Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by janne30 View Post
    En oo tuosta letkusta kuullukkaa, tai nähnyt. Itse vaihdoin wd purkista suuttimen sillä pitkällä punasella tikulla, mihin teippasin jarruputkenpätkän missä loppupäässä 90 asteen mutka, sillä sai hyvin suihkittua suoraan oikeeseen paikkaan, eli sinne alaspäin turbolle.
    Täytyy ens kerralla tuota tankoa liikutella, nyt annoin vaan 15-30min vaikuttaa ja reippaalle polkemis lenkille. Ehkä siinä se vaikuttava aine lähtee pakokaasujen mukana putkeen, eikä siks lähteny toimimaan... tiedä sit

    Täytyy vielä kokeilla noilla sun vinkeillä, huomattavasti pienempi homma vrt turbon räjäytystä.... kiitos
    Tarkoitan siis tälläistä letkua:



    Noita on monissa purkeissa. Kannattaa antaa vaikuttaa pidempään. Antaa vaikuttaa vaikka 10min, tangon liikuttelua, antaa vaikuttaa 10min ja toistaa kunnes liikkuu vapaasti. Sitten reipas ajolenkki.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Originally posted by HTK12 View Post
      Noita on monissa purkeissa. Kannattaa antaa vaikuttaa pidempään. Antaa vaikuttaa vaikka 10min, tangon liikuttelua, antaa vaikuttaa 10min ja toistaa kunnes liikkuu vapaasti. Sitten reipas ajolenkki.
      Liikku näköjään ihan vapaasti jo ennen muskelia, irrotin säätötangon sokat ja heiluttelin vnt mekanismia. Ihan hyvin liikkui, kun pajatsoa olis naputellu.

      Laitoin muskelia varuiks ja kuus ekaa kiihdytystä toimi hyvin, sit alko taas temppuilemaan. Nyt illalla motarilla ku testailin niin siivet kun aukee ja ahtaa kunnolla, 4 vaihteella poljin 2000-4000rpm väliä ja jokaisella polkasulla ahtoi. Käytin kutosella ja neloselle takasin niin ei enää lähteny ahtaa.

      Mikähä tota vaivaa...
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by janne30 View Post
        Liikku näköjään ihan vapaasti jo ennen muskelia, irrotin säätötangon sokat ja heiluttelin vnt mekanismia. Ihan hyvin liikkui, kun pajatsoa olis naputellu.

        Laitoin muskelia varuiks ja kuus ekaa kiihdytystä toimi hyvin, sit alko taas temppuilemaan. Nyt illalla motarilla ku testailin niin siivet kun aukee ja ahtaa kunnolla, 4 vaihteella poljin 2000-4000rpm väliä ja jokaisella polkasulla ahtoi. Käytin kutosella ja neloselle takasin niin ei enää lähteny ahtaa.

        Mikähä tota vaivaa...
        Kenties se ahtopaineensäädin servo ei toimi kunnolla. Oletko katsonut live-dataa?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          Originally posted by janne30 View Post
          Nyt illalla motarilla ku testailin niin siivet kun aukee ja ahtaa kunnolla, 4 vaihteella poljin 2000-4000rpm väliä ja jokaisella polkasulla ahtoi. Käytin kutosella ja neloselle takasin niin ei enää lähteny ahtaa.

          Mikähä tota vaivaa...
          Onko tuo "ei ahda kunnolla tila" silloin 2000 kierroksesta alkaen tuonne ylemmäs? Kun tuolla alakierroksilla ne siivet nimenomaan on auki ja tuolla yläpäässä niiden pitäisi olla kokolailla "kiinni" jotta paine ei kasva liikaa...
          Tuo servosäädin on tietenkin vähän hankala tutkia verraten alipainesäätöiseen, jossa voi kikkailemalla kokeilla säädön ääripäitä kiinteänä.

