Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    Lukasin tutun autosta (N42 moottori) koodit ja antoi koodiksi:

    278A CDKTUM - Umgebungstemperatur

    1. Umweltsatz
    Mileage 2960km
    Motortemperatur (tmot) 30.00 °C
    Ansauglufttemperatur (tans) -27.75°C
    Umgebungstemperatur (tumg) 94.50°C
    Versorgungsspannung (ub) 12.91 V

    2. Umweltsatz
    Mileage 234290km
    Motortemperatur (tmot) 143.25°C
    Ansauglufttemperatur (tans) 143.25°C
    Umgebungstemperatur (tumg) 143.25°C
    Versorgungsspannung (ub) 24.02 V


    Onko tämä nyt se kuskinpuolella, puskurin alla oleva ulkoilma lämpöanturi? Koodit luettiin airbagin takia, mutta kurkattiin tuo kone samalla. Tämä koodi jäi siis pysyväksi.
    Last edited by MikkoJII; 26-04-2019, 18:54.
    E32 750i 11/89

    Comment

    • smabedo
      Newbiemmer
      • Jun 2015
      • 6
      • Pori

      E46 ilmastointi.

      Eli 2001 vuoden e46 tekee sillain että pidempää matkaa ajettaessa ilmastointi päällä puhaltimen nopeus hiipuu ja jää alas niin pitkäksi aikaa kun auton sammuttaa, sen jälkeen ilmastointi toimii taas kaikilla nopeuksilla.

      Ilman ilmastointia kyseistä hiipumista ei tapahdu ja autossa on manuaali-ilmastointi joka on huollettu viime kesänä ja teki samaa oiretta myös silloin.
      BMW 320d 2001 e46

      Comment

      • bemupoika
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 215
        • finland

        320d räminä

        Elikkäs 320d m47n moottorilla rämisee kun nostaa kytkintä ja kuormittaa moottoria. Ääntä voisi kuvailla semmoiseksi "trrrrrrrr" ääneksi. Kun moniurahihnt ottaa pois niin ääni loppuu täysin. Laturin hihnan kun laittaa paikalleen niin ääni kuuluu myös tyhjäkäynnillä mutta kun ilmastoinnin hihnan laittaa paikalleen niin ääni loppuu tyhjäkäynnillä, mutta saattaa välillä silloinkin rämistä. Kampiakselin hihnapyörä ja laturi uusittu noin 40tkm sitten ja vesipumppu ihan äskettäin. Kun ääni kuuluu tyhjäkäynnillä vain laturin hihna paikallaan ja kun puupalikalla painaa esim tehostajan pyörää tai kiristäjää sisäänpäin niin ääni loppuu. Ääni loppuu myös kun kiristäjästä ottaa hylsyllä kiinni ja pikkuisen keventää hihnaa. Välipyörässä ja kiristäjän laakerissa ei minun mielestä laakereissa pitäisi isoa välystä olla.

        Comment

        • bemupoika
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 215
          • finland

          Niin olisiko vinkkejä mistä voisi tuo ärsyttävä ääni johtua?

          Comment

          • Bnito
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 334

            E46 vm 2000, 330d

            käsijarrun valo palaa koko ajan, alkoi aluksi satunnaisesti syttymään mutta nyt tosiaan palaa aina, onko käsijarrussa joku kytkin kahvan päässä joka antaa tiedon onko käsijarru päällä vai ei?

            Jos käsijarru ajaessa on päällä alkaa kyllä mittaristo rääkymään.

            Toinen kysymys abs anturista, itsellä edestä kuskin puolelta viallinen, on vissiin vanhempaa mallia eli runko tuollainen ympyrän mallinen ja tuntuis olevan tiukassa kiinni, onko tähän jotain jippoa repiä irti vai pitääkö porata pois? Tällöin joutunee navasta ottamaan suojuksen irti?
            F11 525 3.0 -10

            Ex E46 330d Touring -00
            Ex 316/325 '85

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta

              Originally posted by Bnito View Post
              E46 vm 2000, 330d

              käsijarrun valo palaa koko ajan, alkoi aluksi satunnaisesti syttymään mutta nyt tosiaan palaa aina, onko käsijarrussa joku kytkin kahvan päässä joka antaa tiedon onko käsijarru päällä vai ei?

