Suutinrunko siellä vuotaa tod.näk. Pirssistä ei vissiin ollut tarkkaa tietoa, mutta nää pesurit on varmaan yhteiset koko mallisarjassa: KLIK.
Noi peitelevyt 9 ja 10 ehkä tulee ehjinä irti tai sitten ei. Suuttimet 7 ja 8 on syytä vaihtaa samalla kertaa, nekin pitäisi pystyä repimään irti ehjänä, en ainakaan itse saanut niitä - olivat niin turkasen tiukassa. Vaihdoin ensin suutinrungon 6 toiselle puolelle ja viikon päästä alkoi toinenkin vuotaa. Jos ei pieni rahallinen kirpaisu haittaa niin kannattaa vaihtaa molemmat. Jousi kuoleentuu ja varmaan myös tiivistepinnatkin menee, vaihdat kummatkin niin ei talvella tarvitse pelätä jääpaakkuja puskurin sisällä.
Vastauksesta ja linkistä suuren suuri kiitos Juu taidan vaihtaa sit molemmat samalla kun alan noita vaihtamaan! Vaikka vaihtolistalla alkaakin olemaan tavaraa jo RIITTÄVÄSTI.. Eli kaikki jarrut+hilut takapäähän, nyt noi pesurin varret, polttoaineen suodatin, akku pitäisi vissiinkin vaihtaa, selvittää miksi takaluukun lasi ei aukea nappulasta vaan pelkästään avain kaukosäädöllä(onko kellään veikkauksia?), toinen xenon ei säädä korkeutta mutta moottori pitää ääntä(olisiko muovit hajonnu umpion sisällä?) ja paljon paljon muuta pientä!! On tämä autoilu vaan mukavaa Niin ja sitten on vielä se klonks ääni kun esim käyttää vaihteistoa P/N/D ja jäljää ei löydy sit yhtään mistään!? Oli viimeisin veikkaus että vika olisi siinä jakolaatikossa mut tiedä siitä sit.. Aluksi pelkäsin että perä on revenny korista mutta onneksi ei näin ollut.
Vastauksesta ja linkistä suuren suuri kiitos Juu taidan vaihtaa sit molemmat samalla kun alan noita vaihtamaan! Vaikka vaihtolistalla alkaakin olemaan tavaraa jo RIITTÄVÄSTI.. Eli kaikki jarrut+hilut takapäähän, nyt noi pesurin varret, polttoaineen suodatin, akku pitäisi vissiinkin vaihtaa, selvittää miksi takaluukun lasi ei aukea nappulasta vaan pelkästään avain kaukosäädöllä(onko kellään veikkauksia?), toinen xenon ei säädä korkeutta mutta moottori pitää ääntä(olisiko muovit hajonnu umpion sisällä?) ja paljon paljon muuta pientä!! On tämä autoilu vaan mukavaa Niin ja sitten on vielä se klonks ääni kun esim käyttää vaihteistoa P/N/D ja jäljää ei löydy sit yhtään mistään!? Oli viimeisin veikkaus että vika olisi siinä jakolaatikossa mut tiedä siitä sit.. Aluksi pelkäsin että perä on revenny korista mutta onneksi ei näin ollut.
Niin ja siis onhan se vika nyt tuossa kun osan no 6 varresta valuu nesteet lattialle Tuosta kohtaa mihin tulee osa no 7 kiinni. Näin pähkäilin itse että silloinhan nuo varret ei nouse esiin jos paine häviää vuotokohdasta, vai?
Voiko kysymys olla vain loppuunmenneistä hiilistä?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Voiko kysymys olla vain loppuunmenneistä hiilistä?
Siitä juuri mutta noihin Valeon latureihin on hieman haasteellisempaa valmista säädin/hiilipakettia löytää, toki pelkät hiilet voi vaihtaa jos löytää sopivat jostain.
Yleisesti korjaamoilla eivät lähde askartelemaan että joko ite vaihtaa tai koko laturi.
Niin ja siis onhan se vika nyt tuossa kun osan no 6 varresta valuu nesteet lattialle Tuosta kohtaa mihin tulee osa no 7 kiinni. Näin pähkäilin itse että silloinhan nuo varret ei nouse esiin jos paine häviää vuotokohdasta, vai?
Se suuttimen (7) ja rungon (6) liitos on niin tiukka että tuskin sieltä vuotaa vaan vika on itse rungon eli 7:n sisällä. Siellä on jousi kuoleentunut tai tiiviste porsinu, tai molemmat. Kun pesuri ei enää pumppaa nestettä, jousen pitäisi vetää liukuosa rungon sisään tiukasti - tiukkuus jää vaan puuttumaan.
Ei oikeen haulla tärpänny niin tyhmän on pakko kysyy. Auto on E46 2002 coupe eli pre-naamahissi ja ilmeisesti laajennetulla sisävalopaketilla. Mutta mutta, kiinnostais tietää että miten saa edestä sen kattovalosysteemin ehjänä irti, että saa polttimot vaihdettua? Samoin että miten ne takana olevat C-pilareiden kyljissä olevat lähtee irti?
TIS sanoo etusisävalosta: KLIK ja C-pilarin valoista: KLIK.
