Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juxo
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 301
    • Jyväskylä

    Laitetaan tännekkin vielä eli auto on 330xda.

    Mistähän voisi johtua jyrinä n.45-55km/h vauhdissa kun kierroksia on noin 1500? Kaikista pahimmillaan juuri 50km/h vauhdissa 1500 kierroksilla, auto myös täristää tyhjäkäynnillä vaihde päällä tai mäessä esim. parkkilukkoa vasten. Tämä tyjäkäynnillä ilmennyt tärinä on ollut jo entuudestaan, mutta nyt alustasarjan ja etuvetareiden suojakumien vaihdon jälkeen alkoi tuo vauhdissa ilmenevä jyrinä. Moottorin tukityynyt on vaihdettu jo aikaisemmin ja vaimentivat hieman tyhjäkäynti tärinöitä, mutta nyt alustasarjan vaihdon jälkeen tuntuu että myös tyhjäkäynti tärinäkin paheni.
    Last edited by juxo; 26-11-2012, 15:20.
    G05 X5 45e Msport
    E70 X5 35d
    E36 Compact VR6T
    E60 M5 VR6T
    E92 VR6T Build

    Comment

    • PinippiTunuppi
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 103
      • Kaustinen

      Originally posted by McBeast View Post
      - M54B30 melko perso öljynsyömiselle. Paljon löytyy juttua foorumilta.
      - Huohotin menee tukkoon, kannattaa kerralla vaihtaa kylmän ilman setti tilalle, missä eristeet.
      - Riippuen kilsoista venttiilikopantiiviste, vesipumppu, termari jne.


      Itse ostin -02 330i viime keväänä 130tkm ajettuna ja 20tkm onnellista kilometriä tuli mittariin.

      Kahvamekanismin rikkoutuminen kuulemma melko tyypillinen vika, omaan vissiin pari kertaa vaihdettu jo. Eli ulkoapäin ei ovi aukea.
      Okei, eiköhän näillä pärjää jo aika pitkälle. Tuo vanos-homma tosiaan oli tiedossa ja että nämä vehkeet ilimeisesti on aika tarkkoja yleensä öljystä/öljylaadusta. Mutta kattellaan tätä tarkemmin sitten keväällä
      E92 325ci -07 Alpinweiß III

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Originally posted by NokiLeka View Post
        Soviterenkaita saa ihan rengasliikkeistä, kunhan tietää mikä vanteen keskireikä on. Autoon kuuluva keskireiän koko on 72,6mm.

        Edessä casterille ei oikein voi muuta kuin hankkia caster-korjauksella olevat puslat. Esim. Whiteline valmistaa tällaisia ja eBay on pullollaan jotain vastaavia. Tietysti vika voi olla pelkästään alatukivarressa, mutta jos se on varmasti ehjä, niin sitten korjauspuslat. Camber-kulmaa saa lisättyä viilaamalla iskaritornin yläpäässä oleviin säätöreikiin lisää varaa.

        Takana pitäisi vaihtaa ne osat jotka vaikuttavat auraukseen, eli lähinnä etualatukivarsi saattaisi olla syypää. Sen korinpuoleisessa päässä on tuo aurauksen säätö.
        Onkohan tuohon viilaukseen joku ottanu joskus valokuvia tai jotain opastusta :P

        Etualatukivarret on keväällä omasta toimesta uusitut joten ne pitäs olla kondikses, ja etualatukivarren takimmaiset puslat on powerflexit, vai tarkotitko jotai muuta puslaa?.


        Pitää kai liikkeelt kysästä huomen huomasko ne mitää oleellista olevan mutkalla joka pitäs vaihtaa.

