Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Nyt on sellainen tilanne että joko käyttöohjekirjan tehneet hans ja jörgen panee minua halvalla tai rataruoskassa on väärä öljytikku ?

    Missä tikun kohdassa öljy on ylärajalla ?.

    Minä miellän että kärjen lähellä oleva noin 5mm kohta on tyhjän ja täyden alue mutta se alue ei ole 1 litra vaan 3dl...
    Piti ihan ottaa asiaksene ja käydä kattomassa minkä näköinen öljytikku se tuossa omassa 330Ci:ssä oikein on. Numerot näyttäisivät olevan samat kuin sullakin, vaikka hieman erilaiselta näyttää. Tuossa tikussa ei pitäisi epäselvyyttä olla siitä, milloin öljyn pinta on oikealla tasolla. Ohessa kuva siitä ja malliksi vielä millainen möllykkä se tuossa 320d:ssä on.

    Edit: Kokeilepa ettei siinä sun öljytikussa ole päässeet nuo muoviosat irtoamaan ja liikkumaan/pyörimään pitkin tuota rautatankoa. Ihan kuin tuossa sun laittamassa kuvassa olisi nuo tikun muoviosat hieman eri suuntaan... Pitäisikö ottaa mitta siitä tikun topparista tuohon alarajaan?
    Attached Files
    Last edited by MPV; 01-07-2016, 17:10.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Rider View Post
      Ja vielä lisäkysymys, että miten on viisainta vaihtaa/irroittaa pakoputki, kun auton alla, putkessa olevat pultit ja mutterit ovat läpensä ruosteessa?
      Ti-halliin nosturilla ja pulttipyssyllä auki. Mikäli löytyy asetyleeniä, niin vetäisee ennen avaamista mutterit punaiseksi. Sitten pultit takaisin ja loppuremppa vaikka kotona, ellei sitä halua tehdä TI-hallilla loppuun. Kannattaa varata uudet pultit ja mutterit mukaan.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by MPV View Post
        Piti ihan ottaa asiaksene ja käydä kattomassa minkä näköinen öljytikku se tuossa omassa 330Ci:ssä oikein on. Numerot näyttäisivät olevan samat kuin sullakin, vaikka hieman erilaiselta näyttää. Tuossa tikussa ei pitäisi epäselvyyttä olla siitä, milloin öljyn pinta on oikealla tasolla. Ohessa kuva siitä ja malliksi vielä millainen möllykkä se tuossa 320d:ssä on.

        Edit: Kokeilepa ettei siinä sun öljytikussa ole päässeet nuo muoviosat irtoamaan ja liikkumaan/pyörimään pitkin tuota rautatankoa. Ihan kuin tuossa sun laittamassa kuvassa olisi nuo tikun muoviosat hieman eri suuntaan... Pitäisikö ottaa mitta siitä tikun topparista tuohon alarajaan?
        thanks.

        Kyllä, ne muoviosat pyörii siinä ihan pienellä voimalla.
        Pitää tilata uusi (mulle mieleinen niinkuin tuossa joku kirjoittikin jo) ettei nuo muovit löydy koneesta....

        E:kävin mittaamassa ja minulla tuo "ropeli" on kärjestä 6cm kun sinulla 7cm...nuo kun nostelee kohdilleen niin eiköhän sitä öljyä puutu juurikin se 0,5L jonka takia öljykannu mittaristoon tulee. Aikaisemmin kun täytin ns. yli ei valo syttynyt.

        Suuret kiitokset !
        Last edited by BMW525Xda; 01-07-2016, 18:32.

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1263
          • Kajjjaani

          Originally posted by Rider View Post
          Ja vielä lisäkysymys, että miten on viisainta vaihtaa/irroittaa pakoputki, kun auton alla, putkessa olevat pultit ja mutterit ovat läpensä ruosteessa?
          Ja jos eivät lämmöllä ja pulttipyssyllä lähe niin pultit pakoputken laipan juuresta dremelillä poikki että saat pakoputken irti. Tämän jälkeen pakosarjan laippoihin samaisella työkalulla ohuet läpiviillot pulttiin asti jotta saadaan laipasta jännitys pois ja tämän jälkeen lyöt vasaralla pultin jäänteet laipasta läpi ja uudet pultit ja mutterit tilalle
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1830
            • Karjaa

            Originally posted by Wespa View Post
            Tsekkasin sulakkeet niin kaikki olivat kunnossa, paitsi että yhdestä (muistaakseni #53) puuttui sulake kokonaan. Saas nähdä tuliko kuntoon sillä..
            Eipä tullut kuntoon, sama vika päällä edelleen vaikka useamman kerran nollasin, mitähän seuraavaksi kokeilisi?

