Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rider
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 211
    • Tampere

    Semmosta oisin kyselly, että mikähän mahtaa olla e46 vikana, kun ajaessa vetää hieman vasemmalle, jos ratti suorassa. Sekä takaa kuuluu pientä kolinaa RK-cityhuollossa arvelivat takaiskarien yläpäitä.

    Autoon on viime kesänä tehty seuraava työlista:
    -etupään tukivarret+puslat
    -raidetangon päät
    -taakse kaikki puslat
    -nelipyöräsuuntaus
    -eteen jarruremontti

    Ideoita mistä voisi vielä etsiä?

    Ja sitten vielä toinen kyssäri, että kannattaako verhoiluttaa rattia vai tilata suoraan uusi?

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Originally posted by Rider View Post
      Semmosta oisin kyselly, että mikähän mahtaa olla e46 vikana, kun ajaessa vetää hieman vasemmalle, jos ratti suorassa. Sekä takaa kuuluu pientä kolinaa RK-cityhuollossa arvelivat takaiskarien yläpäitä.

      Autoon on viime kesänä tehty seuraava työlista:
      -etupään tukivarret+puslat
      -raidetangon päät
      -taakse kaikki puslat
      -nelipyöräsuuntaus
      -eteen jarruremontti

      Ideoita mistä voisi vielä etsiä?

      Ja sitten vielä toinen kyssäri, että kannattaako verhoiluttaa rattia vai tilata suoraan uusi?
      Takapään kolina, jos kuuluu vain nimismiehen kiharassa kilinänä eikä tasaisella lainkaan on 99% varmuudella iskarin yläpää. Kun vaihdat, ota joko Lemförder tai orkkis. Muita tarvikeosia on kokeiltu ja vaihdettu uusiksi Lemförderiin. Huomaa että alapuolelle kuuluu prikka (5) ja vahvikelevy (6), yläpuolelle toinen vahvikelevy (12) täältä: KLIK (osat 10/2004 joten tarkista). Uudessa alkuperäisessä yläpuolen vahvikelevyssä on paistettu kumipinta. Jos alapuolen vahvikelevy jää pois --> iskari tulee kontin puolelle morjenstamaan. Iskaritornin äänieriste tuskin lähtee ehjänä pois.

      Vaihda samalla vaivalla iskarin pohjauskumi (3) ja suojamuovi (4). Vaihdoin ensin Febi/Bilstein -tarvikesuojamuoviin, halkesi parissa viikossa ja tilalle orkkis value line -osat, osa 1 täältä: KLIK. Maksaa value line orkkiksena 16€ GP:llä: KLIK. Takaiskarin yläpää value linenä 25€: KLIK.

      Etupäässä on vielä rättinivel, osa 2 täältä: KLIK. Kulmat tietty jos et ole varma että ne on tehty oikein - eikä pelkästään toleransseissa.

      Rattia voi kysellä ehkä purkaamoilta, AVK:llakin näytti olevan myynnissä. Oili Jalonen on jopa foorumilla kaupannut purkuosia: KLIK.

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by Niqqe View Post
        Käykö E46 -02 3.0i. Tuommonen sininen jäähdytysneste.



        Ja onko vaihto näin yksinkertainen. -> nesteet ulos vesihuuhtelu alavesiletku irti. uuet sisään. Ilmausruuvin löysin eli kone käyntii ilmaruuvi auki kunnes tulee tavaraa ulos ilmausruuvista?
        Pahoittelut sekavasta vististä.
        Kiitos vastauksisa jo etukäteeen!
        Terveisin uusavuton.
        Siis tämä: KLIK? Käy. Katso tarkemmin jäähdytinnesteestä: KLIK.

        Ilmausohje vaikka TIS:stä: KLIK.

