Originally posted by Urpo_rotta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by HTK12 View PostKäykö muuten tasaisesti? En ole vielä kyllä nähnyt, että puola vika aiheuttaisi pelkästää sen ettei kierrä rajoittimelle, yleensä aiheuttaa kyllä paljon muita ongelmia käyntiin vaikka vielä kiertäisikin rajoittimelle. Kuten tuossa todettiin, niin kampiakselin anturi voisi tuollaista tehdä ja bensapumppukin. Toimiiko ajossa ja onko tehot tallella? Onko siellä siis softa laitettu vakio ecuun vai joku boksi laitettu johtojen väliin?
Comment
-
-
Potilaana 328i -99 ja automaatti lootalla, en saa vaihteistoöljyn lauhduttimen ja putkien välisä liitosta pitämään? Eli letku putki hässäkässä on sisällä 2kpl orenkaita ja yksi nylon(?) tiiviste niiden välissä, ilmeisesti minulla on vääränkokoisia kun ei vaan pidä, näyttäisi muuten kaikki ehjältä enkä haluisi liitosvuodon takia vielä laittaa toista sataa letkuihin. Onko kokemuksia?
Comment
-
-
320 -46 sähkövikoja
Eli muutama päivä sitten alkoi sekoilemaan auto ihan täysin, oli itsestään mennyt parkit ja takavalo päälle pihalla seistessä, sisällä palaa myös taustavalot jokapaikassa. Akkuvalo sekä öljyvalo paloi eikä nopeusmittari toiminut. Virtalukon putsaamisen jälkeen nämä mittaristoviat korjaantuivat, mutta vieläkin taustavalot, ja ulkona valot palaa eikä keskuslukitus toimi avaimesta, toimii kun työntää avaimen oveen ja vääntää. On myös kokeiltu toisesta autosta varmasti toimivaa virtalukon pohjaa, ei auttanut. Onko näissä joku yleisesti hajoava boksi mikä säätelee valoja?
Comment
-
-
Originally posted by Huqqis View PostEli muutama päivä sitten alkoi sekoilemaan auto ihan täysin, oli itsestään mennyt parkit ja takavalo päälle pihalla seistessä, sisällä palaa myös taustavalot jokapaikassa. Akkuvalo sekä öljyvalo paloi eikä nopeusmittari toiminut. Virtalukon putsaamisen jälkeen nämä mittaristoviat korjaantuivat, mutta vieläkin taustavalot, ja ulkona valot palaa eikä keskuslukitus toimi avaimesta, toimii kun työntää avaimen oveen ja vääntää. On myös kokeiltu toisesta autosta varmasti toimivaa virtalukon pohjaa, ei auttanut. Onko näissä joku yleisesti hajoava boksi mikä säätelee valoja?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOnkos näissä sama tyyppivika kuin e36 eli kontin luukun johtosarja rispaantuu saranan vierestä ja sitten on valoja tai ei ole siellä ja täällä.
Comment
-
-
320 m54b22 tyhjäkäynti epätasainen
Morjens,
elikkäs potilaana on emännän e46 vuosmallia 2002 ja m54 2.2litrasella koneella varusteltu.
Helmikuussa katsastus alkoi lähestymään niin otin auton talliin ja lueskelin vikakoodit ja tein huoltoa aikalailla mm:
-molemmat katinjälkeiset lambdat
-tulpat
-polttoainesuodatin
-öljyntasoanturi ja äljynpaineanturi
-tiivisteitä jäähdytysjärjestelmään
-vanoksen tiivisteet ja "rolinaholkit"
-disan korjaussarja
-alipaineletkut
-ímuilmanhaitariputki
-jäähdytinneste putki imusarjan alta (koska katkesi)
Nuo nyt ainakin muistu mieleen. Mutta siis nyt kun koko auto on läjässä ja lyötiin käyntiin niin kuullostaisi käyvän ihan hyvin ja nätisti mutta hytkyttää koko autoa tyhjäkäynnillä, kierroksia kun antaa niin kuullostaa ihan normaalille mutta kun laskee kaasun niin kone meinaa niin sanotusti kyykätä, kierrokset on hetken jossain 500rpm luokassa ja tuntuu sammuvan ennenkuin sit taas nousee tyhjäkäynti normaaliin lukemaan ja hytkytys jatkuu. Lisäksi kun virrat on päällä niin Disa tuntuu surisevan aika kova äänisesti niin oletan ettei ole normaalia?
