Kannattaa varata kunnolliset vikakoodinluku vehkeet mukaan tai kaveri jolla sellaset on.
Ruosteet kuten aiemmin mainittiin, varsinkin nuo saumat kannattaa tosi tarkkaan tutkia. Suoraan kannattaa sitten varautua disa, vanos, huohottimet, alipaineputket ja jäähdytysjärjestelmä remppailemaan jos ei ole tehty. Tutki öljyvuotoja öljypohjasta ja öljynsuodattimen jalasta.
Mitä enempi tyyppivikoja on korjattu sitä parempi.
Testaa alustaa ajossa, ei saa kolista tai tutista mistään, ja pitäs kulkea mahdollisimman suoraan. Millaista yksilöä olet menossa katsomaan, ajomäärä?
Disa, vanos kuulema tehty, tiedä sitten pitäis kuitit nähä, toivottavasti on tallella. Muusta ei sitten tietoa ookkaan puhelimen välityksellä tullut kun kaveri oli tienpäällä eikä kuitteja mukana. Eli luultavasti häntä edeltävän tekemiä suurin osa huolloista. Supraa tässä kosiskeltu mukaan, hänellä olisi laitteet koodinlukuun.
Disa, vanos kuulema tehty, tiedä sitten pitäis kuitit nähä, toivottavasti on tallella. Muusta ei sitten tietoa ookkaan puhelimen välityksellä tullut kun kaveri oli tienpäällä eikä kuitteja mukana. Eli luultavasti häntä edeltävän tekemiä suurin osa huolloista. Supraa tässä kosiskeltu mukaan, hänellä olisi laitteet koodinlukuun.
Onko muilla ollu tämmöstä kun nyt pakkasta on tommoset -25 niin kiihyttäessä kun painaa kytkime pohjaan nii kierrokset nousee vielä noin sekunnin ja alkaa sitte vasta laskemaan? Ei aiemmin oo näin käyny
Last edited by MRX; 06-01-2015, 13:36.
Reason: typo
Touringin rekisterikilven valot vilkkuu, välillä sammuu. Polttimoina can bus ledit. Kontin johtoja räplätty / parsittu kasaan apparin puolelta.
Kulkeekos näissä rek kilven valojen virta tuolta kuskin puolelta vai apparin? Et onko nyt sit kuskinpuolelta kanssa johtonipussa häikkää?
Edit: molemman puolen valot vilkkuu samaan tahtiin, välillä palaa normaalisti.
Vaihda uudet ledit tai normaalit polttimot Noiden ledien kanssa paljon ongelmia, jotkut toimivat tunnin jotkut vuosikausia Voi toki olla "oikeaa" vikaakin.
Onkohan tämä 325cia ZF steptronic laatikko nyt tulossa tiensä päähän kohta? On tehnyt viimeiset 70tkm ärsyttävää nykimistä tasakaasulla vakkaripäällä ja kiihdyttäessäkin isolla vaihteella. Saattaa myös esimerkiksi joskus kolmosellakin ylämäessä tehdä sen että kierrokset tippuu äkisti jolloin alkaa voimakas jyristäminen ja tuntuu että veto moottorilta renkaille on ns yhtäpuuta, siitäkin kaasua polkemalla pääsee eroon jolloin kierrokset hyppää normaaliksi.
autolla on ajettu nyt 372tkm ja viimeksi öljyt laatikkoon vaihdatin 161tkm kohdilla. nykiminen alkoi 300tkm kohdilla.
koneeseen kaikki mahdolliset korjaukset oon tehnyt mitä e46 perusjuttuja ja imuvuodot tukkinut eikä autosta löydy ainuttakaan vikakoodia. Ilmamassamittaria en ole vaihtanut koskaan. Vaihdelaatikon öljynpinta on Ok.
sen tiedän että tuo olisi varmaan jo silloin kun vika alkoi, pitänyt purkaa jos se on turbiinivika ja vaihtaa se turbiini, mutta koko aikana ei ole pahentunut oireet yhtään, eikö sen olisi jo pitänyt metallisilpusta hajota jos siellä semmoista on?
Oon nyt valmistautunut siihen että kohta koittaa tuomionpäivä tuolle laatikolle. Siksi en öljynvaihtoon haluaisi turhaan rahaa sijoittaa ellei se oikeasti saattaisi auttaa, koska varmaan muutenkin vaihteisto alkaa olemaan aika kulunut ja kenkää saanut aika reippaasti.
Onkohan tuo varmasti se turbiiniongelma vai mikähän se on? ihan vain ideoita tiedustelen että mitä kannattaa tehdä enää vai teenkö mitään ja katson miten kauan kestää. kuvasin juuri videonkin kevyellä kaasulla tapahtuvasta noin 300rpm seilaamisesta. http://youtu.be/xZZvOa9DFto
edittiä: vikakoodeja ei siis löytynyt katsastuksessa. Kyllä kai niitä voisi laatikon moduulilta jotenkin katsoa jos löytyisi?
Onko muilla ollu tämmöstä kun nyt pakkasta on tommoset -25 niin kiihyttäessä kun painaa kytkime pohjaan nii kierrokset nousee vielä noin sekunnin ja alkaa sitte vasta laskemaan? Ei aiemmin oo näin käyny
Nyt tuliki sit vähä isompana kyseine. Eli kiekat jaa selkeästi korkealle kiihdytyksen/kaasun painamise jälkee. Imuvuoto??
Comment