E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ujumisnuudel
    replied
    Minkä kokoinen mahtaa olla taka-akselin pyöränlaakerin mutterin koko? Siis se 12-kulmainen. Ristiriitaista tietoa onko 30mm vai 36mm. Auto 318i Touring.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by chrono View Post
    Moi,

    Vkloppuna olen asentamassa 2004 325ci moottoriin kiinni tätä -->



    DEFA : 411869

    "Lämmitin asennetaan moottorin oikealle
    puolelle välittömästi moottorikiinnikkeen taakse."

    Onko kenelläkään tietoa johdon pituudesta puskuriin.. Litiin tulisi kiinni rekkarin viereen (taustakilpeen)
    Omasta purin pois niin oli 2m johto, ylimääräinen oli kiepillä roikkumassa pissapojan säiliön alla. Ylimääräinen ei haittaa mitään mutta liian lyhyt on huono. Omassa oli ilmeisesti ollut joskus kuskin puolella ja sitten siirretty apukuskin puolelle niin ylimääräinen rullattu.

    Leave a comment:


  • chrono
    replied
    Defa

    Moi,

    Vkloppuna olen asentamassa 2004 325ci moottoriin kiinni tätä -->



    DEFA : 411869

    "Lämmitin asennetaan moottorin oikealle
    puolelle välittömästi moottorikiinnikkeen taakse."

    Onko kenelläkään tietoa johdon pituudesta puskuriin.. Litiin tulisi kiinni rekkarin viereen (taustakilpeen)

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by miikka97 View Post
    Eli tuli tuossa ihmeteltyä kun auton sammutettua peräpäästä kuului pauketta. No syy selvisi, eli bensatankissa kova alipaine, joka vetää tankin molemmin puolin ihan lyttyyn. Rikkoi ilmeisesti myös bensan määräanturin kun lakkasi myös toimimasta. (Purkuatuosta otettu yksikkö korjasi asian) Tankin huohotuslinjoja ei ole tulpattu, joten olisiko tankin huohotusventtiili mahdollisesti viallinen?:think
    Vastasit jo itsellesi, huohotus puuttuu. Taitaa olla siinä tankin korkissa huohotusventtiili :think

    Leave a comment:


  • ipii79
    replied
    Virtalukon rele?

    Eli yhdessä keskustelussa viaksi oli tullut virtalukon rele kun ajovalot jäivät palamaan vaikka virrat on pois. Mikä on kyseinen rele?

    Leave a comment:


  • miikka97
    replied
    Bensatankki menee lyttyyn

    Eli tuli tuossa ihmeteltyä kun auton sammutettua peräpäästä kuului pauketta. No syy selvisi, eli bensatankissa kova alipaine, joka vetää tankin molemmin puolin ihan lyttyyn. Rikkoi ilmeisesti myös bensan määräanturin kun lakkasi myös toimimasta. (Purkuatuosta otettu yksikkö korjasi asian) Tankin huohotuslinjoja ei ole tulpattu, joten olisiko tankin huohotusventtiili mahdollisesti viallinen?:think

    Leave a comment:


  • JorKsX
    replied
    Miten porukalla onnistunu m47 suuttimien irrotus?
    Irtooko yleensä ilman vetovasaraa ja ilman väkivaltaa?
    pro tippejä? suutin löysälle ja käymään ja kenkää et löystyis? Kone ensiks lämpimäks?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Eiköhän ton käsijarrukahvan kytkimen näe ihan inpan livedatastakin ilman mitään purkamista.

    Leave a comment:


  • janycaa
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Käsijarru?
    Käsijarrukahvassa nahkapussin alla on pieni tunnistin, onko käsijarru päällä vai pois.
    Sen johdon kun irrottaa, niin saa vahvistuksen, että oliko vika tässä vai jossain muualla.
    316i:ssä oli aikoinaan vastaava häiriö. Ongelma poistui kun vaihtoi sen anturin, vaikken silmällä nähnyt mitään eroa vanhan ja uuden osan välillä.
    Voiko tuo ongelma tosiaan johtua vain tommosestakin :o vaihdoin itekkin just vas. taka-anturin uuden, tosin boschilaisen joka ei ilmesesti oo paras mahdollinen, eikä ongelma poistunut.. palaa abs, luistonesto ja käsijarruvalo eikä mittareista toimi kuin kierros ja lämpö..
    Etupäästä ja takapäästä on hetken aikaa kuulunut vikinää aina kun kaasusta höllää, voisko liittyy asiaan jotenkin? Seuraavaks ajattelin ruveta napoja availeen ja tsiigailee, missä kondiksessa abs-kehät ja käsijarruhilppeet on, kun ei oikeen tuo käsijarrukaan autossani pidä ja ilmesesti näissä huikeissa insinöörien taidonnäytteissä käsijarrut on kiinni jarrukilvessä tms. (?) eikä nuo mun jarrukilvetkään kovin hyvältä näyttäneet viimeks ku katoin.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by _kale- View Post
    330d -00
    Abs asc ja käsijarru valo palaa eikä myöskään nopeus mittari toimi. Kun valot nollaa niin ne syttyy parinsadan metrin jälkeen taas. ABS anturit vaihdettu taakse.
    Inpa antaa tällästä vikakoodia

