Jalat kyllä hikoaa mutta muuten auto on aivan kylmä.

            Käytänkö minä nyt tätä systeemiä jotenkin väärin tms? Kiteytettynä siis automaattisesta ilmastoinnista ei ole minkäänlaista hyötyä, kun tämä keskivipu määrää kuitenkin sen auton sisälämpötilan ja ollaan samassa tilanteessa kuin olisi täysin manuaalinen ilmastointi. Sivuikkunoillekkaan ei ajon aikana saa edes kuumaa ilmaa, ellei sitten halua istua 40c:ssä koko matkaa.

            Edellisessä audissa ja volvossa kys masiina toimi kyllä järkevästi. Kylmänä lähdettäessä joka suulakkeesta kuumaa ilmaa kunnes auto oli lämminnyt jonka jälkeen sivu & etuikkunalle jatkui kuuman puhallus ja keskisuulakkeista alkoi tulla sitten viileää ilmaa, jolloin auton sisälämpö pysyi tasaisena ja ikkunat täysin huurteettomina.
            Last edited by Jonimies; 19-01-2015, 20:44.
            320IA Touring //M-sport 2003

            Comment

            • Vildemar
              Bimmer Rookie
              • Aug 2014
              • 75
              • Forssa

              Originally posted by Jonimies View Post
              Kyssäri tosta automaatti-ilmastoinnista. Autossani tosiaan on tuo kyseinen härveli, mutta keskisuulakkeista löytyy silti oma manuaalinen säätö. Onko tässä keskisuulakkeen säädössä mitään järkeä ja mitä se tarkalleenottaen säätää? Ilmastoinnissani on 22c pyyntiä ja tuo saatanan keskivipu täytyy säätää aina kuumimmalle, jotta saa sivuikkunoille kuumaa (tämä siis jos haluaa sivuikkunan sulavan/huurteiden poistuvan) Auton lämmittyä sisälle tulee aivan helvetin kuuma. Vaikka pyyntinä olisi 18c niin tämä saatanan idiootti työntää edelleen sitä niin kuumaa kuin vain mahdollista. Vipu täytyy siis vääntää siihen keskiasentoon takaisin, jotta ilma viilenee ja autossa pystyy olemaan. Tämän seurauksena pakkasilla alkaa taas sivuikkunat pikkuhiljaa huurtumaan ja jäätymään. Jos tuota vipua ei ajoon lähtiessä muista kääntää sinne kuumalle, niin auton lämpiämisessä kestää 2 valovuotta kun se idiootti työntää semmoista vajaa kädenlämpöistä haalukkaa ilmaa ja sivuikkunat ei edes yritä sulaa. Jalat kyllä hikoaa mutta muuten auto on aivan kylmä.

              Käytänkö minä nyt tätä systeemiä jotenkin väärin tms? Kiteytettynä siis automaattisesta ilmastoinnista ei ole minkäänlaista hyötyä, kun tämä keskivipu määrää kuitenkin sen auton sisälämpötilan ja ollaan samassa tilanteessa kuin olisi täysin manuaalinen ilmastointi. Sivuikkunoillekkaan ei ajon aikana saa edes kuumaa ilmaa, ellei sitten halua istua 40c:ssä koko matkaa.

              Edellisessä audissa ja volvossa kys masiina toimi kyllä järkevästi. Kylmänä lähdettäessä joka suulakkeesta kuumaa ilmaa kunnes auto oli lämminnyt jonka jälkeen sivu & etuikkunalle jatkui kuuman puhallus ja keskisuulakkeista alkoi tulla sitten viileää ilmaa, jolloin auton sisälämpö pysyi tasaisena ja ikkunat täysin huurteettomina.
              Ite laitan aina ne keskisuulakkeet kokonaan kiinni kun autossa on tarpeeksi lämmin. Omani nimittäin käyttäytyy samalla lailla. Helvetin kuumaa ilmaa puhaltaa oli lämpö säädetty mihin tahansa!

              Comment

              • dolby
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 70
                • Oulu

                Originally posted by Jonimies View Post
                Kyssäri tosta automaatti-ilmastoinnista. Autossani tosiaan on tuo kyseinen härveli, mutta keskisuulakkeista löytyy silti oma manuaalinen säätö. Onko tässä keskisuulakkeen säädössä mitään järkeä ja mitä se tarkalleenottaen säätää? Ilmastoinnissani on 22c pyyntiä ja tuo saatanan keskivipu täytyy säätää aina kuumimmalle, jotta saa sivuikkunoille kuumaa (tämä siis jos haluaa sivuikkunan sulavan/huurteiden poistuvan) Auton lämmittyä sisälle tulee aivan helvetin kuuma. Vaikka pyyntinä olisi 18c niin tämä saatanan idiootti työntää edelleen sitä niin kuumaa kuin vain mahdollista. Vipu täytyy siis vääntää siihen keskiasentoon takaisin, jotta ilma viilenee ja autossa pystyy olemaan. Tämän seurauksena pakkasilla alkaa taas sivuikkunat pikkuhiljaa huurtumaan ja jäätymään. Jos tuota vipua ei ajoon lähtiessä muista kääntää sinne kuumalle, niin auton lämpiämisessä kestää 2 valovuotta kun se idiootti työntää semmoista vajaa kädenlämpöistä haalukkaa ilmaa ja sivuikkunat ei edes yritä sulaa. Jalat kyllä hikoaa mutta muuten auto on aivan kylmä.

