Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Originally posted by KooHoo View Post
    Sieltä konehuoneen päästä se kuullostais rämisevän ainakin, tiedä sitten aiheuttaako sama lähde tuon turraamisen tietyillä kierrostaajuuksilla veto päällä. Hämäävästi se ääni kuullostais tulevan persauksen seutuvilta, mutta auton alla tuo räminän lähde on selvästi paikannettavissa enämpi keulan seutuville.
    Katsos ens kerralla hammastangon luota sitä pärinää. Ohjaustehostimelta tuleva putki tekee kunniakierroksen ennen hammastankoa ja se on kiinnitetty kumisella kiinnikkeellä hammastangon viereen. Mulla tämä kumi kiinnike oli katkennut ja tuo jäähdytys kierros pärisi vasten hammastankoa aina kun lisälämmitin meni päälle tai pois.

    Kuvassa osa nro.8.

    Hydro steering-oil pipes - BMW parts catalog
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • tabasco
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 851
      • fin

      Originally posted by Esal View Post
      Se mittariston viisarilämpömittari näyttää ainakin mulla (e46 330d) suoraan ylöspäin n. 75-95 asteen välillä, eli siihen ei paljoa kannata tiirailla
      Tuo on kyllä jännä. Ilmeisesti kyseinen digitaalikapistus on koodattu siten, että jäähdytysnesteen saavutettua noin 75 °C, neula on pystyssä ja siinä se näyttää myös pysyvän ajotilanteesta ja kuormasta riippumatta. En muista että olisi koskaan kallistunut keskiasennosta eteenpäin oikealle edes kuumimmilla kesähelteillä, toisaalta ei myöskään ole nyökännyt kovillakaan pakkasilla taaksepäin. Termari kyllä on kunnossa, koneen normaali ajolämpötila reilut 90 °C.

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        Originally posted by tabasco View Post
        Tuo on kyllä jännä. Ilmeisesti kyseinen digitaalikapistus on koodattu siten, että jäähdytysnesteen saavutettua noin 75 °C, neula on pystyssä ja siinä se näyttää myös pysyvän ajotilanteesta ja kuormasta riippumatta. En muista että olisi koskaan kallistunut keskiasennosta eteenpäin oikealle edes kuumimmilla kesähelteillä, toisaalta ei myöskään ole nyökännyt kovillakaan pakkasilla taaksepäin. Termari kyllä on kunnossa, koneen normaali ajolämpötila reilut 90 °C.
        Kyllä mulla lämpömittarin viisari laskee kovilla pakkasilla alle puolenvälin. nyt kun oli -25 kelejä niin ei meinannut nousta ensimmäisen neljänneksen yli millään ja tuossa -15 jälkeen jos auto jää käymään tyhjäkäyntiä niin laskee tuonne neljännekseen mutta nousee taas puoleenväliin kun lähtee ajamaan.
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          Originally posted by NokiLeka View Post
          Kyllä mulla lämpömittarin viisari laskee kovilla pakkasilla alle puolenvälin. nyt kun oli -25 kelejä niin ei meinannut nousta ensimmäisen neljänneksen yli millään ja tuossa -15 jälkeen jos auto jää käymään tyhjäkäyntiä niin laskee tuonne neljännekseen mutta nousee taas puoleenväliin kun lähtee ajamaan.
          Aamulla Webastolla esilämmitettynä se on suunnilleen sinisen palkin yläreunassa, salavalikossa lukema jotain 35-40 astetta. Siitä se nousee ihan normaalisti, mutta jämähtää tosiaan jossain 74-76 asteessa ylös. Joskus se on suoraan sen lämpömittarilogon pystylinjan päällä, joskus taas aavistuksen yli jotta pystylinja näkyy, kuitenkaan lämpötilalla ei vaikutusta tuohon kummassa kohdassa se on. Mulla on nyt koko auton nokka tukossa joten ylämäet ja pitkät kiihdytykset nostaa lämmöt nopeasti kun kone termostaatti lämmöissä jopa 96 asteeseen, eikä viisari värähdäkkään.:think