        Comment

        • JardoX
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 74
          • Kokkola

          Itellä on 320dA vm.02 joka lämpeni todella huonosti. Vaihtoin ensin EGR termostaatin eikä vaikuttanut mitenkään joten vaihdoin päätermostaatin. Tämän jälkeen lämmöt nousivat paremmin mutta eivät kuitenkaan "kello 12" asti ja lämmöt seilaa jonkin verran. Onko noissa automaateissa jäähdyttimessä joku termari joka vois vaikuttaa asiaan vai voiko johtua jostain muusta? En ole vielä katsonut salavalikosta tarkkoja lämpöjä.
          BMW E46 320d M-Sport touring -02

          Ex:BMW E46 320da -02
          Ex: BMW E46 330ci -01
          Ex: BMW E36 316i -91

          Comment

          • Marttyyri
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 108
            • Finland, Lohja

            Tuli ostettua 316 e46tonen ja vikana on että etuikkunat laskee kunnolla mutta nostaessa takkuilee ja joutuu kädellä auttamaan ylös. Onkohan joku tyyppivika?

            Ovipahvit joudun kuitenkin purkaamaan ni menee ihan tuon FAQ ohjeen mukaan? Pelottaa kun siinä se airbag on ovissakin, ei oo ennen tullu tommosia purettua..

            Ja mitäs turvallisuuden kannalta kannattaa, pitäiskö akusta irrottaa - napa niin ei se airbag sieltä mitenkään varmasti hyökkää päälle

            Pahoittelen mahdollisesti tyhmiä kysymyksiä

            -Martti
            EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
            EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
            EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
            NYT e39 535i V8 mörkömoottori
            NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

            Originally posted by Alpina E34
            Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
            Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              Originally posted by Marttyyri View Post
              Tuli ostettua 316 e46tonen ja vikana on että etuikkunat laskee kunnolla mutta nostaessa takkuilee ja joutuu kädellä auttamaan ylös. Onkohan joku tyyppivika?

              Ovipahvit joudun kuitenkin purkaamaan ni menee ihan tuon FAQ ohjeen mukaan? Pelottaa kun siinä se airbag on ovissakin, ei oo ennen tullu tommosia purettua..

              Ja mitäs turvallisuuden kannalta kannattaa, pitäiskö akusta irrottaa - napa niin ei se airbag sieltä mitenkään varmasti hyökkää päälle

              Pahoittelen mahdollisesti tyhmiä kysymyksiä

              -Martti
              Voihan sen akun kengän varmuudeksi irrottaa ja odottele vielä 10min niin ei pitäisi bäginkään sieltä hyökkäillä
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • MiKqsu
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 404
                • Turku

                Meneekö e39 530da steppiloota 330da?





                kauheasti eri osanumeroilla noita löytyy mutta miten tuo on?
                sigpic

                Comment

                • Slazha
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2284
                  • Joensuu/Syvyys

                  Tuosta en osaa sanoa meneekä vitosen loota kolmoseen, muutama vitosen lootia tullu remontoitua muutama niin sai kyllä olla tarkkana vuosimallin ja valmistus kuukauden kanssa että sai oikeat osat, eri öljypumppu = eri "kytkinkoppa" jne. turbiineissakin taitaa olla eroja
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  E36 318is class II, e30 turpo

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by JardoX View Post
                    Itellä on 320dA vm.02 joka lämpeni todella huonosti. Vaihtoin ensin EGR termostaatin eikä vaikuttanut mitenkään joten vaihdoin päätermostaatin. Tämän jälkeen lämmöt nousivat paremmin mutta eivät kuitenkaan "kello 12" asti ja lämmöt seilaa jonkin verran. Onko noissa automaateissa jäähdyttimessä joku termari joka vois vaikuttaa asiaan vai voiko johtua jostain muusta? En ole vielä katsonut salavalikosta tarkkoja lämpöjä.
                    Onhan siellä ja vähän ikävässä paikassa eli osa numero 4 täällä.

                    Olisko kuitenkin niin ettei ilmaus ole osunut ihan kohdalleen tai jossain on vuoto? Katso vaikka täältä.

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      Originally posted by kaikkone View Post
                      Onkohan tuohon viilaukseen joku ottanu joskus valokuvia tai jotain opastusta :P

                      Etualatukivarret on keväällä omasta toimesta uusitut joten ne pitäs olla kondikses, ja etualatukivarren takimmaiset puslat on powerflexit, vai tarkotitko jotai muuta puslaa?.


