Originally posted by e46touring
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by N42fun View PostTämäpä jännää. Dieseleihin tuo osa listataan, mutta bensakoneilla oleviin ei. Lämpeekös ne sitten niin hitaasti vai mikähän on homman idea?
olisikohan jotain tekemistä korin jäykistyksen kanssa ??
muistaakseni 2001 saakka olevissa kokomuovi pohjallisissa malleissa
olisi tuki raudat siellä muovin alla etupalkin ja runkopalkkien välillä.
vähän samaan mallin kuin avomalleissa.
mutuilua en ihan sata varma ole asiasta.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by N42fun View PostTämäpä jännää. Dieseleihin tuo osa listataan, mutta bensakoneilla oleviin ei. Lämpeekös ne sitten niin hitaasti vai mikähän on homman idea?
Vahvuus on useamman millin luokkaa eli tosijämäkkää tekoa.F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Poston näitä ollut myös 3,0l M54 bensa koneissa.
olisikohan jotain tekemistä korin jäykistyksen kanssa ??
muistaakseni 2001 saakka olevissa kokomuovi pohjallisissa malleissa
olisi tuki raudat siellä muovin alla etupalkin ja runkopalkkien välillä.
vähän samaan mallin kuin avomalleissa.
mutuilua en ihan sata varma ole asiasta.
Minusta tuollaisella irtoluukulla ei ole tuon panssarin koria tukevan jäykkyyden kannalta mitään merkitystä. Ainoa järjevä selitys voisi olla kiveenajosuojaus, jos dieseleiden öljypohja on bensoja alempana.
Comment
-
-
Originally posted by N42fun View PostOnko näin? Miksi tuosta listasta sitten puuttuu osa numero 3?
Minusta tuollaisella irtoluukulla ei ole tuon panssarin koria tukevan jäykkyyden kannalta mitään merkitystä. Ainoa järjevä selitys voisi olla kiveenajosuojaus, jos dieseleiden öljypohja on bensoja alempana.
Verrattuna siihen koko pohjan peittävään muovi suojaan ja sen alla olevaan putkihässäkkään.
Eli tuo koko osa nro 1 on alumiinista prässätty muotoonsa. Kiinnitys tulee etuakselistoon ja koriin. Ja näkyy tulleen 02/2001 alkaen valmistuneisiin autoihin.
Miksi bensa mallista tosiaankin puuttuu tuo osa nro 3 varaosa luettelosta. en tiedä !!
Ainakin täällä on ollut yksi M54 330i jossa tuo luukku oli paikoillaan
Joku bensa koneen omaava räpeltämättömän auton omaava voisi valaista tuota
puuttuuko tuo tehtaan jäljiltäkin ??
Vai onko Suomi tunarit iskeneet ja nakanneet "ylimääräiset" osat mäkeen.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by Tupelex View PostJaa, minulla on -00 320d ja siinä on rautanen pohjapanssari ja taisi olla kaksi osanen, myös siitä löytyy se oljynvaihtoluukku.
Vahvuus on useamman millin luokkaa eli tosijämäkkää tekoa.
painoakin jotain +9kg__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by N42fun View PostTämäpä jännää. Dieseleihin tuo osa listataan, mutta bensakoneilla oleviin ei. Lämpeekös ne sitten niin hitaasti vai mikähän on homman idea?
itehän en e46:llani ehtiny talvella edes ajaa saati kattoo oliko siinä pohjassa jotain...
Voiko enempää OT olla :think_____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Post
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostJoku bensa koneen omaava räpeltämättömän auton omaava voisi valaista tuota
puuttuuko tuo tehtaan jäljiltäkin ??
Vai onko Suomi tunarit iskeneet ja nakanneet "ylimääräiset" osat mäkeen.
Comment
-
-
osan tunnistus kilpailu ??
