E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janne30
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Mitäs testaustoimenpiteitä sille voi suorittaa ja onko ite antenni sitten takalasissa?
    Farkussa se antenni on kuskin puolen takimmainen sivuikkuna. Radiovahvistin tosiaan takimmaisessa c-pilarissa samalla puolella kuin antenniki, radioyksikkö taas sijaitsee takakontin välipohjassa vararengaskotelon ja takapenkin välissä.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Mitäs testaustoimenpiteitä sille voi suorittaa ja onko ite antenni sitten takalasissa?
    Antenni = takalasinlämmitin, samat raidat tuplaa kahdessa eri käyttötarkoituksessa.
    Ainakin omassani näin. Myöhemmissä malleissa löytyy niitä hainevä antenneita.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Originally posted by Jesse93 View Post
    Antennivahvistin pitäis olla kuskinpuolen c pilarissa siellä verhoilun takana
    Mitäs testaustoimenpiteitä sille voi suorittaa ja onko ite antenni sitten takalasissa?

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Mistä lähdetään hakemaan vikaa, kun radio kuuluu huonosti? E46 sedan 9/03 isolla navilla.
    Edit: onko näissäkin antennivahvistin jossain ja saako sen toimivuuden/toimitattomuuden jotenkin helposti testattua? Ja onko antenni jossain laissa vai katolla(siellä on joku "hainevä")?
    Antennivahvistin pitäis olla kuskinpuolen c pilarissa siellä verhoilun takana

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Mistä lähdetään hakemaan vikaa, kun radio kuuluu huonosti? E46 sedan 9/03 isolla navilla.
    Edit: onko näissäkin antennivahvistin jossain ja saako sen toimivuuden/toimitattomuuden jotenkin helposti testattua? Ja onko antenni jossain laissa vai katolla(siellä on joku "hainevä")?
    Last edited by Jondis; 23-12-2016, 22:12.

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Tarvitseeko sadetunnistin minkäänlaista koodausta/kalibrointia kun pyyhkijöiden viiksi vaihdettu? Sadetunnistin lakkasi ainakin toimimasta kun vaihdoin viiksen. :think Osanumeroita ei viiksille löydy kuitenkaan kuin yhtä, eli samalla viiksellä mennään oli sadetunnistin tai ei?

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Demz View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/m3/8435781

    Kenelläkään täällä koppia kyseisen auton historiasta/edellisistä omistajista? Varoivaisessa hakusessa m3, ja tuo pisti silmään.
    Olikos tämä se nimimerkki ///M3 vanha?

    Leave a comment:


  • Dixon
    replied
    Onko m3 look tai m-sport2 etupuskurin laitossa mitään ihmeellistä? Että tarviiko ostaa jotakin muuta kuin pelekkä puskurin nahka? Onko kiinnitys samantapanen kuin e36 kopassa? 99vm sedan auto jossa vakio puskuri nyt.

    Leave a comment:


  • Demz
    replied
    http://www.nettiauto.com/bmw/m3/8435781

    Kenelläkään täällä koppia kyseisen auton historiasta/edellisistä omistajista? Varoivaisessa hakusessa m3, ja tuo pisti silmään.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    M3 SMG.

    Vai manuaalina kuitenkin ?

    Kestääkö smg vaihteisto ja onko huolestuttavia ongelmia tiedossa ?

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Joo häätyy perehtyä ajan kanssa siihen torqueen ja tutkia mitä kaikkea sillä näkee ja jos ei muuta niin käyttää jollain johdon nokassa kellä kunnon laitteet ja enempi tietoa nuista vikakoodeista.

    Tuli kyllä hyvin paljon mieleen siitä hyytymisestä edellinen e36 m52b28 joka alkoi juurikin yhtäkkiä samallaila hyytymään ja rykimään hetkeksi eikä vastannut kaasuun kunnes lähti taas vetämään normaalisti ja parin päivän päästä ei enään työpaikan pihalla bensapumppu inahtanutkaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by katiska View Post
    Uusi oli pumppu kuulema ollut minkä sinne oli vaihtanut edellisen hajottua. Pystyyköhän ne fuel trim arvot katsomaan tolla torquella? Ite kun en hirveesti siihen ohjelmaan vielä perehtyny ja niitä vikakoodeista ei sen kummemmin muuta nähny kun ne tekstit mitkä tuohon ylemmäs laitoinki. Tosiaan korjaamolta lähtiessä auto teki parin sekunnin ajan niin että meinasi hyytyä eikä oikein vastannut kaasuun kuin pintakaasuun ja hetken päästä lähti taas vetämään normaalisti ja toimi kuten pitikin.
    Itse en ole käyttänyt torqueta, niin en osaa sanoa. Kannattaa vilkaista mitä kaikkea sillä näkee.

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Uusi oli pumppu kuulema ollut minkä sinne oli vaihtanut edellisen hajottua. Pystyyköhän ne fuel trim arvot katsomaan tolla torquella? Ite kun en hirveesti siihen ohjelmaan vielä perehtyny ja niitä vikakoodeista ei sen kummemmin muuta nähny kun ne tekstit mitkä tuohon ylemmäs laitoinki. Tosiaan korjaamolta lähtiessä auto teki parin sekunnin ajan niin että meinasi hyytyä eikä oikein vastannut kaasuun kuin pintakaasuun ja hetken päästä lähti taas vetämään normaalisti ja toimi kuten pitikin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by katiska View Post
    Auto käytetty nosturilla ja siellähän oli jarruputkessa reikä oikealla takana.

    Sitten seuraavaan ongelmaan.(tuntuvat nyt kaikki ongelmat tulevan päällekkäin) Autolla ajoin nyt jarruvian ilmestyessä sen verran että korjaamolla kävin ja siinä matkalla tosiaan sytytti moottorinvika valon ja puhelimella torque ohjelmalla tarkistin vikakoodit niin antoi P0170 Fuel Trim(bank 1) ja P0173 Fuel Trim Malfunction(bank 2). Auton entisen omistajan mukaan autoon vaihdettu joskus 325 bensapumppu mikä kuulema välillä antanut hänen aikana vikakoodia. Mitähän nuo vikakoodit tarkoittaa ja voiko se ylipäätään sen pumpun takia vikakoodeja annella tai onko 320 ja 325 pumpuilla ylipäätään mitä eroa?
    Ei ole mitään eroa, kun samaa on käytetty varaosaluettelon mukaan 316i-330i.. Laittoiko käytetyn pumpun vai miten se pumppu on 325 pumppu? Miltä ne fuel trim arvot näyttää? Siellä voi olla imuvuoto tai sitten pumppu tekee hidasta kuolemaa.

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Auto käytetty nosturilla ja siellähän oli jarruputkessa reikä oikealla takana.

    Sitten seuraavaan ongelmaan.(tuntuvat nyt kaikki ongelmat tulevan päällekkäin) Autolla ajoin nyt jarruvian ilmestyessä sen verran että korjaamolla kävin ja siinä matkalla tosiaan sytytti moottorinvika valon ja puhelimella torque ohjelmalla tarkistin vikakoodit niin antoi P0170 Fuel Trim(bank 1) ja P0173 Fuel Trim Malfunction(bank 2). Auton entisen omistajan mukaan autoon vaihdettu joskus 325 bensapumppu mikä kuulema välillä antanut hänen aikana vikakoodia. Mitähän nuo vikakoodit tarkoittaa ja voiko se ylipäätään sen pumpun takia vikakoodeja annella tai onko 320 ja 325 pumpuilla ylipäätään mitä eroa?
    Last edited by katiska; 20-12-2016, 14:04.

    Leave a comment:

Working...
X