Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    Edit: ei mitn sittenkä
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Originally posted by piitp View Post
      Juu kiitos vastauksesta. Itse mietin lähinnä öljyjen vaihtoa. Kuinka paljon mahtaa kustantaa moinen työ ja osat?
      Kyllä ne laatikon öljytkin voisi joskus vaihtaa, kyseessä kumminkin 12 vuotta vanha pirssi.

      Hinta-arviota osille voi katsoa ottamalla sopivat osat täältä ja läiskimällä osanumerot vaikka Schmiedmannin osahakuun. Tuntematta osia veikkaisin että osat 2,4,7,8,10,12 ja 14 vaihtoon niin eiköhän ole taas tikissä.

      Comment

      • masasz
        Newbiemmer
        • Sep 2012
        • 21
        • Suomi

        Keltainen moottorivalo syttyi ja vikakoodiksi sain p1159 "fuel trim additve bank 1 high" Kyseessä siis 316 -03.

        Onko kenelläkään kokemuksia/tietoa mistä lähteä ratkomaan ongelmaa?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by masasz View Post
          Keltainen moottorivalo syttyi ja vikakoodiksi sain p1159 "fuel trim additve bank 1 high" Kyseessä siis 316 -03.

          Onko kenelläkään kokemuksia/tietoa mistä lähteä ratkomaan ongelmaa?
          Lambda korjauksen säätörajat ei riitä. Todennäköisesti pätkii 1. tai 2. puola jos pelkästään näkyy ykkös bankissa.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • masasz
            Newbiemmer
            • Sep 2012
            • 21
            • Suomi

            Originally posted by Supa View Post
            Lambda korjauksen säätörajat ei riitä. Todennäköisesti pätkii 1. tai 2. puola jos pelkästään näkyy ykkös bankissa.
            Eli boschin puolat hakemaan? Vai onko vika siis lambdoissa?

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              Lambdoissa ei tod.näk mitään vikaa. Voipi olla myös että joku suutin vuotaa.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Niin. No tutkimaan mitä korjausarvot näyttää, käykö tasaisesti vai ei jne.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • m1g3
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 66
                  • Tampere

                  Päästyäni inpalla leikkimään ilmoitti inpa ilmamassaksi tyhjäkäynnillä 49.4 kg/h huutomerkin kera. Onko ilmamassamittari sökö? Saako helposti kokeiltua esim. ottamalla piuhan irti? Auto puutuu 3000 kierroksen jälkeen todella pahasti. Aluksi epäilin imuvuotoa kun oireet alkoivat laturin vaihdon yhteydessä, jolloin ahtoputki oli irti.

                  Inpa puskee myös vikakoodia:

                  5 Needle-motion sensor

                  27 Coolant temperature heater

                  191 KOMBI46-EEPROM, coding incorrect/incomplete

                  190 Light module-EEPROM error

                  Auto on penkissä ohjelmoitu uusiksi, voisiko lukema johtua siitä? Apuja kaivataan!
                  Volvo V40 2.0T -04

                  Comment

                  • masasz
                    Newbiemmer
                    • Sep 2012
                    • 21
                    • Suomi

                    Joo elikkä tosiaan vaan sitä "bank 1 high" koodia antaa. Ainoa ero mitä moottorivalon syttymisen jälkeen on tullut niin suht. kylmällä koneella käynti vähän ropeltaa ja kierrokset huojuu ehkä n.50 rpm, kun lämpimällä se on kyllä täysin vakaa.

                    Inpaa tuli tutkittua, muttakun ei ihan täyttä ymmärrystä nuista kaikesta ole niin mitään tärkeää en erityisesti osannut tutkia. Engine rough:ssa oli sylintereiden välillä jonkilaisia heittoja, normaalia?

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Originally posted by m1g3 View Post
                      Päästyäni inpalla leikkimään ilmoitti inpa ilmamassaksi tyhjäkäynnillä 49.4 kg/h huutomerkin kera. Onko ilmamassamittari sökö? Saako helposti kokeiltua esim. ottamalla piuhan irti? Auto puutuu 3000 kierroksen jälkeen todella pahasti. Aluksi epäilin imuvuotoa kun oireet alkoivat laturin vaihdon yhteydessä, jolloin ahtoputki oli irti.

                      Inpa puskee myös vikakoodia:

                      5 Needle-motion sensor

                      27 Coolant temperature heater

                      191 KOMBI46-EEPROM, coding incorrect/incomplete

                      190 Light module-EEPROM error

                      Auto on penkissä ohjelmoitu uusiksi, voisiko lukema johtua siitä? Apuja kaivataan!
                      Voi johtua ohjelmoinnista, itse ainakin "disabloin" maffin kun näitä ohjelmoin. En kyllä noin rankasti kuitenkaan.. Se maffi on siellä pelkästään antamassa tietoa jolla savutus vähenee.

                      Tuo needle motion sensor koodi, tuleeko se aina nollauksen jälkeen uudestaan? Tietääkseni nelospytys suuttimen anturia tarkoittaa.
                      Last edited by Perlenbacher; 11-12-2012, 11:02.

                      Comment

                      • m1g3
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 66
                        • Tampere

                        Originally posted by Perlenbacher View Post
                        Voi johtua ohjelmoinnista, itse ainakin "disabloin" maffin kun näitä ohjelmoin. En kyllä noin rankasti kuitenkaan.. Se maffi on siellä pelkästään antamassa tietoa jolla savutus vähenee.

