Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • walde
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 947
    • Melkein Espoo

    Originally posted by FastLane View Post
    Nyt mitattu nokka-akselien asentotunnistimet ( 700 ohmia, en tie onko oikein ) Eli kipinä on katkonaista ja hämärää. Eli tarvii tarkastella kampiakselin asentotunnistin. Tarviiko siis imusarjaa irroitella vai saako vaihdeltua alakautta, ei oikee riittäis virtaa repiä tota imusatsia pois..
    Tuon tyyppisestä tunnistimesta ei saa mitata vastusta - vastusmittarin virtapiiriin syöttämä virta voi rikkoa tunnistimen elektroniikan. Eikä tuo resistanssi muutenkaan kerro mitään tunnistimen toiminnasta. Sinulla on mahdollisesti nokka-akselin/-akselien impulssipyörä/-pyörät väärässä asennossa, jolloin moottorinohjauksen tulkitsema nokka-akselin asento ei vastaa todellisuutta.
    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Tämmöinen aavistus olikin jo. Mutta asetellaan sinne erillisellä kytkimellä ihan tavan 120w/8A yleisropeli. Autoa kun käytetään kuitenkin vain radalla 95% niin eiköhän tuo aja asiansa. Katsotaan herjaako jotain kun orkkisropelin johtoa ei ole kytketty.
      Herjaa, mutta eihän siitä tarvitse välittää. Ilmastointi ei toimisi, mutta sehän lienee jo heivattu hus kuuseen.

      PS radalla ei, ihmeellistä kyllä, tarvitse flektiä mihinkään paitsi kisoissa lämmittelykieroksella ja maalin tulon jälkeen jäähdyttelykierroksella
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Vicious_e36
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 840
        • Hämeenlinna

        Millanen homma vaihtaa n42-b18 '03 e46 kaasuläppä? Mitä joutuu ottaa tieltä pois ja onko mitään sen kummempia mitä ottaa huomioon? Ja mitenkäs toi nokan asento anturin vaihto?

        Eikö siinä ole vaan suodatin jonka jälkeen kaasuläppä ja sitten imm vai juuri toisinpäin? Tässä nyt kuullu monenmoista teoriaa kummin päin ne siinä on enkä itekkään enään ihan kartalla niin pakko varmistaa meneekö kutos koneen kaasuläppä neloseen?
        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

        ex:
        e36 328i ’95 Touring,
        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

        Comment

        • holo92
          Newbiemmer
          • Mar 2016
          • 9
          • Kotka

          E46 led takavalot

          Osaisko joku vähän jeesata kun E46 coupessa on joku asentanut led takavilkut sekä valot, kaikki muut pelaa normaalisti paitsi takavilkut ja mittaristossa ei näy että olisi mitään vikaa niissä

          Comment

          • Lundersson
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2009
            • 245
            • Kerava

            Originally posted by jvsvmvsv View Post
            Millanen homma vaihtaa n42-b18 '03 e46 kaasuläppä? Mitä joutuu ottaa tieltä pois ja onko mitään sen kummempia mitä ottaa huomioon? Ja mitenkäs toi nokan asento anturin vaihto?

            Eikö siinä ole vaan suodatin jonka jälkeen kaasuläppä ja sitten imm vai juuri toisinpäin? Tässä nyt kuullu monenmoista teoriaa kummin päin ne siinä on enkä itekkään enään ihan kartalla niin pakko varmistaa meneekö kutos koneen kaasuläppä neloseen?
            Tässä koneessa on IMM kiinni ilmanputsarikotelossa, siitä lähtee haitariputki kaasuläpälle. Mutu on että kaasuläpän saa irti ilman että putsarikotelo tarvitsee irroittaa. Eli imusarjan koristemuovi pois (2x10mm hylsy), kaasuläpän sähköpistoke irti, hatariputken klemmari auki ja kaasuläpän 4 pulttia auki (olisko ollu 10mm hylsyjä. Uskoisin ettei tarvitse koodailua, korjatkaa jos olen väärässä. Vaihto taitaa onnistua vain 4 pyttyisen (N42/N46) koneen kaasuläpällä koska tämähän on sähköinen.

