E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Amigo
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Eli käytännössä voi ostaa ihan perusmallit ja porailla vaan reiän xenonin säätötankoa varten?
    Toki voi näin tehdä.

    Edit: ja normimalleihin pystyy ilmeisesti alapallot myös vaihtamaan erikseen?
    Käytännössä vain Meylen valmistamiin tukivarsiin voi vaihtaa alapallot kotikonstein, tai alkuperäisiin se on ainakin niin vaikeaa että yleensä on paras vain vaihtaa koko varret.

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Joo just lueskelinki että ilmeisesti näissä on joku kumitulppa vuotanu imusarjan takana ja tuota haitariletkuakin oli ehdoteltu joten taidampa itekkin niistä lähtiä etsimään vikaa.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Eiköhän siellä vuoda perus haitariletku maffin jälkeen tai jokin siihen liittyvistä letkuista. Tai sitten imusarjan takana olevat kumitulpat. Haulla tai googlesta löytyy kyllä juttua vaikka kuinka.

    Leave a comment:


  • katiska
    replied
    Potilaana sama e46 320ci minkä kanssa edellisellä sivuilla pähkäilin abs ym valojen kanssa. Viaksi löyty vuotava jarruputki ja ilmaa järjestelmässä. Ne korjattu ja valot pysyny pois. Nyt vaan ongelmana edelleen vikakoodi fuel trim ja tänään näytti lisäksi misfire 2, misfire 3, misfire 4, misfire 5, misfire 6 ja multiple misfire ja yleensä kun nuita vikakoodeja antaa niin tyhjänkäynnillä huomaa pientä auton hytkymistä. Välistä satunnaisesti myös risteykseen tultaessa humpaa hetken kierroksia kunnes tasottuu. Tuota humpaamista ei tee läheskään aina mutta välillä.

    Sen verran kokeilin että suuttimien suojamuovin alle ykkösen suuttimen kohdille kun suihkutti brake cleaneria auton käydessä niin käynti muuttui hetkeksi aina suihkautettua. Eli jos siellä nyt suutin vuotaa niin antaako siitä nuita vikakoodeja? Saako esim marmoritiskiltä suuttimiin erikseen pelkät uudet o-renkaat?

    Leave a comment:


  • jondeh
    replied
    BMW e46 takalasi aukeilee itsekseen

    Elikkäs omassa `02 vuoden touring e46:ssa takalasin aukeilu alkoi varmaan yli vuosi sitten. Välillä aukeilu hävisi moneksi kuukaudeksi, kunnes palasi. Monelle varmaan tuttu ongelma, kun yhdessä välissä googletin keskusteluja muilta sivustoilta. Keskustelujen perusteella vaihdoin mikrokytkimen uuteen. Heti vaihdon jälkeen luukku ei edelleenkään auennut mikrokytkimestä, vain avaimen kaukosäädöstä. Niin ja tietenkin "automaattisesti" ajon aikana lukuisia kertoja. Eli mikrokytkimen vaihdolla ei mitään vaikutusta tässä tapauksessa.

    Asia on jäänyt hoitamatta nyt pitkän aikaa kunnes tässä vasta kävin kysäisee erään korjaamon pitäjältä apuja ongelmaan. Sanoi että voisi olla johdoissa vikaa. Onko näin ja millanen homma olis vaihtaa johdotukset takalasin luukkuun?

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Eli käytännössä voi ostaa ihan perusmallit ja porailla vaan reiän xenonin säätötankoa varten?
    Edit: ja normimalleihin pystyy ilmeisesti alapallot myös vaihtamaan erikseen?