              Jos käsijarru ajaessa on päällä alkaa kyllä mittaristo rääkymään.

              Toinen kysymys abs anturista, itsellä edestä kuskin puolelta viallinen, on vissiin vanhempaa mallia eli runko tuollainen ympyrän mallinen ja tuntuis olevan tiukassa kiinni, onko tähän jotain jippoa repiä irti vai pitääkö porata pois? Tällöin joutunee navasta ottamaan suojuksen irti?

              Käsijarrukahvan juuressa on pieni kytkin (sen nahka pussin alta löytyy), joka kertoo autolle milloin käsijarru on päällä. Jos vika on tuossa osassa, niin ongelma poistuu, kun sen piuhan irrottaa.

              Oman kokemuksen mukaan nuo abs anturit irtoaa vain palasina, ja jonkin verran piti käyttää viilaa, tunkeakseni uuden paikalleen rikkomatta sitäkin.
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16421
                • Asikkala

                Originally posted by jluoma View Post
                Käsijarrukahvan juuressa on pieni kytkin (sen nahka pussin alta löytyy), joka kertoo autolle milloin käsijarru on päällä. Jos vika on tuossa osassa, niin ongelma poistuu, kun sen piuhan irrottaa.

                Oman kokemuksen mukaan nuo abs anturit irtoaa vain palasina, ja jonkin verran piti käyttää viilaa, tunkeakseni uuden paikalleen rikkomatta sitäkin.
                Tai tutkii sitä systeemiä kahvan juuressa hiukan ja miettii miten asian voisi oikein.

                Comment

                • Bnito
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 334

                  Originally posted by jluoma View Post
                  Käsijarrukahvan juuressa on pieni kytkin (sen nahka pussin alta löytyy), joka kertoo autolle milloin käsijarru on päällä. Jos vika on tuossa osassa, niin ongelma poistuu, kun sen piuhan irrottaa.

                  Oman kokemuksen mukaan nuo abs anturit irtoaa vain palasina, ja jonkin verran piti käyttää viilaa, tunkeakseni uuden paikalleen rikkomatta sitäkin.
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Tai tutkii sitä systeemiä kahvan juuressa hiukan ja miettii miten asian voisi oikein.
                  Täytyypä tutkia millainen kytkin siellä on, lähtökohtasesti mielummin kunnolla kuntoon.

                  Tän ikäsessä kun vikoja tuntuu viikonvälein tulevan eteen niin ilmastointi lakkasi lauantaina toimimasta.

                  Näyttääkö inpalla katsoessa tuota ihka modulia mitään vikakoodia jos nesteet on loppu?

                  Pressure sensor näyttää vain 4.2 bar,

                  Millä komennolla saan kompuran pakotettua käyntiin?
                  Activationin alta löytyy "cancel compressor deactivation", onko se tämä, en uskaltanut koittaa

                  kompressori ei enää lähde mielestäni pyörimään.

                  Ihka antoi seuraavat vika koodit :

                  23 Auxillary water pump
                  -short to ground
                  28 Auc Sensor
                  -open circuit
                  30 Auc heating
                  -short to ground

                  Mutta nämä ei mielestäni viittaa ilmastointiin ?
                  Last edited by Bnito; 29-04-2019, 10:39.
                  F11 525 3.0 -10

                  Ex E46 330d Touring -00
                  Ex 316/325 '85

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by Bnito View Post
                    Täytyypä tutkia millainen kytkin siellä on, lähtökohtasesti mielummin kunnolla kuntoon.

                    Tän ikäsessä kun vikoja tuntuu viikonvälein tulevan eteen niin ilmastointi lakkasi lauantaina toimimasta.

