Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • katajama
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 105
    • Tampere

    Originally posted by riuska View Post
    Ei kai se nyt mitään hankalaa ole???
    No ei se kait hankalaa oo.. tarvii vaan saada aikaseks alkaa tutkaileen konetta


    Joo-o..nyt on tutkailtu ja taidampa viedä johonkin puljuun laitettavaksi. Sen verran tiukalta paketilta toi moottoritila näyttää, että en kyllä löydä sieltä paikkaa mistä haarottais sisähaaran. Kun ei ole nosturipaikkaa tms itellä että pääsis alakautta kurkkimaan.
    Last edited by katajama; 19-09-2012, 13:43.

    Comment

    • Pekumie
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 243
      • -

      Onkos kukaan vaihtanu ite kardaanin takimmaista niveltä(murrosta)? Et liekkö kuinka keljumainen vaihtaa ite vaikka montulla.

      Sopiikohan tuo kardaani tipahtamaan perästä, ettei tarviis irrotella etupäästä?

      Comment

      • maverick999
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 919
        • Rauma

        Originally posted by expertti View Post
        Olen etsinyt netistä sopivia LED sivuvilkkuja, mutten ole onnistunut löytämään. Faceliftiin pitänee olla omanlaisensa, eikä fyysisesti sopivia tunnu löytyvän edes maailmalta.... Osaisiko joku antaa linkkiä tai ohjetta minne suunnistaa?


        -2001 diesel toukka


        -expertti
        Eikö Schmiedmannilla ollut? Se ainakin kannattaa tarkastaa...
        Respect your elders

        Comment

        • maverick999
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 919
          • Rauma

          Originally posted by Fastpiksu View Post
          Tunkeekohan tuota kätensä syvälle paskaan jos koliysin vaihtaa '03 touringiin. 330d manuaali ja ajettu jo 365tkm.. Karalan ohjelmalla joku 100tkm ajettu, 258hv jarruteltu vielä 300tkm nurkilla.

          Kyseinen auto on Kuopiosta, musta m-sport 2. Kuopion aikaan oli jotku valkoset teipit ja valkohuuliset 19" vanteet. Sillon siitä ainakin oli hyvää huolta pidetty, kaverille tuli melko tarkkaan 300tkm ajettuna ja sen jälkeen on vähän huonommalla pidolla ollut.. :think

          Jämy se on ajaa kyllä eikä kaverilla oo isompia tempunnu, turbon ja muutaman tukivarren on laittanu. Sepä vaan että se osienvaihto rumba alkas sitten kuitenkin kohta itellä jos sen vaihossa ottaa.
          Ite ainakin ollut tyytyväinen, 03 kuitenkin uudella koneella ja lastulla vielä, niin kyllä kelpaa. Manuaalin luulis kestävän ainakin...
          Respect your elders

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Originally posted by Dani View Post
            Bensansuodattimelle ajattelin hommata uudet letkunkiristimet, mikä olis sopiva halkaisija? Riittääkö 8-10mm?

            Hikiseen meni 11-13mm letkunkiristimillä, kiristimet täysin auki ja voimalla meni takaisin paikoilleen.
            Bensaa kyllä valu tankin puoleisista putkista, piti putket tulpata suodattimen vaihdon ajaksi.
            Sulake #54 oli irti ja auto kävi kunnes alko röpöttää.

            ..nyt saa mieli levätä hetken kunnes jotain uutta taas keksin
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • jorda
              BTCF Member
              • Dec 2010
              • 143
              • -

              Mitäs öljyä menee 325:n 5 loviseen manuuali laatikkoon?

              MB GL 450cdi '11
              Nissan Skyline R34 GT-T ´99
              Ex:
              e61LCI Touring 530d '09
              MB Vito 122cdi '11
              e36 318i Touring ´96
              e30 316 ´85
              volvo 940 ´91
              Ibiza Cupra ´08
              e46 325Ci ´05

              e30 320i ´86
              e30 316i ´89
              Audi 80 ´87

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4621
                • Lahti.

