Vanhat ja koppurat renkaat menee kulmikkaiksi yön sestessä. Ajossa sit pikkuhiljaa pyöristyy.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
-
Saattaa olla jumittavat jarrutkin, mulla toinen etujarrusatula oli jumissa ja laahasi, ensin huomasi tutinan ja kun paheni niin tietysti tunsi muutenkin.Originally posted by roze View PostHei,
Autona e46 325Ci. Ratin lievä tärinä ilmenee yleisimmin aamulla moottoritielle lähtiessä noin nopeudessa 110km/h. 10min ajon jälkeen tärinä yleensä lakkaa tai ainakin vaimenee huomattavasti. Yleensä tärinä ei enää päivän aikana palaa. Onko kellään ajatusta mistä moinen ilmiö voisi johtua? Jotenkin vaikuttaa siltä, että auto yön seisomisen aikana tulee täriseväksi, ja se paikkojen "lämmetessä" häviää.
Kiitos jo etukäteen!
Comment
-
No selkeästi jotain meni pieleen laturin vaihdossa. Onko kaikki rullat samassa tasossa, että hihna kulkee suoraan? Onko hihnan kiristin kunnolla? Miten hihnan kireys?Originally posted by Wordy View PostMoi!
Mikähän mahtaa olla kun tyhjäkäynnillä kuuluu kauhea vinkuminen moottoritilasta (hihna?), kun lähtee ajamaan niin vinkuminen loppuu mutta alkaa heti kun pysähtyy. Alkanut laturin vaihdon jälkeen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Edestä kuskinpuolen pyörännavasta yksi kierre sileänä. Ei saa tapilla enään korjattua.
Kummin olisi järkevämpi tehdä:
1.Vaihdattaa koko olka-akseli napoineen päivineen purkuosaan. Tämä löytyisi jo valmiiksi varastosta.
2. Vaihdattaa pelkkä pyörännapa uuteen. Meneekö tuossa laakerin lisäksi muuta vaihtoon samalla?
Tarkoitus siis jossain pikkupajassa tehdä. Pyöränkulmat menee muutenkin säädettäväksi mutta pitäisi vaan saada tuo napa ensin kuntoon.E91 lci 330xd.
Comment
-
Itse vaihtaisin suoraan uuden pyöränlaakerin. Tulee näissä pakettina, eli koko napa vaihtuu. Pyöränlaakerit on kuitenkin kulutustavaraa, joten itse vaihtaisin uuteen.Originally posted by Jampsu87 View PostEdestä kuskinpuolen pyörännavasta yksi kierre sileänä. Ei saa tapilla enään korjattua.
Kummin olisi järkevämpi tehdä:
1.Vaihdattaa koko olka-akseli napoineen päivineen purkuosaan. Tämä löytyisi jo valmiiksi varastosta.
2. Vaihdattaa pelkkä pyörännapa uuteen. Meneekö tuossa laakerin lisäksi muuta vaihtoon samalla?
Tarkoitus siis jossain pikkupajassa tehdä. Pyöränkulmat menee muutenkin säädettäväksi mutta pitäisi vaan saada tuo napa ensin kuntoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Oma mielipide on, että navan/laakerin vaihtaminen on helpompaa, ainakin jos kunnon ulosvetäjät on käytössä, kuten korjaamolla tietysti on. Purkuosana saa valmiiksi vanhan ja kuluneen laakerin joten vaihto saattaa kuitenkin olla pian edessä. Pelkän napalaakerin vaihdon takia ei tarvi säätää pyöränkulmia, jos ei mitään muuta syytä siihen ollut jo aiemmin.Originally posted by Jampsu87 View PostEdestä kuskinpuolen pyörännavasta yksi kierre sileänä. Ei saa tapilla enään korjattua.
Kummin olisi järkevämpi tehdä:
1.Vaihdattaa koko olka-akseli napoineen päivineen purkuosaan. Tämä löytyisi jo valmiiksi varastosta.
2. Vaihdattaa pelkkä pyörännapa uuteen. Meneekö tuossa laakerin lisäksi muuta vaihtoon samalla?
Tarkoitus siis jossain pikkupajassa tehdä. Pyöränkulmat menee muutenkin säädettäväksi mutta pitäisi vaan saada tuo napa ensin kuntoon.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
Juu, tilasin uuden navan ja ajan korjaamolle. Kulmat pitää säätää joka tapauksessa korkeamman alustan asennuksen takia jos nyt sais vaikka noihin negatiivisiin cambereihin jotain järkeä.Originally posted by jluoma View PostOma mielipide on, että navan/laakerin vaihtaminen on helpompaa, ainakin jos kunnon ulosvetäjät on käytössä, kuten korjaamolla tietysti on. Purkuosana saa valmiiksi vanhan ja kuluneen laakerin joten vaihto saattaa kuitenkin olla pian edessä. Pelkän napalaakerin vaihdon takia ei tarvi säätää pyöränkulmia, jos ei mitään muuta syytä siihen ollut jo aiemmin.E91 lci 330xd.
Comment
-
maffin vaihto
pittääkös koodata ko vaihtaa maffin (m47n) lueskelin aiheesta foorumilta mutta ei oikein ottanu tolkkua..
bmw e65 730d vm - 05
ex:audi a6 2.7tdi vm-06
ex: BMW 320d vm-05
ex: seat cordoba vm-00
ex: mb 2.6 sportline vm-91
ex: e36 318tds vm-97
ex: e36 318is vm 93
Comment
-
Ei tuon ikäiseen tarvitse mitään koodailla.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
lisätään tähän että just vaihdoin uudet pyörän navat eteen ja mitään ulosvetäjiä ei tarvinnut, lähti ihan sormilla vetämällä. Tuo on ihan helppo juttu, kunhan on momenttiavain jolla saa tuon kuningasmutterin mikälien oikeaan 290nm momenttiin.Originally posted by Jampsu87 View PostEdestä kuskinpuolen pyörännavasta yksi kierre sileänä. Ei saa tapilla enään korjattua.
Kummin olisi järkevämpi tehdä:
1.Vaihdattaa koko olka-akseli napoineen päivineen purkuosaan. Tämä löytyisi jo valmiiksi varastosta.
2. Vaihdattaa pelkkä pyörännapa uuteen. Meneekö tuossa laakerin lisäksi muuta vaihtoon samalla?
Tarkoitus siis jossain pikkupajassa tehdä. Pyöränkulmat menee muutenkin säädettäväksi mutta pitäisi vaan saada tuo napa ensin kuntoon.E70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
-
Viittaisi vähän siihen että vuotaa nesteet pihalle... Jäähdytin, paisuntasäiliö, letkut ja -liitokset, vesipumppu... voi olla missävain, eikä sitä näkemättä voi kuin arvailla. Pese se konehuone, lisää nestettä ja laita auto tyhjäkäynnille ja tutki mistä vuotaa. Kyllä se vuotopaikka sillä tavalla pitäisi hahmottua.Originally posted by Wordy View PostMikähän on kun kuluttaa jäähdytysnestettä ihan kiitettävästi, muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen konehuone märkä jäähdytysnesteestä. Mielestäni kuluttaa enemmän kun ilmastointi päällä mutta en ole varma..:think
Comment
Comment