Jos oletetaan että iskarit on kunnossa, niin kuvaamasi kolinan aiheuttaa rikkinäinen yläpää; uusi iskari on antanut kuoliniskun . Pura sivuverhoilua kontista että näet ne ja painele perää alaspäin; rikkinäinen yläpää erottuu tietty lurtsaamalla velttona.
Uusin omaani molemmat iskarien vaihdon yhteydessä ja menin laittamaan Motonetin kikkareet; tuloksena toinen sökö noin tuhannen kilometri jälkeen ja sitten Lemförderit tilalle. Ja juu, oli prikat oikeassa järjestyksessä, sehän on kriittistä myös . Vulkanoitu kumilerssi vaan repeytyy irti holkista ja pauke alkaa. Muista ostaa se satsi missä tule tiiviste mukana tai tee tiiviste itse, muuten vuotaa kuraa konttiin...
Kiitos tiedosta Voipi olla yläpäät mäsänä molemmilta puolin. Niitä ei nimittäin uusittu takaiskareiden vaihdon yhteydessä
P0340 Cam Position Sensor Error vikakoodia pukkas. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan syttynyt. Autona 323ia '99. On toistunut muutamankin kerran siten että kun olen vikakoodit lukenut niin tuo on siellä muistissa ollut. Ei kuitenkaan nähdäkseni mihinkään mitenkään ole vaikuttanut. Pitäisikö alkaa jatkotoimiin, vai olisiko parasta vain odotella ja katsoa johtaako tuo johonkin?
OT: Kuulostaa kovalta omassa e46 joskin 318i oli Lähivakuutuksesta täyskasko 70% liikenne 10% yht. ~850€/v
[offtopic]
ei noita voi oikein verrata kun tohon liittyy niin moni juttu joka vaikuttaa suoraan hintaan...ikä, auto, paikkakunta, bonarit jne.
[/offtopic]
Nopee kyssäri. Oon kuullu että tuohon e46 sais tuollaisen short shifterin, pääsis tosta soppakauhast eroon. Mitä siihen tarvii vaihtaa ja mistä saa osat tai paketin missä on kaikki tarvittavat?
Voisiko joku listata faktat E46 (facelift) key-memory- ja car-memory-ominaisuuksista.
Nykyisin avaimen painikkeista tapahtuvat toiminnot (mitä olen keksinyt kokeilla):
-keskuslukitus pois (1. painike, avainosan puoleinen, lyhyt painallus)
-keskuslukitus päälle (BMW-painike, lyhyt painallus)
-takalasin aukaisu (2. painike, lyhyt painallus)
-etuikkunoiden osittainen avaus (1. painike, pitkä painallus, vain etuikkunat sähköllä)
-etuikkunoiden sulkeminen (BMW-painike, pitkä painallus)
2. painikkeen pitkää painallusta ei olekaan tullut kokeiltua mikähän toiminto(?).
Autossa ei ole ajovaloautomatiikka päällä, eli valokytkimen 0-asennossa valot kokonaan pois. Lisäksi keskuslukituksen yhteydessä ei ole "vilkkukuittauksia".
Ainakin mulle tuo takalasin avaus on hyödytön toiminto, ja voishan sen korvata jollain "hyödyllisemmällä".
Millaisia ominaisuuksia key- ja car-memoryyn on mahdollista asettaa ja kenen toimesta (kallis toimenpide)?
Nopee kyssäri. Oon kuullu että tuohon e46 sais tuollaisen short shifterin, pääsis tosta soppakauhast eroon. Mitä siihen tarvii vaihtaa ja mistä saa osat tai paketin missä on kaikki tarvittavat?
Itse vaihdoin just tohon sigun kippoon Z3 2.8L lyhyemmän kepin + OEM pikkusälät kepin ympärille:
Keppi on nyt sopivalla korkeudella ja erittäin napakka kun noi osat vaihdoin.
Mitä rasvaa tohon valkoiseen muoviholkkiin kannattaa laittaa, varmaan kuparirasva käy ihan hyvin? Kepin pallukka siis tulee ton sisälle..
paljonko nuo sälät kustans? onko mimmonen homma vaihtaa nuo holkit yms? tarviiko jotain erikoistyökaluja että saa irti tuon kepin esimerkiksi? Uskosin että rasvaan kantsii laittaa vesivaseliinia tai laakerivaseliinia.