                Originally posted by Clavurion View Post
                Noita saa kyllä lähes jokaisen laatikkokorjaajan kautta tai vaikka JN Trading:ltä. Oman hommasin Siekkiseltä, laita privaa Jarkko S.
                Jeps Jarkon kanssa yhteydessä ollaan. Auto meni eilen toki jo kerran failsafe hätäohjlemaan joten voi olla että on jo myöhäistä...
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • van_gils
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2011
                  • 117
                  • keski-suomi

                  Tösös Juu eli siis eilen purin umpion pois autosta ja samaan syssyyn purin irtonaisen umpion paloiksi Ja siis tämänhän tein sen takia kun oikean puolen xenon ei syttynyt enään ollenkaan! Jonkin aikaa meni sillein että jos valo sammui kesken ajon niin riitti että käänsi valot pois päältä ja sit uudelleen päälle niin tuli taas valoa kansalle Polttimot uusin eikä vaikutusta eli nyt näyttää siltä että joko sytytin tai ballasti on tullut tiensä päähän mutta kumpikohan
                  Ja nyt sitten se kysymys! Eli onko tuossa ballastin päässä jokin liitin vai joutuuko tosiaan purkamaan toisen puolen umpio ihan atomeiksi että voisi toisen puolen ballastilla koittaa onko vika sytyttimessä vai ballastissa?! Siis tuo johtohan menee kumisen pyöreän jutun läpi ballastiin, lähteekö se irti vai mitenkä? Jos täytyy toinen puoli kokonaan purkaa niin en kyllä siihen hommaan lähde, ostan mielummin sytyttimen ja jos ei valo sillä palaa niin ballastin heti perään! Onpa sitten toisella puolella molemmat uutta niin luulisi ainakin pelaavan jonkin aikaa Mutta valaiskaapas vähän meikäläistä tässä asiassa..

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    Originally posted by van_gils View Post
                    Tösös Juu eli siis eilen purin umpion pois autosta ja samaan syssyyn purin irtonaisen umpion paloiksi Ja siis tämänhän tein sen takia kun oikean puolen xenon ei syttynyt enään ollenkaan! Jonkin aikaa meni sillein että jos valo sammui kesken ajon niin riitti että käänsi valot pois päältä ja sit uudelleen päälle niin tuli taas valoa kansalle Polttimot uusin eikä vaikutusta eli nyt näyttää siltä että joko sytytin tai ballasti on tullut tiensä päähän mutta kumpikohan
                    Ja nyt sitten se kysymys! Eli onko tuossa ballastin päässä jokin liitin vai joutuuko tosiaan purkamaan toisen puolen umpio ihan atomeiksi että voisi toisen puolen ballastilla koittaa onko vika sytyttimessä vai ballastissa?! Siis tuo johtohan menee kumisen pyöreän jutun läpi ballastiin, lähteekö se irti vai mitenkä? Jos täytyy toinen puoli kokonaan purkaa niin en kyllä siihen hommaan lähde, ostan mielummin sytyttimen ja jos ei valo sillä palaa niin ballastin heti perään! Onpa sitten toisella puolella molemmat uutta niin luulisi ainakin pelaavan jonkin aikaa Mutta valaiskaapas vähän meikäläistä tässä asiassa..
                    Se johto ballastilta sytyttimen perään pitää irroittaa sytyttimen päästä, siellä on liitin. Siihen pääset helpoiten käsiksi kun irroitat umpion lasin, eli vilkku ja umpion alla oleva lista veks jonka jälkeen lasin klipsut saa avattua. Ei tarvitse koko umpiota lähteä purkamaan.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • oodelain
                      Newbiemmer
                      • Jul 2012
                      • 18
                      • Vantaa

                      Originally posted by NokiLeka View Post
                      Se johto ballastilta sytyttimen perään pitää irroittaa sytyttimen päästä, siellä on liitin. Siihen pääset helpoiten käsiksi kun irroitat umpion lasin, eli vilkku ja umpion alla oleva lista veks jonka jälkeen lasin klipsut saa avattua. Ei tarvitse koko umpiota lähteä purkamaan.
                      Tätä olinkin kysymyssä, kun aikomis vaihtaa etuparkit. Eli ne klipsut valofreimeistä veke ni putoo lasi ja voi etukautta vetää/kiertää polttimoita irti? Johan on kätevää, kerrankin.

