Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toNmbbA
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2009
    • 2329
    • Espoo

    Originally posted by huTsu View Post
    Vesipumppu koska vaihdettu?
    Muokkasin vanhaan viestiin lisätietoja :

    Edit: Vesipumppu, termari, paisari, syyläri ja syylärin letkut uusittu ~10 tkm sitten.
    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      Originally posted by toNmbbA View Post
      Ei nyt e46 mut m54 moottori kuitenkin kyseessä. M54b25 hävittää jäähdytinnestettä. Tänään käytetty paineistuksessa, ei selkeää vuotoa löytynyt. Ilmaa vielä jossain? Kannentiiviste ?

      Edit: Vesipumppu, termari, paisari, syyläri ja syylärin letkut uusittu ~10 tkm sitten.
      Paljonko sitä häviää? Katso alavesiletkun lämpöanturi ettei siitä vuoda. Lisäksi paisari on klassinen paikka sekä syyläri tietysti.

      Comment

      • hjenkka
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 577
        • JKL

        E46 318i ´98 nykii lämpimänä pienillä kierroksilla ajettaessa, kylmänä ei nyi ollenkaan, missähän voisi olla vika?

        -tulpat/johdot?
        -imm?

        :think
        "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

        Vs1400 Intruder

        Ex:
        F11 530dA xDrive
        E60 523iA
        E39 520i Sedan
        E39 530dA Touring
        E39 528iA Sedan
        E46 318i Sedan
        E39 523i Sedan
        E36 316i Sedan x2

        Comment

        • toNmbbA
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2009
          • 2329
          • Espoo

          Originally posted by Antti O View Post
          Paljonko sitä häviää? Katso alavesiletkun lämpöanturi ettei siitä vuoda. Lisäksi paisari on klassinen paikka sekä syyläri tietysti.
          ~ 500km ja joutuu jo lisäämään. Kuten jo mainittu, paisari, syyläri, letkuja, vesipumppu ja termari uusittu. Anturi myös vaihdettu. Omituisinta tässä on että ei löytynyt mitään vuotokohtaa paineistuksessa. Noh, pitää vielä kertaalleen ilmailla ja toivoa parasta.
          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

          Comment

          • Rrooppee
            Bimmer Rookie
            • Jan 2015
            • 119
            • Pirkanmaa

            Osaisko joku auttaa kun olen vaihtamassa alkuperäistä business soitinta aftermarket soittimeen. Soittimen takana on 17 pinninen pistoke niin millaisen adapterin tarvin tähän väliin? Entäs antenni adapteri?

            Olen siis kuullut että niitä sais motonetistä niin pystyiskö joku linkkaan oikean ?
            BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



            EDELLISET

            BMW F31 320d -13 ///M-sport
            BMW F31 320d -14 sportline
            BMW E46 330i -05 ///M-sport
            BMW E46 328i -00
            BMW E46 320i -02

            Comment

            • mikkis-92
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 86
              • Taivalkoski

              Originally posted by Rrooppee View Post
              Osaisko joku auttaa kun olen vaihtamassa alkuperäistä business soitinta aftermarket soittimeen. Soittimen takana on 17 pinninen pistoke niin millaisen adapterin tarvin tähän väliin? Entäs antenni adapteri?

              Olen siis kuullut että niitä sais motonetistä niin pystyiskö joku linkkaan oikean ?
              Tuosta fanaticaudiolta:



              ja jompikumpi nuista, riippuu kumpi liitin on uudessa soittimessa:



              e39 M5 ahdettuna

              Comment

              • _nigge_
                Newbiemmer
                • May 2015
                • 15
                • Akaa, Finland

                330Cd bemarista ajattelin vaihtaa ohjaustehostimen öljyt, mutta kannattaisko tehdä se huuhtelemalla? Epäilen että ei oo ennen vaihdettu 12 vuoden aikana. Ja sinne varmaan käy ihan joku dexron III motoxin atf-öljy? :think

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2027
                  • Riihimäki

                  Luultavammin ei käy vaan kaipaa vihreää CHF11S lientä, katsopa merkintää säiliön kannesta. Tämä on kai vastaavaa


                  Jos ei lue niin katso minkäväristä tavaraa siellä on. Vihreään ei sovi sotkea punaista ATF:ää.