          Hei, kuinkahan paljon lämmöt tarvis olla jotta mentäisiin punaiselle? Veikkaan että kansi olisi jo sökö siihen mennessä.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • Pasi_K
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 680
            • Tyrnävä

            Originally posted by Antti O View Post
            Laitoin eilen omaan facelift E46 325i m-sport II nuo maskilevyt munuaisten taakse ja siellä oli kolot valmiina mihin ne sai naksautettua paikalleen. Tämän aamuisen testin -14 perusteella en huomannut mitään eroa lämpenemisnopeudessa. Edelleen vaatii n. kilometrin taajamaa ja 3km maantieajoa ennekuin lämmöt ovat tismalleen ½ kohdassa mittaria. Puhallin oli 2 palkkia päällä automaatti-ilmastoinnista eli todella pienellä. Esilämmitetty 2½h säteilijällä katoksessa.
            Salavalikosta katsottuna nousee nopeammin siihen ~95c. Lisäksi tänä talvena ei ole maskilevyjen jälkeen ollut minkäänlaista majoneesin alkuakaan koneessa...
            Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

            Tsekkaa myytävät osat tästä

            Comment

            • tniemin
              BTCF Member
              • Apr 2010
              • 81
              • Tampere

              Originally posted by riuska View Post
              Mitä kaikkia toimintoja tohon avaimeen on mahdollista saada??
              tällähetkellä ku painaa pitkään oven avaus nappia ni aukeaa kaikki ikkunat myös takatuuletus ikkunat coupesta mikä aika turha ku ei saa takalaseja kumminkaa kiinni sitten kun painaa pitkään lukitus nappia etuikkunat menee kyllä kiinni..

              Jos avaimella saa takaikkunat auki, niin pitäishän ne kiinikkin mennä.

              Tossa alla on listaa toiminnoista, jotka löysin avaimen ohjelmoinnista.
              Koko lista toiminnoista löydät "BMW koodeja ja lyhenteitä"-linkistä (tosta alhaalta).

              Oliskohan tolla "rear window power up one touch" toiminnolla jotain yhteyttä ton takaikkunoiden kiinnimenon kanssa... vaikka toi onkin ikkunoiden sulku yhdellä "painalluksella".
              Ajattelin, et toi voi olla pois päältä kun kyseessä on Coupe ja takatuuletusikkunat.


              KOMFORTOEFFNUNG_FB : convertible top opens by holding the open button on remote..Or opens all windows & sun roof on non convertible
              KOMFORTSCHLIESSUNG_FB : convertible top closes by holding the close button on remote..Or closes all windows &sun roof on non convertible

              FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF : Passenger Window power down one touch
              FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU : Passenger Window power up one touch
              FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF : Driver Window power down one touch
              FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU : Driver Window power up one touch

              FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF :rear window power down one touch
              FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU : rear window power up one touch
              SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF : One touch sun-roof open
              SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_HEB : " " " " raise
              SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU : " " " " close

              BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL : hold close button on remote to fold mirrors & close windows

              .
              Last edited by tniemin; 01-01-2011, 11:12.
              E61 BMW 530dA M-Sport -05
              E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
              ---
              EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03

              Comment

              • tabasco
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 851
                • fin

                Originally posted by NokiLeka View Post
                Kyllä mulla lämpömittarin viisari laskee kovilla pakkasilla alle puolenvälin. nyt kun oli -25 kelejä niin ei meinannut nousta ensimmäisen neljänneksen yli millään ja tuossa -15 jälkeen jos auto jää käymään tyhjäkäyntiä niin laskee tuonne neljännekseen mutta nousee taas puoleenväliin kun lähtee ajamaan.
                Vaihteleeko sulla tyhjäkäyntikierrokset 750 rpm ja 850 rpm välillä jaksoittain kylmillä säillä? DDE nostaa kierroksia kun jäähdytysnesteen lämmitysvastus on toiminnassa = lisää virtaa laturilta. Tosi nopeasti lämpenee kyllä kovillakin pakkasilla, hieman jopa olen tuota ihmetellyt. Eli n. 10 km maantieajon jälkeen lämmöt jo puolessa välissä -20 asteen pakkasilla.

