Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fagerholm
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 14
    • Kokkola

    Originally posted by HTK12 View Post
    Nuo yleismallin testerit kuten Delphi ei ole kovin hyviä näiden kanssa. Antavat melko ylimalkaisia koodeja, joista ei ota tolkkua. Aivan kuten sullakin. Ainakin nämä suomennukset on sellaisia, että noista saa arpoa, että mistä se koodi nyt on oikeast tullut.
    Okei, no sit pitää käydä lukemassa paremmilla laitteilla ja kattoa mitä sanoo..

    Comment

    • jonzze
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 77
      • Salo

      rupesin tutkimaan kolinaa ja löytyi sellane et kallistuksen vakaaja on kiinni tuossa putkessa... onkos nyt ohjaustehostimen vai minkä. joka tapauksessa kuk kiihdyttää niim etupää nousee ja kallistuksen vakaaja menee kauemmas ja kun kytkin pohjaan niin kolahtaa taas tuohon kiinni... mistä johtuu että yhtäkkiä ottaa kiinni tuohon kun ennen ei ole ottanut?

      IMG_20160907_163048 by joonas.karimo, on Flickr
      Last edited by jonzze; 07-09-2016, 21:39.
      Ex: e46 330d farkku vm 2002
      Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by Timppaa View Post
        Nyt vaihdettu molemmat suutintukin päähän tulevat säätimet ja kokeiltu myös toisilla siirtppumpuilla....eikä vieläkään toimi... lisää ideoita?
        Korkeapainepumpun määräsäädin? Osa 2 täältä: KLIK.

        Comment

        • jluoma
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 685
          • Lappeenranta

          Alustan osia vaihdettu, jolloin vakaaja asettuu eri asentoon kuin aiemmin?


          Originally posted by jonzze View Post
          rupesin tutkimaan kolinaa ja löytyi sellane et kallistuksen vakaaja on kiinni tuossa putkessa... onkos nyt ohjaustehostimen vai minkä. joka tapauksessa kuk kiihdyttää niim etupää nousee ja kallistuksen vakaaja menee kauemmas ja kun kytkin pohjaan niin kolahtaa taas tuohon kiinni... mistä johtuu että yhtäkkiä ottaa kiinni tuohon kun ennen ei ole ottanut?

          IMG_20160907_163048 by joonas.karimo, on Flickr
          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by jluoma View Post
            Alustan osia vaihdettu, jolloin vakaaja asettuu eri asentoon kuin aiemmin?
            Väärä koiranluu tuli mieleen ensimmäisenä.

            Comment

            • jonzze
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 77
              • Salo

              muttakun mitään ei ole vaihdettu... koiranluun pituudellahan tuota saisi käännettyä mutts kyseiset koiranluut tuli 1.5-2 vuotta sitte alustan mukana. olis kiva saada selvil mikä nyt mennyt..
              Ex: e46 330d farkku vm 2002
              Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                Originally posted by jonzze View Post
                muttakun mitään ei ole vaihdettu... koiranluun pituudellahan tuota saisi käännettyä mutts kyseiset koiranluut tuli 1.5-2 vuotta sitte alustan mukana. olis kiva saada selvil mikä nyt mennyt..
                Itse tarkastaisin moottorin kumityynyt hyvinkin huolellisesti.
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • jonzze
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 77
                  • Salo

                  muttakun eihän ne vaikuuta millään tavalla tuohon koiranluun osumiseen vai olenko ymmärtänyt jotain väärin:think
                  Ex: e46 330d farkku vm 2002
                  Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

                  Comment

                  • Timppaa
                    Newbiemmer
                    • Nov 2013
                    • 27
                    • Tampere

                    Originally posted by MNi View Post
                    Korkeapainepumpun määräsäädin? Osa 2 täältä: KLIK.
                    Kai se täytyy tuotakin vielä koittaaa...
                    Mites antaako toi inpa paljonkin laajempaaa tietoa kuin delphi? Kenties vikakoodia jonnekkin muualle jne? Vklp ois mahdollisuus sillä lukea koodeja....

