Edit: ei mitn sittenkä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by piitp View PostJuu kiitos vastauksesta. Itse mietin lähinnä öljyjen vaihtoa. Kuinka paljon mahtaa kustantaa moinen työ ja osat?
Hinta-arviota osille voi katsoa ottamalla sopivat osat täältä ja läiskimällä osanumerot vaikka Schmiedmannin osahakuun. Tuntematta osia veikkaisin että osat 2,4,7,8,10,12 ja 14 vaihtoon niin eiköhän ole taas tikissä.
Comment
-
-
Originally posted by masasz View PostKeltainen moottorivalo syttyi ja vikakoodiksi sain p1159 "fuel trim additve bank 1 high" Kyseessä siis 316 -03.
Onko kenelläkään kokemuksia/tietoa mistä lähteä ratkomaan ongelmaa?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Päästyäni inpalla leikkimään ilmoitti inpa ilmamassaksi tyhjäkäynnillä 49.4 kg/h huutomerkin kera. Onko ilmamassamittari sökö? Saako helposti kokeiltua esim. ottamalla piuhan irti? Auto puutuu 3000 kierroksen jälkeen todella pahasti. Aluksi epäilin imuvuotoa kun oireet alkoivat laturin vaihdon yhteydessä, jolloin ahtoputki oli irti.
Inpa puskee myös vikakoodia:
5 Needle-motion sensor
27 Coolant temperature heater
191 KOMBI46-EEPROM, coding incorrect/incomplete
190 Light module-EEPROM error
Auto on penkissä ohjelmoitu uusiksi, voisiko lukema johtua siitä? Apuja kaivataan!Volvo V40 2.0T -04
Comment
-
-
Joo elikkä tosiaan vaan sitä "bank 1 high" koodia antaa. Ainoa ero mitä moottorivalon syttymisen jälkeen on tullut niin suht. kylmällä koneella käynti vähän ropeltaa ja kierrokset huojuu ehkä n.50 rpm, kun lämpimällä se on kyllä täysin vakaa.
Inpaa tuli tutkittua, muttakun ei ihan täyttä ymmärrystä nuista kaikesta ole niin mitään tärkeää en erityisesti osannut tutkia. Engine rough:ssa oli sylintereiden välillä jonkilaisia heittoja, normaalia?
Comment
-
-
Originally posted by m1g3 View PostPäästyäni inpalla leikkimään ilmoitti inpa ilmamassaksi tyhjäkäynnillä 49.4 kg/h huutomerkin kera. Onko ilmamassamittari sökö? Saako helposti kokeiltua esim. ottamalla piuhan irti? Auto puutuu 3000 kierroksen jälkeen todella pahasti. Aluksi epäilin imuvuotoa kun oireet alkoivat laturin vaihdon yhteydessä, jolloin ahtoputki oli irti.
Inpa puskee myös vikakoodia:
5 Needle-motion sensor
27 Coolant temperature heater
191 KOMBI46-EEPROM, coding incorrect/incomplete
190 Light module-EEPROM error
Auto on penkissä ohjelmoitu uusiksi, voisiko lukema johtua siitä? Apuja kaivataan!
Tuo needle motion sensor koodi, tuleeko se aina nollauksen jälkeen uudestaan? Tietääkseni nelospytys suuttimen anturia tarkoittaa.Last edited by Perlenbacher; 11-12-2012, 11:02.
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostVoi johtua ohjelmoinnista, itse ainakin "disabloin" maffin kun näitä ohjelmoin. En kyllä noin rankasti kuitenkaan.. Se maffi on siellä pelkästään antamassa tietoa jolla savutus vähenee.
Tuo needle motion sensor koodi, tuleeko se aina nollauksen jälkeen uudestaan? Tietääkseni nelospytys suuttimen anturia tarkoittaa.Volvo V40 2.0T -04
Comment
-
-
Hirmuinen homma lukea läpi koko keskustelu niin pakko kysyä tässä välissä ja jatkaa lukemista.