                Comment

                • Ravermeister
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1508
                  • Melkeen Turkkuses

                  Missä päin moottoria sijaitsee anturi joka mittaa "piilovalikosta" löytyvän jäähdytysnesteen lämpötilan? Ja onko sama anturi kuin mittariston lämpötila-anturilla?
                  -Turku Connection-
                  HDJ80 4.2TD
                  ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                  Comment

                  • petriamo
                    Newbiemmer
                    • Mar 2010
                    • 10
                    • pudis

                    mistähän sais edullisimmin ostettua ton nesteen lisälämmitys vastuksen ?

                    ilmeisesti nyt kabut

                    amusella laittoin auton käyntiin ja jätin sen lämpenemään sit n. 15 minsan päästä autolle tultua haisi sähköpalolta laturi kuuma ei kestäny kädellä koskea ja ei enää latausta.
                    No ei muutako uutta laturia paikalleen ja auto käyntiin , käsi laturiin noin kolme minsaa ja kättä polttaa ja alko sähkopalolta haiskahtaan, annettiin laturin jäähtyä ja sit hoksasin et otetaan sen vastuksen onkose ny ohjaus vai mikälie pistoke irti ja uudelleen käyntiin niin auto rupes käymään keveämmin tyhjäkäyntiä ja laturi ei enää kuumu niin paljon.ja nyt lataus 14,2V tyhjäkäynnillä

                    onko muilla ollu samaisia ongelmia?

                    auto 320d -03

                    Comment

                    • Rotax
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 30

                      [ATTACH]88256[/ATTACH]

                      Comment

                      • Rotax
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 30

                        [ATTACH]88256[/ATTACH]

                        Onkos tämä säätöpyörä valaistu, jos niin mitenköhän poltimoon pääsee käsiksi?

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          Kuinka herkästi E46:sta menee perä? Auto pitää ulinaa hyvin tasaisesti ajonopeuden mukaan ja verrattuna esim. pyöränlaakerin kulumiseen, se ei "kantatessa" muutu ääneltään. Ajettu 122tkm, ollut Laakkosen huollettavan uudesta alkaen.

                          Kannattaisiko ohjaustehostimen letkut vaihtaa muuhun kuin alkuperäisiin? Vuotoa havaittavissa ja ainakin muiden mallien kohdalla ei OEM ole saanut hirveän korkeaa luottamuksenosoitusta..

                          Osaisiko joku kertoa 2001 myydyistä alustaratkaisuista? Tuossa on SPORT SETTINGS, joka ei sinänsä ole kova mutta tukeva? Omituista siinä on se, että se on aivan hirveän mukava. Ei talvikeleilläkään etsiydy yhtään uriin, saa lasketella cruisen kanssa tuntikausia. Olisi vain paremmat penkit.. (puolinahkaverhoilut, manuaalisäädöin).
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • Jisv
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 461
                            • Pori

                            Originally posted by Rotax View Post
                            [ATTACH]88256[/ATTACH]

                            Onkos tämä säätöpyörä valaistu, jos niin mitenköhän poltimoon pääsee käsiksi?
                            Ei ole.
                            e46 non m-sport touring
                            Dieselin kulutus

                            Comment

                            • Rotax
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 30

                              Asia vilpitön,eipä tarvi vaivaitua.

                              Comment

                              • pajula
                                Newbiemmer
                                • Jan 2010
                                • 1
                                • Suomi

                                Onkohan e46 facelift-mallissa webasto valmiiksi asennettuna? Vuosimalli on -04. Missä se mahtaa sijaita jos on tehtaalla laitettu ja missä on sen sulake? ja se moottori on 2.0d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