            Nokka-anturin saa näkyville kun ottaa etummaisen koristemuovi/ram-air osan pois. Pistoke irti ja anturin pultti auki (olisiko ollut 5mm kuusioavain). Lähtee vetämällä alaspäin, jos istuu lujassa niin kierrä anturia varovasti.
            Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
            ex 325 e30, 316ti e46

            Comment

            • Vicious_e36
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 840
              • Hämeenlinna

              Originally posted by Lundersson View Post
              Tässä koneessa on IMM kiinni ilmanputsarikotelossa, siitä lähtee haitariputki kaasuläpälle. Mutu on että kaasuläpän saa irti ilman että putsarikotelo tarvitsee irroittaa. Eli imusarjan koristemuovi pois (2x10mm hylsy), kaasuläpän sähköpistoke irti, hatariputken klemmari auki ja kaasuläpän 4 pulttia auki (olisko ollu 10mm hylsyjä. Uskoisin ettei tarvitse koodailua, korjatkaa jos olen väärässä. Vaihto taitaa onnistua vain 4 pyttyisen (N42/N46) koneen kaasuläpällä koska tämähän on sähköinen.

              Nokka-anturin saa näkyville kun ottaa etummaisen koristemuovi/ram-air osan pois. Pistoke irti ja anturin pultti auki (olisiko ollut 5mm kuusioavain). Lähtee vetämällä alaspäin, jos istuu lujassa niin kierrä anturia varovasti.
              Kiitos paljon vastauksesta! löytyisköhän jostain kuvaa nokan asento anturin tarkemmasta sijainnista tai jotain mistä sen tunnistais?

              Ja passaako siis n42-b20 318i koneesta läppä n42-b18 316?
              Last edited by Vicious_e36; 02-09-2016, 11:45.
              e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

              ex:
              e36 328i ’95 Touring,
              e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
              e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
              e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
              e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
              e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
              e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
              e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
              e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                Originally posted by holo92 View Post
                Osaisko joku vähän jeesata kun E46 coupessa on joku asentanut led takavilkut sekä valot, kaikki muut pelaa normaalisti paitsi takavilkut ja mittaristossa ei näy että olisi mitään vikaa niissä
                Onkohan tehty sellainen temppu, että palaneen lampun hälyt on koodattu pois kun hommaa ei ole saatu pelittämään? Näitä kikka kolmosen tekijöitä riittää...
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • holo92
                  Newbiemmer
                  • Mar 2016
                  • 9
                  • Kotka

                  Takavalot

                  Originally posted by Esal View Post
                  Onkohan tehty sellainen temppu, että palaneen lampun hälyt on koodattu pois kun hommaa ei ole saatu pelittämään? Näitä kikka kolmosen tekijöitä riittää...
                  Jaa no välil se toimii ihan normaalisti sit taas välillä lopettaa toimintansa :think

                  Comment

                  • riuska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1160
                    • Lahti

                    Etuiskarit

                    Meni etuiskarit vaihtoon ja tuli konin str-t. ostettua. Ihmettelen suuresti kuin vasen ja oikea puoli ovat erilaiset ihan konin sivujenkin mukaan.

                    Minkähän takia ne ovat erilaiset? ja eikö keulasta tule epästabiili kun toisen iskarin väli mihin jousi tulee on pari senttiä lyhyempi?
                    F30 320d
                    F30 320i
                    E46 320i
                    E36 325i
                    E30 316

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16413
                      • Asikkala

                      Originally posted by riuska View Post
                      Meni etuiskarit vaihtoon ja tuli konin str-t. ostettua. Ihmettelen suuresti kuin vasen ja oikea puoli ovat erilaiset ihan konin sivujenkin mukaan.

