memebuy23buy

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 423
    • Rovaniemi

    Originally posted by RPee View Post
    Jos oletetaan että iskarit on kunnossa, niin kuvaamasi kolinan aiheuttaa rikkinäinen yläpää; uusi iskari on antanut kuoliniskun . Pura sivuverhoilua kontista että näet ne ja painele perää alaspäin; rikkinäinen yläpää erottuu tietty lurtsaamalla velttona.

    Uusin omaani molemmat iskarien vaihdon yhteydessä ja menin laittamaan Motonetin kikkareet; tuloksena toinen sökö noin tuhannen kilometri jälkeen ja sitten Lemförderit tilalle. Ja juu, oli prikat oikeassa järjestyksessä, sehän on kriittistä myös . Vulkanoitu kumilerssi vaan repeytyy irti holkista ja pauke alkaa. Muista ostaa se satsi missä tule tiiviste mukana tai tee tiiviste itse, muuten vuotaa kuraa konttiin...
    Kiitos tiedosta Voipi olla yläpäät mäsänä molemmilta puolin. Niitä ei nimittäin uusittu takaiskareiden vaihdon yhteydessä
    BMW E46 318d 10/04

    Comment

    • Taski
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2009
      • 387
      • Tampere

      P0340 Cam Position Sensor Error vikakoodia pukkas. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan syttynyt. Autona 323ia '99. On toistunut muutamankin kerran siten että kun olen vikakoodit lukenut niin tuo on siellä muistissa ollut. Ei kuitenkaan nähdäkseni mihinkään mitenkään ole vaikuttanut. Pitäisikö alkaa jatkotoimiin, vai olisiko parasta vain odotella ja katsoa johtaako tuo johonkin?
      Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Originally posted by ///Jone View Post
        OT: Kuulostaa kovalta omassa e46 joskin 318i oli Lähivakuutuksesta täyskasko 70% liikenne 10% yht. ~850€/v
        [offtopic]
        ei noita voi oikein verrata kun tohon liittyy niin moni juttu joka vaikuttaa suoraan hintaan...ikä, auto, paikkakunta, bonarit jne.
        [/offtopic]
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • zeeliz
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 82
          • Espoo

          Nopee kyssäri. Oon kuullu että tuohon e46 sais tuollaisen short shifterin, pääsis tosta soppakauhast eroon. Mitä siihen tarvii vaihtaa ja mistä saa osat tai paketin missä on kaikki tarvittavat?
          Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            Jos E46 vaihtaa akun, tarviiko siinä olla välttämättä tuuletusreiät? Ja onko tuuletusreikiä esim motonetin sznajder-akuissa?
            E39 ja E91

            Comment

            • stts
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 70
              • Finland

              Voisiko joku listata faktat E46 (facelift) key-memory- ja car-memory-ominaisuuksista.

              Nykyisin avaimen painikkeista tapahtuvat toiminnot (mitä olen keksinyt kokeilla):
              -keskuslukitus pois (1. painike, avainosan puoleinen, lyhyt painallus)
              -keskuslukitus päälle (BMW-painike, lyhyt painallus)
              -takalasin aukaisu (2. painike, lyhyt painallus)
              -etuikkunoiden osittainen avaus (1. painike, pitkä painallus, vain etuikkunat sähköllä)
              -etuikkunoiden sulkeminen (BMW-painike, pitkä painallus)

              2. painikkeen pitkää painallusta ei olekaan tullut kokeiltua mikähän toiminto(?).

              Autossa ei ole ajovaloautomatiikka päällä, eli valokytkimen 0-asennossa valot kokonaan pois. Lisäksi keskuslukituksen yhteydessä ei ole "vilkkukuittauksia".

              Ainakin mulle tuo takalasin avaus on hyödytön toiminto, ja voishan sen korvata jollain "hyödyllisemmällä".

              Millaisia ominaisuuksia key- ja car-memoryyn on mahdollista asettaa ja kenen toimesta (kallis toimenpide)?
              -03 E46 320d Touring

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                Meilläpäin ei ainakaan mitään väliä.

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  Originally posted by zeeliz View Post
                  Nopee kyssäri. Oon kuullu että tuohon e46 sais tuollaisen short shifterin, pääsis tosta soppakauhast eroon. Mitä siihen tarvii vaihtaa ja mistä saa osat tai paketin missä on kaikki tarvittavat?
                  Itse vaihdoin just tohon sigun kippoon Z3 2.8L lyhyemmän kepin + OEM pikkusälät kepin ympärille:


                  Keppi on nyt sopivalla korkeudella ja erittäin napakka kun noi osat vaihdoin.

                  Mitä rasvaa tohon valkoiseen muoviholkkiin kannattaa laittaa, varmaan kuparirasva käy ihan hyvin? Kepin pallukka siis tulee ton sisälle..
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • zeeliz
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 82
                    • Espoo

                    paljonko nuo sälät kustans? onko mimmonen homma vaihtaa nuo holkit yms? tarviiko jotain erikoistyökaluja että saa irti tuon kepin esimerkiksi? Uskosin että rasvaan kantsii laittaa vesivaseliinia tai laakerivaseliinia.
                    Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                    Comment

                    • mcx
                      Newbiemmer
                      • Aug 2010
                      • 20
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by stts View Post
                      Voisiko joku listata faktat E46 (facelift) key-memory- ja car-memory-ominaisuuksista.