                    Comment

                    • 5/5
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2012
                      • 135
                      • suomi

                      Missä vika, kun lämmöt nousee tappiin, n. 15min ajon jälkeen?
                      venttiilikopan takapään laipasta --> lämmityslaitteen kennolle menevä letku räjähti, kun lämmöt nousi melkein punaselle ja sammutin auton. Salavalikon lämpömittari näyttää koneen lämmöksi +- 120*C. Termari ja vesipumppu vaihdettu, eikä auttanut.


                      m43 1.9i kone kyseessä.

                      edit: Flekti ei pyöri vaikka liittimeen tulee 12v, voiko vika olla siinä?
                      Lämmitysnlaitteen kennolle menevät letkut ja paisarin yläpään letku kivikovia ja termarille menevä letku kylmä.
                      Onko kansi mennyt vai onko uusi kiinan termari paskana.
                      Last edited by 5/5; 10-09-2016, 14:51.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by jonzze View Post
                        muttakun eihän ne vaikuuta millään tavalla tuohon koiranluun osumiseen vai olenko ymmärtänyt jotain väärin:think
                        No jos moottori on irti niin eikös vaikuta?
                        Olli.

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by Timppaa View Post
                          Kai se täytyy tuotakin vielä koittaaa...
                          Mites antaako toi inpa paljonkin laajempaaa tietoa kuin delphi? Kenties vikakoodia jonnekkin muualle jne? Vklp ois mahdollisuus sillä lukea koodeja....
                          INPAn vikakoodeihin voi ainakin luottaa. Kaikistahan ei tosin vikakoodia jää, esim. ilmamassamittari saa olla ihan särki ennenkuin siitä jää koodi, sama taitaa koskea kampuran asentoanturia. INPA näyttää myös montako kertaa koodi on uusiutunut ja viimeisimmän esiintymisen kilometrit. Samoin vaikka moottorinohjauksen (DDE) vioissa tulee talteen ja näkyviin vikahetkellä mitatut railin paineet, lämpötila, jännite jne.

                          Comment

                          • Timppaa
                            Newbiemmer
                            • Nov 2013
                            • 27
                            • Tampere

                            Originally posted by MNi View Post
                            INPAn vikakoodeihin voi ainakin luottaa. Kaikistahan ei tosin vikakoodia jää, esim. ilmamassamittari saa olla ihan särki ennenkuin siitä jää koodi, sama taitaa koskea kampuran asentoanturia. INPA näyttää myös montako kertaa koodi on uusiutunut ja viimeisimmän esiintymisen kilometrit. Samoin vaikka moottorinohjauksen (DDE) vioissa tulee talteen ja näkyviin vikahetkellä mitatut railin paineet, lämpötila, jännite jne.
                            Juu nyt hörähti taas käymään n. 20 sekunnin starttaamisen jälkeen. Ekaan 10 sekunttiin ei vastannut kaasuun ja kauhea savupilvi tuli taas putkesta...
                            Attached Files

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2024
                              • Riihimäki

                              Originally posted by jonzze View Post
                              ... mistä johtuu että yhtäkkiä ottaa kiinni tuohon kun ennen ei ole ottanut?
                              Jouset kuoleentunut ja keula pudonnut alaspäin?

                              Comment

                              • inno.o
                                BTCF Member
                                • Apr 2014
                                • 293
                                • Salo

                                Apukuskin ikkuna tippui oven sisälle, saatu pönkättyä väliaikaisesti ylös, mutta mikä sieltä on antanut periksi? Vaijerit tuntuvat liikkuvan ja lasi laskee alas, muttei nouse ylös.
                                Last edited by inno.o; 09-09-2016, 17:17. Reason: Lisätty tietoa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