        Comment

        • pwee
          Bimmer Rookie
          • Apr 2015
          • 193
          • Espoo

          Löytysköhän täältä mielipiteitä.eli metallinen kalkatus auton takaosasta (e46 328i)
          Ajat 1 tai 2 vaihteella,kierrokset pari tonnia ja painat kytkimen pohjaan,niin kal kal kal vaimenevana.mutta jos vedätät yli 3000rpm ja sitten vaihto isommalle niin ei ääniä
          Autoon vaihdettu tasauspyörästö,kelkan kiinnikkeiden puslat,murikan kannatin puslat,repeytymä korjattu.niin ja yksi outo juttu,kun auton nostaa jonkun rempan yhteydessä helmanosturilla ylös.niin auto on hiljanen päivän pari sen jälkeen?? Ideoita? Voiko kytkin tai vauhtipyörä liittyä tähän?ykkösen saa työntää survomalla sisään kun lähtee vapaalta,mutta menee paljon helpommin kun käyttää ensin vitosella.kardaani näyttää hyvältä.
          Vianetsintä vinkkejä tarttis,että miten saan paikallistettua sen.
          Ääni on voimakas,muistuttaa revennyttä perää.mutta repeytymä on korjattu
          E81 130i M-sport
          E91 330d M-tech
          E46 330ci
          E46 320i M-tech II
          E46 323ci
          E46 328i
          E46 320d touring
          E46 318ti
          E39 523i
          E36 328ci wiesmann
          E36 325ci
          E36 325tdi

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            Mahtuuko E46 sedan takapenkille 55" telkkari?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Rider
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 211
              • Tampere

              Originally posted by MNi View Post
              Takapään kolina, jos kuuluu vain nimismiehen kiharassa kilinänä eikä tasaisella lainkaan on 99% varmuudella iskarin yläpää. Kun vaihdat, ota joko Lemförder tai orkkis. Muita tarvikeosia on kokeiltu ja vaihdettu uusiksi Lemförderiin. Huomaa että alapuolelle kuuluu prikka (5) ja vahvikelevy (6), yläpuolelle toinen vahvikelevy (12) täältä: KLIK (osat 10/2004 joten tarkista). Uudessa alkuperäisessä yläpuolen vahvikelevyssä on paistettu kumipinta. Jos alapuolen vahvikelevy jää pois --> iskari tulee kontin puolelle morjenstamaan. Iskaritornin äänieriste tuskin lähtee ehjänä pois.

              Vaihda samalla vaivalla iskarin pohjauskumi (3) ja suojamuovi (4). Vaihdoin ensin Febi/Bilstein -tarvikesuojamuoviin, halkesi parissa viikossa ja tilalle orkkis value line -osat, osa 1 täältä: KLIK. Maksaa value line orkkiksena 16€ GP:llä: KLIK. Takaiskarin yläpää value linenä 25€: KLIK.

              Etupäässä on vielä rättinivel, osa 2 täältä: KLIK. Kulmat tietty jos et ole varma että ne on tehty oikein - eikä pelkästään toleransseissa.

              Rattia voi kysellä ehkä purkaamoilta, AVK:llakin näytti olevan myynnissä. Oili Jalonen on jopa foorumilla kaupannut purkuosia: KLIK.
              Kiitoksia nopeesta vastauksesta! Laitan ton nelipyöräsuuntaus lapun vaikka sunnuntaina, kun sitä ei ny tähänhätään ole saatavilla, niin saa viisaammat kattoo onko arvot edes sinnepäin.

              Mitenkäs toi rättinivel vaikuttaa tohon ratin suuntaan?

              Ja vastaan itse itselleni, että seuraava video selvensi asiaa melkoisesti.


              Ja tuli nyt semmonenkin villi spekulaatio mieleen, että onkohan edellinen omistaja tehny pikakorjauksen tuohon ja kääntänyt pelkästään ratin hammastusta, kun muistelin, että ennen alustan vaihtoa ratti oli suorassa (viimesyksynä) ja tämän jälkeen nämä ongelmat sitten omasta mielestä alkoi? Onko siihen ratin hammastukseen merkattu jotakin ns. tehdas asetuksia, että voisi asiaa tarkastella?

