Originally posted by petteripatter
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
-
-
Originally posted by Dualfun View PostKuulostaa siltä että lukkopesän mikrokytkin jumittaa ja jää siihen avausasentoon, jolloin myös ikkunoiden comfort-toiminto aktivoituu (joka on ihan vakiona koodattu päälle). Kyllähän tuosta koodaamallakin tietty pääsee eroon, mutta vika siellä on noilla tiedoilla.
Ensihätään varmaan täytynee repiä sulakkeita irti ettei vaan jää lasit alas näillä keleillä. Sen verta väsyneitä nuo ikkunannostimet on.
Onko tuon mikrokytkimen korjaamiseen mitään oikotietä onneen vai pitäneekö tuo koko mekanismi oven sisältä uusia että se toimisi normaalisti?Last edited by petteripatter; 25-11-2020, 21:31.
Comment
-
-
Originally posted by petteripatter View PostKiitos vastauksesta!
Ensihätään varmaan täytynee repiä sulakkeita irti ettei vaan jää lasit alas näillä keleillä. Sen verta väsyneitä nuo ikkunannostimet on.
Onko tuon mikrokytkimen korjaamiseen mitään oikotietä onneen vai pitäneekö tuo koko mekanismi oven sisältä uusia että se toimisi normaalisti?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Tuli sanomista katsastuksessa heikosta valotehosta lyhkäsillä lampuilla ja no onhan se nyt sanottava et oon sen myös ite nähny ettei noilla kyllä nää v*ttuakaan eteensä. Kyseessä siis bi-xenonit ja näytti olevan AL(Bosch?) tekeleet. Tarkotus nyt ainakin ois putsailla ja hioo nuo ulkoset linssit puhtaaksi (varsinkin apparin puolella niin sumee ettei ees nää sinne umpion sisään ). Mitähän muuta kannattas kattoa? Mikrokuituliinalla nuo xenonin oma linssi ja se heijastinpinta puhtaaksi. Vähän näyttäs et se xenonin oma linssi ainakin kuskin puolella ois melko sumea ja "tupakansavumainen" kun siitä koittaa läpi kattoa. Heijastinpinta näyttäs olevan kuskin puolella ihan ok, ei ainakaan mustaksi tummunut. Mutta tosiaan valoteho noissa on aivan surkea tällä hetkellä ja varsinkin noiden lisäpitkien kanssa ajaessa tuntuu ettei olis valoja ollenkaan kun vaihtaa takas lyhkäsille...
Vai olisko helpointa vaan tilailla tuolta retrofitlabilta toi korjaussetti ja asennella se? kun ei nuo nyt älyttömiä näyttänyt maksavan, vähän toista sataa.
E: uudet polttimot vaihdettu about vuos sitten, mutta kilometrejä niillä ehkä parisen tuhatta.Last edited by Sansq; 27-11-2020, 15:43.E46 330d touring '03
Comment
-
-
Originally posted by Sansq View PostTuli sanomista katsastuksessa heikosta valotehosta lyhkäsillä lampuilla ja no onhan se nyt sanottava et oon sen myös ite nähny ettei noilla kyllä nää v*ttuakaan eteensä. Kyseessä siis bi-xenonit ja näytti olevan AL(Bosch?) tekeleet.
Ne kromatut osat muuten siellä umpionlasin sisällä ei kestä minkäänlaista kosketusta, kromaus lähtee hipaisemalla jo pois ja sitten valo paistaa läpi - ei näytä kovin kivalleE30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View Post.
Ne kromatut osat muuten siellä umpionlasin sisällä ei kestä minkäänlaista kosketusta, kromaus lähtee hipaisemalla jo pois ja sitten valo paistaa läpi - ei näytä kovin kivalleE36 325i Sedan
Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30
Comment
-
-
Originally posted by petteripatter View PostKiitos vastauksesta!
Ensihätään varmaan täytynee repiä sulakkeita irti ettei vaan jää lasit alas näillä keleillä. Sen verta väsyneitä nuo ikkunannostimet on.