                    Näyttääkö inpalla katsoessa tuota ihka modulia mitään vikakoodia jos nesteet on loppu?

                    Pressure sensor näyttää vain 4.2 bar,

                    Millä komennolla saan kompuran pakotettua käyntiin?
                    Activationin alta löytyy "cancel compressor deactivation", onko se tämä, en uskaltanut koittaa

                    kompressori ei enää lähde mielestäni pyörimään.

                    Ihka antoi seuraavat vika koodit :

                    23 Auxillary water pump
                    -short to ground
                    28 Auc Sensor
                    -open circuit
                    30 Auc heating
                    -short to ground

                    Mutta nämä ei mielestäni viittaa ilmastointiin ?
                    Tokihan omanikin korjasin kunnolla, mutta sen voi kokeilla, että onko vika siinä vai jossain muualla.
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1842
                      • Lappeenranta, Finland

                      Ajo ilman mittaristoa

                      Suuttuuko E46, jos ottaa mittariston pois ja ajaa? Jostain sieltä takaa kuuluu ajossa inhottava räminä/narina, jonka lähde ei taida selvitä ellei ota jotain edestä pois.

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by 525iiäxä View Post
                        Suuttuuko E46, jos ottaa mittariston pois ja ajaa? Jostain sieltä takaa kuuluu ajossa inhottava räminä/narina, jonka lähde ei taida selvitä ellei ota jotain edestä pois.

                        Ei taida lähteä edes käyntiin kun mittaristo toimii väyläkeskittimenä, katso vaikka: KLIK.

                        Comment

                        • Jampsu87
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 1335
                          • Rovaniemi

                          M54 moottorissa on öljyntäyttökorkissa niin kova alipaine että kuuluu lievä suhahdus kun aukon peittää kädellä ja ottaa nopeasti pois. Öljymittatikun kun ottaa pois niin tikun putkesta kuuluu kokoajan semmoinen kurlutus. Öljyä katoaa reilusti. Pakokaasu on normaalia ja päästöt hyvät. Huohotin letkuineen vaihdettu joku 5v sitten.

                          Olisikohan tuo separaattori jo entinen vai onko tuossa muita vaihtoehtoja mikä voisi aiheuttaa oireet?
                          E91 lci 330xd.

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1842
                            • Lappeenranta, Finland

                            Originally posted by MNi View Post
                            Ei taida lähteä edes käyntiin kun mittaristo toimii väyläkeskittimenä, katso vaikka: KLIK.
                            Se siitä suunnitelmasta sitten, vaihdettava menetelmää.

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by MNi View Post
                              Ei taida lähteä edes käyntiin kun mittaristo toimii väyläkeskittimenä, katso vaikka: KLIK.
                              Originally posted by 525iiäxä View Post
                              Se siitä suunnitelmasta sitten, vaihdettava menetelmää.
                              Saman ikäiset isommat mallit kyllä kulkevat ilman mittaristoa.
                              Muistelen että jää vikakoodi puuttuvasta airbag lampusta jne. Hirveän pitkälle ei kannata lähteä ettei mittaristoon ilmesty tamper dottia kun yksikköjen km-lukema eroaa toisistaan liiaksi.

                              Luulen siis että myös E46 toimii ilman mittaristoa sen verran että saat räminän etsittyä.

                              Comment

                              • Jarsse
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1519
                                • Kymenlaakso

                                Paljonhan on 320d:n vakio maksimi ahtopaine? Kattelin tuossa autocomilla ja tyhjäkäynnillä täyskaasulle ryntäsy näytti reilua 2000millibaaria eli n.2baria.

                                Kellon säätötanko oli päässy löystymään ja oli pyöriny täysin toiseen laitaan,tarvisi saada nyt vakio asetuksiin,ja siis säädetty jo jonkin verran takasipäin mutta tuntuu ahtavan vieläkin liikaa.
                                E91 325xi vm07
                                E60 530xd vm06 stage X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