            Semmoinen erikoinen yksityiskohta että nämä vikakoodit ilmenivät vasta siinä vaiheessa kun olin vaihdattanut alle 225/45/17 & 255/40/17 -rengastuksen, aiemmin siis alla oli 225/45/17 joka kulmassa (vanteina orkkis Style 68 eli takavanteet leveämmät kuin etuset). Vaikka toi takapään 255 onkin näköjään yhden lukeman leveämpi kuin orkkiskoko 245 niin ei kai se nyt yksistään voi noita vikakoodeja aiheuttaa?
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by Wespa View Post
              Eipä tullut kuntoon, sama vika päällä edelleen vaikka useamman kerran nollasin, mitähän seuraavaksi kokeilisi?

              Semmoinen erikoinen yksityiskohta että nämä vikakoodit ilmenivät vasta siinä vaiheessa kun olin vaihdattanut alle 225/45/17 & 255/40/17 -rengastuksen, aiemmin siis alla oli 225/45/17 joka kulmassa (vanteina orkkis Style 68 eli takavanteet leveämmät kuin etuset). Vaikka toi takapään 255 onkin näköjään yhden lukeman leveämpi kuin orkkiskoko 245 niin ei kai se nyt yksistään voi noita vikakoodeja aiheuttaa?
              Renkaiden halkaisijaero aiheuttaa vikakoodin...?
              Last edited by BMW525Xda; 03-07-2016, 10:31.

              Comment

              • Rider
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2014
                • 211
                • Tampere

                Originally posted by HTK12 View Post
                Ti-halliin nosturilla ja pulttipyssyllä auki. Mikäli löytyy asetyleeniä, niin vetäisee ennen avaamista mutterit punaiseksi. Sitten pultit takaisin ja loppuremppa vaikka kotona, ellei sitä halua tehdä TI-hallilla loppuun. Kannattaa varata uudet pultit ja mutterit mukaan.
                Kiitos taas vinkeistä! Vielä pieni lisäkysymys, että onko ne pultit vaihdettavissa pakoputken ja pakosarjan liitoksen kohdalla vai onko hitsattu kiinni?

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by Rider View Post
                  Kiitos taas vinkeistä! Vielä pieni lisäkysymys, että onko ne pultit vaihdettavissa pakoputken ja pakosarjan liitoksen kohdalla vai onko hitsattu kiinni?

                  330:ssä oli pinnapultit jotka lähti lyömällä pois, eli ns "kuningaspultti"...samanlaiset rihlat kuin ohjauspyörän akselissa.

                  Comment

                  • Rider
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 211
                    • Tampere

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    330:ssä oli pinnapultit jotka lähti lyömällä pois, eli ns "kuningaspultti"...samanlaiset rihlat kuin ohjauspyörän akselissa.
                    Uskaltaako sitä lyödä vasaralla paikallaan ollessa vai onko pelkoa, että menee pakosarja solmuun? Ja tässä liitoksen välissä on varmaankin jokin tiiviste?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by Rider View Post
                      Kiitos taas vinkeistä! Vielä pieni lisäkysymys, että onko ne pultit vaihdettavissa pakoputken ja pakosarjan liitoksen kohdalla vai onko hitsattu kiinni?
                      Mikäli käytettävissä on paineilmavasara, niin sillä lähtee kaikista kivuttomimmin, vaikka olisivatkin kunnolla jumissa. Joskus boorit jumittavat ne pultit melko tiukkaan kiinni. Ellei paineilmavasaraa löydy, niin vasaralla rauhallisesti koputtelee. Varaosaluettelosta näkyy onko tiivistettä, eli katso vaikka tuolta: http://bmwfans.info/parts-catalog/
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • alpine3
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2010
                        • 1263
                        • Kajjjaani