                      Nykyisin avaimen painikkeista tapahtuvat toiminnot (mitä olen keksinyt kokeilla):
                      -keskuslukitus pois (1. painike, avainosan puoleinen, lyhyt painallus)
                      -keskuslukitus päälle (BMW-painike, lyhyt painallus)
                      -takalasin aukaisu (2. painike, lyhyt painallus)
                      -etuikkunoiden osittainen avaus (1. painike, pitkä painallus, vain etuikkunat sähköllä)
                      -etuikkunoiden sulkeminen (BMW-painike, pitkä painallus)

                      2. painikkeen pitkää painallusta ei olekaan tullut kokeiltua mikähän toiminto(?).

                      Autossa ei ole ajovaloautomatiikka päällä, eli valokytkimen 0-asennossa valot kokonaan pois. Lisäksi keskuslukituksen yhteydessä ei ole "vilkkukuittauksia".

                      Ainakin mulle tuo takalasin avaus on hyödytön toiminto, ja voishan sen korvata jollain "hyödyllisemmällä".

                      Millaisia ominaisuuksia key- ja car-memoryyn on mahdollista asettaa ja kenen toimesta (kallis toimenpide)?
                      Tässä oma tietämys aiheesta;

                      Ajovaloautomatiikka - ohjelmointi

                      Keskuslukituksen vilkkukuittaus - ohjelmointi

                      2. painikkeen toiminta (lyhyt painallus) vaihtoehtoisesti joko lasin tai koko luukun avaus. Tämäkin modaus ohjelmoinnin kautta.
                      - e91 330xda LMB M-sport
                      - ex. e36 328i "British racing green" M-tech cabriolet
                      - ex. e46 330d touring

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        Originally posted by zeeliz View Post
                        paljonko nuo sälät kustans? onko mimmonen homma vaihtaa nuo holkit yms? tarviiko jotain erikoistyökaluja että saa irti tuon kepin esimerkiksi? Uskosin että rasvaan kantsii laittaa vesivaseliinia tai laakerivaseliinia.


                        Helppohan nuo oli vaihtaa, erikoistyökaluja ei tarvita.
                        Ainut että kepin voi asentaa kahdella eri tavalla, siinä pitää vaan katsoa että keppi tulee oikein päin, muuten saattaa keppi ottaa 1, 3 ja 5 -vaihteella kiinni siihen kehykseen.
                        Mutta ohjeitahan löytyy pitkin nettiä kun jaksaa vaan selata ja etsiä DIY E46 short shifter
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • Taski
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2009
                          • 387
                          • Tampere

                          Originally posted by Taski View Post
                          P0340 Cam Position Sensor Error vikakoodia pukkas. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan syttynyt. Autona 323ia '99. On toistunut muutamankin kerran siten että kun olen vikakoodit lukenut niin tuo on siellä muistissa ollut. Ei kuitenkaan nähdäkseni mihinkään mitenkään ole vaikuttanut. Pitäisikö alkaa jatkotoimiin, vai olisiko parasta vain odotella ja katsoa johtaako tuo johonkin?
                          Anyone?
                          Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            Originally posted by stts View Post
                            Voisiko joku listata faktat E46 (facelift) key-memory- ja car-memory-ominaisuuksista.

                            Autossa ei ole ajovaloautomatiikka päällä, eli valokytkimen 0-asennossa valot kokonaan pois.


                            Tuo ajovaloautomatiikka toimii bmw vähän toisinpäin kuin yleensä, eli valokatkaisin jätetään "on" asentoon ja valot sammuu kun virratkin pois. Eli valot voi sammuttaa toisin kuin yleensä automatiikalla olevissa autoissa kääntämällä "off".

                            Joku foorumilaisista laittaa helposti nuo listatut toiminnot, vilkkukuittauksetkin saa, mutta ei ihan rasti-ruutuun tekniikalla.
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            • Enliz
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 1503
                              • Espoo

                              Originally posted by Dani View Post
                              Itse vaihdoin just tohon sigun kippoon Z3 2.8L lyhyemmän kepin + OEM pikkusälät kepin ympärille:


                              Keppi on nyt sopivalla korkeudella ja erittäin napakka kun noi osat vaihdoin.

                              Mitä rasvaa tohon valkoiseen muoviholkkiin kannattaa laittaa, varmaan kuparirasva käy ihan hyvin? Kepin pallukka siis tulee ton sisälle..
                              Hey onko sulla tota varaosanumeroo kepille? Mietin kun realoem:ssä on myös tälläinen keppi tarjolla:

                              E46 330i BMW Performance shift, manual trans.
                              Osa nr. 5 - 25117528881


                              Ja dualfunilla myös myynnissä.. kun ei ole varmuutta käykö tuo pelkästään 6-loviseen.. niin siks kyselin zetan keppiä.. niissähän on sama ZF 5-lovinen loota kun e46:ssa..
                              now: Mercedes Benz 350e AMG
                              ex: f30 320i M-Sport
                              ex: e46 320i M-Sport II
                              ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                              ex: e36 316i Compact
                              ex: e39 530i M-Sport
                              ex: e46 320Cd M-Sport II

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo



                                Tohon kepin juuren ei mene sitten ne kaksi keltaista muoviprikkaa, vaan se on ns. integroituna siihen kepin juureen. Eli ei sitten ihmetellä kun ei kiinnitysklipsulle ole enää tilaa jos on muoviprikat välissä
                                Last edited by Dani; 10-02-2012, 13:38.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X