          Tuollaisessa lämätiskiin kiihdytyksessä sen pitää mennä vähän vikkelään kiinnipäin jottei ahtojen ylös karkaaminen aiheuta varotoimena tehonpudotusta.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • janne30
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 2198
            • Vantaa

            Originally posted by HTK12 View Post
            Kenties se ahtopaineensäädin servo ei toimi kunnolla. Oletko katsonut live-dataa?
            Testolla katottu supra^ :n kanssa livedataa, sielläki näkyy selvästi käppyröistä millon se alkaa ahtaa kunnolla ja millon ei. Kun ahtaa kunnolla, käppyrä nousee jyrkästi ja auto kyllä lähtee ja vetää nätisti rajottimelle asti. Sitten kun ei ahda kunnolla, käppyrä on todella loiva. Ei anna vikakoodeja.

            Originally posted by Esal View Post
            Onko tuo "ei ahda kunnolla tila" silloin 2000 kierroksesta alkaen tuonne ylemmäs? Kun tuolla alakierroksilla ne siivet nimenomaan on auki ja tuolla yläpäässä niiden pitäisi olla kokolailla "kiinni" jotta paine ei kasva liikaa...
            Tuo servosäädin on tietenkin vähän hankala tutkia verraten alipainesäätöiseen, jossa voi kikkailemalla kokeilla säädön ääripäitä kiinteänä.

            Tuollaisessa lämätiskiin kiihdytyksessä sen pitää mennä vähän vikkelään kiinnipäin jottei ahtojen ylös karkaaminen aiheuta varotoimena tehonpudotusta.
            Ihan jokaisella kierrosalueella on semmosta puutumista, kaasupoljinta kun painelee edestakas saattaa joku kerta ahtaa kunnolla. Sitten kun alkaa taas ahtamaan niinku kuuluu, toimii usein monta kertaa putkeen. Autossa on ohjelma ja toteutuneista syötöistä voi päätellä tehoiksi ainakin n. 280/640
            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


            1 x F20
            3 x E30
            2 x E36
            5 x E46
            3 x E9X

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              Originally posted by janne30 View Post
              Testolla katottu supra^ :n kanssa livedataa, sielläki näkyy selvästi käppyröistä millon se alkaa ahtaa kunnolla ja millon ei. Kun ahtaa kunnolla, käppyrä nousee jyrkästi ja auto kyllä lähtee ja vetää nätisti rajottimelle asti. Sitten kun ei ahda kunnolla, käppyrä on todella loiva. Ei anna vikakoodeja.



              Ihan jokaisella kierrosalueella on semmosta puutumista, kaasupoljinta kun painelee edestakas saattaa joku kerta ahtaa kunnolla. Sitten kun alkaa taas ahtamaan niinku kuuluu, toimii usein monta kertaa putkeen. Autossa on ohjelma ja toteutuneista syötöistä voi päätellä tehoiksi ainakin n. 280/640
              Ok, ei kyllä sitten ole säätimestä johtuvaa?
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • jonis93
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2013
                • 1111
                • Vantaa

                Potilas E46 toukka M43B19 moottorilla. Onko paisari "yhtenäinen" syylärin kanssa? Päällepäin ainakin näyttäis, mutta muovit sen verran tiellä ettei näe kunnolla.
                Vuotaa vähän nestettä siitä jostain 10cm paisarin korkin alapuolelta
                Audi A7
                EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  Originally posted by jonis93 View Post
                  Potilas E46 toukka M43B19 moottorilla. Onko paisari "yhtenäinen" syylärin kanssa? Päällepäin ainakin näyttäis, mutta muovit sen verran tiellä ettei näe kunnolla.
                  Vuotaa vähän nestettä siitä jostain 10cm paisarin korkin alapuolelta

                  Comment

                  • 88BMW
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 127
                    • Tuusula

                    330d

                    Eli ongelmana on seuraava, mittaristoon jää palamaan kilometrit ja lämpötila vaikka auton lukitsee. Ei siis sammu hetken päästä, niinkuin kuuluu. Mistähän voisi lähteä ongelmaa ratkomaan? Virtalukonpohja, jälkiasennetut hifit vai jostain muualta? Autona -00 e46
                    Nyt E91 335d Lci -09 M-sport

                    Ex: -
                    -E91 330d -07 M-sport
                    -E46 330Ci -03 M-sport ll
                    -E36 Cabriolet S50B30 -98 M-sport
                    -E39 530d -00 M-sport

                    Comment

                    • jonis93
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2013
                      • 1111
                      • Vantaa

                      Näköjään ei :think
                      Audi A7
                      EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        Originally posted by jonis93 View Post
                        Näköjään ei :think
                        Juuri siitä kohtaahan tuo e46 paisari hajoaa
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • janne30
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 2198
                          • Vantaa

                          Wuhuu auto toimii taas!