Voisiko joku listata faktat E46 (facelift) key-memory- ja car-memory-ominaisuuksista.
Nykyisin avaimen painikkeista tapahtuvat toiminnot (mitä olen keksinyt kokeilla):
-keskuslukitus pois (1. painike, avainosan puoleinen, lyhyt painallus)
-keskuslukitus päälle (BMW-painike, lyhyt painallus)
-takalasin aukaisu (2. painike, lyhyt painallus)
-etuikkunoiden osittainen avaus (1. painike, pitkä painallus, vain etuikkunat sähköllä)
-etuikkunoiden sulkeminen (BMW-painike, pitkä painallus)
2. painikkeen pitkää painallusta ei olekaan tullut kokeiltua mikähän toiminto(?).
Autossa ei ole ajovaloautomatiikka päällä, eli valokytkimen 0-asennossa valot kokonaan pois. Lisäksi keskuslukituksen yhteydessä ei ole "vilkkukuittauksia".
Ainakin mulle tuo takalasin avaus on hyödytön toiminto, ja voishan sen korvata jollain "hyödyllisemmällä".
Millaisia ominaisuuksia key- ja car-memoryyn on mahdollista asettaa ja kenen toimesta (kallis toimenpide)?
Tässä oma tietämys aiheesta;
Ajovaloautomatiikka - ohjelmointi
Keskuslukituksen vilkkukuittaus - ohjelmointi
2. painikkeen toiminta (lyhyt painallus) vaihtoehtoisesti joko lasin tai koko luukun avaus. Tämäkin modaus ohjelmoinnin kautta.
paljonko nuo sälät kustans? onko mimmonen homma vaihtaa nuo holkit yms? tarviiko jotain erikoistyökaluja että saa irti tuon kepin esimerkiksi? Uskosin että rasvaan kantsii laittaa vesivaseliinia tai laakerivaseliinia.
BMW E46 - Vaihteisto ja voimansiirto - Schmiedmann - Uudet osat
Helppohan nuo oli vaihtaa, erikoistyökaluja ei tarvita.
Ainut että kepin voi asentaa kahdella eri tavalla, siinä pitää vaan katsoa että keppi tulee oikein päin, muuten saattaa keppi ottaa 1, 3 ja 5 -vaihteella kiinni siihen kehykseen.
Mutta ohjeitahan löytyy pitkin nettiä kun jaksaa vaan selata ja etsiä DIY E46 short shifter
P0340 Cam Position Sensor Error vikakoodia pukkas. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan syttynyt. Autona 323ia '99. On toistunut muutamankin kerran siten että kun olen vikakoodit lukenut niin tuo on siellä muistissa ollut. Ei kuitenkaan nähdäkseni mihinkään mitenkään ole vaikuttanut. Pitäisikö alkaa jatkotoimiin, vai olisiko parasta vain odotella ja katsoa johtaako tuo johonkin?
Tuo ajovaloautomatiikka toimii bmw vähän toisinpäin kuin yleensä, eli valokatkaisin jätetään "on" asentoon ja valot sammuu kun virratkin pois. Eli valot voi sammuttaa toisin kuin yleensä automatiikalla olevissa autoissa kääntämällä "off".
Joku foorumilaisista laittaa helposti nuo listatut toiminnot, vilkkukuittauksetkin saa, mutta ei ihan rasti-ruutuun tekniikalla.
Ja dualfunilla myös myynnissä.. kun ei ole varmuutta käykö tuo pelkästään 6-loviseen.. niin siks kyselin zetan keppiä.. niissähän on sama ZF 5-lovinen loota kun e46:ssa..
now: Mercedes Benz 350e AMG ex: f30 320i M-Sport ex: e46 320i M-Sport II ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II ex: e36 316i Compact ex: e39 530i M-Sport ex: e46 320Cd M-Sport II
Tohon kepin juuren ei mene sitten ne kaksi keltaista muoviprikkaa, vaan se on ns. integroituna siihen kepin juureen. Eli ei sitten ihmetellä kun ei kiinnitysklipsulle ole enää tilaa jos on muoviprikat välissä
Comment