Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N42fun
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 60
    • Uusimaa

    Originally posted by e46touring View Post
    Taitaapa se uudemmissakin olla kun tuo muovinen pohjan suoja on vaihtunut alumiiniseen
    ja tuo luukku on muovinen ja erimallinen kiinnitykseltään.
    tässä malli.
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...orcement_body/
    Tämäpä jännää. Dieseleihin tuo osa listataan, mutta bensakoneilla oleviin ei. Lämpeekös ne sitten niin hitaasti vai mikähän on homman idea?

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1321
      • Tornio

      Originally posted by N42fun View Post
      Tämäpä jännää. Dieseleihin tuo osa listataan, mutta bensakoneilla oleviin ei. Lämpeekös ne sitten niin hitaasti vai mikähän on homman idea?
      on näitä ollut myös 3,0l M54 bensa koneissa.



      olisikohan jotain tekemistä korin jäykistyksen kanssa ??

      muistaakseni 2001 saakka olevissa kokomuovi pohjallisissa malleissa
      olisi tuki raudat siellä muovin alla etupalkin ja runkopalkkien välillä.
      vähän samaan mallin kuin avomalleissa.
      mutuilua en ihan sata varma ole asiasta.
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • Tupelex
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 153
        • --

        Originally posted by N42fun View Post
        Tämäpä jännää. Dieseleihin tuo osa listataan, mutta bensakoneilla oleviin ei. Lämpeekös ne sitten niin hitaasti vai mikähän on homman idea?
        Jaa, minulla on -00 320d ja siinä on rautanen pohjapanssari ja taisi olla kaksi osanen, myös siitä löytyy se oljynvaihtoluukku.
        Vahvuus on useamman millin luokkaa eli tosijämäkkää tekoa.
        F11 523i
        Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

        Comment

        • N42fun
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 60
          • Uusimaa

          Originally posted by e46touring View Post
          on näitä ollut myös 3,0l M54 bensa koneissa.



          olisikohan jotain tekemistä korin jäykistyksen kanssa ??

          muistaakseni 2001 saakka olevissa kokomuovi pohjallisissa malleissa
          olisi tuki raudat siellä muovin alla etupalkin ja runkopalkkien välillä.
          vähän samaan mallin kuin avomalleissa.
          mutuilua en ihan sata varma ole asiasta.
          Onko näin? Miksi tuosta listasta sitten puuttuu osa numero 3?

          Minusta tuollaisella irtoluukulla ei ole tuon panssarin koria tukevan jäykkyyden kannalta mitään merkitystä. Ainoa järjevä selitys voisi olla kiveenajosuojaus, jos dieseleiden öljypohja on bensoja alempana.

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1321
            • Tornio

            Originally posted by N42fun View Post
            Onko näin? Miksi tuosta listasta sitten puuttuu osa numero 3?

            Minusta tuollaisella irtoluukulla ei ole tuon panssarin koria tukevan jäykkyyden kannalta mitään merkitystä. Ainoa järjevä selitys voisi olla kiveenajosuojaus, jos dieseleiden öljypohja on bensoja alempana.
            Ei sillä muovisella irto luukulla koria jäykistetä VAAN tuolla rakenteella.
            Verrattuna siihen koko pohjan peittävään muovi suojaan ja sen alla olevaan putkihässäkkään.
            Eli tuo koko osa nro 1 on alumiinista prässätty muotoonsa. Kiinnitys tulee etuakselistoon ja koriin. Ja näkyy tulleen 02/2001 alkaen valmistuneisiin autoihin.
            Miksi bensa mallista tosiaankin puuttuu tuo osa nro 3 varaosa luettelosta. en tiedä !!
            Ainakin täällä on ollut yksi M54 330i jossa tuo luukku oli paikoillaan

            Joku bensa koneen omaava räpeltämättömän auton omaava voisi valaista tuota
            puuttuuko tuo tehtaan jäljiltäkin ??
            Vai onko Suomi tunarit iskeneet ja nakanneet "ylimääräiset" osat mäkeen.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1321
              • Tornio