                      Btw. Onko suosituksia rekisterikilven LED-valoiksi? Mätänetissä olevat 38mm sukkulaledit on ainakin umpisurkeat ja tuskin edes toimivat ilman "kiristävää" kontaktia..
                      A3

                      Comment

                      • oodelain
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 18
                        • Vantaa

                        Originally posted by rikuh1 View Post
                        Joo, navillisissa tuo liitin homma meneekin noin (niinkuin linkki kuvan takaa kertoo) mutta ei kyllä päde bussiness cd tai professional cd versioihin , joissa takapaksissa ei ole mitään radioon liittyvää ellei ole cd vaihtaja ruksittu mukaan.

                        Itsellä 03 loppuvuodesta valmistettu auto bussiness cd:llä ja sielä pyöreä pinninen liitin. Aux piuhan saa toimimaan 09/2002 jälkeen valmistetuissa soittimissa, koskee siis myöskin navillisissa radiomoduuleita.

                        Myöskään koodausta ei tarvitse suorittaa e39/53/46 mallien kohdalla.
                        Hienoa, meikän auto on käyttöönotoltaan 3/2002. Eli mikä olis järkevin ratkaisu saadakseen AUX-liitännän musavehkeisiin?
                        A3

                        Comment

                        • oodelain
                          Newbiemmer
                          • Jul 2012
                          • 18
                          • Vantaa

                          Mulla on keskikonsolissa joku ericsson-puhelimeen sopiva teline sekä kyynärnoja. Joten kysymys kuuluu, onko tämmöinen siihen puhelinpaikalle täysin yhteensopiva?

                          A3

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Originally posted by oodelain View Post
                            Mulla on keskikonsolissa joku ericsson-puhelimeen sopiva teline sekä kyynärnoja. Joten kysymys kuuluu, onko tämmöinen siihen puhelinpaikalle täysin yhteensopiva?

                            http://www.ebay.de/itm/BMW-E46-3er-G...#ht_3103wt_905
                            Sopii siihen tilalle. Saa ihan Suomestakin kohtuulliseen hintaan esim. Schmiedmannilta.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              Originally posted by oodelain View Post
                              Tätä olinkin kysymyssä, kun aikomis vaihtaa etuparkit. Eli ne klipsut valofreimeistä veke ni putoo lasi ja voi etukautta vetää/kiertää polttimoita irti? Johan on kätevää, kerrankin.

                              Btw. Onko suosituksia rekisterikilven LED-valoiksi? Mätänetissä olevat 38mm sukkulaledit on ainakin umpisurkeat ja tuskin edes toimivat ilman "kiristävää" kontaktia..
                              Etuparkit ja muutkin polttimot on kyllä helpompi vaihtaa ihan takakautta, jos vaan polttimot vaihtaa. Jos taas sinne on laittamassa Enkeleitä, niin sitten toki lasi irti.
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              • Krynx
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 908
                                • á la Temmes

                                Onko näissä nelikutosissa mitään perinteistä paikkaa josta alkaa pakopuoli vuotamaan? Pikkuhiljaa alkanut ja kokoajan voimistuva pörinä tuntuu tulevan jostain pakosarjojen suunnilta. Mutta onko siellä muita saumoja kuin kannen ja sarjan välillä ja sitten auton alla? Onko mahdollista että vuotaa jostain kattien juuresta? Vaihdelootan takapäässä oleva putken kannake on mädäntynyt ja kadonnut josta luultavasti tämä on seurausta. Niin ja sigun 328 kyseessä.
                                E39 525d -00
                                E39 523i-96
                                E30 316 -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