              Ja vielä yks kysymys, että varmaan jos tuo xenonien autoomaattinen tasonsäätö jättää vikakoodin, jos se ei toimi? Kun pimeellä huomasin, että ajovalot ja pitkät näyttää ihan parin metrin päähän keulasta? Vai voiko olla, kun se kävi kesällä irti, että on mennyt jotenkin sekaisin tjsp?
              Last edited by Rider; 06-11-2015, 22:17.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Rättinivel kuluu, voi olla klappia. Osakuvassa näkyy kumilimppu mutta oikeesti siinä on kumipäällysteinen peltilätkä ajamassa limpun asiaa.

                Keskitys voi olla pielessä, jos otat turvatyynyn irti niin näet, siinä on merkki. Tarviit kaverin ja kaksi ruuvimeisseliä, ratin kylkien aukoista ristipäät sisään, lukitusjouset pohjaan ja kaveri varovasti nostaa turvatyynyn irti. Reipas asentaja tekee akku kytkettynä ja varovainen akku irroitettuna.

                Keskitys voi olla pielessä vaikka ratti olisikin merkeillä. Raidetangon päitä säädettässä voi jäädä vähän väärään paikkaan jos ratin puristustyökalu ei ihan pidä nelipyörsuuntauksessa. Tai kuten mulla, rättinivelessä oli ihan hiukan klappia. Ei paljoa mutta riittävästi 11 vuoden palveluksen jälkeen.

                Tasonsäädön vikakoodi valomodulilta kun taka-anturin liitin oli vaan huulilla eikä pohjassa, on aika tiukka tiivisteineen. Osakuvissa ei näy:

                E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                -------------------------------------

                Date: 12/08/14 17:51:54
                ECU: LSZ_2
                JobStatus: OKAY
                Variant: LSZ_2
                -------------------------------------------------------------

                RESULT: 1 errors in error memory !
                -------------------------------------------------------------
                35 VHAC, rear load sensor break

                Error frequency : 1

                Error present
                ================================================== ===========


                Osakuvissa ei näy E46:n kohdalla liittimen osanumeroa mutta väittäisin vahvasti että kyseiset osat ovat nämä, MQS eli micro quadlock -liitin, 6-pinninen, 0,5mm
                ², 3 karvaa käytössä:

                Socket housing 6 POL. 61138383300
                Bushing contact 0,2- 0,5MM² 61130005199

                Kolme karvaa antureille, etuanturiin pinni 1 - GR/WS, 4 - GR/GN, 5 - GR/BR. Taka-anturille pinni 1 - SW/WS, 4 - SW/GN, 5 - SW/GR. Näin ainakin 330d 2004 loppuvuodesta.

                Comment

                • jonsered92
                  BTCF Member
                  • Jun 2012
                  • 470
                  • JKL

                  Onko kellään tietoa Ebayn 100-150e ohjaustehostimista?
                  Hajos taas, tai oli tiedossa kun ostin käytetyn joka äänsi jo. Vuoden takuu ois ainaki eikä oikee käytettyä uskalla ehkä taas ostaa?
                  Nyt:e60 530xda herkuilla
                  ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                  Comment

                  • TheJukke
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2014
                    • 83
                    • Haukipudas, Oulu

                    Pitääkö alkaa kytkimen vaihtoon? Eilen ajelin aika paljon, varmaan 150km lähinnä kaupunkiajoa ja motarilla kaupunkiin ja takas, niin huomasin motarille kiihdyttäessä että kytkin luistaa. ajoin jonku aikaa ja painoin kaasun pohjaan niin ei enää luistanut. Sitten ehkä 50km päästä taas kun otin vähän rankemman kiihytyksen niin luisti pikkusen. Sen jälkeen ei oo luistanu ollenkaan kyseessä siis m47 :think

                    Comment

                    • Jh5xx
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 494
                      • Kiuruvesi

                      e46 330d vm 2002

                      minkä väriset jäähdytinnesteet sisään eipä ollu ohjekirjassa asiasta mitään..
                      säiliössä olevasta nesteestä ei saa selvää....
                      E70 X5 LCI
                      - P-Sawo Connection -
                      - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                      -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                      Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                      Ex: E91 318d
                      Ex: E61 525d toukka
                      Ex: E46 330d sedan
                      Ex: E46 328 Coupe
                      Ex: E39 530d Sedan