    Leave a comment:


  • Amigo
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Erot etualatukivarsissa msportin ja ns. normimallin välillä? Hävyttömän hintasia nuo msporti versiot niin ja orkkis xenonitkin on, jossain myytiin erilaisia senkin perusteella.
    Ei mitään mullistavaa eroa, vissiin jäykemmät alapallonivelet ja lisää camberia orkkiksiin verrattuna. Xenon-mallisissa tulee reikä niiden korkeussäätöä varten, ei muuta eroa.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Erot etualatukivarsissa msportin ja ns. normimallin välillä? Hävyttömän hintasia nuo msporti versiot niin ja orkkis xenonitkin on, jossain myytiin erilaisia senkin perusteella.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by Jeba View Post
    Mitä osa numeroa mihin? Onko näissä pako ja imu nokalle omat anturit?
    Nii mikäs kone olikaan kysees? Mut kyl näihi on pako ja imupuolelle omat nokka-anturit. Jos haluat olla aivan varma minkä osan laitat niin realoem.com ja sinne runkonumeron seitsemän viimeistä merkkiä niin saat oikean auton valittua.

    Tässä esimerkki on 328:sen osaluettelo ja liirum laarum
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2170

    Tuolla osanumero #18 on imupuolen osa. Omaan autoon tilasin sen KL-varaosista tais olla noin 50e. Osa #5 on sit pakopuolen anturi.

    Leave a comment:


  • biiemviii
    replied
    e46 330d probleema

    Autona -99 330d. Hei, onko kellään kokemusta tällaisesta, päästömittauksessa tuli huomattua, ei ota kunnolla kierroksia, talla pohjaan ja vajaa neljätonnia ottaa ja kauheeta rynkytystä ja yskimistä koneesta, sitten kun vähän "heijaa" kaasulla, ottaa aivan normaalisti täydet kierrokset. Sama näkyi olevan ajaessakin, talla pohjaan niin yskii, mutta jos hiljalleen kolmeen tonniin kiihdyttää ja sit urku auki niin lähtee, kulutusmittarista huomaa milloin voi ottaa täydet paukut irti, näyttää aluksi 20, eli täysin pohjassa, sitten kolmen tonnin paikkeilla laskee ja sen jälkeen jos painasee hanaa niin kulkee normaalisti. Voiko olla jotain ahto-ongelmia, ilmamassamittari vikaa tms? Vikakoodeja ei luettu vielä toistaiseksi..

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Vaihdatin ennen joulua tuulilasin ja sadetunnistin toimi normaalisti pari päivää uudella lasilla kunnes se käynnistäessä tunnistusasennossa teki epänormaalisti yhden pyyhkäisyn, jonka jälkeen ei reagoi mitenkään herkkyyden säätörullaan tai muutenkaan mihinkään vaikka ruikkii vettä sensorin eteen.

    Mun mielestä enää ei toimi edes tuo valosensori jonka pitäs päivällä sammuttaa ajovalot automaatilla tai niin se on ennen tehnyt koska sitä ominaisuutta ei ole tullut pois koodattua.

    Auttaako tuohon nyt joku kalibrointi/resetointi, se ei ainakaan manuaalisesti ohjeiden mukaan tunnu onnistuvan eli tarvinnee tietokoneen ja piuhan.

    Vai onkohan tuo "lukijalaite" entinen? Uudessa lasissahan tuo linssiosa oli mukana johon iskettiin kiinni vaan vanha anturi.

    Väliaikaisena ratkaisuna on nyt se että otin sulakkeen irti tunnistimelta niin toimii ihan tihkumikälie kytkimenä tuo Ko viiksen asento.

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Voitelet sen akselin kunnolla, niin ei tarvitse paria kertaa vuoteen puhdistella. Vaikka HSS2000 ruiskit sinne, jos haluaa hifistellä, niin ruiskauttaa esim. aina renkaiden vaihdon yhteydessä. Tuo WD40 ei toimi kunnolla irroitusöljynä eikä voiteluaineena, joten hankkisin jotain paremmin käyttöön soveltuvaa.
    Se olikin vain irroitukseen kun ei muutakaan löytänyt kotoota.

    ihan kuivaksi sen jätin, koska öljyttynä alkoi takerrella heti alkuun.

    pitää kyl jotain vaseliinia tms kunnon kamaa sinne laittaa kun löytää jostain / muistaa ostaa.