Onko tuon mikrokytkimen korjaamiseen mitään oikotietä onneen vai pitäneekö tuo koko mekanismi oven sisältä uusia että se toimisi normaalisti?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mistä mun kannattaa ostaa abs-anturi? Orkkikset on pirun hintavia mun lompakolle. Vasen taka abs-anturi herjaa vikakoodia ja kerran jo vaihdoin sen boschilaiseen(?), jonka ostin kl-varaosast. Vanhassa samanmoisessa fl toukassa kyseinen boschilainen toimi, mut nyt tossa nykysessä ei ilmeisesti.:think
Ja no, anturin kiinnityspultin reikä on porattu vituiks sillee, ettei siihen normikiinnityspulttia saa, mut tuskimpa sillä on vaikutusta millasella pultilla se on kiinni..?
Comment
-
-
Originally posted by janycaa View PostMistä mun kannattaa ostaa abs-anturi? Orkkikset on pirun hintavia mun lompakolle. Vasen taka abs-anturi herjaa vikakoodia ja kerran jo vaihdoin sen boschilaiseen(?), jonka ostin kl-varaosast. Vanhassa samanmoisessa fl toukassa kyseinen boschilainen toimi, mut nyt tossa nykysessä ei ilmeisesti.:think
Ja no, anturin kiinnityspultin reikä on porattu vituiks sillee, ettei siihen normikiinnityspulttia saa, mut tuskimpa sillä on vaikutusta millasella pultilla se on kiinni..?
Comment
-
-
Originally posted by petteripatter View PostSiis herjaa uudellakin anturilla vikakoodia? Kannattaa kokeilla vähän suhuttaa paineilmaa siitä anturin reiästä. Omasta korjaantui vikakoodit tällä ja selvisi ilman anturin vaihtoa.
Joo herjaa :/ ja paineilmalla suihkisin sinne reikään tuon anturin vaihdon yhteydessä, ja mitä siitä reiästä näin niin kehä vaikutti olevan ok. Monet sanoo, ettei kannata käyttää muita ku bemarin omia antureita just toimimattomuuden takia.
Comment
-
-
Originally posted by janycaa View PostMistä mun kannattaa ostaa abs-anturi? Orkkikset on pirun hintavia mun lompakolle. Vasen taka abs-anturi herjaa vikakoodia ja kerran jo vaihdoin sen boschilaiseen(?), jonka ostin kl-varaosast. Vanhassa samanmoisessa fl toukassa kyseinen boschilainen toimi, mut nyt tossa nykysessä ei ilmeisesti.:think
Ja no, anturin kiinnityspultin reikä on porattu vituiks sillee, ettei siihen normikiinnityspulttia saa, mut tuskimpa sillä on vaikutusta millasella pultilla se on kiinni..?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko auto DSC:llä? Ettei olisi abs-boksi vikaa?
Vikakoodi tulee kans ohjauskulma-anturista ku tuoho vaihdettu edellisen omistajan toimesta alustaa osia eikä ilmesesti oo kulmia säädetty sen jälkee ku rattiki vinossa. Tänää illalla oon menos suuntaamaa pyörät ja sen jälkee sit kalibroimaa ohjauskulma-anturin.
Comment
-
-
Originally posted by janycaa View PostJuu on. Ei oo poissuljettu kyllä boksivikakaan, kun sehän ei mitään omaa vikakoodia anna? Vikakoodit antaa just vaan tuon vasemman taka ’nopeussensorin’
Vikakoodi tulee kans ohjauskulma-anturista ku tuoho vaihdettu edellisen omistajan toimesta alustaa osia eikä ilmesesti oo kulmia säädetty sen jälkee ku rattiki vinossa. Tänää illalla oon menos suuntaamaa pyörät ja sen jälkee sit kalibroimaa ohjauskulma-anturin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by janycaa View PostJoo herjaa :/ ja paineilmalla suihkisin sinne reikään tuon anturin vaihdon yhteydessä, ja mitä siitä reiästä näin niin kehä vaikutti olevan ok. Monet sanoo, ettei kannata käyttää muita ku bemarin omia antureita just toimimattomuuden takia.
Mä oon näihin vaihtanu halvimpia mahdollisia abs antureita ja kaikki toistakset toiminut. Vanhin taitaa olla nyt neljävuotta vanha.
Tarkasta onko hammaskehä paikoillaan/ehjä, senkin johdosta voi alkaa valittamaan anturista. Emännän E46 oli hammaskehät niin täynnä kovettunutta paskaa että ihme että tunnisti edes mitään niistä.Bmw 525iA -02
Comment
-
Comment