Vakioalustan mitat vanteen keskeltä kaaren reunaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Yks kaks yllättäen ilmaantui kaksi vikakoodia, 5E19 CAN DME/DDE Torque Reduction Not Possible ja 5E5D Brake Fluid Level Switch, molemmat siis ilmeisesti liittyvät vahvasti DSC/ABS/jarrupuolelle. Jarrunesteen määrä tsekattu oikeaksi, mittaristossa ei pala mitään vikavaloja, eikä auton toiminnassa muutenkaan ole mitään ihmeellistä (no ABS:n tai DSC:n toimintaa en viitsinyt ruveta asfaltilla testaamaan kun juuri laitoin alle uudet renkaat).
Mitä nyt nopeasti googlettelin niin en oikein mitään tyypillistä vikapaikkaa E46:sen osalta löytänyt joka tuollaisia koodeja aiheuttaisi, onko jollakulla ideaa mistä lähteä vyyhtiä purkamaan? Jarrunesteiden vaihto olisi kyllä tarkoitus piakkoin suorittaa, mutta voisiko muka riittävästi kosteutta itseensä imenyt vanha neste aiheuttaa nuo koodit? :thinkE39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View Post<clip> Jarrunesteiden vaihto olisi kyllä tarkoitus piakkoin suorittaa, mutta voisiko muka riittävästi kosteutta itseensä imenyt vanha neste aiheuttaa nuo koodit? :think
Comment
-
-
Originally posted by BMWjunkie View PostOnko normaalia että auton toiminnassa ei huomaa eroa olipa ilmamassamittarin piuha kiinni tai ei? :think*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Pitää vkloppuna vaihdella öljyt ja pistää tasan oikea täyttömäärä, sitten näkee mihin kohtaan öljypinta asettuu.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPalattaan tähän vielä hetkeksi. Syttyi jälleen keltainen öljykannu mittaristoon. Kannuhan katosi ruudusta kun täytin hieman yli tuon mittatikun pienen välin ylärajan, nyt oli se muutama desi öljyä hävinnyt ja pinta tikun pienen välin ylärajassa ja keltainen kannu mittaristossa. Jotenkin herää epäilys että oikeasti öljytilavuus on täysi kun öljypinta on tikun ylälaidassa "nuolen hapsujen" kohdassa.
Pitää vkloppuna vaihdella öljyt ja pistää tasan oikea täyttömäärä, sitten näkee mihin kohtaan öljypinta asettuu.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllä sulla ainakin oikea öljytikku pitäisi olla, vilkaisin varaosaluettelosta, niin tuolla osanumerolla on 330ci öljytikku. Ja tuo lyhyt väli kyllä on se oikea öljyn taso. Olisiko anturi tulossa tiensäpäähän?
E: lyhyellä googlauksella anturi tiensä päässä...öljyntasoanturi.Last edited by BMW525Xda; 30-06-2016, 22:15.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEn tiedä, mutta jos ohjekirjassa on 6,5L ja sillä taytöllä tikussa on ylempänä kuin nuo viivat niin silloin ei tikussa ole oikalla kohtaa viivat.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Tästäkin on keskusteltu jo foorumilla aikaisemmin, mutta kysellään nyt vielä muutama mielipide ennen kuin rupeaa osia vaihtamaan.
Eli ongelmana on kuskin puolelta takaa kuuluva kolahdus, kun lähtee liikkeelle. Arvelin että olisiko iskarin yläpäässä tullut tiensäpäähän. Kuitenkin aina näitä kauhuskenaarioita miettiessä tulee väkisinkin mieleen perän repeäminen.
Taakse on kyllä vaihdettu kaikki puslat niin apurunkoon kuin tukivarsiinkin viimekesänä eikä ainakaan silloin näkynyt repeämiä perässä, mutta voisiko repeytyä niin ettei se näy ennen kuin on hiottu pellille asti?
EDIT: Työpäivän jälkeen tutkin asiaa vähän tarkemmin ja huomaisn, kun takapyörää liikuttaa näyttäisi kolahtelu tulevan pitkittäin olevan tukivarren etupuslasta. Kyseinen pusla on vaihdettu viimekesänä, mutta varmaan jäänyt pultti löysälle? Pystyikö sen etuosan pudottamaan alas ja tarkistamaan ko pultin ilman, että muuta tarvitsee purkaa paitsi rengas ottaa pois?
Ja vielä lisäkysymys, että miten on viisainta vaihtaa/irroittaa pakoputki, kun auton alla, putkessa olevat pultit ja mutterit ovat läpensä ruosteessa?
Comment
-
-
Originally posted by Rider View Post
EDIT: Työpäivän jälkeen tutkin asiaa vähän tarkemmin ja huomaisn, kun takapyörää liikuttaa näyttäisi kolahtelu tulevan pitkittäin olevan tukivarren etupuslasta. Kyseinen pusla on vaihdettu viimekesänä, mutta varmaan jäänyt pultti löysälle? Pystyikö sen etuosan pudottamaan alas ja tarkistamaan ko pultin ilman, että muuta tarvitsee purkaa paitsi rengas ottaa pois?
olevan tuen (nro 18) kolme pulttia irti, jolloin sen tukivarren etuosan saa alas. Ota huomioon että pyöränsuuntaus voi olla tarpeen tämän toimenpiteen jälkeen, koska tuostahan se takapyörän auraus säädetään. Ei kyllä olisi mikään ihme, vaikka (huonolaatuinen?) tarvikepusla olisi jo vuodessa antautunut...
Comment
-
Comment