              Originally posted by Tupelex View Post
              Jaa, minulla on -00 320d ja siinä on rautanen pohjapanssari ja taisi olla kaksi osanen, myös siitä löytyy se oljynvaihtoluukku.
              Vahvuus on useamman millin luokkaa eli tosijämäkkää tekoa.
              onkos se pohjapanssari tätä mallia ??


              painoakin jotain +9kg
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • mixxis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2009
                • 1877
                • Jyväskylä / Uurainen

                Originally posted by N42fun View Post
                Tämäpä jännää. Dieseleihin tuo osa listataan, mutta bensakoneilla oleviin ei. Lämpeekös ne sitten niin hitaasti vai mikähän on homman idea?
                liittyneekö tuohon mutta "volkkari aikoina" tuli sellasesta puhe kun bensakoneissa (golf / bora IV) ei pohjamuovia koneen alla ole tehtaan jäljiltä, dieselissä on --> nimen omaan sen bensakoneen lämmöntuoton takia, eli diesel ei pysy lämpösenä kunnon pakkasella ilman tuota pohjamuovia. Ja tuon todistin itekin kun joskus muovit lähti pohjasta, niin liikennevaloissa jo tippu koneen lämpö viidenneksellä normaalista (jollain -30 pakkasella) kun taas muovin tai teräspanssarin kanssa lämpö pysy tallella.

                itehän en e46:llani ehtiny talvella edes ajaa saati kattoo oliko siinä pohjassa jotain...


                Voiko enempää OT olla :think
                ___________________________________
                __________________________________________________
                At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                [ Focus stw ]
                [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                Comment

                • N42fun
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 60
                  • Uusimaa

                  Originally posted by e46touring View Post
                  onkos se pohjapanssari tätä mallia ??


                  painoakin jotain +9kg
                  Tämä osa on muovia ja tulee kiinni puskurin ja sen koneen alla olevan alumiinipanssarin väliin. Pohjapanssari se ei ole, vaan viimasuoja. Facelifteissä sen osanumero on myös eri, eikä se paina yhdeksää kiloa vaan vähemmän. Nuo painot ja kuvat ovat viitteellisiä ja koskevat yhtä, yleensä ensimmäistä versiosta osasta.

                  Comment

                  • Extra
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 272
                    • Kurjuuden alkulähde

                    Originally posted by N42fun View Post
                    koneen alla olevan alumiinipanssarin
                    Se on oikealta nimeltään apurungon jäykiste.

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      Originally posted by e46touring View Post
                      Joku bensa koneen omaava räpeltämättömän auton omaava voisi valaista tuota
                      puuttuuko tuo tehtaan jäljiltäkin ??
                      Vai onko Suomi tunarit iskeneet ja nakanneet "ylimääräiset" osat mäkeen.
                      Ei puutu tehtaan jäljiltä, eli kyllä se siellä alunperin kuuluu olla.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1321
                        • Tornio

                        osan tunnistus kilpailu ??

                        Originally posted by N42fun View Post
                        Tämä osa on muovia ja tulee kiinni puskurin ja sen koneen alla olevan alumiinipanssarin väliin. Pohjapanssari se ei ole, vaan viimasuoja. Facelifteissä sen osanumero on myös eri, eikä se paina yhdeksää kiloa vaan vähemmän. Nuo painot ja kuvat ovat viitteellisiä ja koskevat yhtä, yleensä ensimmäistä versiosta osasta.
                        tämä osa se muovia on joka tulee tuohon puskurin ja alumiinipanssarin väliin.
                        eli osa nro 1 facelift mallit


                        ja osa nro 1 vanhempiin pre facelift


                        Eli mikä se tämä 9,420kg painava Front aggregate protective plate sitten on ???
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • Hawe90
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2010
                          • 85
                          • Yka