                      Pitää kai liikkeelt kysästä huomen huomasko ne mitää oleellista olevan mutkalla joka pitäs vaihtaa.
                      Tuolta löytyy kuvien kera opastusta tuosta operaattiosta Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)

                      Juurikin sitä puslaa tarkoitin. Sen Powerin tilalle saa caster-korjauksella olevia puslia, joilla saa ±0,5 astetta muutettua casteria.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • katajama
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 105
                        • Tampere

                        Alkaa hermoo kiristään pikkuhiljaa 2000vm Coupen kuskin oven lukon pelleily..

                        Avaimella toimii moitteettomasti.
                        ..mutta kaukosäädöstä avaamalla ei aina "jaksa" nuppi pompata ylös. Toisinaan taas toimii kuin unelma. Huoh! Ihan kuin kanittaisi johonkin kiinni, mutta en keksinyt mihin. Ja kun kerran saa aukeamaan kaukosäädöllä niin sitten taas toimii jonkin aikaa ihan hienosti, kunnes taas alkaa jumittaan.

                        Nettiä selailtuani löytyy paljon "actuator" vikaa, mutta mielestäni ei aivan tähänkään täsmää kun kuitenkin yleensä toimii.

                        Comment

                        • LeiFFi
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 121
                          • ...

                          Kääntelin E46 330xd auton valokatkaisijaa. Ei tapahtunu mitään, lyhyet päällä kokoajan, pelkkiä parkkeja en saanut päälle. Pitkät kyllä toimii ja sumarit..... onko tässä nyt joku jota en tajua? Välillä myös toisen valon korkeudensäätö jumittelee. Käynnistyksen yhteydessä aina heilauttaa valoja alasylös. Normaalia tuo heilautus?
                          E46 330xd

                          Comment

                          • Marttyyri
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 108
                            • Finland, Lohja

                            Originally posted by LeiFFi View Post
                            Kääntelin E46 330xd auton valokatkaisijaa. Ei tapahtunu mitään, lyhyet päällä kokoajan, pelkkiä parkkeja en saanut päälle. Pitkät kyllä toimii ja sumarit..... onko tässä nyt joku jota en tajua? Välillä myös toisen valon korkeudensäätö jumittelee. Käynnistyksen yhteydessä aina heilauttaa valoja alasylös. Normaalia tuo heilautus?
                            En ole varma mutta jos auto on käynnissä ni ei kai anna sammuttaa manuaallisesti ajovaloja. Ja valojen heiluttaminen käynnistäessä johtuu sähköisestä korkeussäädöstä joka etsii oikean korkeutensa, sammuttaessa kun laskee lepotilaan ihan alas.

                            -Martti
                            EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
                            EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
                            EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
                            NYT e39 535i V8 mörkömoottori
                            NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

                            Originally posted by Alpina E34
                            Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
                            Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

                            Comment

                            • BmwGt
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 95
                              • Kempele

                              Mitenkä kannattais alkaa korjaamaan kun konepellissä aika reunassa semmonen 10x10cm alue josta lakkapinta irti.. Ei muuten haittaa muttakun saattaa alkaa leviämään se lohkeilu/irtoaminen.
                              Voiko "sulatta" kuumailma puhaltimella jotenkin siihen vai miten?
                              Parashan se ois ku mallauttas koko pellin mutta kallis..

                              Comment

                              • JMTN
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 338
                                • Haukipudas

                                Originally posted by Marttyyri View Post
                                En ole varma mutta jos auto on käynnissä ni ei kai anna sammuttaa manuaallisesti ajovaloja.
                                -Martti
                                Kyllähän pelkät parkit pitää saada palamaan, oli auto käynnissä tai ei.

                                Vika lähivalojen releessä tai katkaisijassa.
                                BMW e91 320d -08
                                ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                                ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                                ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                                Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