                        Jos vasaralla ei meinaa kohtuullisella naputtelulla lähteä niin tarjoa niille lämpöä tai sitten sahaa niihin laippoihin ne halkiot, sen jälkeen lähtee vasaralla ihan vähällä naputtelulla. Ja ainakin itsellä oli lambda ihan siinä lähellä, että varo sitä.
                        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                        Comment

                        • Garash
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 524
                          • Joensuu

                          Voiko ohjaustehostin toimia ns. puoliteholla? Tuntuu, että ohjaus on jäykistynyt reilusti, ei kuitenkaan tehostin ole kokonaan pelistä pois. Vaihtelin tehostimeen öljyt, mutta ei vaikutusta. Tehostin ei pidä ääntä tms. Jos ei tehostin niin mitkä voi aiheuttaa erittäin jäykän ohjauksen? Pumppu on päivitetty lf-30 malliseen jonka pitäs olla vielä kevyempi pyöritellä kun lf20. :think
                          E30 325iA
                          F31 320xd

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Wamos la Vanos

                            Rataruoska 330i pitää rata-ajosession jälkeen melkoista tik-tik-tik-tik ääntä.
                            Kuulostaa naputtavalta venttiililtä mutta äänen lähdettä vaikea määrittää, tuntuu että tulee joka puolelta samanlaisena.

                            Ääni on heti ajon päätyttyä melko kova mutta vaimenee kohtuu nopeasti ja poistuu kokonaan ~3-5min kuluessa.

                            Vanokset kaput ?
                            Öljyt on edelleen vaihtamatta...voikohan huonot öljyt aihettaa vanoksien napseen ?

                            Edit:kone käy tasaisesti ja tehot tallella tiktiktik äänen kuuluessa, ääni seuraa moottorin kierroksia.
                            Last edited by BMW525Xda; 06-07-2016, 18:51.

                            Comment

                            • roze
                              Newbiemmer
                              • Jul 2016
                              • 3
                              • Helsinki

                              Oviongelmaa jälleen

                              Hei,

                              Hain viime viikolla Saksasta vm. 2002 325Ci. Jo kotimatkalla ilmeni seuraava ongelma: vänkärin puolen ovi ei enää auennut ulkoa päin. Sisältä toimi normaalisti. Nopeat guuglaukset ja diagnoosi oli kahvasta lähtevän vaijerin pidikkeen irotaminen ja tästä seurannut kaapelin löystyminen. Lähdin korjaamaan vikaa seuraavalla ohjeella: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=263608

                              Vaijeria aikani räplättyäni ilmeni kuitenkin uusi ongelma, kun koko vaijeri irtosi ulkokahvan puoleisesta päästään. Vaijerin tappipään kiinnityspaikka on selkeästi nähtävissä, mutta en usean tunnin yrittämisenkään jälkeen saanut sitä takaisin paikoilleen. Onko jollain jotain vippaskonstia, jolla tämän saisi tehtyä tai osaisiko joku jopa sen tehdä?

                              Kiitos jo etukäteen!

                              Comment

                              • Lundersson
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2009
                                • 245
                                • Kerava

                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Rataruoska 330i pitää rata-ajosession jälkeen melkoista tik-tik-tik-tik ääntä.
                                Kuulostaa naputtavalta venttiililtä mutta äänen lähdettä vaikea määrittää, tuntuu että tulee joka puolelta samanlaisena.

                                Ääni on heti ajon päätyttyä melko kova mutta vaimenee kohtuu nopeasti ja poistuu kokonaan ~3-5min kuluessa.

                                Vanokset kaput ?
                                Öljyt on edelleen vaihtamatta...voikohan huonot öljyt aihettaa vanoksien napseen ?

                                Edit:kone käy tasaisesti ja tehot tallella tiktiktik äänen kuuluessa, ääni seuraa moottorin kierroksia.
                                Mikä on valittu viskositeetti? Onko ölljylämpömittaria ja öljyjäähdytintä?
                                En mene vannomaan mutta mutu on että radalla öljy menee luonnollisesti todella kuumaksi -> öljy ohenee jolloin venttiilien välyksentasaajat voivat alkaa tikittämään. Tätä puoltaa myös se että öljy jäähtyy 3-5min ajon jälkeen "normaaliksi". Öljyn toiminta huononee iän ja likaantumisen johdosta joten voi olla että oireet häviää pelkällä öljynvaihdolla.
                                Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                                ex 325 e30, 316ti e46

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