Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _odin
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 184
    • Rovaniemi

    Originally posted by aune_ View Post
    Olen ostamassa 04vm 330d sedania.

    Mittarissa palaa kokoajan jarrupalojen kulumisvalo, vaikka paloja jäljellä reilusti.

    Vakionopeudensäädin ei toimi. Mittariin ei syty sitä vihreää valoa.
    voiko olla kallis vika? Auto on M-sport II, joten siinä on ollut monitoimiratti aina?

    Johto todennäköisesti irti tai poikki omassa ainaki oli irti niin poltti valoa. Vakionopeussäätimestä en osaa sanoa sulake?
    Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

    Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

    Comment

    • aune_
      Newbiemmer
      • Oct 2012
      • 5
      • oulu

      Originally posted by _odin View Post
      Johto todennäköisesti irti tai poikki omassa ainaki oli irti niin poltti valoa. Vakionopeussäätimestä en osaa sanoa sulake?
      Niin.. Vähän hankala tutkia, kun auto ei ole oma

      Pitääkö se vaan riskillä ostaa ja toivoa, ettei ole kallis korjata/korjauttaa.

      Comment

      • _odin
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 184
        • Rovaniemi

        Originally posted by aune_ View Post
        Niin.. Vähän hankala tutkia, kun auto ei ole oma

        Pitääkö se vaan riskillä ostaa ja toivoa, ettei ole kallis korjata/korjauttaa.
        Jos mahdollista niin vikakoodin lukuun vie se auto niin vian pitäs selvitä
        Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

        Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

        Comment

        • Hanza
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1931
          • Juvan Shell. Requiescat in pace

          Originally posted by maverick999 View Post
          Itse ainakin tein valot päällä, ainakin valokuvio nousee niin
          Kerrotko vielä mistä säätö tapahtui ja mihin suuntaan ruuvataan, jos ruuvataan.
          Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

          t: luft waffel

          "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

          Comment

          • Madduli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 395
            • -

            Originally posted by Supa View Post
            Kyllä se on ensimmäisenä perän takakiinikepusla joka aiheuttaa tumahtelua ylimääräisellä elämisellään, sekä tietty apurungon puslat antavat myös periksi.
            Eli uudet puslat taakse ensimmäisenä
            Mites ku jostain luin että toi tumpsahtelu ois normaalia? Se ääni kuuluu sillonki ku oon paikallaan ja laitan vaikka ykkösen sisään.
            E46 316 -99
            Ex:
            E39 523iA -98
            E46 316 -99
            E46 318 -99

            Comment

            • Jampsu87
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1335
              • Rovaniemi

              Originally posted by Madduli View Post
              Mites ku jostain luin että toi tumpsahtelu ois normaalia? Se ääni kuuluu sillonki ku oon paikallaan ja laitan vaikka ykkösen sisään.
              No ei se nyt normaalia ole, mutta äärimmäisen yleinen "ominaisuus" näissä.
              E91 lci 330xd.

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                Jahas ongelmia kerrakseen.
                Elikkäs aurauskulmista ois hyvä lähteä.
                Kesänakkien vaihdossa totesin kesäkumien kuluneen sisäpinnasta nahalla, n 4cm matkalta.
                Kesäkummit 19", talvigummit joilla keväällä aurauskulmat ois pitäny liikkeen säätää on 18".

                Autohan oli mällättyä mallia ja mällätynpuolen rengas on n 1cm lähempänä lokarin takareunaa kuin toisella puolella.

                Ongelma on että auto ei puoltanut kesärenkailla mutta talvirenkailla puoltaa oikealle sekä täristää 70-120 vaihtelevasti. välillä tärinä on pienempi ja välillä reiluhko.

                Onko tuota (casteria?) mahollista säätää mitenkään niin että rengas olisi samassa kohdassa kuin toisella puolella?, entäpä säätää niin että ei renkaat kuluisi..
                Voisiko tuo puoltamisen aiheuttaa renkaat?, renkaat on kyllä laadukkaat ja kohtalaisen uudet kun pintaakin on reilusti.


                Sit toiseen ongelmaan.
                Vasemman puolen parkki ei pala, noh jos laitan valot parkille niin vasemman puolen etuvilkku jää palamaan.

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  Casteria saat lisää kun patentoit iskarin yläpään kiinnitystä taikka alatukivarren takapään puslaksi hommaat/teetät epäkeskoisen jolla saat rengasta eteenpäin.

                  Olisko mahdollista tutkia mikä siellä on kieroa kun caster alkujaan pielessä?