                        Tuo needle motion sensor koodi, tuleeko se aina nollauksen jälkeen uudestaan? Tietääkseni nelospytys suuttimen anturia tarkoittaa.
                        Kyllä tulee. Ei lähde millään pois. Missä tuo kyseinen suutin edes sijaitsee? Voisiko olla johdossa vika? Johtuukohan tuo puutuminen siitä vaiko sitten jostain aivan muusta?
                        Volvo V40 2.0T -04

                        Comment

                        • Järppä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1108
                          • Stadi, ladon takana.

                          Hirmuinen homma lukea läpi koko keskustelu niin pakko kysyä tässä välissä ja jatkaa lukemista.

                          Mitä pitää ottaa huomioon jos harkitsee vakavasti 200tkm ajettuja E46 bensa 323/325/330 versioita. Alkaako loputon osien vaihto vai onko koneet yleisesti tikissä vielä.

                          Mitä eroa bensa koneissa on.
                          323 2.5
                          325 2.5
                          Mikä olisi järkevin ja luotettavin kone E46 mallistosta. Yllempänä mainitut koneet kiinnostaa.

                          Automaattilaatikkon öljynvaihto kuinka iso prosessi. Onko samanlainen kuin uudemmissa eli uutta öljypohjaa ja kallista ikiöljyä.

                          Kiitos etukäteen ja anteeksi tyhmistä kysymyksistä.
                          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                          Top Gear review

                          Comment

                          • Peteyz
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 614
                            • 05

                            Tänä aamuna laitoin auton käyntiin kylmässä tallissa eikä kerenny olemaan lämmityksessä juuri mitään. Aluks auto hetken aikaa hieman tutis mut annoin sen käydä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa enneku lähin liikkeelle. Sit huomasinkii että moottorin vikavalo palaa. Kaikki toimi kuitenki iha normaalisti ja vikavaloki sammu noin 15km ajon jälkee eikä sen jälkee syttyny vaikka auton sammutti. Noista vikavaloistaki on varmaa juttua vaikka miten mut äkkiseltää en löytäny iha vastaavaa tapausta. Joten olikoha vaa joku ohi menevä häikkä vai ootellaako jos syttyy uuestaa ja sit kattelis vikaakodeja tms. Ja auto -00 320i

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by Peteyz View Post
                              Tänä aamuna laitoin auton käyntiin kylmässä tallissa eikä kerenny olemaan lämmityksessä juuri mitään. Aluks auto hetken aikaa hieman tutis mut annoin sen käydä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa enneku lähin liikkeelle. Sit huomasinkii että moottorin vikavalo palaa. Kaikki toimi kuitenki iha normaalisti ja vikavaloki sammu noin 15km ajon jälkee eikä sen jälkee syttyny vaikka auton sammutti. Noista vikavaloistaki on varmaa juttua vaikka miten mut äkkiseltää en löytäny iha vastaavaa tapausta. Joten olikoha vaa joku ohi menevä häikkä vai ootellaako jos syttyy uuestaa ja sit kattelis vikaakodeja tms. Ja auto -00 320i
                              Kaikista virheistä ei vikavalo syty. Kannattaa lukea/luetuttaa jollakulla foorumilaisella ne vikakoodit niin ei tarvitse miettiä.

                              Comment

                              • Toppi
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 58
                                • Haukipudas

                                Originally posted by huTsu View Post
                                Hirmuinen homma lukea läpi koko keskustelu niin pakko kysyä tässä välissä ja jatkaa lukemista.

                                Mitä pitää ottaa huomioon jos harkitsee vakavasti 200tkm ajettuja E46 bensa 323/325/330 versioita. Alkaako loputon osien vaihto vai onko koneet yleisesti tikissä vielä.

                                Mitä eroa bensa koneissa on.
                                323 2.5
                                325 2.5
                                Mikä olisi järkevin ja luotettavin kone E46 mallistosta. Yllempänä mainitut koneet kiinnostaa.

                                Automaattilaatikkon öljynvaihto kuinka iso prosessi. Onko samanlainen kuin uudemmissa eli uutta öljypohjaa ja kallista ikiöljyä.

                                Kiitos etukäteen ja anteeksi tyhmistä kysymyksistä.
                                323 ja 328 on m52 sarjan mottoreita ( valmistettu 98-00) kun taas 325/330 m54 sarjan moottoreita ( 00->).

                                m52b25 tuottaa n.170hp, kun taas m54 n. 190hp.

                                Kaikki samat tarkistukset kuin mitä tahansa muuta autoa ostaessa. Alusta kannattaa tarkistaa, sekä rättinivel. Syö puslia jos ei ole uretaanisiin vaihdettu.
                                Koneen puolesta ei ole kokemuksia kuin m52 sesta. Perusvarmaa tekniikkaa, jos käy sievästi niin ei mitään ongelmaa. Vanos on hyvä tarkastaa, kovettuneiden tiivisteiden varalta. Jos humpaa tyhjäkäynnillä useamman sata kiekkaa, eikä ole vetoja yläkierroksella niin kuin pitäisi, niin tiivisteiden vaihto eessä. Ei oo käsiä tarvinnu liata remonttien takia omalla kohdalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