Vikakoodeiksi antaa Carlylla :
000068 Regelvanos Mechanically outlet
00001D Ignition Cylinder 1
000008 Airflow sensor
Olisko nyt nokka-akselien asentotunnistajat menossa vaihtoon ja ilmamassamittari :think
Olisiko myös vaikutusta asiaan kun tuota "remonttia" tehdessä laitoin sähköliitosrasvaa melkeimpä jokaiseen liittimeen, jotta estäisi kosteuden pääsyä.
Kiitos ja kumarrus heille jotka vaivaantuvat jotain vinkkejä ja ohjeita antaa"What doesn't kill you, makes you stronger"
Words to live by
Comment
-
-
Oiskohan vaan joku anturi jäänyt irralleen tai huonosti kiinni? Itse kun joku vuosi takaperin käytin imusarjan irti huohotinrempassa niin kävi juuri niin ja auto sammuili randomisti ennen kuin hoksasin vian. Näissä on vaan jo niin julmasti kaikkea että väkisin tahtoo aina joku paikka unohtua kytkeä varsinkin jos vähänkin väsyneenä niputtaa.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Syntinen View PostMorjens,
elikkäs potilaana on emännän e46 vuosmallia 2002 ja m54 2.2litrasella koneella varusteltu.
Helmikuussa katsastus alkoi lähestymään niin otin auton talliin ja lueskelin vikakoodit ja tein huoltoa aikalailla mm:
-molemmat katinjälkeiset lambdat
-tulpat
-polttoainesuodatin
-öljyntasoanturi ja äljynpaineanturi
-tiivisteitä jäähdytysjärjestelmään
-vanoksen tiivisteet ja "rolinaholkit"
-disan korjaussarja
-alipaineletkut
-ímuilmanhaitariputki
-jäähdytinneste putki imusarjan alta (koska katkesi)
Nuo nyt ainakin muistu mieleen. Mutta siis nyt kun koko auto on läjässä ja lyötiin käyntiin niin kuullostaisi käyvän ihan hyvin ja nätisti mutta hytkyttää koko autoa tyhjäkäynnillä, kierroksia kun antaa niin kuullostaa ihan normaalille mutta kun laskee kaasun niin kone meinaa niin sanotusti kyykätä, kierrokset on hetken jossain 500rpm luokassa ja tuntuu sammuvan ennenkuin sit taas nousee tyhjäkäynti normaaliin lukemaan ja hytkytys jatkuu. Lisäksi kun virrat on päällä niin Disa tuntuu surisevan aika kova äänisesti niin oletan ettei ole normaalia?
Vikakoodeiksi antaa Carlylla :
000068 Regelvanos Mechanically outlet
00001D Ignition Cylinder 1
000008 Airflow sensor
Olisko nyt nokka-akselien asentotunnistajat menossa vaihtoon ja ilmamassamittari :think
Olisiko myös vaikutusta asiaan kun tuota "remonttia" tehdessä laitoin sähköliitosrasvaa melkeimpä jokaiseen liittimeen, jotta estäisi kosteuden pääsyä.
Kiitos ja kumarrus heille jotka vaivaantuvat jotain vinkkejä ja ohjeita antaa
Kääntäen tuon heksan desimaaliksi saadaan koodit:
104 VANOS Error -Exhaust Camshaft
Voinee siis tarkoittaa että pakonokan anturi viallinen tai sitten meni vanos rempassa jotain oheen ja nokan ajoitus ei ole kohdallaan / vanos jumissa?
29 Ignition Coil Cyl 1
ykkös sylinterin puola risa?
8 Air Flow Meter (HFM)
Tulihan piuha paikoilleen kuten pitää?
Comment
-
-
Originally posted by JorKsX View PostMistäs helpoin ottaa jälkiasennus mankalle can-hi ja can-low johdot?
Kyseessä siis jälkiasennus mankka ja et ratin napit saa toimimaan ni tarvii can johdot löytää jostain.
Missä sijaitsee?
04 320d kyseessä jos jotain merkitystä.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by JorKsX View PostMistäs helpoin ottaa jälkiasennus mankalle can-hi ja can-low johdot?
Kyseessä siis jälkiasennus mankka ja et ratin napit saa toimimaan ni tarvii can johdot löytää jostain.
Missä sijaitsee?
04 320d kyseessä jos jotain merkitystä.
Comment
-
-
Originally posted by MPV View PostHelpoin lienee joku tuollainen adapterisarja:
https://www.autoviihde.com/ctsbm00c.html
Sumida 10" android soitin kyseessä siis ja can väylän kautta saa rattinapit toimimaa.
Tollanen adabteri kyllä löytyy kaupasta mutta tohon se jatko sarjaa ei tahtonu löytyä.
Comment
-
Comment