Mitä pitää ottaa huomioon jos harkitsee vakavasti 200tkm ajettuja E46 bensa 323/325/330 versioita. Alkaako loputon osien vaihto vai onko koneet yleisesti tikissä vielä.
Mitä eroa bensa koneissa on.
323 2.5
325 2.5
Mikä olisi järkevin ja luotettavin kone E46 mallistosta. Yllempänä mainitut koneet kiinnostaa.
Automaattilaatikkon öljynvaihto kuinka iso prosessi. Onko samanlainen kuin uudemmissa eli uutta öljypohjaa ja kallista ikiöljyä.
Kiitos etukäteen ja anteeksi tyhmistä kysymyksistä.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Tänä aamuna laitoin auton käyntiin kylmässä tallissa eikä kerenny olemaan lämmityksessä juuri mitään. Aluks auto hetken aikaa hieman tutis mut annoin sen käydä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa enneku lähin liikkeelle. Sit huomasinkii että moottorin vikavalo palaa. Kaikki toimi kuitenki iha normaalisti ja vikavaloki sammu noin 15km ajon jälkee eikä sen jälkee syttyny vaikka auton sammutti. Noista vikavaloistaki on varmaa juttua vaikka miten mut äkkiseltää en löytäny iha vastaavaa tapausta. Joten olikoha vaa joku ohi menevä häikkä vai ootellaako jos syttyy uuestaa ja sit kattelis vikaakodeja tms. Ja auto -00 320i
Comment
-
-
Originally posted by Peteyz View PostTänä aamuna laitoin auton käyntiin kylmässä tallissa eikä kerenny olemaan lämmityksessä juuri mitään. Aluks auto hetken aikaa hieman tutis mut annoin sen käydä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa enneku lähin liikkeelle. Sit huomasinkii että moottorin vikavalo palaa. Kaikki toimi kuitenki iha normaalisti ja vikavaloki sammu noin 15km ajon jälkee eikä sen jälkee syttyny vaikka auton sammutti. Noista vikavaloistaki on varmaa juttua vaikka miten mut äkkiseltää en löytäny iha vastaavaa tapausta. Joten olikoha vaa joku ohi menevä häikkä vai ootellaako jos syttyy uuestaa ja sit kattelis vikaakodeja tms. Ja auto -00 320i
Comment
-
-
Originally posted by huTsu View PostHirmuinen homma lukea läpi koko keskustelu niin pakko kysyä tässä välissä ja jatkaa lukemista.
Mitä pitää ottaa huomioon jos harkitsee vakavasti 200tkm ajettuja E46 bensa 323/325/330 versioita. Alkaako loputon osien vaihto vai onko koneet yleisesti tikissä vielä.
Mitä eroa bensa koneissa on.
323 2.5
325 2.5
Mikä olisi järkevin ja luotettavin kone E46 mallistosta. Yllempänä mainitut koneet kiinnostaa.
Automaattilaatikkon öljynvaihto kuinka iso prosessi. Onko samanlainen kuin uudemmissa eli uutta öljypohjaa ja kallista ikiöljyä.
Kiitos etukäteen ja anteeksi tyhmistä kysymyksistä.
m52b25 tuottaa n.170hp, kun taas m54 n. 190hp.
Kaikki samat tarkistukset kuin mitä tahansa muuta autoa ostaessa. Alusta kannattaa tarkistaa, sekä rättinivel. Syö puslia jos ei ole uretaanisiin vaihdettu.
Koneen puolesta ei ole kokemuksia kuin m52 sesta. Perusvarmaa tekniikkaa, jos käy sievästi niin ei mitään ongelmaa. Vanos on hyvä tarkastaa, kovettuneiden tiivisteiden varalta. Jos humpaa tyhjäkäynnillä useamman sata kiekkaa, eikä ole vetoja yläkierroksella niin kuin pitäisi, niin tiivisteiden vaihto eessä. Ei oo käsiä tarvinnu liata remonttien takia omalla kohdalla.
Comment
-
Comment