                          Gt2260v ahdin temppuillut jo pitemmän aikaa, luulin että siivet jumittaa. Kunnes eilen irrotin sähköservon ja vnt-mekanismin välisen tangon, sen takia että pääsen herkistelemään vnt:tä. No, se liikkui niin herkästi kun voi.

                          Ajattelin seuraavaksi että vika olisi sähköservossa, koska tuntui edelleen että vnt siivistä tai sen ohjauksesta se ahtamattomuus johtuu, tänään aloin googlettelemaan servovikoja yms. Kunnes tuli vastaan tämä vanha topic:


                          Imusarjanläppiä ohjaava servo oli antanut itselläkin vikakoodia, mutten todellakaan älynnyt yhdistää sitä ahdin vikaan ennen kun näin em. topicin.

                          Imusarjanläppien servon liitin irti ja auto toimii taas!
                          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                          1 x F20
                          3 x E30
                          2 x E36
                          5 x E46
                          3 x E9X

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            Originally posted by janne30 View Post
                            Wuhuu auto toimii taas!

                            Gt2260v ahdin temppuillut jo pitemmän aikaa, luulin että siivet jumittaa. Kunnes eilen irrotin sähköservon ja vnt-mekanismin välisen tangon, sen takia että pääsen herkistelemään vnt:tä. No, se liikkui niin herkästi kun voi.

                            Ajattelin seuraavaksi että vika olisi sähköservossa, koska tuntui edelleen että vnt siivistä tai sen ohjauksesta se ahtamattomuus johtuu, tänään aloin googlettelemaan servovikoja yms. Kunnes tuli vastaan tämä vanha topic:


                            Imusarjanläppiä ohjaava servo oli antanut itselläkin vikakoodia, mutten todellakaan älynnyt yhdistää sitä ahdin vikaan ennen kun näin em. topicin.

                            Imusarjanläppien servon liitin irti ja auto toimii taas!
                            Eli tehottomuus ei ole johtunut mitenkään ahdonpuutteesta vaan moottorinohjauksen pienentämistä syötöistä.
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            • MIKES
                              Newbiemmer
                              • Jun 2017
                              • 25
                              • Suomi

                              Ostin tossa vähän aikaa sitte 316i e46 -04. 1.8 bensa vanos koneella, moottorityyppi ilmeisesti silloin n46b18? Ajettu 283tkm.
                              Nyt ilmenny muutama kysymys.
                              Sytty vikavalo ja katoin bluethoot obd testerillä ja torque ohjelmalla niin näytti koodia u0420 invalid data received from power steering control module. Onkohan kuin luotettava toi torque ohjelma? Kuittasin pois ja on pysyny poissa 300km.

                              Ja sitte toinen juttu. Aloin vaihtaa öljyjä niin oli mittatikussa valkosta mönjää, jäähdytysnestettä hävinny ja nesteet ruskeet. Muutaman kerran ajon aikana pölläyttänu savua konepellin alta. Nesteet hävinny alle kahessa viikossa ja lisäsin noin 1.5 litraa hanavettä että oli max merkissä. Eli onko tässä nyt kansiremppa edessä? Voiko olla muuta syytä tähän... Ajattelin vielä vaihtaa uudet nesteet niin huomaa kuinka nopeasti noi muuttaa väriä. Punasta vai vihreetä nestettä? Onko väliä? Onko tyhjennysroppua vai letkusta vanhat pois?

                              Comment

                              • janne30
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 2198
                                • Vantaa

                                Originally posted by Esal View Post
                                Eli tehottomuus ei ole johtunut mitenkään ahdonpuutteesta vaan moottorinohjauksen pienentämistä syötöistä.
                                Avaa asiaa vähän lisää? Miksi moottorinohjaus pienentää syöttöjä jos imusarjan läppien servo antaa vikakoodia? Toimii heti kun sen piuhan irroittaa...
                                T. Tietämätön utelias
                                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                                1 x F20
                                3 x E30
                                2 x E36
                                5 x E46
                                3 x E9X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