                  Comment

                  • _nigge_
                    Newbiemmer
                    • May 2015
                    • 15
                    • Akaa, Finland

                    Vähän tummunutta/likastunutta punaista näyttää olevan säiliössä, joka viittais siihen ATF:ään. Korkissa myös ei ole minkään väristä tarraa tai kalusta, siinä vaan lukee että ATF only. Ostanko vaan sitten halvinta dIII automaattiöljyä vaan?

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2027
                      • Riihimäki

                      Sitten se on ATF. Niistä en osaa suositella mitään kun omat on kaivanneet CHF:ää.

                      Comment

                      • Amigo
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2012
                        • 167
                        • Turku

                        Originally posted by _nigge_ View Post
                        Vähän tummunutta/likastunutta punaista näyttää olevan säiliössä, joka viittais siihen ATF:ään. Korkissa myös ei ole minkään väristä tarraa tai kalusta, siinä vaan lukee että ATF only. Ostanko vaan sitten halvinta dIII automaattiöljyä vaan?
                        Mikä vaan ATF-öljy käy. Itse laitoin red line D4:ää jota jäi vaihteistoöljyn vaihdosta.

                        Öljynvaihdon voi tehdä helposti tyhjentämällä säiliön jollain ruiskulla ja uudet ölpät sisälle jonka jälkeen kääntelee rattia ees taas muutaman kerran jolloin ilmat poistuu järjestelmästä. Tämän prosessin toistaa muutaman kerran.

                        Tai perusteellisemmin eli irroittaa öljysäiliön ja tyhjentää kunnolla kaiken. Tällöin pääsee myös käsiksi säiliön sisällä olevaan suodattimeen joka kannattaa putsata samalla.
                        E46 328ci

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Helpoin kun nyppäsee letkun irti, lemmarilla kiinni. Toinen kääntelee rattia kokoajan ja toinen lisää nestettä. Litralla tai kahdella on aivan varmasti riittävästi huuuhtoutunut.

                          Comment

                          • Miikka40
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2015
                            • 67
                            • Loimaa

                            Jos 318i mallin e46 1.6 koneeseen vaihdettu huohottimeen öljynerotin muuhun kuin alkuperäiseen, niin pitääkö siitä tukkia öljytikulle menevä letku koska auto savuttaa aivan saatanasti ja syö öljyä ihan hullun lailla.
                            Bmw e46 320d Touring
                            [EX]Bmw e36 325 coupe "Feeniks Lintu”

                            Comment

                            • _nigge_
                              Newbiemmer
                              • May 2015
                              • 15
                              • Akaa, Finland

                              Kiitos vinkeistä, tuota jukkaen huuhtelumetodia itekkin ajattelin. Josko sitten kelpais ajella, kun alkaa olla auton kaikki öljyt vaihdettu

                              Comment

                              • pouri
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 370
                                • 06 area

                                Originally posted by pouri View Post
                                Mikä mahtaa aiheuttaa turbon suunnalta tulevaa "ääntelyä" vaihteiden vaihdoissa, tähän tyyliin https://www.youtube.com/watch?v=kM5XU0V9Xig

                                Autoon vaihdettiin Melett:n turbon keskiö vanhan hajottua, mutta ei vanha turbo äännellyt vaihteita vaihdettaessa, mitä nyt kylmänä hieman vihelteli. Alipainekellon tangon säätöön ei koskettu, kun se näytti tulevan niin samaan kohtaan ja siipien rajoitinruuvi tuli mahdollisimman lähelle alkuperäistä. Pakoputken joustoliitos näkyy hieman vuotavan, mutta viittaako tuo nyt kuitenkin siipien ohjauksen väärään toimintaan? Auto on 320d -03.
                                Tämä ratkesi kun sääti siipien rajoitinruuvia hieman pidemmäksi.
                                Diesel, fuel of satin man

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