Muistaakseni kattovalossa on pitkillä sivuilla kolme metallijousta per sivu ja irtonainen metallinen välilista kattotrimmipaneelin sisällä antamassa paneelille ryhtiä. Toi valopaketti lähtee helposti irti mutta takaisin saamisessa oli jotain kikka kolmosta mukana, ei meinannu jousia saada sen irtonaisen metallilistan päälle sitten millään. En enää muista miten ne kikkailtiin takaisin, jos joku on keksiny hyvän menetelmän niin tiedosta kiitollinen. Näin jälkikäteen miettis ehkä sen pikaliimausta kattopaneeliin ennenkuin yrittää edes tarjota valopakettia takaisin.
Niin ja siis onhan se vika nyt tuossa kun osan no 6 varresta valuu nesteet lattialle Tuosta kohtaa mihin tulee osa no 7 kiinni. Näin pähkäilin itse että silloinhan nuo varret ei nouse esiin jos paine häviää vuotokohdasta, vai?
Oothan tarkastanu että niitten pesureitten pumppu toimii? Itellä kanssa ne suutinrungot vuosivat kanssa aika runsaasti mutta pesurit toimivat silti moitteettomasti, meinaan ettei sieltä ole esim. sulake mennyt.
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
jaa kappas. talvirenkaat kun iski alle niin samat pultit jotka oli kesärenkais ja talvirenkais alkoikin ottamaan kiinni käsijarrun osiin. Siihen osaan jota vaijeri vetää. Kesällä vaihdoin palat ja jarrujen osat paitsi tuon jota vaijeri vetää.
Voiko tuota asentaa väärin niin että se kuitenkin toimii? koska käsijarru on toiminut niinkuin pitääkin
jaa kappas. talvirenkaat kun iski alle niin samat pultit jotka oli kesärenkais ja talvirenkais alkoikin ottamaan kiinni käsijarrun osiin. Siihen osaan jota vaijeri vetää. Kesällä vaihdoin palat ja jarrujen osat paitsi tuon jota vaijeri vetää.
Voiko tuota asentaa väärin niin että se kuitenkin toimii? koska käsijarru on toiminut niinkuin pitääkin
Juuri äsken uudet levyt ja käsijarrukilkkeet taakse vaihtaneena tuskin, vieläpä siten että ne vielä toimisivatkin. Onko sulla alkuperäset pultit (tai siis miten pitkät)? Alkuperäset on muistaakseni 25mm pitkät.
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Juuri äsken uudet levyt ja käsijarrukilkkeet taakse vaihtaneena tuskin, vieläpä siten että ne vielä toimisivatkin. Onko sulla alkuperäset pultit (tai siis miten pitkät)? Alkuperäset on muistaakseni 25mm pitkät.
kyl noi pultit oli pidemmät silmällä katottuna, jos hihasta heittäsin niin kierrettä n 35mm + kartio
Mikäs aiheuttaa levottomuutta. Talvinakeilla ajeleminen oli hitaissa vauheissa paljon terävämpää ja ohjaaminen kevyempää kuin kesänakeilla.
Nyt tuossa ajelin ekan pätkän motarilla ja tuntu kokoajan että ajaisi peilijäällä.
Toinen ihmetyksen aihe on että about 80-120 vauhissa täristää noilla renkailla hiukan. Yli tai ali tuon nopeuden ei täristä. Tasapainotus?
Onko näissä muillaki ongelmia oven kahvojen jäätymisen kans? Nyt hetikun pakkasen puolelle laskee lämpö niin kuskin ovi ei toimi. Lukko pelaa ja pyörii, mtta kahvat lyö tyhjää. Ovi pahvi irti ja putsailla vai? Eihän tuosta prefaceliftistä löydy airbägejä ovista jota varoa?
Ottaa hermoille kun lähtee pihasta niin oven jos saa auki niin se ei mene kiinni, ja kun saa kiinni niin ei pääseulos.
Mikäs aiheuttaa levottomuutta. Talvinakeilla ajeleminen oli hitaissa vauheissa paljon terävämpää ja ohjaaminen kevyempää kuin kesänakeilla.
Nyt tuossa ajelin ekan pätkän motarilla ja tuntu kokoajan että ajaisi peilijäällä.
Toinen ihmetyksen aihe on että about 80-120 vauhissa täristää noilla renkailla hiukan. Yli tai ali tuon nopeuden ei täristä. Tasapainotus?
Onko renkaiden leveydessä ja vanteen ET:ssä kuinka suuri ero? Leveämmät renkaat ja etenkin pienemmällä ET:llä kasvattaa ohjausvoimia ihan merkittävästi kapeampiin verrattuna.
Onko näissä muillaki ongelmia oven kahvojen jäätymisen kans? Nyt hetikun pakkasen puolelle laskee lämpö niin kuskin ovi ei toimi. Lukko pelaa ja pyörii, mtta kahvat lyö tyhjää. Ovi pahvi irti ja putsailla vai? Eihän tuosta prefaceliftistä löydy airbägejä ovista jota varoa?
Ottaa hermoille kun lähtee pihasta niin oven jos saa auki niin se ei mene kiinni, ja kun saa kiinni niin ei pääseulos.
On ollut ongelmia. Siellä jumii kahvalta lukolle menevä vaijeri. Kannattaa uusia tai öljytä hyvin, nimittäin seuraavaksi jaa kahva käteen kun sitä repelee auki. Luultavasti sieltä kyllä löytyy ovesta bägi, ainakin omasta löytyy ja on preface. Mutta ei se nyt ole mikään ongelma, irroitat sen bägin ovesta ja jätät roikkumaan vaikka oven ulkopuolelle, kunhan et irroita bägin liitintä niin ei jää vikakoodeja. Voit tietysti irroittaa akunkengän, mutta sitten ei toimi sähkölasit ym. joita voi tarvita.
Comment