                      Minkähän takia ne ovat erilaiset? ja eikö keulasta tule epästabiili kun toisen iskarin väli mihin jousi tulee on pari senttiä lyhyempi?
                      Toisessa iskarissa on jarruletkun, absianturin piuhan ja jarrupalan kulumisanturin piuhan kiinnikkeet, toisesta puuttuu jarrupiuhan kiinnike ? Jos ko. kiinnikkeet ovat kulkusuunnassa tolpan etu- t. takapuolella o. ja v. ovat peilikuvia keskenään jolloin osanumerokin on eri ?

                      Jousijuttua en ymmärrä

                      Comment

                      • riuska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1160
                        • Lahti

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Toisessa iskarissa on jarruletkun, absianturin piuhan ja jarrupalan kulumisanturin piuhan kiinnikkeet, toisesta puuttuu jarrupiuhan kiinnike ? Jos ko. kiinnikkeet ovat kulkusuunnassa tolpan etu- t. takapuolella o. ja v. ovat peilikuvia keskenään jolloin osanumerokin on eri ?

                        Jousijuttua en ymmärrä
                        Ne ei ole kiinteenä iskareissa.

                        Ongelma tosiaan on että jousilautasen ja iskarin varren väli on toisessa pari senttiä lyhyempi. Se mihin jousi tulee.
                        F30 320d
                        F30 320i
                        E46 320i
                        E36 325i
                        E30 316

                        Comment

                        • riuska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1160
                          • Lahti



                          Tuolla on kuvat ja varaosa numerotkin täsmää.



                          F30 320d
                          F30 320i
                          E46 320i
                          E36 325i
                          E30 316

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16413
                            • Asikkala

                            Originally posted by riuska View Post
                            Ne ei ole kiinteenä iskareissa.

                            Ongelma tosiaan on että jousilautasen ja iskarin varren väli on toisessa pari senttiä lyhyempi. Se mihin jousi tulee.
                            No niin, tuo vakaajan kiinnikkeen asento tekee osasta joko o. tai v. puolisen.

                            Comment

                            • riuska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1160
                              • Lahti

                              Originally posted by jr66 View Post
                              No niin, tuo vakaajan kiinnikkeen asento tekee osasta joko o. tai v. puolisen.
                              Juu niin tekee ja iskarissa on myös merkintä kummalle puolelle tulee.

                              Tätä pituus eroa ihmettelin, mutta kyllä ne sinne asettuivat niinkuin pitää.

                              Click image for larger version

Name:	WP_20160903_10_40_14_Pro.jpg
Views:	1
Size:	32.8 KB
ID:	4834371
                              F30 320d
                              F30 320i
                              E46 320i
                              E36 325i
                              E30 316

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6350
                                • Tampere

                                Originally posted by Zoui View Post
                                Mutta joo, pitäiskö säätäjän ottaa silimä kätehen kun ei ole moista säätövaraa löytänyt. Ajattelin vaan kun mitähän vittua mä leimalla teen lapulla missä etu camberit on punasella
                                No niin, mitäs tuolle korjaamolle antaisi palautetta, kun tosiaan camberit oli edestä jätetty säätämättä ja takaa auraus ohjearvon ulkopuolella koska "säätöpultti on jumissa".

                                Tällä kuvan laitteella mä itse käänsin pultin tuossa pihalla just auki ja hetken nylkytyksellä pyörii ympyrää kuin olisi kuulalaakerit välissä. Millä vitulla sitä on korjaamolla koitettu kiertää jos ei ole liikkunu, tuohella vai virkkuukoukulla?

                                Nyt vaan ei asiakas ole oikein tyytyväinen säätöön ja hintaan, kun ainoa ohje työlle oli "että säädätte niin että leimamiehelle kelpaa, ei tarvi muuten hienosäätää". Tuli vähän sellainen fiilis että pissataan linssiin... kun tarjotaan uutta aikaa pultin avaukseen ja puslaa/pulttia kylkeen

                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