                Käytänkö minä nyt tätä systeemiä jotenkin väärin tms? Kiteytettynä siis automaattisesta ilmastoinnista ei ole minkäänlaista hyötyä, kun tämä keskivipu määrää kuitenkin sen auton sisälämpötilan ja ollaan samassa tilanteessa kuin olisi täysin manuaalinen ilmastointi. Sivuikkunoillekkaan ei ajon aikana saa edes kuumaa ilmaa, ellei sitten halua istua 40c:ssä koko matkaa.

                Edellisessä audissa ja volvossa kys masiina toimi kyllä järkevästi. Kylmänä lähdettäessä joka suulakkeesta kuumaa ilmaa kunnes auto oli lämminnyt jonka jälkeen sivu & etuikkunalle jatkui kuuman puhallus ja keskisuulakkeista alkoi tulla sitten viileää ilmaa, jolloin auton sisälämpö pysyi tasaisena ja ikkunat täysin huurteettomina.
                Keskisuulakkeen lämpötilasäätö vaikuttaa keskisuulakkeisiin ja myös sivusuulakkeisiin. Itse pidän sitä kuumimmalla säädöllä mutta pistän keskisuulakkeiden puhalluksen aivan pienelle. Näin sivulaseille tulee mahdollisimman kuumaa mutta pirttiin ei läkähdy myöhemmin. Pyyntö on 21 astetta ja näillä säädöillä pärjää talven.

                Comment

                • abject
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 378
                  • Vähäkyrö

                  Originally posted by Jonimies View Post
                  Kyssäri tosta automaatti-ilmastoinnista. Autossani tosiaan on tuo kyseinen härveli, mutta keskisuulakkeista löytyy silti oma manuaalinen säätö. Onko tässä keskisuulakkeen säädössä mitään järkeä ja mitä se tarkalleenottaen säätää? Ilmastoinnissani on 22c pyyntiä ja tuo saatanan keskivipu täytyy säätää aina kuumimmalle, jotta saa sivuikkunoille kuumaa (tämä siis jos haluaa sivuikkunan sulavan/huurteiden poistuvan) Auton lämmittyä sisälle tulee aivan helvetin kuuma. Vaikka pyyntinä olisi 18c niin tämä saatanan idiootti työntää edelleen sitä niin kuumaa kuin vain mahdollista. Vipu täytyy siis vääntää siihen keskiasentoon takaisin, jotta ilma viilenee ja autossa pystyy olemaan. Tämän seurauksena pakkasilla alkaa taas sivuikkunat pikkuhiljaa huurtumaan ja jäätymään. Jos tuota vipua ei ajoon lähtiessä muista kääntää sinne kuumalle, niin auton lämpiämisessä kestää 2 valovuotta kun se idiootti työntää semmoista vajaa kädenlämpöistä haalukkaa ilmaa ja sivuikkunat ei edes yritä sulaa. Jalat kyllä hikoaa mutta muuten auto on aivan kylmä.

                  Käytänkö minä nyt tätä systeemiä jotenkin väärin tms? Kiteytettynä siis automaattisesta ilmastoinnista ei ole minkäänlaista hyötyä, kun tämä keskivipu määrää kuitenkin sen auton sisälämpötilan ja ollaan samassa tilanteessa kuin olisi täysin manuaalinen ilmastointi. Sivuikkunoillekkaan ei ajon aikana saa edes kuumaa ilmaa, ellei sitten halua istua 40c:ssä koko matkaa.

                  Edellisessä audissa ja volvossa kys masiina toimi kyllä järkevästi. Kylmänä lähdettäessä joka suulakkeesta kuumaa ilmaa kunnes auto oli lämminnyt jonka jälkeen sivu & etuikkunalle jatkui kuuman puhallus ja keskisuulakkeista alkoi tulla sitten viileää ilmaa, jolloin auton sisälämpö pysyi tasaisena ja ikkunat täysin huurteettomina.

                  Vesiventtiili jumissa, puskeeko jalkatilaan pelkästään kuumaa ilmaa? Kohtuu yleistä ymmärtääkseni moinen.

