Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17837
    • PKS

    Originally posted by Antti O View Post
    Laadukas 1/4" momenttiavain kannattaa varata hommaan.
    Kyllä, ja muista että se vanoksen pulttien kierre on VASTAKKAINEN.
    Ja osta uudet kuten jo todettu. Saattaa murtua.

    Pura suosiolla kunnolla kaikki turha pois edestä, esim. nosta sähköflekti pois edestä.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • kossusukka
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 72
      • Tuusula

      M47D20, uudemmanmallinen (RealOEM näyttää M47N, kanfipaffi pienempi) vuoden 10/2003 E46 320d:stä. Miten helvetissä nokat ajoitetaan? Kansipaffin vaihto, nokat irti. Ei osu silmään niin mistään ajoitusmerkit?!
      E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
      Kuvia tallielämästä

      Comment

      • Magirus
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 875
        • Keski-Suomi und Sawo

        Hieman ehkä typerähkö kysymys mutta kysynpähän silti:

        Kuuluuko E46 M43tu koneessa olla viskoflekti? Kaks konetta on nyt tullu vastaan eikä kummassakaan ole ollut (77kW manuaalilla ja 85kW automaatilla + ilmastoinnilla). Vesipumpun akselin päässä on ainakin kierteet moiselle..

        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


        O: E24 osasia

        Comment

        • juusso
          Newbiemmer
          • Sep 2015
          • 11
          • Mikkeli

          Takavalot

          On varmaan kysytty jo miljoona kertaa samaa asiaa, mutta kysytään nyt kerran lisää: Eli käykö facelift sedanin takavalot -01vm ei-facelift sedaniin?
          Sit jos joltain löytyy ylimääräisenä kirkkaat/valkoiset etu- ja sivuvilkut, niin voisin ostaa pois.

          Comment

          • hjenkka
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 577
            • JKL

            Originally posted by Magirus View Post
            Hieman ehkä typerähkö kysymys mutta kysynpähän silti:

            Kuuluuko E46 M43tu koneessa olla viskoflekti? Kaks konetta on nyt tullu vastaan eikä kummassakaan ole ollut (77kW manuaalilla ja 85kW automaatilla + ilmastoinnilla). Vesipumpun akselin päässä on ainakin kierteet moiselle..
            ei kuulu, sama sähköflekti hoitaa sekä syylärin että ilmastoinin kennon jäähdyttämisen.
            "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

            Vs1400 Intruder

            Ex:
            F11 530dA xDrive
            E60 523iA
            E39 520i Sedan
            E39 530dA Touring
            E39 528iA Sedan
            E46 318i Sedan
            E39 523i Sedan
            E36 316i Sedan x2

            Comment

            • toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2329
              • Espoo

              Onko näin että pakoputken "butterfly flap" löytyy vain coupe / sedan mutta ei touringista? :think siis koneena m52tub28
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Originally posted by toNmbbA View Post
                Onko näin että pakoputken "butterfly flap" löytyy vain coupe / sedan mutta ei touringista? :think siis koneena m52tub28
                RealOEM:stä kun katselin, ei M52TUB28-koneelle löydy E46:een EUR-alueelle exhaust flap-osanumeroita ollenkaan, ei sedan, coupe tai touring. Esimerkki: KLIK.

                Comment

                • Theme
                  Newbiemmer
                  • Nov 2010
                  • 23
                  • mikkeli

                  Osaisko joku sanoa mitä toi meinaa?
                  Attached Files
                  Nyt audi a4 2.7tdi

                  EX:
                  320d-02 touring
                  523i touring
                  320d-00 touring
                  3xe30
                  e34 520i
                  e39 523i
                  e39 523ia touring
                  e36 323i sedan
                  e36 323i touring
                  +muut merkit

                  Comment

                  • toNmbbA
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2009
                    • 2329
                    • Espoo

                    Originally posted by MNi View Post
                    RealOEM:stä kun katselin, ei M52TUB28-koneelle löydy E46:een EUR-alueelle exhaust flap-osanumeroita ollenkaan, ei sedan, coupe tai touring. Esimerkki: KLIK.
                    Jahas eli se on pelkästään Murica juttuja. Miksihän näin? :think

                    m52 tuo vielä oli, ilmeisesti ei ole sit ollut niin hyödyllinen vai?
                    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by toNmbbA View Post
                      Jahas eli se on pelkästään Murica juttuja. Miksihän näin? :think

                      m52 tuo vielä oli, ilmeisesti ei ole sit ollut niin hyödyllinen vai?
                      Kattelin kyllä jenkkilän mallejakin muutamia, muttei osunut myöskään flapsejä silmään.

                      Kappas, liittyy näemmä ratin puoleisuuteen. Brittein saarilla saatu nauttia läpistä jo M52-aikakaudella.

                      Jo EUR 08/1997 M52 328i Sedan RHD:stä löytyy läpät hanurista: KLIK, samoin EUR 03/1998 M52 323i Sedan RHD:stä löytyy: KLIK. Ja EUR 08/1999 M52 328i Touring RHD sisältää läpät: KLIK.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        1999 320i m54, manuaali.

                        Moottorin ohjainlaitteessa on pysyvänä vinkakoodina "Can timeout to egs"

                        Eikös tuo egs ole automaattivaihteiston ohjain?

