Originally posted by eXampL
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Potilas -01 316i sedan, mittarissa palaa punainen huutomerkki, asc sekä abs. Yleistesterillä luettiin en nyt muista tarkkaan mikä vikakoodi mutta vian kuvauksessa testerissä luki ”ohjausyksikkö, sisäinen vika”.
Onko näissä ollu boksivika yleinen tyyppivika, ilmeisesti se on se yksikkö jarrutehostimen luona? Voiko swappaa purkuautosta suoraan toimivan osan vai vaatiiko kodailua?E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostPotilas -01 316i sedan, mittarissa palaa punainen huutomerkki, asc sekä abs. Yleistesterillä luettiin en nyt muista tarkkaan mikä vikakoodi mutta vian kuvauksessa testerissä luki ”ohjausyksikkö, sisäinen vika”.
Onko näissä ollu boksivika yleinen tyyppivika, ilmeisesti se on se yksikkö jarrutehostimen luona? Voiko swappaa purkuautosta suoraan toimivan osan vai vaatiiko kodailua?
Comment
-
-
Kampiakselin anturin vaihto
Kaverin auto ei lähde käyntiin ja testeri antaa virhe-koodiksi: "2B5D Crankshaft sensor", eli kampiakselin anturi.
Onko jengillä kokemusta anturin vaihdosta, missä mahtaa sijaita kyseisessä kone-mallissa? Pääseekö anturiin käsiksi vain alhaalta, vai myöskin yläkautta? Videoita tuntuu olevan youtubessa moniakin, vaan joka kone tyypissä vähän omassa paikassa tuo anturi.
Auto BMW E46, 2004, N46B18 (moottori).
Kuva anturista:
Anturi
EDIT:
Toinenkin vikakoodi mikä tulee (ollut jo ennen tätä): "2A63 Valvetronic, Servomotor 1". Meinaisko tuo, että venttiilin nostosäätimen dynaamisen valvonnan signaali epälooginen? Jotain tälläistä myös löytyi: "2A63 = VVT actuator monitoring".
Näihin kellään vinkkejä?Last edited by dudeb; 13-10-2021, 16:11.
Comment
-
-
-
Originally posted by jr66 View PostCoupesta valot, maskipelti ja puskuri, sedanista noiden lisäksi vilkut, lokarit ja konepelti.
Originally posted by Georgios Terziakis View PostJaa käy vai, miun mielestä tuo e46-compacti on keulaltaan niin ruma ja omanlaisensa, että ei siihen käy mikään
Comment
-
-
Kellään kokemusta anturin vaihdosta, onko helpompi alakautta, vai pitääkö ottaa imusarja irti?
Jos alakautta vaihtaa, niin pääsiskö käsiksi helpoiten jos ottaa kyseiseisen levyn irti (valkoisen viivan sisällä)?
Originally posted by dudeb View PostKaverin auto ei lähde käyntiin ja testeri antaa virhe-koodiksi: "2B5D Crankshaft sensor", eli kampiakselin anturi.
Onko jengillä kokemusta anturin vaihdosta, missä mahtaa sijaita kyseisessä kone-mallissa? Pääseekö anturiin käsiksi vain alhaalta, vai myöskin yläkautta? Videoita tuntuu olevan youtubessa moniakin, vaan joka kone tyypissä vähän omassa paikassa tuo anturi.
Auto BMW E46, 2004, N46B18 (moottori).
Kuva anturista:
Anturi
EDIT:
Toinenkin vikakoodi mikä tulee (ollut jo ennen tätä): "2A63 Valvetronic, Servomotor 1". Meinaisko tuo, että venttiilin nostosäätimen dynaamisen valvonnan signaali epälooginen? Jotain tälläistä myös löytyi: "2A63 = VVT actuator monitoring".
Näihin kellään vinkkejä?Last edited by dudeb; 19-10-2021, 18:49.
Comment
-
-
M54B25 alkoi puutua moottoritiellä ja välkytellä moottorin vikavaloa, joka kuitenkin hävisi itsestään. Käy tyhjää kuin dieseltraktori ja vikakoodina antaa misfireä nelospytylle. No vaihdoin päikseen puolia kolmospytyn kanssa josko olisi puolavika, mutta ei, edelleen nelosella sytytyskatkoja. Kurkkasin tulppia niin nelosen tulppa on suht öljyisen oloinen ja kärkikin harmaansumea kun taas kolmospytyn tulppa näyttää enemmän siltä kuin pitääkin. Voisiko olla että nelosen venttiilivarren kumi vuotaa noin pahasti? Imuvuotoon en usko, sen verran uutta on kaikki siihen liittyvä. Koneella ajettu 210000km ja käy ihan suht tasaisesti kun vaan antaa kierroksia, mutta tehoa kyllä uupuu pahasti.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Comment