Originally posted by N42fun View PostTämä osa on muovia ja tulee kiinni puskurin ja sen koneen alla olevan alumiinipanssarin väliin. Pohjapanssari se ei ole, vaan viimasuoja. Facelifteissä sen osanumero on myös eri, eikä se paina yhdeksää kiloa vaan vähemmän. Nuo painot ja kuvat ovat viitteellisiä ja koskevat yhtä, yleensä ensimmäistä versiosta osasta.
eli osa nro 1 facelift mallit
ja osa nro 1 vanhempiin pre facelift
Eli mikä se tämä 9,420kg painava Front aggregate protective plate sitten on ???__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Tuli pariviikkoa sitten hommattua 330d -01 bimmeri. Bimmeristä löytyy ainakin pikkuisia vikoja jotka haittaavat. Ensinnäkin ajotietokoneen lämpötila näyttö näyttää koko ajan -40 astetta. Mistä löytyy tuo lämpötila tunnistin tolla ulkolämpötilalle?
Sitten kiihdyttäessä isolla vaihteella auto "jyrisee" takaa. Kaksoismassapyöräkö?
Kytkinpolkimessa tuntuu vaihteen vaihdossa yli 40km/h vauhdissa tärinää/jumputusta. mistä johtuu?
Keskuslukko pelas ostettaessa hyvin. nyt viikon ajan sillon tällöin pelannut mutta todella heikosti tahtoo pelata.
Minkäs verran näissä 3.0d bemareissa kestää tuo kytkin/vauhtipyörä lastutettuna. autossa jonkin lastu. myyjä ei osannut sanoa muutako, että pitäs 235hv olla ja väänöistä ei mitään tietoa. kytkin ja vauhtipyörä vaihdettu bemu oy:llä tammikuussa 2009 ja nytkö jo jyrisee vauhtipyörä
onkohan näissä kytkin/vauhtipyörässä takuuta? onhan siitä jo melkein 2 vuotta aikaa, mutta kumminki parintonnin remppoja ei viihti parinvuoden välein teettää..
Millä ohjelmalla bmw:ssä luetaan vikakoodit ja onko saatavilla ilmaisversiota jostain?Nykyinen E60 530DA
Entinen e46 330d
Comment
-
-
[QUOTE=Hawe90;2220834]Tuli pariviikkoa sitten hommattua 330d -01 bimmeri. Bimmeristä löytyy ainakin pikkuisia vikoja jotka haittaavat. Ensinnäkin ajotietokoneen lämpötila näyttö näyttää koko ajan -40 astetta. Mistä löytyy tuo lämpötila tunnistin tolla ulkolämpötilalle?
-Vasemman eturattaan etupuolella tod.näköisesti johto poikki tai ajettu anturi paskaksi
eli jos anturilta ei yhteyttä autoon niin näyttö -40c
[Sitten kiihdyttäessä isolla vaihteella auto "jyrisee" takaa. Kaksoismassapyöräkö?
Kytkinpolkimessa tuntuu vaihteen vaihdossa yli 40km/h vauhdissa tärinää/jumputusta. mistä johtuu? ]
-Olisiko kumilimppu antautunut kardaani akselista ??
[Keskuslukko pelas ostettaessa hyvin. nyt viikon ajan sillon tällöin pelannut mutta todella heikosti tahtoo pelata.]
-Onkos tämä malli vielä sillä salmiakki mallisella avaimella ??
jos ei niin vaihda paristo
[Minkäs verran näissä 3.0d bemareissa kestää tuo kytkin/vauhtipyörä lastutettuna.]
- Tästä nyt vaikea sanoa mitään
riippuu kuka käskee ja miten
Millä ohjelmalla bmw:ssä luetaan vikakoodit ja onko saatavilla ilmaisversiota jostain?
-INPA lienee yleisin ja toimiva__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Post
Näytti kyllä alkuperäiseltä kun oli aikas paljon jo ruostunut.
Oli siin muutama tuuletus aukot/ritilät.
Tuli pohjaan kiinni useammalla 13mm kannalla olevilla pulteilla ja tais olla kahdella 17mm. kannalla.
Se öljynvaihtoluukku oli myöskin rautaa ja tuli kiinni kahdella 13mm. kannalla olevalla pultilla.
Ihmettelin hieman tuota jämerää tekoa mutta hyötyä siitä varmasti on jos madallettu alusta.
Suojaa tuo ainaki antaa jos on säteilylämmitin alaspäin niin kuin tuossa on.F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
Comment