Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AkseliH
    Newbiemmer
    • Sep 2021
    • 19
    • Nurmo

    Originally posted by eXampL View Post
    e46 sytytti airbag valon yhtäkkiä joten luin koodit ja anto koodin "belt tensioner drivers side" ajattelin että kiristin on sanonu ittensä irti ja vaihtamalla hyvä tulee... no eipä tullu vaikka vaihdatin kiristimen ja johtosarjan. Edelleen antaa vikakoodia ja ei anna nollata (pa softa). viisailta neuvoja että mistä oikein pitäs ettiä vikaa



    Taitaa olla aika yleinen vika kuulemma, oon kuullu juttua että penkin alla kun menee joitain johdotuksia niin kannattaa tsiigata että missä kunnossa ne on, ne johdot siellä tahtoo liikkua aina kun penkkiä säätää että voi olla vika sielläpäin.
    BMW E39 520i -99
    Ex. BMW E46 316i -04

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1624
      • vihti

      Potilas -01 316i sedan, mittarissa palaa punainen huutomerkki, asc sekä abs. Yleistesterillä luettiin en nyt muista tarkkaan mikä vikakoodi mutta vian kuvauksessa testerissä luki ”ohjausyksikkö, sisäinen vika”.

      Onko näissä ollu boksivika yleinen tyyppivika, ilmeisesti se on se yksikkö jarrutehostimen luona? Voiko swappaa purkuautosta suoraan toimivan osan vai vaatiiko kodailua?
      E39 523i Turbo

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16365
        • Asikkala

        Originally posted by naikou View Post
        Potilas -01 316i sedan, mittarissa palaa punainen huutomerkki, asc sekä abs. Yleistesterillä luettiin en nyt muista tarkkaan mikä vikakoodi mutta vian kuvauksessa testerissä luki ”ohjausyksikkö, sisäinen vika”.

        Onko näissä ollu boksivika yleinen tyyppivika, ilmeisesti se on se yksikkö jarrutehostimen luona? Voiko swappaa purkuautosta suoraan toimivan osan vai vaatiiko kodailua?
        Parempi testeri ja sillä tutkimaan.

        Comment

        • dudeb
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 240
          • Nowhere

          Kampiakselin anturin vaihto

          Kaverin auto ei lähde käyntiin ja testeri antaa virhe-koodiksi: "2B5D Crankshaft sensor", eli kampiakselin anturi.

          Onko jengillä kokemusta anturin vaihdosta, missä mahtaa sijaita kyseisessä kone-mallissa? Pääseekö anturiin käsiksi vain alhaalta, vai myöskin yläkautta? Videoita tuntuu olevan youtubessa moniakin, vaan joka kone tyypissä vähän omassa paikassa tuo anturi.

          Auto BMW E46, 2004, N46B18 (moottori).


          Kuva anturista:

          Anturi





          EDIT:

          Toinenkin vikakoodi mikä tulee (ollut jo ennen tätä): "2A63 Valvetronic, Servomotor 1". Meinaisko tuo, että venttiilin nostosäätimen dynaamisen valvonnan signaali epälooginen? Jotain tälläistä myös löytyi: "2A63 = VVT actuator monitoring".

          Näihin kellään vinkkejä?
          Last edited by dudeb; 13-10-2021, 16:11.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16365
            • Asikkala

            Anturi osa 3 http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ounting_parts/

            Comment

            • dudeb
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 240
              • Nowhere

              Originally posted by jr66 View Post
              Näin on. Kiitti!

              Comment

              • v-vs
                BTCF Member
                • Mar 2009
                • 21
                • Säkylä

                Sopiiko compactiin sedanin tai coupen keulan osat?
                E30 320i 2D -89 (EX)
                E46 320d Touring -02 (EX)
                F10 535i -11

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16365
                  • Asikkala

                  Originally posted by v-vs View Post
                  Sopiiko compactiin sedanin tai coupen keulan osat?
                  Coupesta valot, maskipelti ja puskuri, sedanista noiden lisäksi vilkut, lokarit ja konepelti.