    Leave a comment:


  • Jeba
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Vertaile osanumeroa. Ainoa oikea tapa
    Mitä osa numeroa mihin? Onko näissä pako ja imu nokalle omat anturit?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Jeba View Post
    No nyt se antokin vikakoodin: Signal, camshaft sensor, inlet. Onko tämä nyt sitten imupuolen anturi? Schmiedmann sivuilta löytyy anturi imupuolelle ja sitten pelkkiä nokka-akselin antureita.:think
    Vertaile osanumeroa. Ainoa oikea tapa

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    [IMG][/IMG]

    Tuli elvytettyä tuo yleinen vika farkku nelikutosissa, eli jumiutunut takalasinpyyhkijä takaisin eloon. Tässä autossa vika ollu jo 5 vuotta ainakin, takapyyhkijä varsineen ollut varastossa ja akseli paljaana säiden ja suolan armoilla. Akselin runko on katkennut jo aikoinaan, mutta vielä ihan toimiva kampe näinkin.

    Irrotus oli helppo, iso muistaakseni 22 vai 23mm pultti auki lasin ulkopuolelta, ja 10mm pultti kontin puolella (ensin toki suojamuovit ja itse pyyhkijä irroitettu aikoinaan) ja akseli runkoineen on irti.

    auton ulkopuolelle jäävässä akselin päässä on kuminen o-tiiviste, jonka sain tylsällä puukonkärjellä ongittua pois.

    sitten yritin akselin juuressa olevaa kartion muotoista "pulttia" irti, mutta ei mihinkään. lienee prässätty tai sitten vain totaalisen jumissa, lopetin ennenkuin kierteet menivät rikki tapellessa.

    Akseli oli sitten myös tiukassa kiinni, kaksilla nokkapihdeillä yritin aluksi vääntää kaikin voimin akselia liikkeelle (ensin öljyä ruiskittu reilusti ja vartin vaikuttanut) mutta ei mihinkään.

    Lisää öljyä ja kääntelyä, ja kerran naksahti hieman liikkeelle.

    Tutkin ja ihmettelin onko jotain lukkorengasta tms, mutta ei löytynyt.

    Joten vasara käteen ja lyömään akselin päähän. Siitä se milli kerrallaan alkoin liikkua pituus-suunnassa, ja öljyä lisäämällä alkoi myös pyöriä jo.

    Naputtelin koko akselin holkkien läpi irti, ja kurkistin holkkien sisään, roskaa moskaa ja ruostettahan siellä.

    sitten hiomapaperia käteen ja akselin pinta puhtaaksi, ja sen jälkeen kuusiokolon varren ympärille hiomapaperia ja nilkuttamaan holkin sisältä tavaraa puhtaaksi.

    Yhden kaljan verran tuli hiottua pintoja puhtaaksi, ja sitten puhdistus ja akseli takaisin paikoilleen, ja sehän liikkui jo kuin uusi, ellei jopa paremminkin

    Osat ja tiivisteet löysivät takaisin paikoilleen ja kävin iskemässä osat kiinni autoon, ja nyt taas toimiva ja erittäin sujuvasti liikkuva pyyhkijä toimii taas.

    Suosittelen toimenpidettä kaikille farkkujen omistajille, jos halli / talli ja hyvät työkalut käsillä niin hommaan ei varmaan 30min kauemmin mene, itse näpräsin olohuoneen pöydällä kotoa löytyvillä halpis / paskoilla vehkeillä

    säästöä tuli hurjat 85e uuteen osaan verrattuna, ja pari kaljaakin sai juoda samalla tulen tekemään akselin puhdistuksen pari kertaa vuodessa niin eipähä jumiudu enää.

    Tuli aikoinaan revittyä pyyhkijä pois itse kun se jumiutui, kun eihän sitä tarvitse. Mutta nyt vanhetessa ja näissä suomen talviolosuhteissa täällä kehä 3 sisällä on ihan suotavaa että tuo härpäke autossa toimii :think
    Voitelet sen akselin kunnolla, niin ei tarvitse paria kertaa vuoteen puhdistella. Vaikka HSS2000 ruiskit sinne, jos haluaa hifistellä, niin ruiskauttaa esim. aina renkaiden vaihdon yhteydessä. Tuo WD40 ei toimi kunnolla irroitusöljynä eikä voiteluaineena, joten hankkisin jotain paremmin käyttöön soveltuvaa.

    Leave a comment:

Working...
X