                        Miksi ecu haluaa kommunikoida egs:n kanssa vaikka auto on manuaali? Väärä softa?

                        Johtuuko samasta ettei vakkari toimi?

                        Missään laitteessa ei ole vakkariin liittyviä vikakoodeja, napit vaihtavat statusta moottorin tietolistassa kun niitä painelee ja samoin jarrupolkimen tila. Kytkinpolkimen tila ei muutu tietolistassa, eikä cruise readiness kohdassa ole täppää.

                        Vakkarin valo ei syty mittaristoon.

                        Voiko/pitääkö moottorinohjain koodata uudelleen ja jos niin millä keinolla saan sinne tiedon manuaalista?

                        Vai tilaanko vain kytkimen kytkimen?

                        Autolle on ehkä jotain konsteja tehty aiemmin, EWS roikkuu johtojen varassa. Bokseissa näytti kuitenkin kaikissa olevan sama VIN eikä tamper dot pala.
                        Last edited by Rocla; 21-09-2015, 01:45.
                        Olli.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          Originally posted by Rocla View Post
                          1999 320i m54, manuaali.

                          Moottorin ohjainlaitteessa on pysyvänä vinkakoodina "Can timeout to egs"

                          Eikös tuo egs ole automaattivaihteiston ohjain?

                          Miksi ecu haluaa kommunikoida egs:n kanssa vaikka auto on manuaali? Väärä softa?

                          Johtuuko samasta ettei vakkari toimi?

                          Missään laitteessa ei ole vakkariin liittyviä vikakoodeja, napit vaihtavat statusta moottorin tietolistassa kun niitä painelee ja samoin jarrupolkimen tila. Kytkinpolkimen tila ei muutu tietolistassa, eikä cruise readiness kohdassa ole täppää.

                          Vakkarin valo ei syty mittaristoon.

                          Voiko/pitääkö moottorinohjain koodata uudelleen ja jos niin millä keinolla saan sinne tiedon manuaalista?

                          Vai tilaanko vain kytkimen kytkimen?

                          Autolle on ehkä jotain konsteja tehty aiemmin, EWS roikkuu johtojen varassa. Bokseissa näytti kuitenkin kaikissa olevan sama VIN eikä tamper dot pala.
                          EGS on tosiaan automaatin ohjainyksikkö. Täsmääkö ohjainlaitteiden VIN auton runkonumeroon. Oletko VIN:llä tarkistanut, kumpi laatikko siellä on tehtaalta lähtiessä ollut? Kuulostaa kuitenkin siltä, että DME pitäisi softata WinKFP:llä uusiksi. Ja eikös tuonikäisessä moottori ole kuitenkin M52TU ja ohjainlaite MS42?
                          Last edited by Clavurion; 21-09-2015, 01:54.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            EGS on tosiaan automaatin ohjainyksikkö. Täsmääkö ohjainlaitteiden VIN auton runkonumeroon. Oletko VIN:llä tarkistanut, kumpi laatikko siellä on tehtaalta lähtiessä ollut? Kuulostaa kuitenkin siltä, että DME pitäisi softata WinKFP:llä uusiksi. Ja eikös tuonikäisessä moottori ole kuitenkin M52TU ja ohjainlaite MS42?
                            Kaikissa bokseissa on auton identiteettiä vastaava VIN. Auto on tehtaalta lähtien manuaali. Auto on aivan ensimmäisiä m54 koneisia, eikä edes facelift ja moottorinohjaus on ms43.

                            Mahtaako onnistua progmanilla? Kokeilin encode car toimintoa mutta en saanut sitä onnistumaan koska jännitteen tarkkailu ei toimi halvalla johdolla enkä osaa vaihtaa progmaniin sitä valehdeltua jännitettä korkeammaksi.

                            EDIT: Auton ikä oli pielessä, on se kuitenkin sen verran uudempi että 9/2000.
                            Last edited by Rocla; 21-09-2015, 23:47.
                            Olli.

                            Comment

                            • ///Make
                              BTCF Member
                              • May 2007
                              • 4688
                              • Lahti

                              Mitähän eroa on E36:n TYP 188 perällä ja E46:n TYP 188K perällä? Ilmeisesti on jokin syy miksei tuota E30/E34/E36 lukkoyksikköä saa laitettua E46 kuoriin, kerta niitä ei ole tehty -ei ainakaan ole missään projektitopiceissa osunut silmään.
                              Z3 3,0 Coupe -98
                              E30 325E 4D -85
                              Originally posted by TNT
                              Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                              Comment

                              • huppu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 423
                                • Rovaniemi

                                Kerää sedanissa vettä kuskin puoleiseen helmakoteloon eikä ole viikossa löytynyt paikkaa, mistä se sinne pääsisi. Lorotti nimittäin usemman litran kirkasta vettä kun tulpat otti helmakotelon alta pois eli viittaisi sadeveteen Tyhjentämisen jälkeen tuli nopeassa ajassa lisää, kun auto oli ollut pihalla sateessa...

                                Onko kellään vinkkiä, mistä voisi vikaa etsiä? :think Onko täällä rakenneasiantuntijoita, jotka tietäis, mistä tuonne helmakoteloon on reittejä?
                                Last edited by huppu; 21-09-2015, 19:34. Reason: lisäys
                                BMW E46 318d 10/04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