                  Comment

                  • maverick999
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 919
                    • Rauma

                    Originally posted by Hanza View Post
                    Kerrotko vielä mistä säätö tapahtui ja mihin suuntaan ruuvataan, jos ruuvataan.
                    Se on se musta hammasrattaan näkönen vaakasuorassa oleva pyörä siinä umpion päällä melko keskellä. Suuntaa en muista, mutta kokeilemalla selviää, voi joutua ensialkuun pyörittelemään pari kierrosta ennenkun alkaa tapahtua...
                    Last edited by maverick999; 28-10-2012, 19:29.
                    Respect your elders

                    Comment

                    • maverick999
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 919
                      • Rauma

                      Originally posted by Perlenbacher View Post
                      Casteria saat lisää kun patentoit iskarin yläpään kiinnitystä taikka alatukivarren takapään puslaksi hommaat/teetät epäkeskoisen jolla saat rengasta eteenpäin.

                      Olisko mahdollista tutkia mikä siellä on kieroa kun caster alkujaan pielessä?
                      Olistkohan apurunko, tai runkopalkki, jossa apurunko kiinni, vääntynyt kolarissa?
                      Respect your elders

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by Perlenbacher View Post
                        Casteria saat lisää kun patentoit iskarin yläpään kiinnitystä taikka alatukivarren takapään puslaksi hommaat/teetät epäkeskoisen jolla saat rengasta eteenpäin.

                        Olisko mahdollista tutkia mikä siellä on kieroa kun caster alkujaan pielessä?
                        hm, raidetangonpäät, alatukivarret ja koiranluut vakaajantangon väliltä on vaihettu minun toimesta keväällä.

                        Mitenkäs tuon apurungon voisi mitata onko mutkalla?, onko jotai pultteja joista vois ottaa ristimittaa?,

                        Comment

                        • vize
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 96
                          • Suomi

                          Originally posted by NokiLeka View Post
                          On ollut ongelmia. Siellä jumii kahvalta lukolle menevä vaijeri. Kannattaa uusia tai öljytä hyvin, nimittäin seuraavaksi jaa kahva käteen kun sitä repelee auki. Luultavasti sieltä kyllä löytyy ovesta bägi, ainakin omasta löytyy ja on preface. Mutta ei se nyt ole mikään ongelma, irroitat sen bägin ovesta ja jätät roikkumaan vaikka oven ulkopuolelle, kunhan et irroita bägin liitintä niin ei jää vikakoodeja. Voit tietysti irroittaa akunkengän, mutta sitten ei toimi sähkölasit ym. joita voi tarvita.
                          Käyttelin sen ovipahvin irti ja yritin parhaani mukaan suihkua aseöljyä niihin vaijereihin, mutta ei oikeastaan vaikutusta. Hetki pihalla ja ovi ei pelaa.

                          Minkälainen homma nuo vaijerit on irroittaa ja vaihtaa? Tilaa ei tuolla mielestäni ylimääräistä ollut, eikä niistä oven peltien aukoista kädet juuri sinne sisään mahtunut. :think

                          Onko tuohon jumin irrottamiseen olemassa mitään hätäkonstia, jolla saa auki sen? Meisselillä sörkkiä jostain välistä?

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Originally posted by vize View Post
                            Käyttelin sen ovipahvin irti ja yritin parhaani mukaan suihkua aseöljyä niihin vaijereihin, mutta ei oikeastaan vaikutusta. Hetki pihalla ja ovi ei pelaa.

                            Minkälainen homma nuo vaijerit on irroittaa ja vaihtaa? Tilaa ei tuolla mielestäni ylimääräistä ollut, eikä niistä oven peltien aukoista kädet juuri sinne sisään mahtunut. :think

                            Onko tuohon jumin irrottamiseen olemassa mitään hätäkonstia, jolla saa auki sen? Meisselillä sörkkiä jostain välistä?
                            V*ttumainen homma Mutta kyllä ne pitkillä kärkipihdeillä ja ruuvimeisselillä avittamalla saa vaihdettua. Sörkkimisestä ei juurikaan apua, koska et kuitenkaan pääse törkkimään itse vaijeria joka siellä jumii. Kun avasit pahvin auki niin näit kyllä mistä mihin se vaijeri menee, niistä väleistä se vaihtaa täytyy, ei sinne muutakaan kautta pääse.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Originally posted by kaikkone View Post
                              hm, raidetangonpäät, alatukivarret ja koiranluut vakaajantangon väliltä on vaihettu minun toimesta keväällä.

                              Mitenkäs tuon apurungon voisi mitata onko mutkalla?, onko jotai pultteja joista vois ottaa ristimittaa?,

                              Olen nähnyt jossain noita mittoja.. Tis:stä ehkäpä?

                              Comment

                              • Bdh
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 65
                                • Tampere

                                Koitin ettiä suht pitkäänkin tuloksetta tuolta elektronisesta osaluettelosta varaosanumeroita näille osille:

                                - Oikean takaikkunan vaijeri
                                - Vasemman ajovalon pesurin tuo pieni suojamuovi joka lentää aina mäkeen...

                                Jos joku löytää nuo varaosanumerot vähän helpommin, niin olisin todella kiitollinen. Last seven digits: PA72131

                                Kiitos!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