                          Tuli pariviikkoa sitten hommattua 330d -01 bimmeri. Bimmeristä löytyy ainakin pikkuisia vikoja jotka haittaavat. Ensinnäkin ajotietokoneen lämpötila näyttö näyttää koko ajan -40 astetta. Mistä löytyy tuo lämpötila tunnistin tolla ulkolämpötilalle?
                          Sitten kiihdyttäessä isolla vaihteella auto "jyrisee" takaa. Kaksoismassapyöräkö?
                          Kytkinpolkimessa tuntuu vaihteen vaihdossa yli 40km/h vauhdissa tärinää/jumputusta. mistä johtuu?
                          Keskuslukko pelas ostettaessa hyvin. nyt viikon ajan sillon tällöin pelannut mutta todella heikosti tahtoo pelata.
                          Minkäs verran näissä 3.0d bemareissa kestää tuo kytkin/vauhtipyörä lastutettuna. autossa jonkin lastu. myyjä ei osannut sanoa muutako, että pitäs 235hv olla ja väänöistä ei mitään tietoa. kytkin ja vauhtipyörä vaihdettu bemu oy:llä tammikuussa 2009 ja nytkö jo jyrisee vauhtipyörä
                          onkohan näissä kytkin/vauhtipyörässä takuuta? onhan siitä jo melkein 2 vuotta aikaa, mutta kumminki parintonnin remppoja ei viihti parinvuoden välein teettää..

                          Millä ohjelmalla bmw:ssä luetaan vikakoodit ja onko saatavilla ilmaisversiota jostain?
                          Nykyinen E60 530DA

                          Entinen e46 330d

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1321
                            • Tornio

                            [QUOTE=Hawe90;2220834]Tuli pariviikkoa sitten hommattua 330d -01 bimmeri. Bimmeristä löytyy ainakin pikkuisia vikoja jotka haittaavat. Ensinnäkin ajotietokoneen lämpötila näyttö näyttää koko ajan -40 astetta. Mistä löytyy tuo lämpötila tunnistin tolla ulkolämpötilalle?

                            -Vasemman eturattaan etupuolella tod.näköisesti johto poikki tai ajettu anturi paskaksi
                            eli jos anturilta ei yhteyttä autoon niin näyttö -40c

                            [Sitten kiihdyttäessä isolla vaihteella auto "jyrisee" takaa. Kaksoismassapyöräkö?
                            Kytkinpolkimessa tuntuu vaihteen vaihdossa yli 40km/h vauhdissa tärinää/jumputusta. mistä johtuu? ]
                            -Olisiko kumilimppu antautunut kardaani akselista ??

                            [Keskuslukko pelas ostettaessa hyvin. nyt viikon ajan sillon tällöin pelannut mutta todella heikosti tahtoo pelata.]
                            -Onkos tämä malli vielä sillä salmiakki mallisella avaimella ??
                            jos ei niin vaihda paristo

                            [Minkäs verran näissä 3.0d bemareissa kestää tuo kytkin/vauhtipyörä lastutettuna.]
                            - Tästä nyt vaikea sanoa mitään
                            riippuu kuka käskee ja miten

                            Millä ohjelmalla bmw:ssä luetaan vikakoodit ja onko saatavilla ilmaisversiota jostain?

                            -INPA lienee yleisin ja toimiva
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • Tupelex
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 153
                              • --

                              Originally posted by e46touring View Post
                              onkos se pohjapanssari tätä mallia ??


                              painoakin jotain +9kg
                              Ei se ihan tuollainen ollut mutta painoa sillä varmastikki tuon verran saatto olla.
                              Näytti kyllä alkuperäiseltä kun oli aikas paljon jo ruostunut.
                              Oli siin muutama tuuletus aukot/ritilät.
                              Tuli pohjaan kiinni useammalla 13mm kannalla olevilla pulteilla ja tais olla kahdella 17mm. kannalla.
                              Se öljynvaihtoluukku oli myöskin rautaa ja tuli kiinni kahdella 13mm. kannalla olevalla pultilla.
                              Ihmettelin hieman tuota jämerää tekoa mutta hyötyä siitä varmasti on jos madallettu alusta.
                              Suojaa tuo ainaki antaa jos on säteilylämmitin alaspäin niin kuin tuossa on.
                              F11 523i
                              Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                              Comment

                              • Haggis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1570
                                • Wackyland

                                Alkoipa ärsyttään toi ulkolämpötilan tuleminen näkyviin aina näin pakkasella,sitten joutuu aina painelemaan kellon näkyviin. Voiko esim ohjelmoinnilla vaikuttaa asiaan? Toi on kyllä turha ominaisuus...
                                Käyttis:Kia Optima TF

                                Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