                  En mä omaani takki päälläkään kyllä läkähdy vaikka nuo keskisuulakkeet on olleet punaisella syys-lokakuusta asti. 22 pyynnillä toimii kivasti.
                  F11 525dx M-Sport ’14
                  w123 240D Lang MR '81

                  Comment

                  • wsq´_
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 458
                    • Lohja

                    Miten todennäköistä on, että turbo olisi vaihto kunnossa kun viheltää kiihdytäessä/vaihdetta vaihtaessa? Auto ei kumminkaan savuta. Tehoja autosta puuttuu aika roimasti. Sigun auto kyseessä.
                    e36 m60

                    Comment

                    • Rider
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2014
                      • 211
                      • Tampere

                      Originally posted by wsq´_ View Post
                      Miten todennäköistä on, että turbo olisi vaihto kunnossa kun viheltää kiihdytäessä/vaihdetta vaihtaessa? Auto ei kumminkaan savuta. Tehoja autosta puuttuu aika roimasti. Sigun auto kyseessä.
                      Kyllähän se viheltäminen on ensimmäisiä oireita tuosta turbon rikkoutumisesta. Väljyyttähän pystyisi testaamaan jos purkaisi imupuolen pois ja pääsisi liikutelemaan akeslia edestakaisin, jos klappia löytyy niin varmaan kannattaa rueta ahdinta tarjottelemaan huoltoon tai ostaa uusi.

                      Comment

                      • Rider
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2014
                        • 211
                        • Tampere

                        Originally posted by Rider View Post
                        Koiranluut vaihdettu samalla kun alusta. Kun rengasta heiluttaa pystysuunnassa niin tuntuu pieni klappi ja vain kuskinpuolella.

                        E. Tosin ne on avensiksen koiranluut että onko sillä joku merkitys?
                        Kerkeisin paneutua tähän ongelmaan vasta kunnolla nyt ja kyllä näyttäisi nyt siltä että tuo klappi johtui löysästä yläpään kiinnityksestä.

                        Comment

                        • inno.o
                          BTCF Member
                          • Apr 2014
                          • 293
                          • Salo

                          Jahas, alkoi 320d -02 turbo siristää, joten aika vaihtaa turbo. Eli ilmeisesti alakautta tämä kannattaa suorittaa. Sitten, mikä turbo tilalle? Sopiiko tämä http://www.ebay.de/itm/Turbolader-BM...item23185ed817

                          E. Tuo ilmeisesti kunnostettu ja pitää vanha lähettää takaisin, joten ei sitä.
                          Last edited by inno.o; 20-01-2015, 07:45.

                          Comment

                          • RaulE46
                            Newbiemmer
                            • Jan 2014
                            • 4
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by abject View Post
                            Vesiventtiili jumissa, puskeeko jalkatilaan pelkästään kuumaa ilmaa? Kohtuu yleistä ymmärtääkseni moinen.

                            En mä omaani takki päälläkään kyllä läkähdy vaikka nuo keskisuulakkeet on olleet punaisella syys-lokakuusta asti. 22 pyynnillä toimii kivasti.
                            Voiko tuo vesiventtiilin jumiutuminen tosiaan aiheuttaa tuonkin, että pelkkää kuumaa jalkatilaan? Sellainen käsitys ollut itsellä, että jos tuo on jumissa niin kabiinissa on melkoisen viileetä. Itsellä meinaan tuo ongelma, että kuumaa tulee jalkoihin koko-ajan oli automaatti millä lämmöllä tahansa....

                            Comment

                            • amisqo
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 1612
                              • Vantaa

                              Originally posted by amisqo View Post
                              E46 sähköpenkki, toiminut enne, mutta nyt ei jostain syystä liiku eteen eikä taakse. Kaikki muut säädöt pelittää ja naksuminen kuuluu releestä tms kun säätö knuubelia liikuttelee. Penkki ei vain liiku... mikähän mahtais olla?
                              Hoppistahoo eikö kellään ole käynyt vastaavaa? En jaksa uskoa, että moottori olisi sökö kun toimi ihan hyvin vielä ennen sisäputsia ja penkin kipin nostelua siivoilun yhteydessä...
                              G30 530e iPerfomance M-sport -18
                              Ex: F30 330D M-sport -15
                              Ex: E90 330D M-sport -06
                              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                              Ex: e30 320i -89
                              Ex: e30 318iS -90

                              Comment

                              • maukka86
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 488
                                • Pirkanmaa

                                Onko e46:seen koskaan saanut taukotuuletusta/lämmitystä ilman webastoa? Ja jos on, pystyykö sen koodaamaan käyttöön. Autona -vm98 320i automaatti-ilmastoinnilla.
                                f22 220i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