                      Ex: E39 525i Sedan
                      Ex: E39 523i Toukka
                      + Useita ex kikottimia

                      Comment

                      • JTMD
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 834
                        • Helsinki

                        Originally posted by Carbonfiber View Post
                        Mahtuuko E46 sedan takapenkille 55" telkkari?
                        Ilman pakettia meni
                        -10 e93 325i
                        -04 e46 320i
                        -92 e31 850i 6speed
                        -92 e30 325 cab
                        -93 e36 M3
                        -91 e36 325

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by Jh5xx View Post
                          minkä väriset jäähdytinnesteet sisään eipä ollu ohjekirjassa asiasta mitään..
                          säiliössä olevasta nesteestä ei saa selvää....
                          Ota taskulamppu käteen. Avaa paisuntasäiliön korkki. Paina sormella korkeuden ilmaisevaa tappia alaspäin. Valaise nestepintaa lampulla. Pitäisi nähdä valkoista kelluketta vasten hienosti nesteen väri.

                          Värillähän ei ole juuri väliä, katso lisää pari postia ylempää jäähdytinnesteistä: KLIK.

                          Silmäämääräisessä tarkistuksessa on kuitenkin sen verran jujua että on syytä kuitenkin tarkistaa ettei jäähdytysnesteen sekaan ole livahtanut öljyä. Kirkas neste, olipa mitä väriä tahansa (mutta todennäköisesti sinivihreää) kertoo ettei kansipahvi vuoda.

                          Comment

                          • Järppä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1108
                            • Stadi, ladon takana.

                            Terppa!

                            Olisko hyviä valistuneita arvauksia mistä ja mikä voi aiheuttaa sivuäänen moottorin käydessä tyhjäkäyntiä. Ääni hukkuu kun nostaa kierroksia.

                            Ääni kuuluu venakoneistosta pakopuolelta, kuulostaa pakosarjan reijältä/halkeamalta mutta en näe tavaraa tulevan mistään pakosarjojen luolta.
                            Ääni on tap tap ja tsup tsup välillä kuuluu koneen käydessä noin kerran sekunnissa.

                            -Tehot on tallessa
                            -Torquella ei löydy vikakoodia
                            -Vikavaloja ei pala

                            Öljykorkin otin auki koneen käydessä niin pysyi käynnissä alipainetta on, hieman alkoi tyhjäkäynti seilaa kun kikkaili korkin kanssa irti ja paikalleen.

                            Venakopan tiivisteet kaikki on syyskuussa uusittu.
                            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                            Top Gear review

                            Comment

                            • ruupanen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 5150
                              • Joensuu

                              318i farkku vm 99

                              Keskuslukko elää omaa elämäänsä. Välillä pelaa ihan normaalisti, eli menee lukkoon ja välillä ei. Kokeiltu eri "kasetilla" mikä hansikaslokeron takana, mutta ongelma ihan sama. Kaikilla kolmella avaimella käyttääntyy samoin, eikä ole väliä yrittääkö avata ovesta, vai kauko-ohjaimella.

                              Ideoita mikä vikana?
                              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                              Comment

                              • JTMD
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2006
                                • 834
                                • Helsinki

                                Originally posted by ruupanen View Post
                                Keskuslukko elää omaa elämäänsä. Välillä pelaa ihan normaalisti, eli menee lukkoon ja välillä ei. Kokeiltu eri "kasetilla" mikä hansikaslokeron takana, mutta ongelma ihan sama. Kaikilla kolmella avaimella käyttääntyy samoin, eikä ole väliä yrittääkö avata ovesta, vai kauko-ohjaimella.

                                Ideoita mikä vikana?


                                Siitä etsimään. Vika voi pahentua vielä monin kerroin. Vika voi olla antennivahvistimessa tai keskuslukon releissä. SUosittelen paneutumaan piakkoin että ei joku päivä tarvitse kiivetä ikkunan kautta autosta ulos
                                -10 e93 325i
                                -04 e46 320i
                                -92 e31 850i 6speed
                                -92 e30 325 cab
                                -93 e36 M3
                                -91 e36 325

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