    68 drehzahlfuehler hinten rechts anfarerkennung
    52 drehzahlfuehler hinten links anfarerkennung

    Osaisiko joku auttaa? Kiitos jo etukäteen.
    Käsijarru?
    Käsijarrukahvassa nahkapussin alla on pieni tunnistin, onko käsijarru päällä vai pois.
    Sen johdon kun irrottaa, niin saa vahvistuksen, että oliko vika tässä vai jossain muualla.
    316i:ssä oli aikoinaan vastaava häiriö. Ongelma poistui kun vaihtoi sen anturin, vaikken silmällä nähnyt mitään eroa vanhan ja uuden osan välillä.

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Originally posted by _kale- View Post
    330d -00
    Abs asc ja käsijarru valo palaa eikä myöskään nopeus mittari toimi. Kun valot nollaa niin ne syttyy parinsadan metrin jälkeen taas. ABS anturit vaihdettu taakse.
    Inpa antaa tällästä vikakoodia

    68 drehzahlfuehler hinten rechts anfarerkennung
    52 drehzahlfuehler hinten links anfarerkennung

    Osaisiko joku auttaa? Kiitos jo etukäteen.
    Jos anturit toimivat eli uudet, niin sitten mittailemaan tuleeko sinne virtaa.

    Leave a comment:


  • _kale-
    replied
    330d -00
    Abs asc ja käsijarru valo palaa eikä myöskään nopeus mittari toimi. Kun valot nollaa niin ne syttyy parinsadan metrin jälkeen taas. ABS anturit vaihdettu taakse.
    Inpa antaa tällästä vikakoodia

    68 drehzahlfuehler hinten rechts anfarerkennung
    52 drehzahlfuehler hinten links anfarerkennung

    Osaisiko joku auttaa? Kiitos jo etukäteen.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    330d m57n moottorilla manuaaliaskilla liikennevaloihin tultaessa kytkimen kun painaa pohjaan niin kierrokset kyykkää ja meinaa sammua? Ei tee tuota aina, mutta tuntuu että on pahentunut viime viikkoina. Vikakoodeja ole kuin hehkurele mikä ei ole ainakaan käynnistävyyteen vaikuttanut:think
    Muuten auto lähtee aina herkästi käymään ja tuntuu vedotkin olevan tallessa.

    Leave a comment:


  • Samulir
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Puhaltimen siili paskana.
    Näin ajattelinkin :think
    Kiitokset vastauksesta ja toivotaan että sillä ratkeaa

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Samulir View Post
    Löytyy varmasti oma treadi ja olen lukenutkin e46 akku tyhjentyy treadia mutta pikaisia vastuksia toivoen laitan tähän:
    Eli potilas - 98 328 ja akku tyhjää jos auto seisoo yli 24h, välillä nopeammin. Olen mitannut jännitteen häviämistä ja nytkun sitä mittailen niin huomasin että mittari vaeltaa 0.00 ja 2A välillä. Ainakun lukema nousee kabiinista koelaudan takaa kuuluu hurinaa (puhallin??) ja tämäkin siitä huolimatta että olen jo irrottanut pois sulakkeet (eli 28 ja 50 nro sulakkeet).
    Mikä helvetti tätä siis tekee onko kenelläkään ideoita tai kokemusta?
    Siili? Puhallin?

    Niin ja autossa on automaatti ilmastointi. Nyt kun ottaa lämmittimen ja ilmastoinnin sulakkeet irti seilaus jää 1.38A mutta onhan sekin liikaa jos maksimi saa olla sen 0.04A :think
    Puhaltimen siili paskana.

    Leave a comment:

Working...
X