                  E: perutaan tämä, väärä mallisarja.
                  Last edited by jr66; 16-10-2021, 22:46.

                  Comment

                  • Georgios Terziakis
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 358
                    • Imatra

                    Jaa käy vai, miun mielestä tuo e46-compacti on keulaltaan niin ruma ja omanlaisensa, että ei siihen käy mikään
                    BMW 335i coupe -06
                    BMW 330i coupe -00
                    Ja pari vanhempaa menOpeliä

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16365
                      • Asikkala

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Coupesta valot, maskipelti ja puskuri, sedanista noiden lisäksi vilkut, lokarit ja konepelti.
                      Väärin meni, tarkoitin e36:tta.

                      Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                      Jaa käy vai, miun mielestä tuo e46-compacti on keulaltaan niin ruma ja omanlaisensa, että ei siihen käy mikään
                      Kuten yllä, väärin meni eli olet oikeassa.

                      Comment

                      • dudeb
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 240
                        • Nowhere

                        Kellään kokemusta anturin vaihdosta, onko helpompi alakautta, vai pitääkö ottaa imusarja irti?

                        Jos alakautta vaihtaa, niin pääsiskö käsiksi helpoiten jos ottaa kyseiseisen levyn irti (valkoisen viivan sisällä)?





                        Originally posted by dudeb View Post
                        Kaverin auto ei lähde käyntiin ja testeri antaa virhe-koodiksi: "2B5D Crankshaft sensor", eli kampiakselin anturi.

                        Onko jengillä kokemusta anturin vaihdosta, missä mahtaa sijaita kyseisessä kone-mallissa? Pääseekö anturiin käsiksi vain alhaalta, vai myöskin yläkautta? Videoita tuntuu olevan youtubessa moniakin, vaan joka kone tyypissä vähän omassa paikassa tuo anturi.

                        Auto BMW E46, 2004, N46B18 (moottori).


                        Kuva anturista:

                        Anturi





                        EDIT:

                        Toinenkin vikakoodi mikä tulee (ollut jo ennen tätä): "2A63 Valvetronic, Servomotor 1". Meinaisko tuo, että venttiilin nostosäätimen dynaamisen valvonnan signaali epälooginen? Jotain tälläistä myös löytyi: "2A63 = VVT actuator monitoring".

                        Näihin kellään vinkkejä?
                        Last edited by dudeb; 19-10-2021, 18:49.

                        Comment

                        • Sarsa
                          Newbiemmer
                          • Oct 2021
                          • 1
                          • kokkola

                          E46 316i compact muutoskatsastus kutoskoneelle

                          Minkämoinen homma tuo on muuttaa e46 316i --> kutoskoneelle?

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16365
                            • Asikkala

                            Originally posted by Sarsa View Post
                            Minkämoinen homma tuo on muuttaa e46 316i --> kutoskoneelle?
                            Unohda ja osta kutoskoneinen.

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by Sarsa View Post
                              Minkämoinen homma tuo on muuttaa e46 316i --> kutoskoneelle?
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Unohda ja osta kutoskoneinen.
                              Aivan helppo, ostaa kutoskoneisen ja siirtää siitä tekniikan kaikkine osineen.

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1819
                                • Karjaa

                                M54B25 alkoi puutua moottoritiellä ja välkytellä moottorin vikavaloa, joka kuitenkin hävisi itsestään. Käy tyhjää kuin dieseltraktori ja vikakoodina antaa misfireä nelospytylle. No vaihdoin päikseen puolia kolmospytyn kanssa josko olisi puolavika, mutta ei, edelleen nelosella sytytyskatkoja. Kurkkasin tulppia niin nelosen tulppa on suht öljyisen oloinen ja kärkikin harmaansumea kun taas kolmospytyn tulppa näyttää enemmän siltä kuin pitääkin. Voisiko olla että nelosen venttiilivarren kumi vuotaa noin pahasti? Imuvuotoon en usko, sen verran uutta on kaikki siihen liittyvä. Koneella ajettu 210000km ja käy ihan suht tasaisesti kun vaan antaa kierroksia, mutta tehoa kyllä uupuu pahasti.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